A mozdonyok szerelmeseinek, benne az egy hónapja Kispestnél elhaladó katona vonat
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Csodálatos. Tehát nem kilopták az anyagot a haverok, hanem a klímaváltozás!Na,.miért???
"Miért kell javítani a vasúti pályát, ha 10 éve építették újjá?
...
A klímaváltozás hatására
..."
Azért kb 85 százalékban nem beszél butaságokat a cikk! Ezért vannak a vasúti munkáknak ütemezései! 20 éve minden vonal végig volt FKGzva évente, 30 éve a fővonalak évente 2szer. Ma ott tartunk, ha pl a Pécs-Dombóvári 40 számú fővonal egyszer végig van szabályozva, akkor népünnep van! Az én mellékvonalaim meg max 10-12 kilómétert kapnak 2 évente! Persze csak akkor, ha működik a technika és nem maradnak el a munkák mint idén!Csodálatos. Tehát nem kilopták az anyagot a haverok, hanem a klímaváltozás!
Azt hiszem, hogy a HTKA szempontjából fontosabb és érdekesebb, hogy mivel a hadsereg is alkalmanként használja, így a hadsereg égisze alatt próbálják meg fejleszteni, 2500 m hosszúra és 45 méter szélesre tervezik bővíteni, 20 milliárd forintból.Lázár János vasúti fejlesztéseket is sorolt. A már ismertetett Lőkösháza–Békéscsaba vonali rekonstrukción túl egy vasúti konténerterminál létrehozása is tervben van, ahogy a békéscsabai nagy pályaudvar felújítása is. A MÁV-Start jelezte, hogy modernebb kocsikat állítanak forgalomba a térségben 2025-től, ahogy az átlagosan 15 éves Volán-buszokat is fiatalabbakra cserélik. Nem kizárt, hogy a buszpályaudvart egybevonják a vasútival, és Lázár János utalt a korábban meghirdetett pályaudvari felújítási programba való bekapcsolódás lehetőségére.Lázár János elment Békéscsabára és amit ott bejelentett, azt alig lehet felfogni: rákötik a magyar autópályát a románra, de ez csak a kezdet - Világgazdaság
A Világgazdaság megbízható, naprakész, objektív információforrás, az üzleti élet befolyásos, mértékadó lapja.www.vg.hu
Minek akarja felújítani a vasútállomást, ha nincs 10 éve, hogy felújították teljesen ?
Megint beleszóltál olyanba amihez nem értesz!Csodálatos. Tehát nem kilopták az anyagot a haverok, hanem a klímaváltozás!
1. Megint beleszóltál olyanba amihez nem értesz! (azt írtam: kilopták az anyagot)
2. Ám szar minőségből csak szar pályát lehet építeni! Meg persze kilopni a pénzt!
Konkrétan ő is arra célzott, hogy ez történt.Megint beleszóltál olyanba amihez nem értesz!
- Itt a cikkben arról van szó hogy szabályozzák a pályát az extrém hőmérséklet miatt!
Tehát. A pálya vas ami jól vezeti a külső hőmérsékletet! Azaz nyáron tágul, télen összehúzódik!
Így a hegesztet sin hosszában tud tágulni illetve összehúzódni s nem is keveset, ugye attól függően hogy mennyi méter van összehegesztve.
- Ebből kifolyólag nyáron a tágulás hatására a fix helyén szűk lesz a hely s vetemedés, azaz deformáció lép fel. Az egyenes sínben egy "S" vetemedés léphet fel kis túlzással. Ezért mérik folyamatosan a sin hőmérsékletét!!!
- Télen pedig a hideg miatti összehúzódó alakváltozás lép fel, tehát a vas rideggé válik s törik! Ezt nevezzük sin-törésnek! Erről szól a cikk!
- Az esőzések általi kátyúsodás az tartozik az ellopott anyag, vagy más minőségű anyag használatára.
