Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Végén tényleg igaz lesz a pletyka, hogy levonulás után éjszakánként a MÁV fogja összetákolni év végére meglegyen a 120 legalább...
Ami jó ha ki fog bírni 24-36 hónapot....... Már rég rendbe kellene szedni az 5-ös vonalat villamosítással együtt és nem villamosítani az észak balatoni vonalakat..... azok ráértek volna 2030-2040 között. Ha lenne egy normális 5 ös vonal akkor nyugodtan rendbe tudnák vágni a pályát..... normálisan. Koncepció na az nincs....
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 518
25 341
113

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113
Ha igaz, hogy a futószalagnál dolgozók Wolfsburgban átlagosan 48900 eurót keresnek évente, akkor érthető, hogy nagy a baj.
Nincs JÓSÁGOS, meg UTÁLATOS autógyár.
Mindegyik a a profitra törekszik, aminek egyik útja érthetően a spúrság, a felesleges kiadások megfogása.
Mindegyik él is ezzel a módszerrel.
Amelyik meg nem elég ügyesen, az eddig is kimúlt.
Mivel emberek irányítják a cégeket, ezért emberi döntéseket hoznak, így emberi tulajdonságokkal ruházódnak fel óhatatlanul a termékeik, no meg az árpolitikájuk, kommunikációjuk.

Mivel én nem vagyok elfogult (lásd a mottóm;)), ezért objektíven és pártatlanul rühellem a VW márkát, no meg úgy általában a csoportot.

Teszem ezt úgy, hogy a 35 hivatásos év alatt jó pár VW terméket vezettem munkaeszközömként.
Úgy hirtelen:
IV-es Golfok, Bora, Jetta, Octaviák, Superbek, Altea XL, jelenleg VII-es e-Golf.
S a magánéletben is számos VW terméket vezettem rövidebb-hosszabb utakon, ideig (de saját természetesen soha nem volt), I-II-III Golfok, Passatok, Audi 100, A4, A6-ok, Cordoba, Fabiák, Polók, Transporterek.

Strapabíró, megbízható eszközök, minőségi alkatrészekből, amik ráadásul elképesztően változatosan konfigurálhatóak voltak.
Ennek nyilván ára van a vételárban.
Amiért többek között nem tetszenek, azok a számomra általában életunt külső/belső formatervek, de ez ízlés kérdése, ilyen téren az olaszok (voltak) a kedvenceim.

Ami még az utálat oka, az a hihetetlen smucigság, ami általában a felszereltséget illeti.
Amit más tömeggyártók (igaz leginkább csomagokban) adtak a különböző felszereltségekhez, azt a VW konszern bicskanyitogató módon méricskéli - aranyáron.

Konkrét példa legutóbb:
Audi A4 Advanced 35 TFSI S tronic (2.0 benzinmotor, 150 Le), alapár márciusban:
14360960 ft.

Ezért az árért pl. a klíma egyzónás, a piperetükör nem megvilágított.
Az alábbi árakat kerekítettem.
A fűthető kormány 175000 ft.
Fűthető első ülések 194000
Komfort könyöktámasz 95000
Elektromos vezetőülés állítás 203000
D ehhez kell rendelni elektromos gerinctámaszt 143000-ért.
S az ülés - mint kiderült a leszállítás után - ekkor még fapados, kényelmetlen!
A használó szerint összehasonlíthatatlan a fapados (Life felszereltségű) Hyundai I30-am ülésével.
Szerintem is, de én elfogult vagyok.
...mert mint kiderült, a kényelmesebb ülés + sokszázezer...(nem emlékszem konkrétan a felárra)
Parkolóradar 397000
Távolsági fényszóró asszisztens 77000 (Life i30-ban alap és döbbenetesen intelligens)
3 zónás klíma 350000
Tolatókamera 229000
Megvilágított piperetükör 36000 (női felhasználó)

Még egy-két apróság, amit most nem pötyögök be, s így lett az Audi 17 milla.
Még lehetett volna hozzá rendelni kismillió dolgot, de akkor a határ a csillagos ég.

Vezettem; nagyon csendes, a hajtáslánc mintha ott sem lenne, a rugózás nagyon finom.
Kifejezetten semleges autó; semmi vérforraló tulajdonság ebben a konfigban, de nincsenek dühítő hiányosságai sem autóként.

De ennyi pénzért ilyen dolgokat extraként adni...ráadásul ennyiért...

Na ezért utálom a VW-t, s most már ezek szerint a világ is kezd rájuk unni...
(a három kapcsolós elektromos ablakú ID sorozattal.)
34825845_5c6387cbc5601079054d1295cf1fbf5b_wm.jpg
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Minden szavad arany @misinator

Német autógyárak szarevőségéről mindig ugyanazok kép ugrik be.

Jobb tükör feláras mert az extra.

2000-es években Ausztriában megáll mellettünk valami konszerwágen, tulaj nyitott napfénytetővel (extra). Ekkor a sváb elővesz az utastérben egy KURBLIT, és elkezdi tekerni a tetőt. Nem értettük.
Na azzal zárta a napfénytetőt.

Kicsit később ismerős mutatta az A4-es Audit, beülök, nézegetem. Beülök elöl, ELEKTROMOS ABLAK, NA VÉGRE, EZEK IS MEGÉRKEZTEK.
Beülök hátra, hát nem KURBLI megint.

Motorból van 5 decis, 6 decis, 7,5 decis, 1 literes, másfél literes, 2 literes, 2 literes injektoros. Az 5 decis az alapáras, minden más feláras.

Ismerős 2000-es évek végi Ford Focus, megáll, kiszáll, FELCSAVARJA A KIB TETŐTE A NYOMORULT ANTENNÁT ha rádiót akar hallgatni.

Mindeközben én, aki nem értem ezt a szarrágást, mert

4WZXKRE.png
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 475
35 597
113

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 512
4 044
113

Ehh, már megint Budapesttől von el forrásokat az Orbán... jah, nem. :)
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113
Az első számottevőbb havazás és már két koccanást láttam... Miért kell kicentizni a kerékcserét, sosem értettem.
Mivel nálam a gumik hamarabb öregednek meg, mint elkopnak ( úgy 10000 km/év az autó futásteljesítménye), ezért én szívbaj nélkül felrakom már október elején is a téli gumit, amikor még kellemes szerelgetős* idő van. Ilyenkor szemrevételezem az autó alját, a futómű, fék alkatrészeket stb., lemosom az elrakandó gumikat, tolómérővel (beteg állat!) ellenőrzöm a profilmélységet kívül, középen, belül.
Pedig még csak másfél éves autó nullkilométeresen alváz/üregvédőztetve...

A mai - gumi nélküli - gumik rohadt gyorsan öregszenek, szóval nem zavar az, hogy esetleg délután még meleg van és így netán gyorsabban kopik a gumi, de reggel a Sajó völgyében közel a folyóhoz már elég nyirkos hideg tud lenni, szóval belefér a téli gumi.
Tavasszal meg halogatok - megint csak a kellemes időkig, amikor már nem hideg talajon "kell" térdelni.

*Szerelgetős idő:
Egyszer addig halogattam az ősz kerékcserét, amíg bejött a hideg, fagyos idő, no meg a korai sötétedés...
A téli gumi forgásirányos volt. Az egyik oldal már ki lett cserélve, a többit ti is kitaláljátok:mad:
Azóta ősszel nem halogatok...

Az első számottevőbb havazás és már két koccanást láttam... Miért kell kicentizni a kerékcserét, sosem értettem.

Elcsíptem egy reggeli sztorizást: Egy irányban kétsávos főúton a külső sávban ma reggel állt a hosszú sor, mert ott van a gumi szerviz...

Okos. nagyon okos.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113

Az sajnos elkerülhetetlen, hogy egy totál átlagember így jár...
...hiszen nem lehet mindennek eléggé utánaolvasni, utánajárni, utána érdeklődni (na erre voltak jók régen a kocsmák, de hát azok bezártak...:D)
Ahhoz nincs elég idő, energia, első kézből tapasztalat, a ma embere pl. már nem jár kalákában építkezni; látni is, hogy miket rá lehet sózni a népre ház, lakás címén.

De egy autós újságíró!?

