Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 785
17 587
113
Nem lepődök meg ezen, itt is írtam már párszor, hogy a hülye szabályok ölik meg az európai autógyártást.
Most ugye jön az EURO7 ahol 10 évesen / 200.000 km futással is tudni kell a gyári előírást, ami egyfelöl jó irány, másfelöl meg nonszensz, fel lesznek szerelve kibocsájtás ellenőrző rendszerrel, és letiltják a kocsit simán, majd jó lesz a kamionok a romlandó áruval megállnak pár napra, mert meghalt egy 5.000 euros NOx szenzoro_O

Elektromos teherautó a jövő, épp most konfigurálok egyet, nem vészes az ára, 350.000 EUR környékén :D + ÁFA ;) + 110kW töltőfej 40.000 EUR:hadonaszos:
Már csak azt kell kiszámolni, h mennyi Paksra lenne szükség ha a magyar 4 millió feletti autóparkot elektromosra cserélve, este töltőre csattintja -közel egy időben- pár millió tulaj...ja meg mekkora átmérőjű hálózati kábelek kellenek majd. :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 520
11 938
113
Itthon az importőr minden új Mercedeshez ad 4 év/120.000 km garanciát ÉS karabantartást is, és elég korrektek a garival.
A 4Matic nem egy nagy cucc, bőven a quattro mögött van.

A Merci meg még hülye is, kivette a Sprinterből a régi jó, igazi osztóműves összkerék meghajtást, és bedobta a személyautós 4maticot.. A rendőrök meg szívják a fogukat mert szar..

Ettöl függetlenül pl A8/7series/S classe közül még nekem se kérdés, hogy mit vennék, pedig Audis vagyok.

A Hyundai meg 5 évet kilométer korlátozás nélkül, a KIa meg 7 évet/150000 kilométert...
Oké; így egyik sem bátor vállalás, de nincs is olyan szakmai egója a "csíkszeműeknek", mint a németeknek akik ennyit sem mernek vállalni...
De azért ez már volt olyan merész annak idején; 2010 előtt(?), hogy egy konstrukciós hiba megbillentse a koreai konszern autóipari divíziójának akár a létét is, főleg, hogy nem ennyire pofátlan árképzéssel dolgoztak, mint a németek.

Hogy a Merci mennyire "gagyi" lett önmagához képest, - figyelem; egyelemes minta! - egy, a környezetemben létező, zsírúj dízel E Merci kabriójának a tetejét a márkaszervizek képtelenek üzembiztosra beállítani, csak én hallottam három alkalomról, hogy vagy ki, vagy be nem csomagol.

Huh, igy gyorsan vegigfutva a cimeket... ez ki ez a szerencsetlen?
Egy kifogástalan modorú, kifinomult, kulturált úriember:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 069
59 120
113
Ugye erre rezonál az is, hogy régen az autósoknak szánt kezelési könyvekben az volt leírva - ténylegesen -, hogy hogyan kellett alapjáratot, úszószintet, előgyújtást, zárásszöget, szelephézagot állítani, ma meg az, hogy a motortérben található folyadékokat ne kóstold meg és ne idd meg...

Igen. De ebben az is benne van, , hogy amíg az Opel Astra F-nél egy csomó mindent meg tudtam bütykölni, akucsere vagy izzócsere röhelyesen egyszerű volt, addig a Toyota Avensis esetén már mind kettő rázós volt, a mostani Hondánál meg már meg se bírtam csinálni egyiket se! Húgomék Ford Mondeójáról nem is beszélve, ahol a komplett első lökhárítót le kell szedni az izzó cseréhez...
Szóval vagy én lettem bénább, vagy a gyártók szándékosan úgy tervezik az autókat, hogy véletlenül se nyúljál hozzá :rolleyes:

A Hyundai meg 5 évet kilométer korlátozás nélkül, a KIa meg 7 évet/150000 kilométert...
De az nem dájcse prémium , amiben gari időn belül is te fizetsz 700,000 ezret egy kábelcseréjért, miközben ők gyártották le szarul az autót.... A belülről hámló, rendszeresen motor+váltó hibás audik, a random elégő BMW-k, és a szétpotyogó mercik azok prémium autók!
De ha egy Renault vagy Fiat ugyan ezt teszi akkor az "bezzeg szar francia/olasz". :rolleyes:
Régebben a BMW konfigurátorban ki volt írva, hogy szánalmas 2 év 100,000 km garit adnak egy 7-es BMW-re. Azt ha többet akarsz fizess milliókat XD
Most például a konfigurálás végén már kiírva se látom, hogy milyen garanciával árulják őket :D
Ezzel szemben most nézem neten, hogy egy "szar" Renault Clióra 3 év kilométer korlátozás nélküli szavatosság és 5 év 100,000 km garanciát adnak. Ha adsz nekik kemény 345,000 Ft-ot, akkor ez 7 év és 200,000 km garancia :D
Remélem érzitek mi a gond :cool:
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 520
11 938
113
Igen. De ebben az is benne van, , hogy amíg az Opel Astra F-nél egy csomó mindent meg tudtam bütykölni, akucsere vagy izzócsere röhelyesen egyszerű volt, addig a Toyota Avensis esetén már mind kettő rázós volt, a mostani Hondánál meg már meg se bírtam csinálni egyiket se! Húgomék Ford Mondeójáról nem is beszélve, ahol a komplett első lökhárítót le kell szedni az izzó cseréhez...
Szóval vagy én lettem bénább, vagy a gyártók szándékosan úgy tervezik az autókat, hogy véletlenül se nyúljál hozzá :rolleyes:


De az nem dájcse prémium , amiben gari időn belül is te fizetsz 700,000 ezret egy kábelcseréjért, miközben ők gyártották le szarul az autót.... A belülről hámló, rendszeresen motor+váltó hibás audik, a random elégő BMW-k, és a szétpotyogó mercik azok prémium autók!
De ha egy Renault vagy Fiat ugyan ezt teszi akkor az "bezzeg szar francia/olasz". :rolleyes:
Régebben a BMW konfigurátorban ki volt írva, hogy szánalmas 2 év 100,000 km garit adnak egy 7-es BMW-re. Azt ha többet akarsz fizess milliókat XD
Most például a konfigurálás végén már kiírva se látom, hogy milyen garanciával árulják őket :D
Ezzel szemben most nézem neten, hogy egy "szar" Renault Clióra 3 év kilométer korlátozás nélküli szavatosság és 5 év 100,000 km garanciát adnak. Ha adsz nekik kemény 345,000 Ft-ot, akkor ez 7 év és 200,000 km garancia :D
Remélem érzitek mi a gond :cool:
A Nagypolákon a motor gyűrűzésén kívül mindent magam csináltam (nem vagyok autószerelő), a motor, a fékek karbantartását, a tömítések teljes cseréjét, vezérműlánc-, kardánkereszt-, dificserét, stb.

Az 1.4-es Albeánál gyertyacsere előtt megláttam a valami törékenynek látszó biz-bazt:D, ami felette van. Felhívtam a Fiat-fan autóvillamosság szerelőt (A Paliojába Swift klímát szerelt gyári kivitelezésnek látszó profizmussal - ahhoz még nem lehetett kapni klímát -, meg távirányítós motorindítást (igen; nem kellett fülelnie, hogy meddig kell tekernie az önindítónak, hanem automatikus volt a procedúra), stb.
- Hozzá ne ne nyúlj! Eltörhet az a nyomorék! (60000 km-nél...)
Úgyhogy ő cserélte ki a gyertyákat (volt nála komplett tartalék gyújtásszett).

A 120 ezresnél a márkaszerviz cserélte (baráti csapat, ott voltam velük), naná, hogy beleszakadt a rohadék...
A hűtőfolyadék cseréjénél már nincs leeresztőcsap, mint a Polákon. Meglátva (az ekkor 12 éves autón) a műanyag csonkot, amire a csövet kéne visszarögzíteni bilinccsel, el is ment a kedvem, hogy én azon bármit is szereljek az olajon, levegőszűrőn kívül...

A 2022-es I30-nál az olajat, fényszóróizzókat még ki fogom tudni cserélni (fapad, tehát H7 és remekül hozzáférhető, na erre varrjál gombot!, nem a drágább felszereltségi szint LED), de turbó motor, DCT, szóval oszt' zene...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 069
59 120
113
A 2022-es I30-nál az olajat, fényszóróizzókat még ki fogom tudni cserélni (fapad, tehát H7 és remekül hozzáférhető, na erre varrjál gombot!, nem a drágább felszereltségi szint LED), de turbó motor, DCT, szóval oszt' zene...

