Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Az összeesküvéseléletbe azért egy kicsit bezavarnak az alábbiak.

  • egyszer a közigbíróság már visszadobta, 2022 elején (egyébként ugyanezért) akkor még feltehetően nem váltak..
  • de ha igen, miért lenne gond Mészárosnak, ha a lánya minden szinten benne van a cégekben, ergo manit kapna a munkákból..?
  • az ellenzéki önkormányzatok fúrják ezerrel a projektet a bíróságon, őket is Mészáros/A Főni irányítaná a háttérből?
  • A projektfelelős Dávidka a Főnök rokona, ebbe akkorát bukott, hogy el kellett vinni pár hónapra 'pihenni'. Pedig sok mindent elnéztek eddig neki. Nem igazán érthető hogy a Főni miért vágná direkt taccsra a kedvenc rokona kis homokózóját, csak azért, mert a Lölö lánya válik?

Persze ott van az az ennél jóval életszagúbb változat, hogy Dávidka, ahogy eddig minden alkalommal, azt hitte hogy szépen letolja erőből mindenki torkán az ő elképzelését és minden probléma elhárítható egy ipari bullshitgenerátorral.
De szerencsére a lánglelkű helyi lakosok megakadályozták.
Mondjuk ha én lennék döntéshozó, holnaptól azon a környéken minden háztartás fizetné a dugódíjat. Nem sokat. Mondjuk napi 10 k HUF
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Vesd fel a helyieknek az ötletet, mit szólnak hozzá. :)

A csodagyerek Dávidka viszont addig fizesse ki azt pénzt, amit megint lehúzott a retyón.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Az elszúrt bíróságunk baszta el, ami a harangokat is betiltotta, ha megfelelően pénzes ügyfél perelte be a 300 éve ott lévő templomot, hogy ott harangoznak délben.
Meg a helyiek, akik egy vasútvonal mellé költöztek, és gyakorlatilag kritikus infrát akadályoznak.

Még véletlenül sem Dávidka, aki az egészért felelt. Értem.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Még véletlenül sem Dávidka, aki az egészért felelt. Értem.
Nézd, te utálod, így ha azt mondja az ég kék, akkor azt ő baszta el.
Nekem nyóc, hogy hogy hívják, amit hagytak, hogy befejezzen az nagyságrendekkel lett jobb. Amikor visszatértek ahhoz, amit a veke meg tarlós, meg karácsony képvisel (mert rendszerben egyik se gondolkodik) akkor az egész szétesett, összeomlott, és olyan csilivili, napi használatra még szódával is csak éppen elmenő dolgok születtek, mint a bkk app, meg a volán app. Vagy biciklisáv, vagy fonódó miatt megszűnő felszíni közlekedés.
Most is, a sírás azon megy, hogy jaj ott van egy tucat fa, a nagyrésze nem is őshonos amúgy, de jaj kifogják vágni.
Az, hogy amúgy ha megépülne, és ezért csak napi 3 autó nem indulna el, már bőven pozitív lenne a környezetvédelmi mérleg meg fel sem merül.
De az, hogy a helyi lakosokat zavarja a vasút zaja, az nagyon hangsúlyos.
Tetszettek volna nem vasút mellé költözni.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 234
10 776
113
Az elszúrt bíróságunk baszta el, ami a harangokat is betiltotta, ha megfelelően pénzes ügyfél perelte be a 300 éve ott lévő templomot, hogy ott harangoznak délben.
Meg a helyiek, akik egy vasútvonal mellé költöztek, és gyakorlatilag kritikus infrát akadályoznak.
Én vagy vasútvonalat tervezek, vagy ahhoz kapcsolódó létesítményeket. Meg ezeket engedélyeztetem, néha lakossági fórumozgatva. (szerencsére ez utóbbit nem sokszor kell nekem)
Gyakorlatilag mind kritikus infra mellett lakunk, vagy bármely pillanatban kiderülhet hogy jön mellénk egy új. Vagy stratégiai ipar.

