Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 992
113
Érdemes elolvasni:
Angol feliratok vannak es kesz. Itt a driver's license az orszag nagyobb reszen a megelheteshez kell, nem lehet 'elitkepzest' csinalni a teszteken, mert 100M+ csak igy kepes munkaba jarni. Itt sokkal egyszerubb is minden, nemcsak a teszt, de a vezetesi vizsga is, raadasul allamonkent eltero azaz egy NYC-ben (ahol remek tomegkozlekedes van) biztosan nehezebb, mint mondjuk valahol Tennesseeben vagy Alabamaban.
 
  • Tetszik
  • Vicces
Reactions: vilmoci and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 246
113
Angol feliratok vannak es kesz. Itt a driver's license az orszag nagyobb reszen a megelheteshez kell, nem lehet 'elitkepzest' csinalni a teszteken, mert 100M+ csak igy kepes munkaba jarni. Itt sokkal egyszerubb is minden, nemcsak a teszt, de a vezetesi vizsga is,

Nagyon szépen körül írtad, hogy retardáltak. :)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 511
113
Angol feliratok vannak es kesz. Itt a driver's license az orszag nagyobb reszen a megelheteshez kell, nem lehet 'elitkepzest' csinalni a teszteken, mert 100M+ csak igy kepes munkaba jarni. Itt sokkal egyszerubb is minden, nemcsak a teszt, de a vezetesi vizsga is, raadasul allamonkent eltero azaz egy NYC-ben (ahol remek tomegkozlekedes van) biztosan nehezebb, mint mondjuk valahol Tennesseeben vagy Alabamaban.

Nálunk sem elitképzés éppenséggel a Kresz vizsga, bár lehet, hogy az átlag amcsinak megugorhatatlannak bizonyulna.
Ráadásul a sok illegális immigráns otthon pedig nem amcsi táblákhoz szokott, az biztos.

De persze ahogy a normális mértékegységeket, ezeket sem fogja átvenni az USA a világtól, mert berögződtek a régi dolgok.
 

Nber

Well-Known Member
2021. október 15.
2 013
9 173
113
Nagy Márton azt is kiemelte, hogy az üzemeltetéshez nem tartoznak a jelenlegi késések. Viszont azt részletesen kifejtette, hogy a Terminál 3 a várakozások szerint 2032-re nyithatja meg a kapuit. „Ahhoz, hogy ezt elbírja a közlekedés, addigra kész kell lennie az ehhez szükséges infrastruktúráknak.”
 
  • Hűha
Reactions: enzo

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 454
36 511
113
Egyébként amikor először jártam Olaszországban, még voltak ott is olasz nyelvű feliratos táblák, "senso unico" feliratú nyilakkal jelölték az egyirányú utcát, arra emlékszem.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 220
60 246
113
Egyébként amikor először jártam Olaszországban, még voltak ott is olasz nyelvű feliratos táblák, "senso unico" feliratú nyilakkal jelölték az egyirányú utcát, arra emlékszem.

Magyarországon is vannak néha feliratos táblák.
De azért legyünk őszinték. Aki egy kresz vizsgát sokadjára sem tud megcsinálni és a valóságban alkalmazni az agyilag gyopár.
És nincs helye a közúton. Vigyék inkább busszal.
Az amcsik átlagos szellemi színvonaláról meg elég sok videó kering a neten. A társadalom egy része félelmetesen ostoba arra felé.
Én csak feltételezem, hogy ez teljesen szándékos az elit részéről. Könnyebb úgy pozíciót fogni, hogy alattad mindenki kretén.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 736
113
Apropó, láttátok azt a twitter posztot ahol egy német autót szednek darabokra, és több benne a kínai alkatrész, mint a nem kínai, miközben a kínai vámok miatt meg picsognak?
 