Akkor az ritka szerencse ha hozzá férhető az izzó!
Japán vasaimon eltakarta az aksi+ a szívócső....

Múltkor egyik ismerősömnek segítettem aksit cserélni a Skoda Super B-jében....
Hát első körben kudarc lett, mert nem fértünk hozzá a csavarokhoz, mert ugye le van rögzítve. A rögzítést meg nem kívülre hanem befelé rakták, hogy ne férj hozzá.
Szóval hozni kellet egy csuklós T kulcsot , hogy azzal szedjük ki a csavarokat.... Hát nem tudom ki tart otthon ilyet, ha nem autó szerelő... Erről lenne szó:
iu

E nélkül nem tudtunk volna aksit cserélni :D
Egy vicc az egész!
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 520
11 938
113
Akkor az ritka szerencse ha hozzá férhető az izzó!
Japán vasaimon eltakarta az aksi+ a szívócső....

Múltkor egyik ismerősömnek segítettem aksit cserélni a Skoda Super B-jében....
Hát első körben kudarc lett, mert nem fértünk hozzá a csavarokhoz, mert ugye le van rögzítve. A rögzítést meg nem kívülre hanem befelé rakták, hogy ne férj hozzá.
Szóval hozni kellet egy csuklós T kulcsot , hogy azzal szedjük ki a csavarokat.... Hát nem tudom ki tart otthon ilyet, ha nem autó szerelő... Erről lenne szó:
iu

E nélkül nem tudtunk volna aksit cserélni :D
Egy vicc az egész!
Gondolom ismered a régi viccet a világűrbe küldött két malaccal és a rendőrrel.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
84
329
53
Már csak azt kell kiszámolni, h mennyi Paksra lenne szükség ha a magyar 4 millió feletti autóparkot elektromosra cserélve, este töltőre csattintja -közel egy időben- pár millió tulaj...ja meg mekkora átmérőjű hálózati kábelek kellenek majd. :D
Szerintem majd a napelemek megoldják ;) :D
Ez az új MCS megawatt töltő, 1000kW , 1500amp a teherautóban lévő töltő csatlakozó vízhűtéses:hadonaszos:
Beteg az egész..
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
84
329
53
Akkor az ritka szerencse ha hozzá férhető az izzó!
Japán vasaimon eltakarta az aksi+ a szívócső....

Múltkor egyik ismerősömnek segítettem aksit cserélni a Skoda Super B-jében....
Hát első körben kudarc lett, mert nem fértünk hozzá a csavarokhoz, mert ugye le van rögzítve. A rögzítést meg nem kívülre hanem befelé rakták, hogy ne férj hozzá.
Szóval hozni kellet egy csuklós T kulcsot , hogy azzal szedjük ki a csavarokat.... Hát nem tudom ki tart otthon ilyet, ha nem autó szerelő... Erről lenne szó:

E nélkül nem tudtunk volna aksit cserélni :D
Egy vicc az egész!
2015 utáni Superb? Azt fel kell programozni utána VCDS-ben, hogy a megfelelő feszültséggel töltse, különben hamar tönkre vágja, mert mindig a max-al tölti..
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 520
11 938
113
...fellőnek két malacot és egy rendőrt a világűrbe.
  • Egyes Malac, itt földi irányítás, jelentkezz!
  • Egyes Malac jelentkezem!
  • Mi a feladata?
  • A pályára állítás sikerességének ellenőrzése, szükséges pályakorrekció kiszámítása, végrehajtása, visszaellenőrzése, adatok továbbítása a Földre.
  • Egyes Malac végezze el a feladatát!
  • Egyes Malac értettem!

  • Kettes Malac jelentkezz!
  • Kettes Malac jelentkezem!
  • Mi a feladata?
  • A tudományos kísérletek előkészítése, végrehajtása, a kísérletek részelemzése, kísérleti anyagok visszajuttatása a Földre.
  • Kettes Malac végezze fealadatát!
  • Kettes Malac értettem!

