Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 231
10 773
113
Na,.miért???

"Miért kell javítani a vasúti pályát, ha 10 éve építették újjá?​

...
Felvetésünkre, hogy mi annak az oka, hogy ilyen mértékű állapotromlás következett be a pályában, tudatták:
A szélsőséges időjárású időszakok gyakoribbá válása miatt ma már egyáltalán nem rendkívüli, hogy közel egy évtizednyi időszak után csak újabb beavatkozással őrizhetők meg a pályafelújítással elért előnyök. A vonalkorszerűsítés a vasúti pálya felépítményére, műtárgyépítésre, felsővezeték-korszerűsítésre, valamint a kapcsolódó biztosítóberendezési és távközlési építési munkákra terjedt ki. A klímaváltozás hatására egyre gyakoribb hazánkban az idei nyáron is tapasztalt extrém meleg, illetve a kiszámíthatatlan, özönvízszerű esőzés. Idén nyáron a talaj és a vasúti töltés extrém módon kiszáradt, ennek következtében egyes szakaszokon alakváltozások következtek be a töltésben, ami a vágánygeometriát eltorzította. Ezt a rendszeresen végzett pályaellenőrzés során állapították meg. Ezeken a szakaszokon a biztonságos közlekedés érdekében ideiglenes sebességkorlátozásokat kellett bevezetni – fogalmaztak. Ilyen vasúti alakváltozások azonban a jelek szerint nem csupán Püspökladány és Karcag között történtek. Azt írták ugyanis, hogy ezeket szakaszos ütemezésű megoldásokkal tervezik enyhíteni, megszüntetni.
..."

https://hang.hu/gazdasag/miert-kell-dolgoznak-ismet-a-vasuti-palyan-ha-10-eve-epitettek-ujja-168894
Nagyon szar az altalaj azon a szakaszon, kínkeserves volt a tervezés is az atepiteshez, a talsjmechanikusunk két hetente rajzoltatta át keresztszelvenyeket velem.
Hej, de jó munka is volt az. Az összes szintbeli utatjaro is az én muvem Szajol és Püspökladány között:)
A gyönyörű ívesített nagysugaru kitérőim, mennyit idiotazzak a tervezőt a vasutasok!
(A BME okos oktatói tervezték meg tanulmány tervben, mikor mondtam hogy faszsag a MÁV leírta hogy követni kell a tanulmány tervet, kurva drága, egyedi, de legalább szar)
Egész könyvet lehetne írni abból a tervezesbol
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Ha kínai mozdony akkor valami Traxx/Bombadier "kompintás" lesz.... Amivel nem is lenne gond mert ha ténylegesen megegyezik a "kompintás" nagyrészt az eredetivel akkor idehaza jóval könnyebb a futási/üzemeltető engedélyeket kiadni.
Egyébként megint bocsánat húzza bele a fasz..T az ég ezekbe az old scholl magyaros megoldásokba....meg Lázar elvtársba hogy lehúzta a 115 db Siemens mozdonyt. Már nyár óta rónák a köröket a hozzá kapcsolódó új szerelvényekkel és jóval kevesebb üzemeltetési költségek lennének. Továbbá kicsit vastagon fog a cerúza a vételárban. Közel azonos áron vagy picit drágábban adják a kínaiak mint egy új európai mozdony kerül. Megint valakik jól járnak az alkotmányos költségekkel.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 474
35 592
113
Ha kínai mozdony akkor valami Traxx/Bombadier "kompintás" lesz.... Amivel nem is lenne gond mert ha ténylegesen megegyezik a "kompintás" nagyrészt az eredetivel akkor idehaza jóval könnyebb a futási/üzemeltető engedélyeket kiadni.
Egyébként megint bocsánat húzza bele a fasz..T az ég ezekbe az old scholl magyaros megoldásokba....meg Lázar elvtársba hogy lehúzta a 115 db Siemens mozdonyt. Már nyár óta rónák a köröket a hozzá kapcsolódó új szerelvényekkel és jóval kevesebb üzemeltetési költségek lennének. Továbbá kicsit vastagon fog a cerúza a vételárban. Közel azonos áron vagy picit drágábban adják a kínaiak mint egy új európai mozdony kerül. Megint valakik jól járnak az alkotmányos költségekkel.
Nem-nem a kisseb tolatómozdony kerül ennyibe nem a nagy mozdony! Szóval veszünk egy kínai szutyok tolatómozdonyt Vectron árban... (ugyan ennyibe kerülne a Vectron a mozdonytender szerint csak lázár nem barátkozik a siemensel)
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 644
17 031
113
Nem-nem a kisseb tolatómozdony kerül ennyibe nem a nagy mozdony! Szóval veszünk egy kínai szutyok tolatómozdonyt Vectron árban... (ugyan ennyibe kerülne a Vectron a mozdonytender szerint csak lázár nem barátkozik a siemensel)
Az se világos, tényleg kell nekünk 20 tolató mozdony?
Múlt héten volt szerencsém látni a Ferencvárosi pályaudvaron az egyik új mozdonyt, egyébként jól néz ki.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 474
35 592
113
Az se világos, tényleg kell nekünk 20 tolató mozdony?
Múlt héten volt szerencsém látni a Ferencvárosi pályaudvaron az egyik új mozdonyt, egyébként jól néz ki.
Főleg Nyíregyházára de szerintem így utólag az lehet, hogy félrefordítottak valamit, mert Nyíregyházára fölösleges 20 tolatómozdony (szöcskéből sincs annyi az egész országba) meg az nem létezik, hogy vectron árában legyen a kis mozdony...
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Nem-nem a kisseb tolatómozdony kerül ennyibe nem a nagy mozdony! Szóval veszünk egy kínai szutyok tolatómozdonyt Vectron árban... (ugyan ennyibe kerülne a Vectron a mozdonytender szerint csak lázár nem barátkozik a siemensel)
Nem tudom?.....Pletykák szerint normál villanymozdonyokról lenne szó?? Nem tolatómozdonyokról....
2-3 éven belül a v43 ak nagy része kiesik mert a tervezett 10-15 éves nagyjavításos fővizsgák akkora fognak lejárni. Megj így is tegyék össze a kezüket az akkori szakiknak hogy "jóval" tovább húzták a tervezett üzemidőket..... kb a duplája
Tehát belátható időn belül sürgősen szükség lesz 70-80 db fővonali villanymozdonyra. A béreltek mellé amik valszeg a bérleti lizing lejárta után maradnak még pár évig? Visszatérve ha fővonali villanymozdonyokról van szó így is nagyjábból 1-1.5 millió eruróval túl vannak árazva. Egy vectron nagyjábból most 2.5-3 mrd ft között lehet "rendelesi tételektől és használatól függően"
Itt valószínüleg az azonnali rendelkezés állás feláras költségeit fizetjük meg.....a crrc se hülye.... keményen piaci környezetben érvényesít.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 474
35 592
113
Nem tudom?.....Pletykák szerint normál villanymozdonyokról lenne szó?? Nem tolatómozdonyokról....
2-3 éven belül a v43 ak nagy része kiesik mert a tervezett 10-15 éves nagyjavításos fővizsgák akkora fognak lejárni. Megj így is tegyék össze a kezüket az akkori szakiknak hogy "jóval" tovább húzták a tervezett üzemidőket..... kb a duplája
Tehát belátható időn belül sürgősen szükség lesz 70-80 db fővonali villanymozdonyra. A béreltek mellé amik valszeg a bérleti lizing lejárta után maradnak még pár évig? Visszatérve ha fővonali villanymozdonyokról van szó így is nagyjábból 1-1.5 millió eruróval túl vannak árazva. Egy vectron nagyjábból most 2.5-3 mrd ft között lehet "rendelesi tételektől és használatól függően"
Itt valószínüleg az azonnali rendelkezés állás feláras költségeit fizetjük meg.....a crrc se hülye.... keményen piaci környezetben érvényesít.
Sehogy sem áll össze a kép ugyanis a Bisonnak meg még nincs engedélye csak a kiscsinek lett meg pár napja 5 év kínlódás után. Szóval mire meglesz az engedélye meg lemegy a tender meg minden ilyen az alsóhangon 5-6 év még
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and tonyo

