Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Illetve a Train Hungarit lehetne felépiteni keletre mint szolgáltatót a Mávon kivül vagy belül... személyszállításra... (Itt is nem szabadna hagyni a gyeplőt.. a dolgozók részéről)

Áhh, a train hungary ami úgy lőtt ki 2008-ban üstökösként a magyar árufuvarozásban, hogy...
1 fillér pályahasználatot nem fizetett mert a MÁV korábbi vezérigazgatója átülve a vezetői székbe ingyenes pályahasználatot ajándékozott a jövőbeni saját magának.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 126
34 348
113
Áhh, a train hungary ami úgy lőtt ki 2008-ban üstökösként a magyar árufuvarozásban, hogy...
1 fillér pályahasználatot nem fizetett mert a MÁV korábbi vezérigazgatója átülve a vezetői székbe ingyenes pályahasználatot ajándékozott a jövőbeni saját magának.
Ahhoz képest elég lepukkant mozdonyaik vannak...
 

ronis

Well-Known Member
2022. március 23.
231
1 324
93
Mutter ment vele Veszprémbe, mert a vizesek már az ajtót rúgták ránk, hogy még egyszer nem tolják el a leolvasás időpontját, internetes/személyes/fényképes bejelentést pedig vmiért nem lehetett.
nem akarlak nagyon felbosszantani, de itt Ausztriában ez a vízóra leolvasás ugy megy hogy te lesétálsz a garázsba, leolvasod a mérőórán a számot ,és egy email címre elküldöd , mindezt évente egyszer... ;)
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 532
8 282
113
356196550_316949680672972_1624769809079173776_n.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 529
12 318
113
Viszont tapasztalat hogy van roncs bőven az utakon... Katalizátor nélkül....gány otthoni küszöb csere.... Több színű oldal ami volt a bontóban alapon... Pl Borsod an a legtöbb öreg autóban a vidéki szegényebb településeken nincs katalizátor mert leadták ...
Borsodban bejárnak a megyei kórházba vidékről ezekkel a kocsikkal.
Csudákat látsz...
Szitává rohadt, vagy oldalról fának csapódott karosszériák, törött rugók, az aszfalton vonszolt kipufogók (már ha van), kéken füstölő, leginkább 1 mínusz hengerrel dadogó motorok. Átrepedt szélvédők, oldalüvegek és hátsó szélvédők helyett fekete fóliák, furnérlapok.
Kár, hogy a kórház területén tilos fotózni, olyan képeket tudnék...:rolleyes:

A helyzet hihetetlenül kettős. A szülész (egykor:rolleyes:) orvosbárók eközben 30 milliós ársávú "prémiumokkal" járnak dolgozni.

...mert ámátőrök...
Ugyanis a vidéki, hurkavastagságú nyakláncos - gondolom leginkább khm. hitelkihelyezők - meg a minimum 40 milliós prémiumokkal tolnak, tarolnak.

Tömegközlekedés. Tudomásom szerint a tömegközlekedés gyakorlatilag nem lehet nyereséges.
Mert vagy nagy kapacitású/befektetésű/amortizációjú és akkor rengeteg a holtidő, amikor nincs meg a kihasználtság, vagy nem elég nagy kapacitású/kihasználtságú (mert pl. nem elég olcsó és/vagy sűrű járatszámú, a a kényelmetlenségért, rugalmatlanságért cserébe), akkor meg a közlekedők nagy része átáll alternatívákra.
A tömegközlekedés - tetszik, nem tetszik - társadalom-, közlekedéspolitikai elhatározás, feladat.
Magyarországon pl. Budapest és Miskolc tömegközlekedése a rendszerváltás előtt gyakorlatilag igen nagy kapacitású volt - nyilván számos okból.
Ezt az állam a rendszerváltás után - legalábbis Miskolcon - fokozatosan elengedte, párhuzamosan az amúgy is zajló társadalmi folyamatokkal. Gondolom ez történt a vasúttal is...

Ha az állam nem akarja/ellenérdekelt a nagy kapacitású tömegközlekedésbe folyamatosan önteni a befektetést - találkozva társadalmi egyéni közlekedési vágyakkal/igényekkel/lehetőségekkel, akkor itt bármit leírhatunk, az pusztába kiáltott szó marad.

Más:
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 063
50 109
113
+1 az utasok

Múltkor mikor barátnőmmel mentünk volna le a Balatonra persze akkorra sikerült az utazásunkat időzíteni, amelyik nap a vihar miatt Siófok és talán Szemes között leszakadt a felsővezeték. Mindegy, ha meg kell baszódni, meg kell baszódni alapon csak elindultunk volna a 10:35-ös vonattal, ám indulás előtt 15 perccel nyögték be, hogy szoszi, a vonat csak Fehérvártól megy, szóval küldünk egy vonatpótló vonatot, amivel majd Fehérváron átszálltok és mehettek onnan Siófokig. Persze már ott heringjárat, de sebaj, kibírjuk Fehérvárig. Apró probléma csupán, hogy légkondis IC kocsit már elfelejtettek mellékelni, szóval a rohasztó melegben bumlizhattunk le Siófokig, miközben Lepsénynél még fél órát kellett várjunk, mert egy ráhordó vonatot kellett bevárjunk. Na itt jött egy ordító bunkó family, ahol a feleség fizikai méretei alapján valami tehenészetből szökhetett el és szegények azóta is keresik.

Mindegy, lejutottunk Siófokra, szoszi le, vonatpótló busz, mert szerelik a vezetéket. Oké, na csak nem lehet olyan rossz.
Spoiler: kurvára, sőt

Szóval egy vonatnyi ember szépen ott megállt a murvás parkolóban, miközben szegény vasutas próbált minket koordinálni, hogy szoszi kurvára nem tudunk semmit majd jön a busz valamikor. Hát, konkrétan a 1,5 órával későbbi buszra fértünk csak fel, miután a központ arra nem gondolt, hogy lehet nem 2-3 busszal kéne megoldani több száz ember utaztatását.

