Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 430
7 993
113
Sajnos csak egy rövid elemzésre futja.

B#zi, aki vonattal jár! :cool:
Nem tudom eldönteni most hogy sírjak vagy nevessek....
Nemrég voltunk lengyelben nos kicsit vonatoztunk egyett (munka miatt is) a végeredmény a mávra nézve siralmas..... magyarán ők tényleg fejlesztettek minden szinten...
(Az elővárosi flirt meg kiss flottát ne számoljuk bele)
Itt meg marad a pusztulat... jó az a közjószágnak bocsánat parasztnak... fejlesztések a távolsági vonalakon semmi...
A mellékvonalakat halálra itélték...meg azoknak is egy részét amiken teher menne
Csak azok a fejlesztések toldozgatások mennek-mennének amihez az eu támogatást adna...
A nagybüdős fa.. t adnék....
Részükről nagy ívben tojnak az emberekre.... szerintük aki teheti használja a volánt vagy menjen oscaral...vagy vegyen kocsit magának
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 451
33 772
113
Erről is sikerült lecsúszni, holott tervben volt a MÁV-nál is a beszerzése:


16 millió forint/szerelvény ár ajándék lett volna, a 180km/h sebességre képes vonatokért.

Nagy hülyeség volt, hogy egyáltalán felmerült, hogy ezeket megvegyük. Pl. a 180 km/h sebességet hol használta volna ki?
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 451
33 772
113
S a román hol fogja?

A 180-at talán sehol, de Bukarest és Konstanca között engedélyezett a 160 km/h.

A román magánvasultak összevásárolnak mindenhonnét használt motorvonatokat, köztük teljesen lerohadt állapotú 50+ éves francia szerelvények is közlekednek, illetve a CFR-nél még mindig közlekedik néhány II. vh. előtt gyártott Malaxa motorvonat. Ami a korabeli Ganzok rokona.

A MÁV-nak a Bz-k pótlására kellene valami, erre a gumiorrúak távolról sem voltak ideális megoldás. Csehektől kellett volna venni használt "studenkákat", az ottani Bz-ket. De Lázár inkább bezáratja a mellékvonalakat és volánbusszal akarja kiváltani őket.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 100
30 654
113
Eközben a lengyelek:

300+150 vadonatúj kocsit vásárol a lengyel állami vasúttársaság, az erről szóló szerződést a napokban írta alá a PKP-Intercity a Fabryka Pojazdów Szynowych-kal.

A termes és fülkés kivitelben érkező személykocsik mellett a csomag tartalmaz első osztályú, étkező és kerékpárszállító kocsikat, ezen felül bizonyos szerelvényekben családok számára fenntartott szekciót is kialakítanak, a gyerekeknek játszófülkékkel.

A 200 km/h sebességre képes, klimatizált, wifis, egyedi ülésvilágítással és vezeték nélküli telefontöltőkkel rendelkező új kocsik közül az első várhatóan két év múlva áll majd forgalomba, és a hírek szerint a magyarországi engedélyeztetés is tervben van.
1721289348162-jpeg.7578191
1721289573594-jpeg.7578201
1721289554086-jpeg.7578200

 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 451
33 772
113
Eközben a lengyelek:

300+150 vadonatúj kocsit vásárol a lengyel állami vasúttársaság, az erről szóló szerződést a napokban írta alá a PKP-Intercity a Fabryka Pojazdów Szynowych-kal.

A termes és fülkés kivitelben érkező személykocsik mellett a csomag tartalmaz első osztályú, étkező és kerékpárszállító kocsikat, ezen felül bizonyos szerelvényekben családok számára fenntartott szekciót is kialakítanak, a gyerekeknek játszófülkékkel.

A 200 km/h sebességre képes, klimatizált, wifis, egyedi ülésvilágítással és vezeték nélküli telefontöltőkkel rendelkező új kocsik közül az első várhatóan két év múlva áll majd forgalomba, és a hírek szerint a magyarországi engedélyeztetés is tervben van.
1721289348162-jpeg.7578191
1721289573594-jpeg.7578201
1721289554086-jpeg.7578200


Nálunk is folyik hazai vagongyártás, csak sikerült elszabni.

