Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Az zsír, de ugye Vitézy két fikázása között az egy céges szerződés a Vitézy tulajdonában lévő céggel, amiből ugy minden valószínűség szerint egészen sok fog elmenni adóba, nem ennyit tesz zsebre? A szerződés eleve csak ÁFÁ-val együtt van öt millió felet, mivel az összege 4.250.000+Áfa.
Az előzetesen becsült időtartam volt amúgy 17 nap, nézzük csak mennyi is mondjuk a mérnökkamara szerint az alkalmazandó napidíj(ez ugye nem a fizetés hanem a mit a cég kap, aki vesz autót, íróasztalt és laptopot meg szoftvereket):
Kiemelt MérnökIrányító MérnökÖnálló MérnökBeosztott Mérnök Kezdő MérnökSegéd tervező, szerkesztő
344.000 Ft252.000 Ft200.000 Ft151.000 Ft101.000 Ft76.000 Ft
Nekem nem tisztem védeni, elég sok kritikám van vele szemben, de azért egy céges megbízási díjat ne hasonlítsunk már fizetéshez.

Ja akkor minden rendben is van. Bár ennyi erővel én is adhatok bárkinek tanácsot, elvégre semmibe nem kerül, hogy közlekedési szakembernek hívjam magam. :D

A mérnökkamara ajánlása meg kb. bilibe lógatott kéz esete.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 233
10 774
113
Ez erdekel inkabb engem is. Baromi reszletes cikk, es nem vagdalkozik, hanem sorolja a nagyon sulyos problemakat.
A MÁV és közlekedéspolitikánk totál debil.
Van olyan most bezárt mellékvágány amit most újítottak fel július 31-es határidővel és augusztus 1-el bezárt.
Van olyan állomásépület amit most terveznek felújítani, de bezárták előle a a vonalat.
Az egész bezárás ad-hoc volt, pedig tervezetten nyilván kellene bezárni vonalat.
Nyilván van olyan menetrend, ahol jön egy vonat reggel kilenckor és délután háromkor, azzal sem munkába sem iskolába nem tud menni senki, nem lesz utas, be lehet zárni a vonalat, ezt hívja cikk alibi menetrendnek, és ebből van sok.

A pályaépítésre az árak reálisak, mi ennyiért építünk, vagy még drágábban. Egyes pletykák szerint a Budapest-Belgrád több mint 1000 milliárd lesz a magyar szakaszon.
Járműhiány van, és igen, az IC+ kocsik építésére a karbantartásról irányítottak át dolgozókat, ami gyors leromlását hozta a személykocsi állománynak.
Igen, kiépítjük a pályát 160 km/h -ra aztán 100-120-al jár rajta a vonat, mert nincsen meg a sebesség emeléshez a biztosító berendezés, se a mozdony.
Igen, nincsen pályakarbantartás nálunk, a kitérők megújulásának ideje megint 200+ év, ez előbb-utóbb a meglévő hálózat felélését okozza.
Igen, nincsen szinte karbantartás, pedig a MÁV magának még mindig olcsóbban csinálja mint amibe az kerül ha leromlik és újra kell csinálni. Mikor szakazmérnökök évi pár millió forintból gazdálkodnak, úgy hogy van 100+ karbantartandó kitérőjük, és egy darab kerül 60millióba, nehéz csatát nyerni.
A MÁV a mellékvonalon is olyan műszaki tartalmat vár el sokszor mint a fővonalon, innen meg megfizethetetlen a vonalak átépítése, egyszerűen hülyék. ráadásul legyen olyan ami 20 évig jó karbantartás nélkül.
A vonalakra az önkormányzatok minden bánatukat sokszor megpróbálják rávarrni átépítéskor, amitől a költsége az egekbe katapultálnak.
Szerintem jó cikk, mondom ezt 20+ közlekedéstervezés után, a MÁV-val mindennap dolgozva. Ezek ilyenek.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 233
10 774
113
Ja akkor minden rendben is van. Bár ennyi erővel én is adhatok bárkinek tanácsot, elvégre semmibe nem kerül, hogy közlekedési szakembernek hívjam magam. :D

A mérnökkamara ajánlása meg kb. bilibe lógatott kéz esete.
a cége adta a tanácsot, szerinted így is naponta egy tanár fizetését tette zsebre, vagy azért az jelentős túlzás?
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
hát, dolgoztak ott jogászok is cégénél gondolom nekik kellett a magas fizetés :)

A cégében, a Közlekedési Kutató Kft-ben 2021-ben 0 fő volt a foglalkoztatottak száma, 2022-ben pedig 1 fő (ezt viszonylag könnyen ki lehet találni, kicsoda). Szóval aligha. Mondjuk ez egy alvó cég, tavaly előtt volt 4.440 ezer forint bevétele, majd megnézem mi van még neki. ;)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Na nézzük.