Jah és ha már az utasok, akkor persze egyik oldalt a visító Karenek és károgó nyuggerek (heh) is megjelentek, akik mindenbe belekötöttek meg vitatkoztak szegény személyzettel és a buszsofőrökkel, mert agyi kapacitásuk már nem ért fel oda, hogy nem ők tehetnek erről. Másrészt pedig véletlenül sem érkezési sorrendben mentek az utasok, hanem aki későbbi vonattal érkezett, pofátlanul betúrta magát az aktuálisan induló buszba. Konkrétan annyira bunkók voltak, hogy egy terhes anyukának meg a gyerekeinek nem akartak helyet engedni.

Kb hasonló Mortal Kombat volt a mi buszunkkal is, ahol persze már csak állóhelyet sikerült szerezni, de azt is úgy, hogy az elsők közt raktam be a buszba a csomagokat, miközben barátnőm próbált felszállni. Pótló szokásosan megint purgatórium és végül Szemesre már haverok kocsival jöttek értünk, mert mondtam faszik fizetek is nektek, de én már ezt a szart nem bírom.

Visszaút hasonlóan kellemesen sikeredett, mert nem volt már hely IC-be, így maradt a gyorsvonati rész. Egy dolog, hogy kb nemcsak a saját ruháimat, de magát az ülést is átizzadtam. Viszont unironikusan ha nem veszem meg magamnak a büfékocsiban azt a hideg sört én fixen hőgutát kapok.
Mindaz, amit leírtál csak megerősít abban, hogy a MÁVval soha többet ne utazzak.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Ma Tatabánya-Nyíregyháza távon 9 félreállt autót számoltam 4 bömi, 3 Audi, 1 Opel, 1 Volkswagon. Utolsó kettő még az évezred elején készülhetett, a többi 5-10 éves lehetett.
Volt még egy szappantartó Suzuki is, de ott éppen hányt a terhes asszonyka, úgyhogy feltételezhetően nem műszaki okból foglalta a leállósávot.

Bónusz pont, Miskolci lehajtónál múlt századi Renault, a motorháztető oldalán kirohadt lyukon kilógó kábelköteg csapkodta a vezetőoldali ajtót...
 

cirqle

Well-Known Member
2021. december 5.
9 063
50 109
113
Ma Tatabánya-Nyíregyháza távon 9 félreállt autót számoltam 4 bömi, 3 Audi, 1 Opel, 1 Volkswagon. Utolsó kettő még az évezred elején készülhetett, a többi 5-10 éves lehetett.
Volt még egy szappantartó Suzuki is, de ott éppen hányt a terhes asszonyka, úgyhogy feltételezhetően nem műszaki okból foglalta a leállósávot.

Bónusz pont, Miskolci lehajtónál múlt századi Renault, a motorháztető oldalán kirohadt lyukon kilógó kábelköteg csapkodta a vezetőoldali ajtót...
Rengeteg a lógóbelű autó idehaza :(
Ráadásul feltűnő, hogy sokan inkább veszik az ún. presztízsmárkák típusait (=úgy 10-15 éve nem tartósságra tervezik ezeket, hanem a lízingidőszak alatti nagyjábóli problémamentességre), mint valami bevált/működő, ezzel együtt nem annyira szexi típust.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 340
24 392
113
Ma Tatabánya-Nyíregyháza távon 9 félreállt autót számoltam 4 bömi, 3 Audi, 1 Opel, 1 Volkswagon. Utolsó kettő még az évezred elején készülhetett, a többi 5-10 éves lehetett.
Volt még egy szappantartó Suzuki is, de ott éppen hányt a terhes asszonyka, úgyhogy feltételezhetően nem műszaki okból foglalta a leállósávot.

Bónusz pont, Miskolci lehajtónál múlt századi Renault, a motorháztető oldalán kirohadt lyukon kilógó kábelköteg csapkodta a vezetőoldali ajtót...

Szeretnek sokan Audival meg BMW-vel jarni, csak basznak szervizelni. Ennek pedig ez a kovetkezmenye.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 753
113
Ma Tatabánya-Nyíregyháza távon 9 félreállt autót számoltam 4 bömi, 3 Audi, 1 Opel, 1 Volkswagon. Utolsó kettő még az évezred elején készülhetett, a többi 5-10 éves lehetett.
Volt még egy szappantartó Suzuki is, de ott éppen hányt a terhes asszonyka, úgyhogy feltételezhetően nem műszaki okból foglalta a leállósávot.

Bónusz pont, Miskolci lehajtónál múlt századi Renault, a motorháztető oldalán kirohadt lyukon kilógó kábelköteg csapkodta a vezetőoldali ajtót...

Mit lehet erre mondani.. 4 millió német ‘prémium’ hazájában, ahol a többség ahelyett hogy venne egy olyan új kocsit amire van pénze és karban is tartaná, inkább vesz egy 3 kategóriával feljebb lévő lerohadóban lévő és ezért keletre lepasszolt német roncsot, amit aztán nem bír fenntartani.

 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 063
113
Mit lehet erre mondani.. 4 millió német ‘prémium’ hazájában, ahol a többség ahelyett hogy venne egy olyan új kocsit amire van pénze és karban is tartaná, inkább vesz egy 3 kategóriával feljebb lévő lerohadóban lévő és ezért keletre lepasszolt német roncsot, amit aztán nem bír fenntartani.

Mondjuk a Toyota pont karcolja az "új kocsit, amire van pénze" kategóriát. De igen. Azzal nem nagyon rohadsz le.... :cool: