Kényszermegoldásként vezették be, és elsőként a belvárosi vonalakon próbálták ki a pótkocsis autóbuszt Budapesten. A szakemberek tudták ugyan, hogy ez nem jelent megoldást, az 1950-es...
pestbuda.hu
...nekünk még szerepelt a tananyagban(!) ezeknek a díjszabása a nyolcvanas évek második felében (autóforgalmi szak, középiskola)
Ilyen korszerű volt a képzésünk...
...meg a gépjármű szerkezettan tantárgy képleteinek számait is hiába számoltuk át újra és újra, soha nem jött ki több lóerő fajlagosan, mint az oldalt szelepelt Pobjedáknál, nem is értettük...
Eközben meg nyugati autógyárak legújabb prospektusait (no meg az Otto katalógusokat) lapozgattuk (az egyik osztálytársunk rendszeresen kijárt az NSZK-ba a nagyapjával, aki a miskolci salakmotor szakosztály vezetője volt. Emiatt fél-egy évvel(!) korábban ismertük a legújabb popslágereket is, mint azok, akik itt keleten csak a B. Tóth Poptarisznyából tudtak tájékozódni, ahol is mindig vadonatújként voltak bezengve az előző évi slágerek; vakok között félszemű a király...).
Szóval nagy volt a kontraszt a szclsta és az mprlsta források között; úgyhogy a tanár el is kobozta a neki mutatott mprlsta szakmai hivatkozásainkat.
Az MHSZ-nél '89-ben ( tgk vezető tanfolyam a honvédséghez) a műszaki oktató az elektronikus gyújtást és benzinbefecskendezést mprlsta huncutságnak minősítette, mer' azt nem lehet az út szélén megjavítani!
Mint azóta tudjuk nem is igen kellett már akkoriban sem, nem egy KGST produktum karburátorok, meg gyújtóberendezések voltak...