Én kicsit máshogyan számolnék.
Tételezzük fel, hogy a 4 millió autót, egyenletesen, átlagban 4 naponta töltik.
Vagyis esténként 1 milliót.
Az átlag aksik kapacitása manapság 40-100 KW/h között mozog. Mivel nem merítik le őket teljesen, célozzuk meg az 50KW/h igényt.
Ez azt jelenti, hogy 50,000,000 KW/h az éjszakai plusz igény. Ami 50GW/h.
Ha ezt 8 órás töltéssel elosztjuk akkor kb. 6GW állandó teljesítmény igény jön ki.
Ez a minimum ami kellene. Ez 6 db 1 GW-os atomreaktor teljesítménye.
Miből becsültem meg a villanyautók 50KW/h-s igényét 4 napra?
A villanyautók (személygépkocsik) átlag fogyasztása 20 KW/h/100 km.
És ez csak a haladás. Fűtés/hűtés erősen ront ezen az értéken!
E mellet az árúszállítók fogyasztása jelentősen nagyobb. Szóval úgy gondolom átlag értéknek a napi 12.5KW/h reális lehet, bruttóban. (Töltési és egyéb veszteségeket is bele vettem)
Szóval az ország villanyautósítása minimum 6GW-nyi új erőművet igényelne átlagban.
Ami reálisan (telet/nyarat stb...) figyelembe véve inkább 10GW.
És most is hiányzik a rendszerünkből legalább 2GW állandó teljesítmény.
Vagyis összesen 12GW órányi erőmű kapacitást kellene létrehozni. Ez 10 db orosz VVER-1200-as atomerőművi blokk.
2 db blokk kb. 15 milliárd dollár, szóval 75 milliárd dollár lenne csak a 10 blokk építése meg úgy 20 év minimum.
Plusz a hálózat....