Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Azt nem pont most módosították, hogy nincs többé ráhagyás, 130 az 130?

Kétféle bírság van tudtommal, szabálysértés, ha rendőr meszel le trafipaxxal, ott eddig is szigorú határok voltak, és helyszíni bírságot kaptál, csak +3 km/h (vagy %? ez a mérési /műszerfal hibahatár) volt ami kimentett. Itt a hibahatárt akarták elvenni, tehát a 130 az 130, de lehet ebben visszakoztak.

A másik amikor az automata traffipax kapott le, ott nem szabálysértés volt hanem valamilyen közigazgatási eljárás indult, és ott sávosan be van állítva, hogy mikor kap le a traffipax, ott valamiért már sokkal többel is mehetsz, mielőtt az automata traffi drága fényképet csinál (be sem kapcsol ezalatt). Ehhez mintha nem nyúltak volna, de javítsatok ki.

Mindenesetre az utóbbi alapján 154 km/h volt az a 130 (vagy még több, mert a kocsik órái is jellemzően felfelé csalnak 3%-ot).

sebessegtullepes-tablazat.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 170
113
Kétféle bírság van tudtommal, szabálysértés, ha rendőr meszel le trafipaxxal, ott eddig is szigorú határok voltak, és helyszíni bírságot kaptál, csak +3 km/h (vagy %? ez a mérési /műszerfal hibahatár) volt ami kimentett. Itt a hibahatárt akarták elvenni, tehát a 130 az 130, de lehet ebben visszakoztak.

A másik amikor az automata traffipax kapott le, ott nem szabálysértés volt hanem valamilyen közigazgatási eljárás indult, és ott sávosan be van állítva, hogy mikor kap le a traffipax, ott valamiért már sokkal többel is mehetsz, mielőtt az automata traffi drága fényképet csinál (be sem kapcsol ezalatt). Ehhez mintha nem nyúltak volna, de javítsatok ki.

Mindenesetre az utóbbi alapján 154 km/h volt az a 130 (vagy még több, mert a kocsik órái is jellemzően felfelé csalnak 3%-ot).

sebessegtullepes-tablazat.jpg
Ennek nincs is sok visszatartó ereje, mint látszik.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 923
5 428
113
Pont ezert van kulfoldon sok helyen elkobzas. Lassuk be, hogy az esetek tobbsegeben azok es olyan autok kerulnek megbuntetesre extrem sebessegtullepes miatt, akiknek az adott buntetes kifizetese nem igazan okoz gondot.

Én az elkobzásnál tovább is mennék.
A szeme előtt bezúzatni. Ezeknek az életveszélyes barmoknak az autója kb a szerelme.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Én úgy tudom 148 felett kattan, de lehet nem jól tudom.

Lehet az a 110-es sebességhatárhoz van. Passz.

Pont ezert van kulfoldon sok helyen elkobzas. Lassuk be, hogy az esetek tobbsegeben azok es olyan autok kerulnek megbuntetesre extrem sebessegtullepes miatt, akiknek az adott buntetes kifizetese nem igazan okoz gondot.

Elvileg itthon is lehetne ("Btk. 72. § (1) El kell kobozni azt a dolgot, a) amelyet a bűncselekmény elkövetéséhez eszközül használtak vagy arra szántak,") de én nem nagyon tudok rá példát bírói gyakorlatban. Valószínűleg azért, mert egyik kivétel, ha aránytalan sérelmet okozna - na a nem a fukszos illetőknek - pl. kitalálja hogy munkaeszköz, egyetlen vagyontárgya stb.

A tulajdonviszonyok is bekavarhatnak, leasingelt autó, nagymama nevén lévő 600 LE-s bömös stb. A bírói gyakorlatnak kellene itt fejlődnie..
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 519
25 346
113
Lehet az a 110-es sebességhatárhoz van. Passz.



Elvileg itthon is lehetne ("Btk. 72. § (1) El kell kobozni azt a dolgot, a) amelyet a bűncselekmény elkövetéséhez eszközül használtak vagy arra szántak,") de én nem nagyon tudok rá példát bírói gyakorlatban. Valószínűleg azért, mert egyik kivétel, ha aránytalan sérelmet okozna - na a nem a fukszos illetőknek - pl. kitalálja hogy munkaeszköz, egyetlen vagyontárgya stb.

A tulajdonviszonyok is bekavarhatnak, leasingelt autó, nagymama nevén lévő 600 LE-s bömös stb. A bírói gyakorlatnak kellene itt fejlődnie..