  • Tetszik
Reactions: antigonosz

arcas

Well-Known Member
2013. március 20.
7 228
24 338
113
Apropó, láttátok azt a twitter posztot ahol egy német autót szednek darabokra, és több benne a kínai alkatrész, mint a nem kínai, miközben a kínai vámok miatt meg picsognak?
Egy felemelt Skoda Kodiaq alulnézetéből szerelő által kommentált "made in china" feliratú VW alkatrészek részletes bemutatóját már láttam, de ez minden más márkát is ugyanúgy érint.
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
:eek:
Videónkban a svájci Astra hídról beszélünk.
Az ASTRA Bridge egy mobil építkezési híd, amelyet autópálya-karbantartási munkák során használnak. Amíg lent az útépítési munkálatok zajlanak, a forgalom két sávon haladhat át a hídon, 60 km/órás sebességgel.
Így napközben is el lehet végezni a munkát anélkül, hogy sávokat kellene lezárni vagy a forgalmat le kellene irányítani.

 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
:eek:
Videónkban a svájci Astra hídról beszélünk.
Az ASTRA Bridge egy mobil építkezési híd, amelyet autópálya-karbantartási munkák során használnak. Amíg lent az útépítési munkálatok zajlanak, a forgalom két sávon haladhat át a hídon, 60 km/órás sebességgel.
Így napközben is el lehet végezni a munkát anélkül, hogy sávokat kellene lezárni vagy a forgalmat le kellene irányítani.

Még ilyen baromságot!

Így túl hamar végeznek és nem lehet kellően gyötörni az autósokat!

...s ezúttal végre megtaláltam! (A régi gépem kipurcanásával az összes könyvjelzőm eltűnt).

A blog címével és összmondanivalójával most ne foglalkozzunk, úgyis mindenki úgy látja és úgy áll hozzá meggyőzhetetlenül, amilyen a politikai irányultsága.

A lényeg, amiért eszembe jutott, az ez:
"...Kiderül a kátyúzás felújításáért felelős cég, akivel szerződéses kapcsolata van az önkormányzatnak, a polgármester testvéréé. Svájciak hoztak volna technológiát, miképpen kell betonozni a hegyek között úgy, hogy ne legyen minden évszakváltásnál ez a kátyúrengeteg. De akkor nem lenne mit felújítani minden kora tavasszal, az meg jelentékeny bevételtől vágná el a testvéri vállalkozást. Marad tehát a folyamatos kátyúzás..."

 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and fishbed

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 355
96 783
113
A szankciók és a Europeen Green Deal működnek, de akkor miért zár be egy klimasemleges gyár.

Az Audi a jelek szerint be akarja zárni a brüsszeli gyárat – ez 3033 alkalmazottat érint

 
  • Tetszik
Reactions: Nber

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
869
2 526
93
Még ilyen baromságot!

Így túl hamar végeznek és nem lehet kellően gyötörni az autósokat!

...s ezúttal végre megtaláltam! (A régi gépem kipurcanásával az összes könyvjelzőm eltűnt).

A blog címével és összmondanivalójával most ne foglalkozzunk, úgyis mindenki úgy látja és úgy áll hozzá meggyőzhetetlenül, amilyen a politikai irányultsága.

A lényeg, amiért eszembe jutott, az ez:
"...Kiderül a kátyúzás felújításáért felelős cég, akivel szerződéses kapcsolata van az önkormányzatnak, a polgármester testvéréé. Svájciak hoztak volna technológiát, miképpen kell betonozni a hegyek között úgy, hogy ne legyen minden évszakváltásnál ez a kátyúrengeteg. De akkor nem lenne mit felújítani minden kora tavasszal, az meg jelentékeny bevételtől vágná el a testvéri vállalkozást. Marad tehát a folyamatos kátyúzás..."

A hidat nem nézzük, maga az útjavítás minőségén pislogok nagyon profik.
Levegővel lefújják a szélét, lánggal felhevítik, majd kellősítik és aztán rá a kátrány vagy mifene szalag.
A kátránnyal megfújt felületre zúzott bazaltot terítenek majd erre a szőnyeget, amit zárt felépítményű teherautóból forrón öntenek a lóti-futi dömperbe.

Ezzel szembe nálunk pár éve a kellemes őszi melegben elb@szakodtak a járdákkal, szegélyekkel, majd mire ezekkel elkészültek és aszfaltozni kellet a főutcát, hát megjött a tél és a vízszintes hóesésbe leaszfaltozták.
Mivel az átlagnál szélesebb az út kb 2x1,3 sáv, így a gép csak a közepén két sávot aszfaltozott le majd a szélén valami kisgéppel mokoltak meg egy kis úthengerrel, de mivel az aszfalt gyorsabban hűlt vagy már eleve hidegebb volt, így az úthenger nyoma és a az illesztés meglátszik rajta.
Arról az apróságról már ne is beszéljünk, hogy nem sikerült az útszéli csatorna összefolyók felé a lejtést megcsinálni, így esőben itt ott kisebb tavak vannak az útszélén.

Persze nem számít, mert ilyen gány megoldással is kibír 10-15 évet amikorra az árban busásan felszámolt gari lejár.

Remélem aki részt vett ebben a buliban mindenki legalább egyszer belerúgott az ágysarkába.
 

vata

Well-Known Member
2015. december 5.
685
3 039
93

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
11 999
35 216
113
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 616
12 774
113
És a törésmentes még jobb (nincs felkeményedett, elvékonyodott lemez, lokális instabilitás, folyáshatárt meghaladó alakváltozás, stb.). Jobb elengedni a töröttet, ha a család is beleül (kivéve ha ritka, vagy sportkocsi...bele a mászóka azt csókolom).
:D
Rokonom halt meg majdnem egy ilyen helyreállított kocsiban, amikor leszakadt a megnyúlt lemezről az egyik hátsó kerék, felfüggesztéssel együtt.

S még csak töröttnek sem kell lennie, elég ha korosabb.

Emlékeztem a Volvo 940 kombi vs. Renault Modus ütköztetéses videóra. Van 14 évnyi különbség a fejlesztésükben és minimum 6 évnyi a korukban. Az utóbbit konkrétan nem tudom (1990-1997 vs. 2004-2013).
A Modus előnye az eltelt idő a technikai fejlődésben, a töréstesztek standartizálásában, a Volvoé a nagyobb méretekben (hosszabb motortér), a minimum 300 kilogrammnyi tömegtöbblet no és a Volvo közismerten kiemelkedő szorgalmában és múltjában a biztonság terén.
Tehát szerintem számít a kor is.

Erre csak egy fénykép - no de előtte a sok duma, amit már írtam, de nem lehet elégszer...
A 2006-ban újonnan vett Albeánkat, minden télen és tél után gondosan lemostam az alján is (mennyien teszitek ezt meg!?), de az év más időszakában is többször.
Mi több, minden téli-nyári kerék átszereléskor alá is feküdtem (még emelő nélkül is alá lehet férni...) és gondosan átnéztem az alját és a legkisebb rozsdapöttyöt is lekezeltem - ami eladdig csak a bölcsőn és futóműelemeken jelentkezett. Az utóbbiak olyan vaskosak és túlméretezettek a harmadik világba szánt konstrukció miatt, hogy kb. évtizedek kellenek az elpusztulásukhoz.
De a kerékjárati dobokat soha nem szedtem le, s a műanyag küszöbborítást sem - ez utóbbit roncsolásmentesen nem is lehet.
16 éves korában az emelési pontokon megjelent a rozsda (azóta a szintén újonnan vett I30-at úgy emelem, hogy a krokodil emelő"csészéjére" összehajtogatott gyerekzoknit teszek (Nem röhög!:hadonaszos:)

Tehát elvittem egy Dinitrol technológiával dolgozó alváz-üregvédő vállalkozáshoz, akik belestek az üregekbe és küszöbökbe szkóppal és közölték, hogy még éppen hogy időben hoztam...
Lekezelték és adtak a munkájukra 7 év garit. De biztosítottak arról, hogy ez az autó élettartamának meghosszabbodását is jelenti ennyivel egyben (ezt a fizetés után jelentették ki)

Úgyhogy két és fél éve, amikor leszállították az új "Hunyadit", akkor az átvétel előtt átgurult ötven métert a vállalkozáshoz (szerencsére egy telephelyen van a két cég) és szintén elvégezték rajta ezt a munkát. Ekkor volt az órájában11 kilométer...

Azért írtam mindezt le, mert bár egy mondattal is letudhattam volna, de így kerekebb a történet.
Ugyanis az Albea lekezelése óta időnként benézek a vállalkozóhoz, jókat dumálunk - és csudákat látok.
Senki nem néz be ugyanis a kerékjárati dobok mögé és azt hiszi, hogy a kívülről tip-top garázsban tartott(!) autója hamvas.
Aztán egyszer csak azzal szembesül, hogy a szeretett, karbantartott autója mehet a kukába, vagy a rézvezeték újrahasznosítókhoz...

Amikor a Hyundait kezelték két és fél éve, akkor volt fenn a csápon egy "L" -es rendszámú, tip-top Corolla.
Az 1617-es hozzászólásban vannak a képek erről a Toyotáról (alatt meg galériában az I30-as előkészítéséről, amin gyárilag hááát nem túlsok sötét anyag van...):
MED_0016977601.jpg

MED_0016977600.jpg

MED_0016977602.jpg



Az Albea nem nézett ki így...

Na most szerintetek egy, a bekötési pontokon már ilyen látható rozsdával küszködő karosszéria mit fog elnyelni egy ütközésből!?

S ez a gond: Az elv olyan, mint az - elnézést - ürítés szükséglete; tartja az ember, ameddig bírja.

Márpedig a realitás az, hogy a magyarországi autók átlagéletkora 15 év, a vásárlók harmada nem tud 800000-et sem szánni autóvsárlásra, csak romokat tud megvenni.
S akkor nem tudjuk, hogy ezek a kocsik mennyire rozsdásak, nemhogy voltak e rejtetten törve!
(Ki látja, hogy mi van a nyúlványokkal, ha szépen lett ráillesztve egy új lökhárító?

Így persze nem kell csodálkozni azon sem, hogy retekláb híradóban bemutatott balesetekben miért vannak annyira ropira törve a tizen-, pláne huszonéves autók...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 304
16 136
113
S még csak töröttnek sem kell lennie, elég ha korosabb.

Emlékeztem a Volvo 940 kombi vs. Renault Modus ütköztetéses videóra. Van 14 évnyi különbség a fejlesztésükben és minimum 6 évnyi a korukban. Az utóbbit konkrétan nem tudom (1990-1997 vs. 2004-2013).
A Modus előnye az eltelt idő a technikai fejlődésben, a töréstesztek standartizálásában, a Volvoé a nagyobb méretekben (hosszabb motortér), a minimum 300 kilogrammnyi tömegtöbblet no és a Volvo közismerten kiemelkedő szorgalmában és múltjában a biztonság terén.
Tehát szerintem számít a kor is.

Erre csak egy fénykép - no de előtte a sok duma, amit már írtam, de nem lehet elégszer...
A 2006-ban újonnan vett Albeánkat, minden télen és tél után gondosan lemostam az alján is (mennyien teszitek ezt meg!?), de az év más időszakában is többször.
Mi több, minden téli-nyári kerék átszereléskor alá is feküdtem (még emelő nélkül is alá lehet férni...) és gondosan átnéztem az alját és a legkisebb rozsdapöttyöt is lekezeltem - ami eladdig csak a bölcsőn és futóműelemeken jelentkezett. Az utóbbiak olyan vaskosak és túlméretezettek a harmadik világba szánt konstrukció miatt, hogy kb. évtizedek kellenek az elpusztulásukhoz.
De a kerékjárati dobokat soha nem szedtem le, s a műanyag küszöbborítást sem - ez utóbbit roncsolásmentesen nem is lehet.
16 éves korában az emelési pontokon megjelent a rozsda (azóta a szintén újonnan vett I30-at úgy emelem, hogy a krokodil emelő"csészéjére" összehajtogatott gyerekzoknit teszek (Nem röhög!:hadonaszos:)