Ma meg tegnap végig közlekedési konferencián csücsültem, a kollegákkal beszélgettünk meg söröztünk, bonyolultabb ez mint elsőre én okoskodtam.
Nagyon alaposan körül kell járni ezeket a témákat, nem élből hülyézni azt aki nem veszi be a dumát hogy a csak azért kell a harmadik vágány hogy jobb legyen a személyvonatok közlekedtetése vagy hogy amikor Dávidka azt mondja hogy nem is kell kivágni a fák 70-80 százalékát, mert csak 6-8 méterrel szélesedik a töltés az a sáv meg 40-80 méter széles. A helyiek meg megtudják számolni azokat a kurva fákat, ezért nem örülnek hogy hazudtak nekik. És mikor a szemükbe hazudnak utána már semmit nem hisznek el, Dávidka elbaszta ezt. A 11 kerületnek a hozzájárulásáért cserébe egy tucat nagyobb beruházást ajánlottak amihez kellett volna rendezési tervet módosítani, ezt a kerület nem csinálta meg, ezért nem lehetett ezeket engedélyezni, majd elkezdett sipákolni hogy nem kapja meg amit ígértek nekik. De ez utóbbit meg a kormány nem kiabálja nem tudom miért.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Dávidka azt mondja hogy nem is kell kivágni a fák 70-80 százalékát, mert csak 6-8 méterrel szélesedik a töltés az a sáv meg 40-80 méter széles.
eleve ahol városi fákat vesznek bele egy projektbe el van baszva. Nem kicsit nagyon. Az nem természetes ökoszisztéma. Az álzöldeskedés
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 658
13 018
113
Aki a kocsiját hazavitte a szalonból, már használt autója van :)
...
Egyrészt, másrészt.

Másrészt:
17 éve újonnan vettük az 1.4-es Albeát.
A franc sem tervezett új autót, én használtban gondolkodtam - előtte egy évvel korábban; 2005-ben. (10 éves Volvo 940 2.0 benzin aut. volt kiszemelve. Szerintem ez valami ritka olasz exportverzió lehetett)
De volt középsulis osztálytársam, kiváló barátom, aki egy nagybank autóhitel üzletágának volt akkoriban az egyik vezetője, erről akkor lebeszélt:
-"Várj egy évet; új autód lesz, olyan hitelt intézek majd, hogy nem fogsz nemet mondani."
- Új autóm, nekeem?:eek:
Nemigen hittem neki.
Aztán jött 2006 nyara, s meglett a két és fél milliós autó két milliós akciós vételárral, negyedmillióval beszámított 18 éves, még két hétig érvényes - szigorított vizsgára váró (egyszer lehet, elsztorizom...nem gyenge történet) Nagypolszkival.
Tíz éves, változó, kezdőnek havi húszezres törlesztésű devizahitelre.
Az első évben még ettől is jóval kevesebbeket fizettem.
A hitelt az osztálytársammal kötöttem, így nem volt jutalék a kereskedőnek, ő meg lemondott a jutalékáról.
A beszámítást is ő intézte; még én vittem egy üveg bort a szalonvezetőnek...
Még arra is ügyelt, hogy azon a napon kössük a szerződést, amikor jegybanki beavatkozás előtt leggyengébb a forint...
Aztán beütött a pénzügyi válság.
Aki 2008 táján vette fel a devizahitelt, az jó esetben csak rengeteget bukott, a többit tudjuk...
Nekem jött egy szerződésmódosítási ajánlat minimálisan magasabb fix részletekre. Aláírtam.
Könnyedén kitörlesztettem.
A 17 év és 140000 km alatt a kötelezőkön kívül két termosztátot cseréltettem (mert szerintem túl alacsony hőmérsékleten tartották a motort).
Ennyi.
Most, hogy a lányomé lesz, cseréltettem rajta alsó lengőkarokat, meg váltótartó bakot (A márkaszerviz szerint még maradhatott volna), meg levegőszűrő házat (mert ez műanyag... és szétmállik.)

De a lényeg, hogy mai napig, amikor beleülök, hogy megjárassam, akkor még mindig az van befészkelődbe valahol annyira nem is hátul az agyamba, hogy ez új autó. (Mondjuk a tavalyig napi használat ellenére tip-top állapotú)

Nyilván sokan nem így használják, ütik-vágják, lelakják (hajjaj, miket látni!), aztán persze, hogy már, akárcsak pár hónapos korú autót is használt, már csak lábtörlőnek lenézett kocsinak látják.
Azoknak tényleg nem való új.