Komolyan mondom, hogy megérdemli.
Az, hogy átvágták, sajnos szinte kivédhetetlen, hiszen az átvágásnak pont az a lényege, hogy eltitkolnak előtted valamit, aminek a feltárásához meg kéne bontani az autót (pl. műanyag kerékjárati ívek, lökhárítók vagy jelen esetben a kormánymű), azt meg úgy sem fogja engedni senki.

Egy barátomnak vettünk 4 éves második gazdás dízel, DCT Hyundai i40-et.
Mivel még ilyen állattal csak az állatkertben találkoztam én is, ezért a menetpróba után - ahol roppant meggyőző volt a jószág - elvittük egy átvizsgálásra, ráadásul ismerőshöz, ahol még a nehezen kiszúrható kartercső szivárgást is észrevették - s ezt egy márkaszerviz aztán gariban cserélte is - de azt, hogy az első lökhárító cserés volt még az első tulajnál valami koccanás miatt még Ausztriában, azt ők sem szúrták ki.
Ez csak azért fájt, mert az egyik - visszaépített - xenon a kézi mosóban beázott, a javítás nem volt hosszú életű, az új meg nyolcszázvalamennyi ezerbe került.
Még jó, hogy csak egy darabot kellett cserélni...


A gáz az, hogy amit le lehetne csekkolni, átvizsgáltatni,még azt sem tette meg a cikk írója, pedig végig bűzlött az egész történet.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 518
25 341
113

Az sajnos elkerülhetetlen, hogy egy totál átlagember így jár...
...hiszen nem lehet mindennek eléggé utánaolvasni, utánajárni, utána érdeklődni (na erre voltak jók régen a kocsmák, de hát azok bezártak...:D)
Ahhoz nincs elég idő, energia, első kézből tapasztalat, a ma embere pl. már nem jár kalákában építkezni; látni is, hogy miket rá lehet sózni a népre ház, lakás címén.

De egy autós újságíró!?

Komolyan mondom, hogy megérdemli.
Az, hogy átvágták, sajnos szinte kivédhetetlen, hiszen az átvágásnak pont az a lényege, hogy eltitkolnak előtted valamit, aminek a feltárásához meg kéne bontani az autót (pl. műanyag kerékjárati ívek, lökhárítók vagy jelen esetben a kormánymű), azt meg úgy sem fogja engedni senki.

Egy barátomnak vettünk 4 éves második gazdás dízel, DCT Hyundai i40-et.
Mivel még ilyen állattal csak az állatkertben találkoztam én is, ezért a menetpróba után - ahol roppant meggyőző volt a jószág - elvittük egy átvizsgálásra, ráadásul ismerőshöz, ahol még a nehezen kiszúrható kartercső szivárgást is észrevették - s ezt egy márkaszerviz aztán gariban cserélte is - de azt, hogy az első lökhárító cserés volt még az első tulajnál valami koccanás miatt még Ausztriában, azt ők sem szúrták ki.
Ez csak azért fájt, mert az egyik - visszaépített - xenon a kézi mosóban beázott, a javítás nem volt hosszú életű, az új meg nyolcszázvalamennyi ezerbe került.
Még jó, hogy csak egy darabot kellett cserélni...


A gáz az, hogy amit le lehetne csekkolni, átvizsgáltatni,még azt sem tette meg a cikk írója, pedig végig bűzlött az egész történet.

Nem értem ez a hülyegyerek miért nem vitte vissza az autót és kérte vissza a pénzét és hagyta ott az autót?!
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 654
13 010
113

"...A menetidő növekedésre a MÁV meglepően őszinte választ adott a HVG kérdésére: „…az indulási és érkezési időket hozzáigazítja a vasúttársaság a meglévő sebességkorlátozások okozta többlet menetidőkhöz, ezáltal megbízhatóbbá válik a vonatközlekedés és kiszámíthatóbbak lesznek a csatlakozások” Tehát annyira rossz állapotban van a vasúti infrastruktúra, hogy a MÁV sok vonalon kénytelen volt meghosszabbítani a vonatok menetidejét..."

Ha nincs pénz/ állami akarat a pályák naprakész szinten/karbantartására, akkor talán ez a legjózanabb hozzáállás.