Ha igaz, hogy a futószalagnál dolgozók Wolfsburgban átlagosan 48900 eurót keresnek évente, akkor érthető, hogy nagy a baj.
Nincs JÓSÁGOS, meg UTÁLATOS autógyár.
Mindegyik a a profitra törekszik, aminek egyik útja érthetően a spúrság, a felesleges kiadások megfogása.
Mindegyik él is ezzel a módszerrel.
Amelyik meg nem elég ügyesen, az eddig is kimúlt.
Mivel emberek irányítják a cégeket, ezért emberi döntéseket hoznak, így emberi tulajdonságokkal ruházódnak fel óhatatlanul a termékeik, no meg az árpolitikájuk, kommunikációjuk.
Mivel én nem vagyok elfogult (lásd a mottóm
), ezért objektíven és pártatlanul rühellem a VW márkát, no meg úgy általában a csoportot.
Teszem ezt úgy, hogy a 35 hivatásos év alatt jó pár VW terméket vezettem munkaeszközömként.
Úgy hirtelen:
IV-es Golfok, Bora, Jetta, Octaviák, Superbek, Altea XL, jelenleg VII-es e-Golf.
S a magánéletben is számos VW terméket vezettem rövidebb-hosszabb utakon, ideig (de saját természetesen soha nem volt), I-II-III Golfok, Passatok, Audi 100, A4, A6-ok, Cordoba, Fabiák, Polók, Transporterek.
Strapabíró, megbízható eszközök, minőségi alkatrészekből, amik ráadásul elképesztően változatosan konfigurálhatóak voltak.
Ennek nyilván ára van a vételárban.
Amiért többek között nem tetszenek, azok a számomra általában életunt külső/belső formatervek, de ez ízlés kérdése, ilyen téren az olaszok (voltak) a kedvenceim.
Ami még az utálat oka, az a hihetetlen smucigság, ami
általában a felszereltséget illeti.
Amit más tömeggyártók (igaz leginkább csomagokban) adtak a különböző felszereltségekhez, azt a VW konszern bicskanyitogató módon méricskéli - aranyáron.
Konkrét példa legutóbb:
Audi A4 Advanced 35 TFSI S tronic (2.0 benzinmotor, 150 Le), alapár márciusban:
14360960 ft.
Ezért az árért pl. a klíma egyzónás, a piperetükör nem megvilágított.
Az alábbi árakat kerekítettem.
A fűthető kormány 175000 ft.
Fűthető első ülések 194000
Komfort könyöktámasz 95000
Elektromos vezetőülés állítás 203000
D ehhez kell rendelni elektromos gerinctámaszt 143000-ért.
S az ülés - mint kiderült a leszállítás után - ekkor még fapados, kényelmetlen!
A használó szerint összehasonlíthatatlan a fapados (Life felszereltségű) Hyundai I30-am ülésével.
Szerintem is, de én elfogult vagyok.
...mert mint kiderült, a kényelmesebb ülés + sokszázezer...(nem emlékszem konkrétan a felárra)
Parkolóradar 397000
Távolsági fényszóró asszisztens 77000 (Life i30-ban alap és döbbenetesen intelligens)
3 zónás klíma 350000
Tolatókamera 229000
Megvilágított piperetükör 36000 (női felhasználó)
Még egy-két apróság, amit most nem pötyögök be, s így lett az Audi 17 milla.
Még lehetett volna hozzá rendelni kismillió dolgot, de akkor a határ a csillagos ég.
Vezettem; nagyon csendes, a hajtáslánc mintha ott sem lenne, a rugózás nagyon finom.
Kifejezetten semleges autó; semmi vérforraló tulajdonság ebben a konfigban, de nincsenek dühítő hiányosságai sem autóként.
De ennyi pénzért ilyen dolgokat extraként adni...ráadásul ennyiért...
Na ezért utálom a VW-t, s most már ezek szerint a világ is kezd rájuk unni...
(a három kapcsolós elektromos ablakú ID sorozattal.)
Teszt: Volkswagen ID3 1st Edition Plus - Idővel nem tapogat meg kritizál az ember, hanem használja, és jól érzi magát közben.
totalcar.hu