 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 138
10 469
113
Nagy hülyeség volt, hogy egyáltalán felmerült, hogy ezeket megvegyük. Pl. a 180 km/h sebességet hol használta volna ki?
Jézus. Te fogyi vagy?
A te autód mennyivel tud menni? mindig annyival mész?
Amúgy akkor az eddigi beszerzések is teljes baromság voltak. a spanyoloktól 1994-től beszerzett kocsik mehetnek 200-al, a jugoszlávoktól beszerzett 35 éves kocsik szintén, a Szolnokon gyártottak is, az 1047-es mozdonyok jobb országokban 230-al mehetnek (nálunk 160), az emeletes motorvonatok (480-as sorozat) szintén 200-as sebességre épül, csak nálunk van 160-ra korlátozva, akár szegény Flirt.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 451
33 772
113
Jézus. Te fogyi vagy?
A te autód mennyivel tud menni? mindig annyival mész?
Amúgy akkor az eddigi beszerzések is teljes baromság voltak. a spanyoloktól 1994-től beszerzett kocsik mehetnek 200-al, a jugoszlávoktól beszerzett 35 éves kocsik szintén, a Szolnokon gyártottak is, az 1047-es mozdonyok jobb országokban 230-al mehetnek (nálunk 160), az emeletes motorvonatok (480-as sorozat) szintén 200-as sebességre épül, csak nálunk van 160-ra korlátozva, akár szegény Flirt.

Nem konkrétan ezért lett volna elsősorban rossz választás, egyszerűen, ha a Bz-k helyett akarták venni, arra alkalmatlan lett volna.
A fővonalak meg villamosítottak, minek vettek volna azokra dízel motorvonatot. Ezt a típust fővonali, távolsági dízel motorvonatnak tervezték, használták. A kevés ajtó miatt az utascsere lassú lett volna stb.
Plusz az előrelátható magas üzemeltetési költség, problémák. A zsidóknál is kiégett egy példány.
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 141
4 223
113
Nagy hülyeség volt, hogy egyáltalán felmerült, hogy ezeket megvegyük. Pl. a 180 km/h sebességet hol használta volna ki?
Attól, hogy ekkora sebességre képes, itthon lassabban, ezzel együtt gazdaságosabban is tudott volna haladni. Ráadásul legtöbbször a pálya miatt nem is tudnak gyorsabban menni.
Lett volna helyük a végletekig elöregedett, leharcolt, megbízhatatlan járműparkot leváltva. Amennyiért adták őket, annyiért meg szinte ingyen van.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 451
33 772
113
Attól, hogy ekkora sebességre képes, itthon lassabban, ezzel együtt gazdaságosabban is tudott volna haladni. Ráadásul legtöbbször a pálya miatt nem is tudnak gyorsabban menni.
Lett volna helyük a végletekig elöregedett, leharcolt, megbízhatatlan járműparkot leváltva. Amennyiért adták őket, annyiért meg szinte ingyen van.

Az üzemben tartási költség a lényeg itt. Egy számunkra teljesen idegen típus.
Ha lennének nálunk magánvasutak a személyszállításban, persze lehet az megoldotta volna valahogy. Romániában lehet látni, hogy a magánvasutak simán közlekedtetnek betört ablakú, összegraffittizett, lógó belű szerelvényeket. Elvégre a szerződést teljesítik így is.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
10 694
32 329
113
Az üzemben tartási költség a lényeg itt. Egy számunkra teljesen idegen típus.
Ha lennének nálunk magánvasutak a személyszállításban, persze lehet az megoldotta volna valahogy. Romániában lehet látni, hogy a magánvasutak simán közlekedtetnek betört ablakú, összegraffittizett, lógó belű szerelvényeket. Elvégre a szerződést teljesítik így is.
Ráadásul Romániában nagyon sok villamosítatlan vonal van....a :oops: fele...

