Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 080
19 553
113
a villanyautóhoz fosszilis erőmű tartozik, azt lehet az igénynek és a nap-szél nem sütésének nem fújásának megfelelően ki-be kapcsolgatni
Ne viccelj már... Akkor kell tölteni amikor van áram. Nem kell nullára meríteni és csak akkor tölteni. Változtatni kell a felhasználási szokásokon is.
nem lehet esténként tankolni azt böszme sok villanyautót, nappal is kell kezdeni valamit azzal az árammal
Az áramunk 40%-a import. Az iparnak kell az áram. Ha ipart akartok, kell az erőmű. Ha közlekedni akartok, kell az erőmű.

Ha végigolvastad volna amit írtam, javasoltam, hogy megfelelő árképzéssel ösztönözzék a felhasználókat (autó töltésnél) a megfelelő időben töltésre, akkor maikor felesleges áram van, a megfelelő kapacitással. Kell némi fejlesztés, de nem megugorhatatlan, inkrementális dolog csupán.

Persze valaki majd jön a JAJJ A KÖZPONTBÓL DÖNTIK EL MIKOR TÖLTHETETK KOMMUNIZMUSELNYOMNAK mantrával... mintha nem tilthatnák le a bankkártyád vagy nem küldhetnének rendőrt ellened a benzinkutakra. Neki pedig üzenem: gyalog vagy kerékpárral menjen akkor.
 

aamen

Well-Known Member
2015. november 28.
1 500
7 525
113
Ha végigolvastad volna amit írtam, javasoltam, hogy megfelelő árképzéssel ösztönözzék a felhasználókat (autó töltésnél) a megfelelő időben töltésre, akkor maikor felesleges áram van, a megfelelő kapacitással. Kell némi fejlesztés, de nem megugorhatatlan, inkrementális dolog csupán.
fontos az ösztönzés, csak az a kérdés ki ösztönöz kit
az európai zöldpolitika két szent tehene a napelem és a villanyautó
a háztartási napelemes tolvajbanda már most jelentős számú választót jelent, a villanyautó elterjedésével ezek mögé is bekerül a politikai súly
az égvilágon semmiféle jele nincs annak, hogy ne ezek ösztönöznék a politikát a számukra kedvező szabályozásra: a napelemek mellé a politika rakja csak oda szépen a megfelelő fosszilis súlyt, a reálvilágban erről mehet a villanyautók töltése a politikai komenikációban meg lehet folytatni a huszonéve sikeres hazudozást a napelemek (és szélkelepek) tisztaságáról alátámasztva sikerességüket az éves (és soha nem órás bontású!) termelési statisztikákkal, ha eddig bevették ezt a választók ezután miért ne vennék be, a valóság senkit de senkit nem érdekel....
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
5 182
9 708
113
Megoldásképp jó lenne.
Viszont ára nem a kelet Európai keresethez van mérve, és létrehoz egy új feleslegesen állandóan újragyártó üzletágat.. Ehelyett más CO2 mentes , szükség szerint éjjel nappal olcsóbban termelő erőforrás kell, amely bontás nélkül egyfolytában mehet 60 évig.

Én az energia tárolóban az urán fűtőrudakat látom megoldásnak, ott 18 tonna belőle 8 760 000 000 kWh tárolt energiát jelent. Ez persze csak a termelhető villamosenergia mennyisége, a teljes hőtermelése ennek több mint duplája.
Uránt minden háztartásba!
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 136
17 215
113
nem jó, az atomerőmű zsinóráramot ad
nem lehet esténként tankolni azt böszme sok villanyautót, nappal is kell kezdeni valamit azzal az árammal
ami még mindig kisebb kihívás mint hogy tankoljunk a villanyautókat tavasztól őszig nap közben amikor a nap süt mert menjen a villanyautó a napról
a villanyautóhoz fosszilis erőmű tartozik, azt lehet az igénynek és a nap-szél nem sütésének nem fújásának megfelelően ki-be kapcsolgatni
A most épülő, új atomerőmű konstrukciók már jobban szabályozhatóak. Ilyen lesz a Paks II blokkjai is, a régi VVER-440 es reaktor pár %-os hőterhelés változást képes kezelni (tehát ha nem kell villany nem gond - helyette Dunát fűt)

Paks II. (VVER-1200): Az új VVER-1200 reaktorok már képesek jelentősebb és gyorsabb teljesítményváltoztatásokra. Ezek a reaktorok akár 20%-os teljesítményváltozást is végrehajthatnak néhány órán belül, és napi szinten akár 80-100 MW teljesítmény-ingadozásokat is elviselnek. Ezt a technológiát úgy tervezték, hogy jobb rugalmasságot biztosítson a hálózati igényeknek megfelelően.

Természetesen ez már egy "régi" fejlesztés, az újak kifejlesztésénél pont az egyik követelmény a jó szabályozhatóság kérdése.
Ez a kis SMR reaktoroknál eleve adott a kis méretből fakadó alacsony hőtehetetlenségből eredően.

Pld a Westinghouse 5 MW SMR reaktorai milisecundum reakcióidejű szabályozhatóságot adnak a gyár szerint..(lehet elírás?) de akkor is nagyon gyors.