Igen, azert ez bonyolult kerdes. A leasing meg egyszeruen megoldhato lenne, de peldaul egy berauto mar maceras lehet. Ebben azert jo par kort kellene futni es tobb kulfoldi orszag ezen rendszeret megvizsgalni, osszehasonlitani…
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 092
50 325
113
Az üzletszerűen kéjelgő nőnemű felmenőjét az összes idiótának. Azok okozzák a baleseteket, aki szabályosan 50/90/130-al mennek? Hát nem b@sszák meg. Még azok sem, akik 10%ot ráhúznak de egyebekben szabályosan mennek.
A rendőri statisztikákban én úgy tudom vezet a “nem az útviszonyoknak megfelelően megválasztott sebesség”, másnéven relatív gyorshajtás.
Amit nyilván azért írnak be, mert nehéz bizonyítani az ellenkezőjét.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 764
10 759
113
A rendőri statisztikákban én úgy tudom vezet a “nem az útviszonyoknak megfelelően megválasztott sebesség”, másnéven relatív gyorshajtás.
Amit nyilván azért írnak be, mert nehéz bizonyítani az ellenkezőjét.
Na ja. Ha nem sikerül valami jól, Magyarországon rá lehet fogni erre mindent. Nálunk a baleset nem létező fogalom.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 764
10 759
113
kiugrik az autóból egy pisztollyal, a fejedhez nyomja, hogy előzzél vaze?
vagy hogy tud kényszeríteni?

Simán. Pl. próbálj meg egy traktort 1 órán át követni. akkor már benned is valószínűleg feléred a vágy, hogy otthagyd a francba.

Ja, hát ha követed meg is érdemled.

akkor nem vagy alkalmas a vezetésre, add vissza a jogosítványod, és járj busszal.
Nem hiszem el, hogy van olyan útszakasz Magyarországon, ahol 1 órán keresztül nem lehet egy traktort szabályosan, és nem veszélyesen megelőzni.
De ha mégis így van, akkor ijb
Jól megértettétek a mondatom értelmét.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 170
113
Mellesleg én még csak azt mondtam, hogy a szabálykövető arénylag normális embereket b@sztatják legjobban ezzel a 30as marhaséággal, nem azokat, akik letarolnak 150-el lakott területen meg gyalogátkelőn.
Amúgy ezt nem értem. Nem olyan bonyolult feladat ez.
Be kell tartani, azt' jónapot.
 
  • Szomorú
Reactions: gafzhu

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 512
4 044
113
Vagy egyszerűen a másik előzésre kényszerítése, ha az haladni akar a sok työtyörgő közt.

kiugrik az autóból egy pisztollyal, a fejedhez nyomja, hogy előzzél vaze?
vagy hogy tud kényszeríteni?

Régen a ferihegyi gyorsforgalmin is 90km/h volt a megengedett, 4-5 éve vették vissza 70km/h-ra.
Az indoklás a visszavételre az volt, hogy sok volt a veszélyes előzés a lassan menők miatt, így azt gondolták, hogyha leveszik a maximális megengedett sebességet 90-ről 70-re, akkor kevesebb embernek durran el az agya, hogy a gyökér a 4km-es sor elején mi a búbánatos redvesért megy óra szerint 55-el.

Érted, nem azért csökkentettek, mert veszélyes lett volna a 90, hanem azért, mert pár ember nem vette észre a határ útnál a Budapest vége táblát, és nem rakta össze, hogy az akkor 90km/h legálisan, akkor is, ha jobbra-balra házak vannak (a szalagkorlát túloldalán)...
Szerintem a megoldás a 300m-enként kitáblázott 90 lett volna a problémára, de hát a jó megoldásokat nem szereti a közútkezelő (sem)...

Minden nap látok ott 50-55-el döcögőket, és nem tűnik fel nekik, hogy előttük senki, utánuk meg a fél város, és hátul állóra fékeződő dugó is van miattuk...
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
21 917
72 685
113
Teljesen célszerűtlenek. Sem bevásárolni, sem a családot levinni a nagymamához, se munkába járni nem jók. Csak örömszáguldozni.
Gondolom az kellene mindenkinek mint nekem és nem akarnànak szàguldozni. Mikor 7 éves voltam, az unokatestvérem haverja elvitt egy körre a cbr hondàjàval. 240-nel hogy rohadna meg. Na azóta én nem vagyok sebességfan.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 254
113
Hogy beleugassak a mélyenszántó 30 vagy 50 vitába, azért halkan megkérdezném, hogy miért nem ekkora, vagy még nagyobb téma, hogy az emberek figyelme mennyit van az úton, milyen szinten van elterjedve a telefon nyomkodás vezetés közben; ill. mennyire vonják el a figyelmet a mindenféle tapigatós funkciók.

Mert mondjuk nézzük meg az "Egy futár élete" sorozatot, ott sem zömében abból van a közlekedési probléma, hogy mennyivel megy, hanem, hogy közben telefont nyomkod/leszarja a többi közlekedőt/nem érzi a forgalmat.