"A romániai vasúti infrastruktúra karbantartásával és fejlesztésével elsősorban a CFR Infrastructură vállalat foglalkozik. Az általa üzemeltetett hálózat összefoglaló adatai:

  • a normál nyomtávú vasúthálózat hossza: 10 615 km
    • ebből kétvágányú 2919 km, egyvágányú 7600
    • ebből villamosított (25 kV, 50 Hz AC - váltóáram) 4031 km, nem villamosított 6584
    • ebből interoperábilis 6878 km, nem interoperábilis 3737 km[3]
  • széles nyomtávú (1542 mm) vonalak hossza: 134 km, nem villamosított
  • keskeny nyomtávú (760 mm) vonalak hossza: 7 km, nem villamosított
  • sűrűség: 45,22 km/1000 km²[2]
  • alagutak száma 188, hossza 64 km
  • hidak száma 17 694
  • állomások szám 896[3]
További infrastruktúra-üzemeltetők az RC-CF Trans(wd) (739 km),[4] a Grup Feroviar Român(wd) és a Vest Trans Rail (2,7 km)[5].[6]

2022-ben a vasúti pályák jellemzően rossz műszaki állapotban vannak. A vasútvonalak 73%-ának lejárt a tervezett élettartama, míg a költségvetésben rendelkezésre bocsátott források csak 33 km-nyi pálya korszerűsítését tették lehetővé. A hálózaton található 18 000 vasúti híd 27%-a is meghaladta tervezett élettartamát, és sürgős felújításra szorul.[7]"
forrás:https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Románia_vasúti_közlekedése
 
  • Tetszik
Reactions: Rferi66

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 635
5 405
113
Ráadásul Romániában nagyon sok villamosítatlan vonal van....a :oops: fele...

"A romániai vasúti infrastruktúra karbantartásával és fejlesztésével elsősorban a CFR Infrastructură vállalat foglalkozik. Az általa üzemeltetett hálózat összefoglaló adatai:

  • a normál nyomtávú vasúthálózat hossza: 10 615 km
    • ebből kétvágányú 2919 km, egyvágányú 7600
    • ebből villamosított (25 kV, 50 Hz AC - váltóáram) 4031 km, nem villamosított 6584
    • ebből interoperábilis 6878 km, nem interoperábilis 3737 km[3]
  • széles nyomtávú (1542 mm) vonalak hossza: 134 km, nem villamosított
  • keskeny nyomtávú (760 mm) vonalak hossza: 7 km, nem villamosított
  • sűrűség: 45,22 km/1000 km²[2]
  • alagutak száma 188, hossza 64 km
  • hidak száma 17 694
  • állomások szám 896[3]
További infrastruktúra-üzemeltetők az RC-CF Trans(wd) (739 km),[4] a Grup Feroviar Român(wd) és a Vest Trans Rail (2,7 km)[5].[6]

2022-ben a vasúti pályák jellemzően rossz műszaki állapotban vannak. A vasútvonalak 73%-ának lejárt a tervezett élettartama, míg a költségvetésben rendelkezésre bocsátott források csak 33 km-nyi pálya korszerűsítését tették lehetővé. A hálózaton található 18 000 vasúti híd 27%-a is meghaladta tervezett élettartamát, és sürgős felújításra szorul.[7]"
forrás:https://hu.m.wikipedia.org/wiki/Románia_vasúti_közlekedése
Érdekes lenne a pálya állapotáról egy hasonló magyar adat is. A hosszúságról van.