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 971
113
Nem-nem a kisseb tolatómozdony kerül ennyibe nem a nagy mozdony! Szóval veszünk egy kínai szutyok tolatómozdonyt Vectron árban... (ugyan ennyibe kerülne a Vectron a mozdonytender szerint csak lázár nem barátkozik a siemensel)
mit is írtam, ha olyan lesz mint a kínai vakcina, akkor vektron árban kapunk szart?
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
mit is írtam, ha olyan lesz mint a kínai vakcina, akkor vektron árban kapunk szart?
Valószínüleg Bison lesz az.....
Csak fel lesz szerelve a személyvonati üzemódhoz szükséges beremdezésekkel. Egyébként a teher változatában van akkupack hogy a rövid fesz mentes távokon "tolató mozdonyként is funkcioáljon"
Személyvonati üzemódhoz "felesleges" a tolató mód..... masz ha fesz mentesítés (pl vezeték felújítási) zajlik az érintett szakaszon.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 474
35 592
113
Valószínüleg Bison lesz az.....
Csak fel lesz szerelve a személyvonati üzemódhoz szükséges beremdezésekkel. Egyébként a teher változatában van akkupack hogy a rövid fesz mentes távokon "tolató mozdonyként is funkcioáljon"
Személyvonati üzemódhoz "felesleges" a tolató mód..... masz ha fesz mentesítés (pl vezeték felújítási) zajlik az érintett szakaszon.
Csak ezt meg nem lehet gyártósorról venni, mert nem létezik ebben a formában az RCH-nek is csak 2 db lett legyártva pár éve azóta nem gyártja ezt a tipust a CRRC.. egyébként a Lengyelek 3,6 milliárd forintért vettek maguknak több áramnemű 200km/h sebességre alkalmas Griffint a newagtól. Még az is olcsóbb, mint a kínai.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 933
29 344
113
Tehát kínai-magyar vasúti mozdony és vagongyártási együttműködés egy NER tőkealap és a CRRC az EU piacára:

Kínai-magyar teherautógyártási együttműködés a Rába és a Weichai között:

És ehhez jönnek a gazdasági semlegesség alapelvei:
  • A gazdasági semlegesség első tételének azt nevezte a kormányfő, hogy mi döntjük el, kivel üzletelünk.
  • A második alapelv, amire gazdasági semlegesség épülhet, hogy azzal üzletelünk, akivel a leginkább megéri üzletelni.
  • A harmadik alapelv lehetne, hogy kimondják, csak a saját értékeink alapján tárgyalunk. Példaként említette az uniós támogatások kérdését, a nekünk járó uniós pénz egy része elérhető, a másik nem. Azóta nem elérhető, mióta Magyarországon elfogadták a gyermekvédelmi törvényt. „Nem lehet összekeverni ideológiai kérdéseket gazdasági kérdésekkel” – húzta alá Orbán Viktor.
Kíváncsi leszek hogy jön ez le a hadiiparban!