Nagyon szar az altalaj azon a szakaszon, kínkeserves volt a tervezés is az atepiteshez, a talsjmechanikusunk két hetente rajzoltatta át keresztszelvenyeket velem.Na,.miért???
"Miért kell javítani a vasúti pályát, ha 10 éve építették újjá?
...
Felvetésünkre, hogy mi annak az oka, hogy ilyen mértékű állapotromlás következett be a pályában, tudatták:
A szélsőséges időjárású időszakok gyakoribbá válása miatt ma már egyáltalán nem rendkívüli, hogy közel egy évtizednyi időszak után csak újabb beavatkozással őrizhetők meg a pályafelújítással elért előnyök. A vonalkorszerűsítés a vasúti pálya felépítményére, műtárgyépítésre, felsővezeték-korszerűsítésre, valamint a kapcsolódó biztosítóberendezési és távközlési építési munkákra terjedt ki. A klímaváltozás hatására egyre gyakoribb hazánkban az idei nyáron is tapasztalt extrém meleg, illetve a kiszámíthatatlan, özönvízszerű esőzés. Idén nyáron a talaj és a vasúti töltés extrém módon kiszáradt, ennek következtében egyes szakaszokon alakváltozások következtek be a töltésben, ami a vágánygeometriát eltorzította. Ezt a rendszeresen végzett pályaellenőrzés során állapították meg. Ezeken a szakaszokon a biztonságos közlekedés érdekében ideiglenes sebességkorlátozásokat kellett bevezetni – fogalmaztak. Ilyen vasúti alakváltozások azonban a jelek szerint nem csupán Püspökladány és Karcag között történtek. Azt írták ugyanis, hogy ezeket szakaszos ütemezésű megoldásokkal tervezik enyhíteni, megszüntetni.
..."
https://hang.hu/gazdasag/miert-kell-dolgoznak-ismet-a-vasuti-palyan-ha-10-eve-epitettek-ujja-168894
Hej, de jó munka is volt az. Az összes szintbeli utatjaro is az én muvem Szajol és Püspökladány között
A gyönyörű ívesített nagysugaru kitérőim, mennyit idiotazzak a tervezőt a vasutasok!
(A BME okos oktatói tervezték meg tanulmány tervben, mikor mondtam hogy faszsag a MÁV leírta hogy követni kell a tanulmány tervet, kurva drága, egyedi, de legalább szar)
Egész könyvet lehetne írni abból a tervezesbol