Teljes hossz8057 vagy 7893 km
Kétvágányú vonalak1335 km
Villamosított vonalak3060 km
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 729
4 150
113
Nem tudom eldönteni most hogy sírjak vagy nevessek....
Nemrég voltunk lengyelben nos kicsit vonatoztunk egyett (munka miatt is) a végeredmény a mávra nézve siralmas..... magyarán ők tényleg fejlesztettek minden szinten...
(Az elővárosi flirt meg kiss flottát ne számoljuk bele)
Itt meg marad a pusztulat... jó az a közjószágnak bocsánat parasztnak... fejlesztések a távolsági vonalakon semmi...
A mellékvonalakat halálra itélték...meg azoknak is egy részét amiken teher menne
Csak azok a fejlesztések toldozgatások mennek-mennének amihez az eu támogatást adna...
A nagybüdős fa.. t adnék....
Részükről nagy ívben tojnak az emberekre.... szerintük aki teheti használja a volánt vagy menjen oscaral...vagy vegyen kocsit magának
A lengyelek bezártak 6000km vasutat, a korábbi hálózat több, mint 20%-át, a PKP meg rengeteg vonalról elmenekült és magáncégek viszik jónéhány helyen az elővárosi közlekedést.
Ha csak ott kéne vonatot járatni, ami totál tele van utassal, akkor a MÁV se lenne veszteséges.
ettől függetlenül a lengyel vasutak engem is lenyűgöz. :)
Nagy hülyeség volt, hogy egyáltalán felmerült, hogy ezeket megvegyük. Pl. a 180 km/h sebességet hol használta volna ki?
Jaja... nálunk a Samu hol használja ki a 160-at? :)
A MÁV-nak a Bz-k pótlására kellene valami,
A bz-nek a létezését és az emlékét is ki kéne törölni a világból.. jellemző, hogy csak egy hülyét találtak a cseszlovákok anno, akire rá tudták sózni. Persze ez épp összetalálkozott a MÁV „ezeknek ide jó a szar is, dögöljenek meg” mentalitásával.
Méghogy az ottaniakat is ide hozni... hogy végleg ránk kövesedjen ez a gusztustalan cseszlovák guáno...:mad:
Nem konkrétan ezért lett volna elsősorban rossz választás, egyszerűen, ha a Bz-k helyett akarták venni, arra alkalmatlan lett volna.
A fővonalak meg villamosítottak, minek vettek volna azokra dízel motorvonatot.
Alapvetően nem direkt a Bz-k helyett jött volna, hanem csak közvetetten, mert egyrészt a minden karbantartást nélkülöző utolsókat rúgó csörgők egy részét lehetett volna leállítani, másrészt Desiro-val és Uzsgyi-val kiadott vonalakra mehetett volna , pl interrégió vonatokra, mert ott jellemzően sok villamosítatlan szakaszon is végig kell menjen a vonat.
Az így felszabadult dízel motorvonatok meg mehettek volna a csatolt Bz-s vonalakra és akkor sok Bz-től lehetett volna megszabadulni.
Az üzemben tartási költség a lényeg itt. Egy számunkra teljesen idegen típus.
Bármit veszünk, az nekünk idegen típus lesz, kivéve kb. a bérelt Taurusok, vagy ha kerítenénk valahonnét Desirokat, de abból nem nagyon van szabad példány.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
13 451
33 772
113
A bz-nek a létezését és az emlékét is ki kéne törölni a világból.. jellemző, hogy csak egy hülyét találtak a cseszlovákok anno, akire rá tudták sózni. Persze ez épp összetalálkozott a MÁV „ezeknek ide jó a szar is, dögöljenek meg” mentalitásával.
Méghogy az ottaniakat is ide hozni... hogy végleg ránk kövesedjen ez a gusztustalan cseszlovák guáno...:mad:

Csak a Bz-hez hasonlóan olcsón üzemeltethető típust nem találsz. Mondhatni csak ezért nem zártak be mostanáig egy sor mellékvonalat.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 729
4 150
113
Csak a Bz-hez hasonlóan olcsón üzemeltethető típust nem találsz. Mondhatni csak ezért nem zártak be mostanáig egy sor mellékvonalat.
Ezt én is tudom, de csak a MÁV szlogent lehet a Bz-hez kapcsolni:
„ezeknek ide jó a szar is, dögöljenek meg”