Közlekedési Kutató Bt/Kft árbevétele.

2016. 26.535.000,- Ft, 0 alkalmazottal
2017. 16.660.000.- Ft, 0 alkalmazottal
2018. 52.606.000,- Ft, 0 alkalmazottal
2019. 105.484.000,- Ft, 1 alkalmazottal
2020. 6.015.000,- Ft, 0 alkalmazottal
2021. 4.440.00,- Ft, 0 alkalmazottal
2022. 0,- Ft, 0 alkalmazottal

Mondhatni amióta kirúgták Dávidkát, erősen leszálló ágba került a cég, pedig előtte félelmetes hatékonysággal működött, még alkamazott se nagyon kellett ahhoz, hogy szép bevételeket termeljen ki. ;)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 178
113
Na nézzük.

Közlekedési Kutató Bt/Kft árbevétele.

2016. 26.535.000,- Ft, 0 alkalmazottal
2017. 16.660.000.- Ft, 0 alkalmazottal
2018. 52.606.000,- Ft, 0 alkalmazottal
2019. 105.484.000,- Ft, 1 alkalmazottal
2020. 6.015.000,- Ft, 0 alkalmazottal
2021. 4.440.00,- Ft, 0 alkalmazottal
2022. 0,- Ft, 0 alkalmazottal

Mondhatni amióta kirúgták Dávidkát, erősen leszálló ágba került a cég, pedig előtte félelmetes hatékonysággal működött, még alkamazott se nagyon kellett ahhoz, hogy szép bevételeket termeljen ki. ;)
És mennyi ilyen lehet még....
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
És mennyi ilyen lehet még....

Más cége jelenleg nincs, amiben közvetlenül megjelenik.

Egyébként nem kell ragozni - kifizetőhely. A kifizetések akkor szűntek meg, amikor a BFK/NKK élére repítette magát, bár az nem volt hosszú életű ugye, a hódmezővásárhelyi Halálcsillaggal való találkozásig tartott. ;)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 178
113
Más cége jelenleg nincs, amiben közvetlenül megjelenik.
Nem konkrétan rá gondoltam, hanem a többi ilyen himi-humi cégecskére.
Egyébként nem kell ragozni - kifizetőhely. A kifizetések akkor szűntek meg, amikor a BFK/NKK élére repítette magát, bár az nem volt hosszú életű ugye, a hódmezővásárhelyi Halálcsillaggal való találkozásig tartott. ;)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 717
61 005
113
Más:
Aki jár a Balaton északi partján és érdeklik a a régi autók, de különösen a magyar motorkerékpárok, az feltétlenül ugorjon be Dörgicsén a Kaáli Auto-Motor Muzeumba, ami valójába egy magànnyüjtemény kb 150 kitünò állapotban lèvő autóval és kb 130 motorkerékpárral. Interneten lehet idöpontot foglalni a kb 90 perces vezetett látogatàsokra.
A napokban voltam ott, nem ismertem ezt a múzeumot. Feltétlenül visszamegyek unokák nélkûl. :)
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
19 232
26 178
113
Más:
Aki jár a Balaton északi partján és érdeklik a a régi autók, de különösen a magyar motorkerékpárok, az feltétlenül ugorjon be Dörgicsén a Kaáli Auto-Motor Muzeumba, ami valójába egy magànnyüjtemény kb 150 kitünò állapotban lèvő autóval és kb 130 motorkerékpárral. Interneten lehet idöpontot foglalni a kb 90 perces vezetett látogatàsokra.
A napokban voltam ott, nem ismertem ezt a múzeumot. Feltétlenül visszamegyek unokák nélkûl. :)
A Speedzone YouTube csatornáján belül ha rákeresel, akkor egész sok videót is találsz,
amit ott forgattak.