Mivel ha hamarabb törik a zúzottkő a kelleténél akkor pályasülyedést okoz, ami talpfák illetve betonaljaknál vízszivattyú hatását hozza létre! Ami megint pályavetemedést okoz! Illetve a kátyúsodás sin-töréshez vezet.
- A lényeg: Megfelelő, előírás szerinti követ kell a pálya alá beteríteni, ezt a kőmennyiséget ki kell oldalról támasztani, (római utak) (ne tudjon az ázott földbe oldalra eltünni a zúzott kő) illetve a pálya alól az eső s pangó vizet elvezetni! Sokkal jobb pályáink volnának!
- Ám szar minőségből csak szar pályát lehet építeni! Meg persze kilopni a pénzt!
- Ennyit a cikkről.
Akkor nálatok nagyon jó a helyzet. Nálunk a 100-on mióta megépítették nemigen lehet látni, meg a 120-on sem! A fővonalaknak nincs is saját gépük! A kormányközeli gépparktól kell igényelni ha ráér!Azért kb 85 százalékban nem beszél butaságokat a cikk! Ezért vannak a vasúti munkáknak ütemezései! 20 éve minden vonal végig volt FKGzva évente, 30 éve a fővonalak évente 2szer. Ma ott tartunk, ha pl a Pécs-Dombóvári 40 számú fővonal egyszer végig van szabályozva, akkor népünnep van! Az én mellékvonalaim meg max 10-12 kilómétert kapnak 2 évente! Persze csak akkor, ha működik a technika és nem maradnak el a munkák mint idén!
- Itt a cikkben arról van szó hogy szabályozzák a pályát az extrém hőmérséklet miatt!
Tehát. A pálya vas ami jól vezeti a külső hőmérsékletet! Azaz nyáron tágul, télen összehúzódik!
Így a hegesztet sin hosszában tud tágulni illetve összehúzódni s nem is keveset, ugye attól függően hogy mennyi méter van összehegesztve.
A buszpályaudvar most is ott van mellette.Ha megnézted a videót, akkor funkcióbővítésről van ötletelés, a buszpályaudvar funkciójával bővülne és vagy a nem használt, nem kihasznált területeken pl. bolt, vagy hasonló funkció. Nem újravakolásról beszélt.
Én ezt jól tudom.A buszpályaudvar most is ott van mellette.
A busz-pályaudvar aluljáróval össze van kötve a vasút felszálló peronjaival! Már másképpen fel sem tudsz lépni a peronra csak aluljárón keresztül! Az állomás szépen fel van újítva, A vágányoktól az épületbe (a csarnokba) csak aluljárón keresztül tudsz közlekedni ami nekem is tetszik.Talán még a föld alatt össze lehet kötni a két aluljárót, azt hiszem, az nem történt meg és arra nem emlékszem, hogy most milyen állapotban lehet a buszpályaudvar, esetleg arra ráférhet felújítás.
A busz-pályaudvar aluljáróval össze van kötve a vasút felszálló peronjaival! Már másképpen fel sem tudsz lépni a peronra csak aluljárón keresztül! Az állomás szépen fel van újítva, A vágányoktól az épületbe (a csarnokba) csak aluljárón keresztül tudsz közlekedni ami nekem is tetszik.Talán még a föld alatt össze lehet kötni a két aluljárót, azt hiszem, az nem történt meg és arra nem emlékszem, hogy most milyen állapotban lehet a buszpályaudvar, esetleg arra ráférhet felújítás.
- Nincs ebből gond, senki nem az anyja hasában tanulta a pályaépítést! Vagy ki tudja!Én nem értek hozzá ezt leszögezem. De a normál vasúti pályán pont azért nincs össze hegesztve a sín, hogy tudjon tágulni és össze húzódni....