Aki autót vesz, az értékvesztést vesz.
Ha újonnan, vagy nagyon fiatalon, akkor eleinte iszonyatosan nagyot.
Ha megtartja 15-18 éve koráig, tudja tudatosan odafigyelve üzemeltetni (lásd termosztát cseréltetése), akkor jó eséllyel lesz 15-18 nyugodt éve, utána már az sem fog fájni, ha csak jelképes, amit kap érte (pl. a lányomtól természetesen nem is fogadnék el érte pénzt)
Persze ehhez kell szerencse (hogy pl. ne egy átdorbézolt ünnepek utáni első munkanapi összeszerelésű járgányt fogjon ki).

De hát mihez nem kell az életben szerencse!?

Ui:
Az I30-at meg úgy rendeltük meg újonnan 2021-ben, hogy 4-5 éves (ki tudja, hogy milyen előéletű) benzines automata Kia/Hyundai alig lett volna olcsóbb félmillióval, mint a később konfigurált új.
Megkérdeztettem jóbarátommal azt a nyíregyházi használt autó kereskedőt, akinél családtagjának vettünk autót, hogy mennyiért hozna nekem németbő' egy autót? (Mert ez volt a terv)
Azt üzente (emlékezett rám), hogy én vegyek inkább újat.

Hát ki vagyok én, hogy vitatkozzak egy nepperrel?:rolleyes:

...azóta meg a népítéletben megénekeltnél is durvábban elszállt az infláció, no meg mind az új, mind a használt autó árak. Olyannyira, hogy most már/még többet ér a tavaly leszállított I30, mint ami a fix törlesztőjű zárt végű lízing teljes költsége lesz.
(ha csak ezek a nyomorék európai meg angolszász potentátok megint szét nem csapják a pénzügyi világot...)
Miközben a törlesztő összeg reálértéke már annyi sincs, mint 2006-ban a 20000 ft.

A franc sem hitte volna...

Nyilván ahány ember, annyiféle élet, értékrend, autóhasználat, stb.
Nem lehet ráhúzni másra az én eddigi (magán)autós múltamat.


Ez sem lett rövid hozzászólás.:confused:
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 764
113
Egyrészt, másrészt.

Másrészt:
17 éve újonnan vettük az 1.4-es Albeát.
A franc sem tervezett új autót, én használtban gondolkodtam - előtte egy évvel korábban; 2005-ben. (10 éves Volvo 940 2.0 benzin aut. volt kiszemelve. Szerintem ez valami ritka olasz exportverzió lehetett)
De volt középsulis osztálytársam, kiváló barátom, aki egy nagybank autóhitel üzletágának volt akkoriban az egyik vezetője, erről akkor lebeszélt:
-"Várj egy évet; új autód lesz, olyan hitelt intézek majd, hogy nem fogsz nemet mondani."
- Új autóm, nekeem?:eek:
Nemigen hittem neki.
Aztán jött 2006 nyara, s meglett a két és fél milliós autó két milliós akciós vételárral, negyedmillióval beszámított 18 éves, még két hétig érvényes - szigorított vizsgára váró (egyszer lehet, elsztorizom...nem gyenge történet) Nagypolszkival.
Tíz éves, változó, kezdőnek havi húszezres törlesztésű devizahitelre.
Az első évben még ettől is jóval kevesebbeket fizettem.
A hitelt az osztálytársammal kötöttem, így nem volt jutalék a kereskedőnek, ő meg lemondott a jutalékáról.
A beszámítást is ő intézte; még én vittem egy üveg bort a szalonvezetőnek...
Még arra is ügyelt, hogy azon a napon kössük a szerződést, amikor jegybanki beavatkozás előtt leggyengébb a forint...
Aztán beütött a pénzügyi válság.
Aki 2008 táján vette fel a devizahitelt, az jó esetben csak rengeteget bukott, a többit tudjuk...
Nekem jött egy szerződésmódosítási ajánlat minimálisan magasabb fix részletekre. Aláírtam.
Könnyedén kitörlesztettem.
A 17 év és 140000 km alatt a kötelezőkön kívül két termosztátot cseréltettem (mert szerintem túl alacsony hőmérsékleten tartották a motort).
Ennyi.
Most, hogy a lányomé lesz, cseréltettem rajta alsó lengőkarokat, meg váltótartó bakot (A márkaszerviz szerint még maradhatott volna), meg levegőszűrő házat (mert ez műanyag... és szétmállik.)

De a lényeg, hogy mai napig, amikor beleülök, hogy megjárassam, akkor még mindig az van befészkelődbe valahol annyira nem is hátul az agyamba, hogy ez új autó. (Mondjuk a tavalyig napi használat ellenére tip-top állapotú)

Nyilván sokan nem így használják, ütik-vágják, lelakják (hajjaj, miket látni!), aztán persze, hogy már, akárcsak pár hónapos korú autót is használt, már csak lábtörlőnek lenézett kocsinak látják.
Azoknak tényleg nem való új.

Aki autót vesz, az értékvesztést vesz.
Ha újonnan, vagy nagyon fiatalon, akkor eleinte iszonyatosan nagyot.
Ha megtartja 15-18 éve koráig, tudja tudatosan odafigyelve üzemeltetni (lásd termosztát cseréltetése), akkor jó eséllyel lesz 15-18 nyugodt éve, utána már az sem fog fájni, ha csak jelképes, amit kap érte (pl. a lányomtól természetesen nem is fogadnék el érte pénzt)
Persze ehhez kell szerencse (hogy pl. ne egy átdorbézolt ünnepek utáni első munkanapi összeszerelésű járgányt fogjon ki).

De hát mihez nem kell az életben szerencse!?

Ui:
Az I30-at meg úgy rendeltük meg újonnan 2021-ben, hogy 4-5 éves (ki tudja, hogy milyen előéletű) benzines automata Kia/Hyundai alig lett volna olcsóbb félmillióval, mint a később konfigurált új.
Megkérdeztettem jóbarátommal azt a nyíregyházi használt autó kereskedőt, akinél családtagjának vettünk autót, hogy mennyiért hozna nekem németbő' egy autót? (Mert ez volt a terv)
Azt üzente (emlékezett rám), hogy én vegyek inkább újat.

Hát ki vagyok én, hogy vitatkozzak egy nepperrel?:rolleyes:

...azóta meg a népítéletben megénekeltnél is durvábban elszállt az infláció, no meg mind az új, mind a használt autó árak. Olyannyira, hogy most már/még többet ér a tavaly leszállított I30, mint ami a fix törlesztőjű zárt végű lízing teljes költsége lesz.
(ha csak ezek a nyomorék európai meg angolszász potentátok megint szét nem csapják a pénzügyi világot...)
Miközben a törlesztő összeg reálértéke már annyi sincs, mint 2006-ban a 20000 ft.

A franc sem hitte volna...

Nyilván ahány ember, annyiféle élet, értékrend, autóhasználat, stb.
Nem lehet ráhúzni másra az én eddigi (magán)autós múltamat.


Ez sem lett rövid hozzászólás.:confused:
Nálunk minden autó új volt, a Skoda S100, a Lada 1200 majd 1300 (mondjuk pont annyiért lehetett eladni x évesen, mint amennyibe került újonnan), Maruti800DX :) váltás a tárhajlatom alatti váltóval (4 év használat), Fiat Brava (8 év használat), Peugeot 309 (16 év használat) és most Toyota Auris, kifutó 1.6 szívóbenzines. Sosem próbáltam automatát.
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113
Hogy az eddig mindent, mindenhol elbaszó, a sikerért bejelentkező és a felelősséget folyton elhárító, mindenhonnan kirúgott Vitézy Dávid mit magyaráz utólag össze meg kiabál be a partvonalról, azt nem az én tisztem, dolgom, időtöltésem helyrerakni.
Megtette helyettem már régen a közlekedésszakma, tessék a fanboykodás helyett szépen utánaolvasni..
Tegnap beszéltem egy DKs haverral (ilyen is van, anno együtt fociztunk), hogy nem érti miért akarja Feri Vitézyt Gelgely független utódjának, ha Gelgely nem pattog úgy, ahogy Feri fütyül. Nos, amit leírtál, összefoglalja a miértet. :D

Egyébként, igazi hálózati figura. Anyja Fidesz, apja SZDSZ, nagyapja meg az Erdős ...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Tegnap beszéltem egy DKs haverral (ilyen is van, anno együtt fociztunk), hogy nem érti miért akarja Feri Vitézyt Gelgely független utódjának, ha Gelgely nem pattog úgy, ahogy Feri fütyül. Nos, amit leírtál, összefoglalja a miértet. :D

Egyébként, igazi hálózati figura. Anyja Fidesz, apja SZDSZ, nagyapja meg az Erdős ...

Na ja, az a gyerek egy elszabadult, végtelenül nárcisztikus hajóágyú. Ideig-óráig tud viselkedni, amíg úgy gondolja, hogy kell az előrejutáshoz. A fityiszhez a vekén keresztül, a városházán nyalta be magát, de nagyon úgy tűnik végképp kegyvesztett lett.

Egyáltalán nem lepne meg, ha most az önkormányzati választáshoz építené magát - ő lesz "a technokrata, független yuppie szagember". Akkor kezdődne csak az igazi ámokfutás.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 596
36 971
113
Az összeesküvéseléletbe azért egy kicsit bezavarnak az alábbiak.

  • egyszer a közigbíróság már visszadobta, 2022 elején (egyébként ugyanezért) akkor még feltehetően nem váltak..
  • de ha igen, miért lenne gond Mészárosnak, ha a lánya minden szinten benne van a cégekben, ergo manit kapna a munkákból..?
  • az ellenzéki önkormányzatok fúrják ezerrel a projektet a bíróságon, őket is Mészáros/A Főni irányítaná a háttérből?
  • A projektfelelős Dávidka a Főnök rokona, ebbe akkorát bukott, hogy el kellett vinni pár hónapra 'pihenni'. Pedig sok mindent elnéztek eddig neki. Nem igazán érthető hogy a Főni miért vágná direkt taccsra a kedvenc rokona kis homokózóját, csak azért, mert a Lölö lánya válik?

Persze ott van az az ennél jóval életszagúbb változat, hogy Dávidka, ahogy eddig minden alkalommal, azt hitte hogy szépen letolja erőből mindenki torkán az ő elképzelését és minden probléma elhárítható egy ipari bullshitgenerátorral.

Mi a f.szra jó a kétharmad, ha egy ilyen szirszar bíróság meg ellenzéki önkormányzat meg civilek keresztbe feküdhetnek? Kiemelt beruházássá nyilvánítani, írni törvénymódosítást, 24 óra alatt megszavazni, kész.
Dühítő, mert itt nem valami balatonparti luxuslakóparkról van szó, hanem valóban hasznos dologról, aminek kereszbe fekszenek az idióta sötétzöldek/lokálpatrióták, akik anno az M0 nyomvonalat vagy Lágymányosi híd budai összeköttetését is elbaszták.
De lehet, hogy a kormányzat tényleg nem akarja most már, spórolásból, aztán így van bűnbak.
 

jurgenbauer

Well-Known Member
2015. február 1.
26 567
89 737
113
Na ja, az a gyerek egy elszabadult, végtelenül nárcisztikus hajóágyú. Ideig-óráig tud viselkedni, amíg úgy gondolja, hogy kell az előrejutáshoz. A fityiszhez a vekén keresztül, a városházán nyalta be magát, de nagyon úgy tűnik végképp kegyvesztett lett.

Egyáltalán nem lepne meg, ha most az önkormányzati választáshoz építené magát - ő lesz "a technokrata, független yuppie szagember". Akkor kezdődne csak az igazi ámokfutás.
Tarlós azonnal észrevette, hogy a duma mögött nincs semmi, amiért neki is estek Tarlósnak. Vitézy az a személy, aki minden pártnál jól áll, de igazából az, hogy imádja a tömegközlekedést és játszott anno a Sim Cityvel, nem teszi őt szakemberré.
 

Centquri prime

Well-Known Member
2021. december 22.
4 818
24 179
113
Tarlós azonnal észrevette, hogy a duma mögött nincs semmi, amiért neki is estek Tarlósnak. Vitézy az a személy, aki minden pártnál jól áll, de igazából az, hogy imádja a tömegközlekedést és játszott anno a Sim Cityvel, nem teszi őt szakemberré.
Pontosítsunk, Tarlós felességét megbűntették, és amikor Vitézy kitartott az átalakítás mellett, kirúgatta.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 771
10 764
113
A lőtéri kutya retkes nemi szervét már bocsánat. Így is az átlagzseni 45-el megy lakott területen meg 65-tel lakott területen kívül, most meg majd még lassabban fog. Agyatlanság. A lakott területen 150-el menőket nem fogják kiszedni, mert jó a hátszelük, de az átlagembert b@sztatni kell direkten vagy indirekten mert az a jó.