Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 132
17 201
113
Már csak azt kell kiszámolni, h mennyi Paksra lenne szükség ha a magyar 4 millió feletti autóparkot elektromosra cserélve, este töltőre csattintja -közel egy időben- pár millió tulaj...ja meg mekkora átmérőjű hálózati kábelek kellenek majd. :D
Kb 2 évvel ezelőtt kiszámoltam a közlekedésre fordított szénhidrogének mennyiségéból, minden járgányt beleszámolva. kb 1600 - 2000 MW jön ki, egy Paks III-at lehetne erre építeni. Napelem biztos nem jó hiszen nappal az emberek közlekednek, nincsenek otthon vagy a telephelyen hogy a napelemükről tölthessenek..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and gatya

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 075
59 132
113
Kb 2 évvel ezelőtt kiszámoltam a közlekedésre fordított szénhidrogének mennyiségéból, minden járgányt beleszámolva. kb 1600 - 2000 MW jön ki, egy Paks III-at lehetne erre építeni. Napelem biztos nem jó hiszen nappal az emberek közlekednek, nincsenek otthon vagy a telephelyen hogy a napelemükről tölthessenek..

Én kicsit máshogyan számolnék.
Tételezzük fel, hogy a 4 millió autót, egyenletesen, átlagban 4 naponta töltik.
Vagyis esténként 1 milliót.
Az átlag aksik kapacitása manapság 40-100 KW/h között mozog. Mivel nem merítik le őket teljesen, célozzuk meg az 50KW/h igényt.
Ez azt jelenti, hogy 50,000,000 KW/h az éjszakai plusz igény. Ami 50GW/h.
Ha ezt 8 órás töltéssel elosztjuk akkor kb. 6GW állandó teljesítmény igény jön ki. :rolleyes:
Ez a minimum ami kellene. Ez 6 db 1 GW-os atomreaktor teljesítménye.

Miből becsültem meg a villanyautók 50KW/h-s igényét 4 napra?
A villanyautók (személygépkocsik) átlag fogyasztása 20 KW/h/100 km.
És ez csak a haladás. Fűtés/hűtés erősen ront ezen az értéken!
E mellet az árúszállítók fogyasztása jelentősen nagyobb. Szóval úgy gondolom átlag értéknek a napi 12.5KW/h reális lehet, bruttóban. (Töltési és egyéb veszteségeket is bele vettem)

Szóval az ország villanyautósítása minimum 6GW-nyi új erőművet igényelne átlagban.
Ami reálisan (telet/nyarat stb...) figyelembe véve inkább 10GW.
És most is hiányzik a rendszerünkből legalább 2GW állandó teljesítmény.
Vagyis összesen 12GW órányi erőmű kapacitást kellene létrehozni. Ez 10 db orosz VVER-1200-as atomerőművi blokk.
2 db blokk kb. 15 milliárd dollár, szóval 75 milliárd dollár lenne csak a 10 blokk építése meg úgy 20 év minimum.
Plusz a hálózat.... :rolleyes:
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
9 490
32 023
113
Vagyis összesen 12GW órányi erőmű kapacitást kellene létrehozni. Ez 10 db orosz VVER-1200-as atomerőművi blokk.
2 db blokk kb. 15 milliárd dollár, szóval 75 milliárd dollár lenne csak a 10 blokk építése meg úgy 20 év minimum.
Plusz a hálózat.... :rolleyes:
És akkor ez még csak az autó... elektromos kamion, busz, vonatok stb... Kb az egész Dunát be lehetne építeni atomerőművekkel...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 467
8 103
113
Én kicsit máshogyan számolnék.
Tételezzük fel, hogy a 4 millió autót, egyenletesen, átlagban 4 naponta töltik.
Vagyis esténként 1 milliót.
Az átlag aksik kapacitása manapság 40-100 KW/h között mozog. Mivel nem merítik le őket teljesen, célozzuk meg az 50KW/h igényt.
Ez azt jelenti, hogy 50,000,000 KW/h az éjszakai plusz igény. Ami 50GW/h.
Ha ezt 8 órás töltéssel elosztjuk akkor kb. 6GW állandó teljesítmény igény jön ki. :rolleyes:
Ez a minimum ami kellene. Ez 6 db 1 GW-os atomreaktor teljesítménye.

Miből becsültem meg a villanyautók 50KW/h-s igényét 4 napra?
A villanyautók (személygépkocsik) átlag fogyasztása 20 KW/h/100 km.
És ez csak a haladás. Fűtés/hűtés erősen ront ezen az értéken!
E mellet az árúszállítók fogyasztása jelentősen nagyobb. Szóval úgy gondolom átlag értéknek a napi 12.5KW/h reális lehet, bruttóban. (Töltési és egyéb veszteségeket is bele vettem)

Szóval az ország villanyautósítása minimum 6GW-nyi új erőművet igényelne átlagban.
Ami reálisan (telet/nyarat stb...) figyelembe véve inkább 10GW.
És most is hiányzik a rendszerünkből legalább 2GW állandó teljesítmény.
Vagyis összesen 12GW órányi erőmű kapacitást kellene létrehozni. Ez 10 db orosz VVER-1200-as atomerőművi blokk.
2 db blokk kb. 15 milliárd dollár, szóval 75 milliárd dollár lenne csak a 10 blokk építése meg úgy 20 év minimum.
Plusz a hálózat.... :rolleyes:
Az ország méretéhez viszonyítva bőven elég lenne 2-2 és félmillió autó. A 90 és évek végén és a 2000 es évek elején volt ennyi). A többit egy jól szervezett és kivitelezett tömegközlekedés bőven kiszolgálná..... sajnos az utóbbira kormányzat részéről akarat sincs csak lúzong... szétverés.... plusz társadalmi tényezők is rájátszanak.... svédjeink.... hajléktalan alkeszaink.....
Így marad a max félmillió-nyolcszázezer elektromos verda és a 18-20 éves "roncs" átlagéletkor a benzines/Diesel parknál