Nincs folyamatos hegesztés! Minden térköznél, jelzőnél megszakítva van a pálya, mivel bele kell vezetni a közlekedéshez szükséges jeleket, információkat! Úgy mint a közúton az útjelzőket. Azért hogy a mozdonyvezető láthassa előre a jelzők jelzési képeit. Képzeld el hogy száguldasz 120-al ám az autód szélvédője le van kenve fehér festékkel, nem látsz rajta ki semmit! Címe: köd! S akkor is menni kell 120-al, mivel a kedves utas nézi a kibaszott karján az óráját hogy ez a vasút megint késett 10 percet! S mikor leszáll a vonatról csak azt mondja dekib@szot nagy köd van!Ha meg folyamatosan hegesztik akkor annak meg a szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban beton alapot szoktak tenni:
- Nincs ebből gond, senki nem az anyja hasában tanulta a pályaépítést! Vagy ki tudja!
Igen, ebben teljesen igazad is van: mellékvonalakon! Ezért lehet csavarozott a pálya, azaz rögzített! Itt a mellékvonalakon 80-max 100km/h a sebesség s hallod a zakatolást! Ám ezeken a pályákon úgynevezett lélegeztetést kellene végrehajtani a nyári időkben! Mivel csavarozott rögzített a pálya a rögzítést fel kell oldani hogy a sínben kialakult feszültséget fel tud oldani! Ekkor tágul ahogy említed! Na de erre ember kellene vagy gép! Az meg nincs, így jön a vetemedés!
- Fővonalakon, hegesztett pálya van 100km/h feletti sebesség s jelfeladás bent a mozdony vezető állásán! Ami azt jelenti hogy a kinti jelzési képet előre látja a mozdonyvezető! s ez a jel, jelek a hegesztett (sínben) pályába futnak. Ezért is kell hegeszteni. Manapság már igen bonyolult berendezések biztosítják a vonatok közlekedését. Ezért tudnak megállni egymással szembe a vonatok ha emberi mulasztás történik! (Igaz az újságok felszokták ezt a dolgot turbózni, hogy 100m-el szemben megállt két vonat! Persze mert összehúztak hogy megbeszéljék ki cseszte el, s hogyan oldják meg!)
Nincs folyamatos hegesztés! Minden térköznél, jelzőnél megszakítva van a pálya, mivel bele kell vezetni a közlekedéshez szükséges jeleket, információkat! Úgy mint a közúton az útjelzőket. Azért hogy a mozdonyvezető láthassa előre a jelzők jelzési képeit. Képzeld el hogy száguldasz 120-al ám az autód szélvédője le van kenve fehér festékkel, nem látsz rajta ki semmit! Címe: köd! S akkor is menni kell 120-al, mivel a kedves utas nézi a kibaszott karján az óráját hogy ez a vasút megint késett 10 percet! S mikor leszáll a vonatról csak azt mondja dekib@szot nagy köd van!
A mozdonyvezető meg véresre nézte a szemét (Budapesttől- Debrecenig) hogy valamennyire rendesen áljon meg a vonattal! S ne okozzon balesetet!
- Ám abban is igazad van hogy szerencseseb országokban beton alapot készítenek!
Igen mert ott azon a szakaszon 200 felett repesztenek a vonatok! A különböző erőhatások a sebességgel négyzetesen emelkedik, ugye ezt te is tudod, ezért vannak a sebességi pályafokozatok ami meghatározza hogyan kell a pályát megépíteni! Így is rengeteg +költség járult a 160-as pálya megépítéséhez, mivel ott már nem lehet szintbeli kereszteződés a közúttal! Tehát nem lehet fénysorompós átjáró! Ezért kell, kellet annyi felüljárót megépíteni! Mivel hülyék az emberek, rossz ez a sorompó jelige! 160-nál ez nem megengedett! Mivel freskó lenne a delikvensből csak!
- Kicsit hosszúra nyúlt a válasz, ám próbáltam érzékeltetni a vasút szépségeit s veszélyességét!
Kösz! Ebben az aluljárós összeköttetésben nem voltam biztos.A busz-pályaudvar aluljáróval össze van kötve a vasút felszálló peronjaival! Már másképpen fel sem tudsz lépni a peronra csak aluljárón keresztül! Az állomás szépen fel van újítva, A vágányoktól az épületbe (a csarnokba) csak aluljárón keresztül tudsz közlekedni ami nekem is tetszik.
