Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
De a kórházban fekvő gyilkos, visszaeső köcsög is mit keresett szabadlábon?
Ez miféle jogrendszer és jogszolgáltatás?

Nekem meg a rendszer leveszi a kocsiról a rendszámot, két szabadnapon és én pénzem lesz, hogy visszaadják a rendszámot, mer ők baszták el.
Érdekes egy ország esz baszod...
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 771
113
  • Finnország szerinted jogállam? Ott pl. keresetarányos büntetés van.
  • Van olyan ország, ahol le tudják foglalni a kocsit is tudtommal.
  • Németországban a súlyos közúti veszélyeztetésért LECSUKNAK.
  • Ha ignorálsz szabályokat és úgy okozol halált, akkor az nem közúti baleset, az nagyon helyesen GYILKOSSÁG.


Itthon is volt ilyen városi fordulás, a "hivatásos" meg kap érte egy szigorú ejnyét és pénzbüntetést.

Itt a kamionos eset. Se, kár, se sérült, de maga a magatartás 2 évet a sitten.

Boyracer faszkalap, gondolkodhat. Kb. ennek a magyar drogos fasznak is kb. ez járna. Az első esete után meg elengedgték és a szaros kocsiját sem vették el.

Mindenkihez olyan nyelven kell beszélni, amit megért.
Annál a pontnál vagyunk, hogy kocsi elkobzás és letöltendő kell.
Ha ebből sem ért, akkor megkapja, amit kiharcolt magának.

Kibaszottul elegem van, hogy a város egyes pontjain a szabályszegő seggfejek miatt kb. közeledni sem lehet.
A Rákóczi-Liuther úton 10 alkalomból kb. 7-szer nem szabályosan mennek a kocsik, mert jellemzően belehajtanak a faszok a R-in a kereszteződésbe. PEdig ma már ott a két sávon egy 10 méter hosszú sárgán straffozott rész van felfestve. De rámegy a köcsög parasztja...
Aztán a csúcs, amikor ennek ellenére is kihajt a másik nagyobb paraszt és mindkettenek akadnak és kifelé a Keleti flelé is blokkolják a forgalmat. Ma is ez volt.

A Luther utcából is kb. minden második-harmadik alkalommal a jobbra kanyarodó sávból balra megy a delikves. A mai faszkalap is. És nem értette, hogy miért üvöltök rá, hogy a kurva édes anyád te fasz, amikor engem szabályosan közlekedve majdnem elsodort.


Elnézést, de kurvára elegem van.
Lassan ott tartok, hogy féltéglával közelekedeik.
Ott tartunk bazdmeg, hogy gyakorlatilag soha nem mer már lelépni gyalogos a zebrán elém és megköszönöm, hogy átengedem.
Ott, ahol KÖTELEZŐ elsőbbség adás van.
ÉS bringával vagyok. Nem autó, nem szájbavert SUV.

EGY B-R-I-N-G-A.

Itt tart ma a közlekedési morál. Itt már csak lángszóróval lehet rendet tenni. Hulljon a férgese.
Minden érmének 2 oldala van, leggyakrabban a szöttyögőtől nem lehet menni szvsz. akik e mellettt még tahók is tudnak lenni meg belemennek a pirosba téged meg egyel töb lámpaváltásra köteleznek. Nem szép dolog beragadni a kereszteződésbe, de olyan lassan elindulni sem szép, hogy 1/4 annyi autó jusson át rajta lámpaváltásig, mint optimális esetben lehetne.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 771
113
De a kórházban fekvő gyilkos, visszaeső köcsög is mit keresett szabadlábon?
Ez miféle jogrendszer és jogszolgáltatás?

Nekem meg a rendszer leveszi a kocsiról a rendszámot, két szabadnapon és én pénzem lesz, hogy visszaadják a rendszámot, mer ők baszták el.
Érdekes egy ország esz baszod...
Nem lehet mindenkit börtönbe zárni, mert még kiderül, hogy ártatlan és lehet neki kártérítést fizetni.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 447
20 678
113
Minden érmének 2 oldala van, leggyakrabban a szöttyögőtől nem lehet menni szvsz. akik e mellettt még tahók is tudnak lenni meg belemennek a pirosba téged meg egyel töb lámpaváltásra köteleznek. Nem szép dolog beragadni a kereszteződésbe, de olyan lassan elindulni sem szép, hogy 1/4 annyi autó jusson át rajta lámpaváltásig, mint optimális esetben lehetne.
 
M

molnibalage

Guest
Minden érmének 2 oldala van, leggyakrabban a szöttyögőtől nem lehet menni szvsz. akik e mellettt még tahók is tudnak lenni meg belemennek a pirosba téged meg egyel töb lámpaváltásra köteleznek. Nem szép dolog beragadni a kereszteződésbe, de olyan lassan elindulni sem szép, hogy 1/4 annyi autó jusson át rajta lámpaváltásig, mint optimális esetben lehetne.
Nem. Egész egyszerűen azon szabály be nem tartásáról van szó, hogy nem mész be olyan helyre, ahonnan nem tudsz kijönni és keresztirányú forgalom lehet. Ennyi.- Azért, mert zöld a lámpa az LEHETŐSÉGET ad arra, hogy a feltételek teljesülése esetén mehetsz. Nem azt, hogy KELL.
 
  • Tetszik
Reactions: ZeiG

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 771
113
Nem. Egész egyszerűen azon szabály be nem tartásáról van szó, hogy nem mész be olyan helyre, ahonnan nem tudsz kijönni és keresztirányú forgalom lehet. Ennyi.- Azért, mert zöld a lámpa az LEHETŐSÉGET ad arra, hogy a feltételek teljesülése esetén mehetsz. Nem azt, hogy KELL.
Na ezt akkor gondold át, mert odaparkolok a kereszteződésbe és olvasgatok, mert a zöld lámpa csak lehetőség, de semmi sem kötelez, hogy elinduljak... :) Ha ott állsz a "startvonalon", akkor menned kell, ha szabad és tudsz, mert forgalmi akadály vagy.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 447
20 678
113
Nem. Egész egyszerűen azon szabály be nem tartásáról van szó, hogy nem mész be olyan helyre, ahonnan nem tudsz kijönni és keresztirányú forgalom lehet. Ennyi.- Azért, mert zöld a lámpa az LEHETŐSÉGET ad arra, hogy a feltételek teljesülése esetén mehetsz. Nem azt, hogy KELL.
Mert azt mindig tudod ám, hogy ki fog-e férni a túloldalt, nem lehet, hogy befékez a sor, és ott ragadsz. Mennyit vezettél városban? Úgy mondod mintha még sosem fordult volna elő veled, hogy megindul a sor, és nem férsz ki a túloldalt. Ez pedig csak úgy fordulhat elő, ha keveset vezettél forgalmas, rosszabb csomópontok, vagy bedugult helyek körül.

Persze, el se indulsz, amíg nem biztos, hogy elférsz a túloldalon, ugye? Aztán abból lesz a dugó, hogy feltartod az egész sort, mert te biztosra akarsz menni,meg elöl is szüttyögnek, meg mobiloznak a pirosnál, aztán letelik a zöld is mire észbe kapnak.
 
M

molnibalage

Guest
Mert azt mindig tudod ám, hogy ki fog-e férni a túloldalt, nem lehet, hogy befékez a sor, és ott ragadsz. Mennyit vezettél városban? Úgy mondod mintha még sosem fordult volna elő veled, hogy megindul a sor, és nem férsz ki a túloldalt. Ez pedig csak úgy fordulhat elő, ha keveset vezettél forgalmas, rosszabb csomópontok, vagy bedugult helyek körül.
Ott tanultam vezetni. Kb. Keletitől indulva kifelé az Üllőin.


Na ezt akkor gondold át, mert odaparkolok a kereszteződésbe és olvasgatok, mert a zöld lámpa csak lehetőség, de semmi sem kötelez, hogy elinduljak... :) Ha ott állsz a "startvonalon", akkor menned kell, ha szabad és tudsz, mert forgalmi akadály vagy.
De nem tudsz, mert ha a kereszteződés túloldalán nincs a járművednek megfelelő méretű hely, akkor oda nem hajtasz be.
A KRESZ egyértelmű. Ha nem tetszik, akkor nem kell vezetni.

Pontosan erről a magatartásról beszélek.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 447
20 678
113
Ott tanultam vezetni. Kb. Keletitől indulva kifelé az Üllőin.
Mennyit vezettél erős forgalomban, dugóban, az volt a kérdés?
De nem tudsz, mert ha a kereszteződés túloldalán nincs a járművednek megfelelő méretű hely, akkor oda nem hajtasz be.
A KRESZ egyértelmű. Ha nem tetszik, akkor nem kell vezetni.

Pontosan erről a magatartásról beszélek.
És azt majd látni fogod, hogy nem lassul-e le a dinamikája, az egyik nem akar-e 30 cm helyett 1,5 méter közzel megállni az előtte levő helyett, vagy hogy keresztbe nem tolakszik-e be a másik sávból valaki, ami megakaszta a sort, ahova úgy becsülted a forgalom dinamikájából, hogy beférsz, de végül mégsem. Akkor ott állsz, belógsz a kereszteződésbe, dudálhatsz, vagy dudálnak, majd jön egy gyerek kerékpárral, és téglával betöri az ablakot, és azt mondja:

A KRESZ EGYÉRTELMŰ, PARASZT! HÁTRAVINNI AGYONLŐNI! ILYEN IS CSAK 12 ÉV ORBÁNKORMÁNY UTÁN FORDULHAT ELŐ!

Az egész villamos pedig felállva tapsol!
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 029
113
...én az úrvezető jogsit is egy lazább PÁV-hoz kötném!!!
Sem agresszíveknek, sem frusztráltaknak nem való jogosítvány.
('88-ban úgy vágtak ki nagyhangú "nagymenőket" egy nyomorult ( csak C jogsira való) PÁV III.-on, hogy döbbenet volt nézni.
Pedig ezek ügyes kezű, gyors reflexű fiatal srácok voltak; mind a pszichológián buktak el.

Egy tesztkérdésre és a válaszokra természetesen nem szó szerint emlékszem, de a helyes megoldásra (lényegére) igen!
Valahogy így szólt:

Elkésel a munkahelyedről, konfliktusokba keveredsz. Mit teszel?
A, Leordítom a portást
B, Ráborítom a főnökömre az asztalt
C, Belerúgok az üvegajtóba

Több válasz nem volt!
Gyakorlatilag van egy (mint a közlekedésben elég gyakran) szituáció, ahol nincs ideális döntés.

Nekem sikerült a PÁV, pedig - soha nem játszva videójátékot - kínlódtam a videójáték jellegű feladatokkal.
A pszichológiai teszteket viszont élveztem.

Aztán évekkel később megkérdeztem az egyik rendszeres utasomat, egy igazságügyi neurológust, pszichiátert, hogy melyik volt a helyes válasz és miért?



Szándékosan húzom az időt...





Mielőtt elmondanám a megoldást, nézzetek magatokba, hogy mit válaszoltatok elsőre, kapásból, ösztönösen! (Nem vagytok rákényszerítve, hogy őszintének kelljen legyetek a fórum nyilvánosságának, úgyhogy magatoknak kell elszámolni).











Tisztán emlékeztem, hogy erre a helyes választ adtam.














A "C" volt a helyes válasz.
...mert az agresszió nem személy ellen irányult.
 

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 972
113
https://index.hu/belfold/2022/05/02/autobaleset-halalos-kozlekedes-ballagas-erettsegi/
A februári csepeli ámokfutót nem vágták előzetesbe, annak ellenére, hogy drogosan és jogsi nélkül vezetett. Így most pénteken megölt egy 19 éves lányt, aki vele utazott és belerohantak egy buszba, szintén Csepelen. A kurva anyját a rendőrségnek, hogy megvárják, hogy valaki meghaljon.
Mi köze ehhez a sünöknek? Én igazán nem szívelem őket, de azért ez nem rendőrségi, hanem bírósági hatáskör, ott kell reklamálni.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 124
33 289
113
Azért a Pannónia, Csepel és hasonló apróságok némely áldozatául estek a tervgazdaság leosztásának, érdekes mód orosz váltótípussal.
Melyik szovjet váltótípusra gondolsz a Pannónia és a Csepel helyett?
A Szovjetunióban a Dnepr és az Ural volt a nagymotor, mind a kettő boxer és sokkal nagyobb köbcentivel, mint a hazai motorok, talán csak az IZS volt hasonló, de szerintem elavultabb technikával. Tulajdonképen mind a három háború előtti német technikán alapult.
Ami kategóriája volt konkurencia blokkon belül, az az MZ és a Jawa. És amennyiben lehet ezt mondani, az utóbbi kettő váltotta is.
Igazából már termelése csúcsán a politikai és gazdaságpolitikai szűklátókörűség vezetett a kivéreztetéshez.
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 933
72 731
113
Melyik szovjet váltótípusra gondolsz a Pannónia és a Csepel helyett?
A Szovjetunióban a Dnepr és az Ural volt a nagymotor, mind a kettő boxer és sokkal nagyobb köbcentivel, mint a hazai motorok, talán csak az IZS volt hasonló, de szerintem elavultabb technikával. Tulajdonképen mind a három háború előtti német technikán alapult.
Ami kategóriája volt konkurencia blokkon belül, az az MZ és a Jawa. És amennyiben lehet ezt mondani, az utóbbi kettő váltotta is.
Igazából már termelése csúcsán a politikai és gazdaságpolitikai szűklátókörűség vezetett a kivéreztetéshez.
OIP.CyOUhSwVFz_-WM78SlTumAHaFj
BIG_0009480521.jpg
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Ez a Zil nagyon sok volános dolgozónak is segített az otthoni építketéseinél. Meg fuvarozgattak is vele alibiből, hogy megmaradjon. :)
A műszak kedvence volt, ehhez mindig volt alkatrész, hiába volt matuzsálem korú. :)
Egyszer az őskorban, 84-86 körül stoppoltam valahol északon egy Zilt, kamaszként nagyon nagy kaland volt Pestig jönni vele. De durván fapados technika volt, máig emlékszem, milyen keményen dolgozott sofőr minden váltásnál, kanyarodásnál, plusz izzasztóan meleg volt a fülke, a saját levemben csúszkált a seggem a műbőrön. És olyan hangos volt járgány, hogy csak ordítva lehetett beszélgetni.

Ugyanazon a nyáron kifogtam egy Edét is, az egy űrhajó volt a Zilhez képest.