Tehát elvittem egy Dinitrol technológiával dolgozó alváz-üregvédő vállalkozáshoz, akik belestek az üregekbe és küszöbökbe szkóppal és közölték, hogy még éppen hogy időben hoztam...
Lekezelték és adtak a munkájukra 7 év garit. De biztosítottak arról, hogy ez az autó élettartamának meghosszabbodását is jelenti ennyivel egyben (ezt a fizetés után jelentették ki)

Úgyhogy két és fél éve, amikor leszállították az új "Hunyadit", akkor az átvétel előtt átgurult ötven métert a vállalkozáshoz (szerencsére egy telephelyen van a két cég) és szintén elvégezték rajta ezt a munkát. Ekkor volt az órájában11 kilométer...

Azért írtam mindezt le, mert bár egy mondattal is letudhattam volna, de így kerekebb a történet.
Ugyanis az Albea lekezelése óta időnként benézek a vállalkozóhoz, jókat dumálunk - és csudákat látok.
Senki nem néz be ugyanis a kerékjárati dobok mögé és azt hiszi, hogy a kívülről tip-top garázsban tartott(!) autója hamvas.
Aztán egyszer csak azzal szembesül, hogy a szeretett, karbantartott autója mehet a kukába, vagy a rézvezeték újrahasznosítókhoz...

Amikor a Hyundait kezelték két és fél éve, akkor volt fenn a csápon egy "L" -es rendszámú, tip-top Corolla.
Az 1617-es hozzászólásban vannak a képek erről a Toyotáról (alatt meg galériában az I30-as előkészítéséről, amin gyárilag hááát nem túlsok sötét anyag van...):
MED_0016977601.jpg

MED_0016977600.jpg

MED_0016977602.jpg



Az Albea nem nézett ki így...

Na most szerintetek egy, a bekötési pontokon már ilyen látható rozsdával küszködő karosszéria mit fog elnyelni egy ütközésből!?

S ez a gond: Az elv olyan, mint az - elnézést - ürítés szükséglete; tartja az ember, ameddig bírja.

Márpedig a realitás az, hogy a magyarországi autók átlagéletkora 15 év, a vásárlók harmada nem tud 800000-et sem szánni autóvsárlásra, csak romokat tud megvenni.
S akkor nem tudjuk, hogy ezek a kocsik mennyire rozsdásak, nemhogy voltak e rejtetten törve!
(Ki látja, hogy mi van a nyúlványokkal, ha szépen lett ráillesztve egy új lökhárító?

Így persze nem kell csodálkozni azon sem, hogy retekláb híradóban bemutatott balesetekben miért vannak annyira ropira törve a tizen-, pláne huszonéves autók...
Jó komment és egyet értek. Bàr Vectránal megszoktam, h tonna felett nem küszöbnél emelünk. Pláne nem a mai 2-3 tonnás dögöket.
Alvázat szoktam mosni (hobbi autót nem, mert az esőt se lát), de êsszel.
Én örülök a "korosabb" járműparknak, mert nincs túlbonyolítva, van már OBD, meg jó ncap, fenntartható és tartós motor. 2019-ben vettünk újat (kár volt, de kellett a nagy), de a minőséget hagyjuk (M7 dugó meg meleg olyan karácsonyt varázsolt a műszerfalra, h ihaj...a 2003-as nem leburkolt motorral meg zokszó nélkül bírja).
Ja, meg azért néha jönnek infók, h milyenek a top prémiumok. Negannak innen is üzenem, h azért mert fogalma nincs, h miket gyártanak a magyar beszállítók (ferraritól, amg, bentley, Rolls Royce, stb.) már rohadtúl nem összeszerelő üzemek vagyunk...sőt igazából pl. a Merci már az.