  • Rendőr jelentkezz!
  • Rendőr jelentkezem!
  • MI a feladata!
  • Malacokat megetetni, semmihez nem nyúlni!
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 069
59 120
113
2015 utáni Superb? Azt fel kell programozni utána VCDS-ben, hogy a megfelelő feszültséggel töltse, különben hamar tönkre vágja, mert mindig a max-al tölti..

Előtti:
2009_Skoda_Superb_Elegance_CRTDi_Automatic_2.0_Front.jpg

Amúgy kedves a VW csoporttól amit írtál.... Biztos nem szándékos kitolás az ügyfelekkel. :rolleyes:

...fellőnek két malacot és egy rendőrt a világűrbe.
  • Egyes Malac, itt földi irányítás, jelentkezz!
  • Egyes Malac jelentkezem!
  • Mi a feladata?
  • A pályára állítás sikerességének ellenőrzése, szükséges pályakorrekció kiszámítása, végrehajtása, visszaellenőrzése, adatok továbbítása a Földre.
  • Egyes Malac végezze el a feladatát!
  • Egyes Malac értettem!

  • Kettes Malac jelentkezz!
  • Kettes Malac jelentkezem!
  • Mi a feladata?
  • A tudományos kísérletek előkészítése, végrehajtása, a kísérletek részelemzése, kísérleti anyagok visszajuttatása a Földre.
  • Kettes Malac végezze fealadatát!
  • Kettes Malac értettem!

  • Rendőr jelentkezz!
  • Rendőr jelentkezem!
  • MI a feladata!
  • Malacokat megetetni, semmihez nem nyúlni!

Ez kemény :cool:
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
84
329
53
A Hyundai meg 5 évet kilométer korlátozás nélkül, a KIa meg 7 évet/150000 kilométert...
Oké; így egyik sem bátor vállalás, de nincs is olyan szakmai egója a "csíkszeműeknek", mint a németeknek akik ennyit sem mernek vállalni...
De azért ez már volt olyan merész annak idején; 2010 előtt(?), hogy egy konstrukciós hiba megbillentse a koreai konszern autóipari divíziójának akár a létét is, főleg, hogy nem ennyire pofátlan árképzéssel dolgoztak, mint a németek.
Itt most nem a garira céloztam, hogy az olyan hú de nagy, hanem a karbantartás részére, ami bene foglaltatik az árban, ami azért nem kevés zsuga, és szépen megcsinálnak mindent, meg úgyse nagyon vesznek hosszabb időre mint 3-4 év.
Bővíthető is 6év/200.000 gari és karbantartás valami 1 guriga volt tavaly a V-osztályra.
 

Madár Fokker

Well-Known Member
2017. december 17.
513
1 420
93
fényszóróizzókat még ki fogom tudni cserélni (fapad, tehát H7 és remekül hozzáférhető, na erre varrjál gombot!, nem a drágább felszereltségi szint LED),

Én meg annak örülök, hogy a 195e km alatt, amíg az előző kocsimat hajtottam, egyszer sem kellett a LED lámpáihoz hozzányúlnom, vagy azok miatt szervizbe vinnem. Míg a korábbi kocsijaimban 15-30e km-ként cserélgethettem az izzókat.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
84
329
53
Előtti:

Amúgy kedves a VW csoporttól amit írtál.... Biztos nem szándékos kitolás az ügyfelekkel. :rolleyes:
Abban lehet, ott max a ‘13-14 körüliek lehetnek ilyenek.

Nézd a Mazda meg a keletiek még rosszabbak az új akksikkal, csak gyári akksival, és mivel a rendszer annyira zárt és a kutya nem ért hozzá, ezért szakszervíz.. 2020ban egy 2018as Mazda6 ban cseréltettem akksit mert meghalt egy elektronikai hiba miatt (az meg hogy lehet??), először balga módon lerendeltem az elbaszott japános méretű sima akksit de meg sem moccant a kocsi vele. Telefonos segítség a közeli Mazda szalonból, csak gyári 90 rugóért + 20 a felprogramozás..
VCDS meg nekemis van itthon a laptopomon, megcsináltam magamnak az Octaviamban, és elfutott a Bosch-al.