Vagy ahogy Géczi Gábor mondta:
„Nem az a baja a világnak, hogy valamit rosszul csinálunk, hanem, hogy a rosszat akarjuk minél jobban csinálni”
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 430
7 993
113
A lengyelek bezártak 6000km vasutat, a korábbi hálózat több, mint 20%-át, a PKP meg rengeteg vonalról elmenekült és magáncégek viszik jónéhány helyen az elővárosi közlekedést.
Ha csak ott kéne vonatot járatni, ami totál tele van utassal, akkor a MÁV se lenne veszteséges.
ettől függetlenül a lengyel vasutak engem is lenyűgöz. :)

Jaja... nálunk a Samu hol használja ki a 160-at? :)

A bz-nek a létezését és az emlékét is ki kéne törölni a világból.. jellemző, hogy csak egy hülyét találtak a cseszlovákok anno, akire rá tudták sózni. Persze ez épp összetalálkozott a MÁV „ezeknek ide jó a szar is, dögöljenek meg” mentalitásával.
Méghogy az ottaniakat is ide hozni... hogy végleg ránk kövesedjen ez a gusztustalan cseszlovák guáno...:mad:

Alapvetően nem direkt a Bz-k helyett jött volna, hanem csak közvetetten, mert egyrészt a minden karbantartást nélkülöző utolsókat rúgó csörgők egy részét lehetett volna leállítani, másrészt Desiro-val és Uzsgyi-val kiadott vonalakra mehetett volna , pl interrégió vonatokra, mert ott jellemzően sok villamosítatlan szakaszon is végig kell menjen a vonat.
Az így felszabadult dízel motorvonatok meg mehettek volna a csatolt Bz-s vonalakra és akkor sok Bz-től lehetett volna megszabadulni.

Bármit veszünk, az nekünk idegen típus lesz, kivéve kb. a bérelt Taurusok, vagy ha kerítenénk valahonnét Desirokat, de abból nem nagyon van szabad példány.
A Bz se lenne annyira gond ha átalakították volna pl úgy mint a szlovákok...
Az iker Bz visszonylag egy jó átgondolás volt. Minimum ilyenek kellett volna lennie az alap Bz ek is.
A Bz el alapjában véve kontsrukciós hibákkal volt tele
Gyenge liaz motor
Gyenge megbizhatatlan prága váltó
Rohadt szűk vezető állás
Elavult váz illetve vázszerkezet beléetve a forgó vázat is.
Itthon a rába motorokkal probáltak változtatni meg váltó cserével....
Én annak idejében az iker bz be ha lett volna elképzelés
Detroit fekvő 6 hengeres disel 275-325 kw os motorral
Normális Zf váltóval
Légkondicinálóval
Kerekes székeseknek is igénybe vehetik
4-6 biciklinek hely
Atgondolt ülés és álló hely elrendezés...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 201
15 891
113
A Bz se lenne annyira gond ha átalakították volna pl úgy mint a szlovákok...
Az iker Bz visszonylag egy jó átgondolás volt. Minimum ilyenek kellett volna lennie az alap Bz ek is.
A Bz el alapjában véve kontsrukciós hibákkal volt tele
Gyenge liaz motor
Gyenge megbizhatatlan prága váltó
Rohadt szűk vezető állás
Elavult váz illetve vázszerkezet beléetve a forgó vázat is.
Itthon a rába motorokkal probáltak változtatni meg váltó cserével....
Én annak idejében az iker bz be ha lett volna elképzelés
Detroit fekvő 6 hengeres disel 275-325 kw os motorral
Normális Zf váltóval
Légkondicinálóval
Kerekes székeseknek is igénybe vehetik
4-6 biciklinek hely
Atgondolt ülés és álló hely elrendezés...


Az iker bz nem voltsem mozgássérült-barát, semkerékpárosbarát.


Amiről te beszélsz az a cseh Regianova