- A busz-pályaudvar aluljárójára ráférne egy kis felújítás. Ám ha bevásárló központokat akarnak ott létrehozni ám legyen! Tetszik az ötlet. Sokan járnak be vidékről, buszról vonatra, vonatról buszra s közben betudna vásárolni!
- Amiről még szó volt a konténer pályaudvar, nem tudom hogy erről mik a tervek ám egy már készen van vagy 10 éve! Néha szokták használni! Akkor épült fel mikor a román kamionokat nem engedték át az országon mivel légszennyezők voltak! Fölakarták terelni vonatra a kamionokat! Ez meg is történt ám a románok maguk gurultak fel saját vonatra, így kevesebb volt a viteldíj! Így a konténer pályaudvar ott volt kihasználatlan!
- Lehet jó volna Gyulának a franciktól szállított anyag áttételére közútra (kamionra), kérdés mennyi Gyulán a megrendelés. Szóval ez csak hangos gondolkodás, mivel nem tudni a részleteket.
Röviden és velősen, tényleg nem értesz hozzá! Nem akarok vitatkozni, nincs is kedvem hozzá, de semmi probléma nincs a hézagnélküli pályával, ha rendesen karban van tartva! Ezért van egy D12/H nevű utasítás, amit ha betartasz nem lesz gondod sohasem a pályával, még 160km/h sebességnél sem! De ezt ma nem tesszük meg és nem a végeken van a probléma!!Én nem értek hozzá ezt leszögezem. De a normál vasúti pályán pont azért nincs össze hegesztve a sín, hogy tudjon tágulni és össze húzódni....
Ha meg folyamatosan hegesztik akkor annak meg a szerencsésebb történelmi fejlődésű országokban beton alapot szoktak tenni:
Pont azért, hogy az általad említett hibák ne forduljanak elő.
Akkor nálunk minek alkalmaznak hegesztett sínt, ha szar kavics ágy van alatta?
- A konténer pályaudvart ami legalábbis kész van, azt a gyorsabb kiszolgálásért építették oda ahol most van. Úgy gondolták hogy a kamionok gyorsan felpattannak a vagonokra s gyorsan összetudják kapcsolni a részegységeket s máris tudják az állomási vágányra betolni a szerelvényt az induló vágányra! A laktanya is itt volt az állomás környékén, hogy kapcsolódjak az oldalhoz, ami most már gimnázium. Változnak az idők. Ugyanakkor az állomási egyéb vonatrendezést is ott oldották meg! Pont amit te említettél, az É-i ipartelepi kihúzóba húzták ki a megrendezendő vonatott s ott szortírozták szét a 6 vágányon! Illetve vették ki a vonatból az esetleges rossz kocsit!A konténeres témára meg valahogy rá kellene szoktatni a cégeket, akár valami "zöld" támogatással, kedvezménnyel, amivel egyben a hazai KKV-k is támogatást kapnának. Sok olyan cég van, még erre is, akik konténeres árút fogadnak, nem napi szinten, lehet, hogy évente csak párat, azonban nem tudom, hogy ezt mennyire pl. csabai átrakással oldják meg.
Ez így is van! Pont ezek a kisboltok tennék hangulatossá azt az aluljárót!Nem is tudom, hogy minek lenne ott létjogosultsága. Ott van a Penny a busz mellett, talán még a húsbolt is megvan és az Aldi is ott van egy köpésre. Ha nagyobb dolgot vásárol az ember, akkor azért meg úgyis megteszi a kitérőt. Nem tudom, hogy mennyire pont a vonat-busz viszonyban van létjogosultsága egy üzletnek, ahol meg sem tudsz rendesen állni kocsival. Régen voltak a fő váróban (vagy mi a neve) boltok, pékárú, nagy újságos, ruhás, ilyenek.