Egyébként azért kell programozni ezeket az újakat, mindegyiket, mert meglepően magas feszültségen is tudják tölteni az AGM akksikat. 14,5 V fölé is elengedi automatikusan a gyáriakat a Merci és a VW is, a régi 12,4 helyett.
Mivel start-stop kocsik, amikor leállítja magát akkor leveszi 7 Voltra ( egyébként így kell kiírni a VAG kocsikból a start stop-ot hogy beallitod hogy 12 voltra dobja csak le és akkor nem áll le a motor:) ), így elég nagy a feszültség ingadozás. Ide azert k*rva pontos szabályozás kell, és lehet hogy egy Varta mondjuk nem tudja ezeket a szélső értékeket, a töltés vezérlő meg elkezdi tölteni 14,8-al fixen..
Programozásnál megadod a pontos márkát, típust, minden szart az akksiról.

Szal nem biztos, hogy a kitolás volt a fő mozgatórugó, hanem mi? A telibevert EURO normák:hadonaszos::D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 520
11 938
113
Én meg annak örülök, hogy a 195e km alatt, amíg az előző kocsimat hajtottam, egyszer sem kellett a LED lámpáihoz hozzányúlnom, vagy azok miatt szervizbe vinnem. Míg a korábbi kocsijaimban 15-30e km-ként cserélgethettem az izzókat.
A környezetemben nem mindenki ilyen szerencsés a LED fényszórókkal - mondhatjuk, hogy márkától függetlenül.
Vagy csak itt besűrűsödött minta.
 

GI83

Well-Known Member
2022. március 13.
1 824
14 884
113
azert na... az, hogy quattro, 4matic.. az egy marketing név. Nyilván a co kibocsájtás miatt nem fognak állandót, torsent használni, mert egy haldex kevesebbet kér.
Aztán, hogy melyik hogy viselkedi messzire vezető kérdes. Valaki egy lóf@sz subaru symmetrial all wheel drivere is esküszik, aminél 3 nyitott difi van és bármelyik kereket levegőbe emeled áll a kocsi....
Vagy nektek mi a jó? Mi a jóság foka az összkeréknél..
Már bocs, de aki igy marketing neveket hasonlít, az még a megfelelő kérdéseket sem tudja feltenni a szükséges ismeretek hiányában, mem hogy összehasonlítani. Az én quattromban torsen van középen, meg hátul pneumatikus működtetésű mecha difizár... Ez most szar, mert quattro? Melyik quattro, melyik 4maticnál szarabb? Vagy jó egy átlóban eldiferáló, abs ráfékezésből operáló nyitott difis fos?
szerintem már az is nagyon messzire vezető kérdés, sok szempontot figyelembe kellene venni, hogy milyen célra melyik megoldás a jó.
De azt kijelenteni, hogy a 4matic nem olyan jó.. na ez egy baromság.

A másik kedvencem, amit én bűntetnék , amikor a marketingesek olyanokat leírnak, hogy a hajtás 60%ban hátra hajt.. :)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

rappali_

Well-Known Member
2016. szeptember 18.
3 785
17 587
113
azert na... az, hogy quattro, 4matic.. az egy marketing név. Nyilván a co kibocsájtás miatt nem fognak állandót, torsent használni, mert egy haldex kevesebbet kér.
Aztán, hogy melyik hogy viselkedi messzire vezető kérdes. Valaki egy lóf@sz subaru symmetrial all wheel drivere is esküszik, aminél 3 nyitott difi van és bármelyik kereket levegőbe emeled áll a kocsi....
Vagy nektek mi a jó? Mi a jóság foka az összkeréknél..
Már bocs, de aki igy marketing neveket hasonlít, az még a megfelelő kérdéseket sem tudja feltenni a szükséges ismeretek hiányában, mem hogy összehasonlítani. Az én quattromban torsen van középen, meg hátul pneumatikus működtetésű mecha difizár... Ez most szar, mert quattro? Melyik quattro, melyik 4maticnál szarabb? Vagy jó egy átlóban eldiferáló, abs ráfékezésből operáló nyitott difis fos?
szerintem már az is nagyon messzire vezető kérdés, sok szempontot figyelembe kellene venni, hogy milyen célra melyik megoldás a jó.
De azt kijelenteni, hogy a 4matic nem olyan jó.. na ez egy baromság.

A másik kedvencem, amit én bűntetnék , amikor a marketingesek olyanokat leírnak, hogy a hajtás 60%ban hátra hajt.. :)
A kubota összkereke, kapcsolható difizárral elég jó. :D
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: fip7 and GI83