Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 537
97 577
113
Mert Lázár is megmondta ingyen ebéb nincs.... és ez nem csak Budapestre igaz. Megint nem lesz semmiféle karbantartás (max az ic re) a pályákrol ne is beszéljünk tudod valahonnét az ebédet ki kell gazdálkodni. És ez igaz a volánra is....ott is az utóbbi két évben a karbantartást levitték a béka segge alá...

A gond nem azzal van hogy támogatjuk akit lehet. A gond azzal van hogy a pénzügyi háttér nincs rá biztosítva. Jani úgy van vele hogy a Máv/Volán éves büdzsébe belefér... gazdálkodják ki.... majd a következő évi büdzsénél ha lesz pénz részben pótoljuk ha nem lesz pénz majd ráfogjuk a mindenhez se értő libernyákokra.... közben a tömegközlekedés legjobb esetben is vegetál. Inkább lassan elvérzik....
Vitézy meg egy pár ember akik tényleg valamit értettek/kapizsgáltak hozzá partvonalon kívülre kellett küldeni... Szakmaiság nuku marad a szavazatvásárlás és a csináld úgy hogy húzza ki még.......húzza ki még....húzza ki m..... alapon.
800mrd-os a MÁV költségvetése. A 2019+és jegybevétel 60mrd volt. Ez mennyivel csökkenhet a fiatalok ingyenes utazása miatt? Eddig sem teljes áron utaztak. Elenyésző változás, semmi jelentősége a MÁV szempontjából, míg a fiatalok, családok spórolhatnak.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 475
35 597
113
800mrd-os a MÁV költségvetése. A 2019+és jegybevétel 60mrd volt. Ez mennyivel csökkenhet a fiatalok ingyenes utazása miatt? Eddig sem teljes áron utaztak. Elenyésző változás, semmi jelentősége a MÁV szempontjából, míg a fiatalok, családok spórolhatnak.
Hát pont ezaz már lassan mindenki ingyé utazik
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
800mrd-os a MÁV költségvetése. A 2019+és jegybevétel 60mrd volt. Ez mennyivel csökkenhet a fiatalok ingyenes utazása miatt? Eddig sem teljes áron utaztak. Elenyésző változás, semmi jelentősége a MÁV szempontjából, míg a fiatalok, családok spórolhatnak.
800 mrd ft legalább ezer helyre folyik (szipkázák ki) hála a hűbéres kifizető rendszernek.
Egyébként csak ahhoz hogy legalább a cseh színvonalat megközelítsük ahhoz éves szinten 1200-1500 mrd ft ra lenne szükség és ezzel is csekélyke szolgáltatás javítás érsz el. Nem zársz be mellékvonalakat (legalább 40-60 km lenne az átlag sebesség) lenne kevéske pénz a bz-él normális karbantartására. A vasúti pályák fő vonalak állag (100-120 km átlag sebesség) megóvására.... lenne pénz éves szinten a gördölű állomány karbantartására.
Sorolhatnánk még....
Maradjunk annyiban jelenleg a 800 mrd ft bullshit.... a mai világban. Kurvára kevés..........aki valamelyest rálát az tudja miről ecsetelek.
Az egész bérlet/ingyen utazást nem így kellett volna tálalni. Előbb legyen meg a pénzügyi/logisztikai hattér hozzá... utánna kidolgozva egyeztetve az önkormányzati/civil szervezetekkel (már akik kapizsgálják) tálalni.....
De nem így szép lassan várhatóan a maradék mellék vonalak is ki lesznek véreztetve.. maradnak a fő vonalak a későbbiekben várhatóan egy NER közeli oligarcha kézben....
Lehet tapsikolni hogy ez "magyar" kézben marad.... persze úgy hogy várhatóan a szolgáltatási színvonalal az utolsók közt lesz....(ne feledjük nem a csili vili külcsín számít egy szerelvénynél hanem a beltartalom. Ne elővárosi elrendezéssel legyen kiadva a távolsági szerelvény stb......) közben a szomszédok elhúznak mellettünk..... de jó lesz ez az akkori polgárnak bocsánat már ha lesznek addigra.
 

Zaphod Beeblebrox

Well-Known Member
2020. április 1.
4 644
17 033
113
Bocs, hogy még bántottalak nagyképű, sokat utazó virágszálam, csak nem bírom a fotel harcos, kemény beszólogató, hazug majmokat.
Ebbe belerohantál kiscsilag.
Hiába kamuzol, nem mondtam olyat amin felhergelted magad, szóval vegyél vissza.
A Ferihegyi ketreces kordonon való felháborodás megvan még, vagy pont csak a Liszt Feriről nem utazok menőkém?
Ha nem fontos a kiszolgálás minősége, miért akadtak ki rajta emberek, és ennek hatására miért szüntették meg?
A hagnemen változtass, és még jóban is lehetünk.
Aha! :cool:
Jujj de kiborult kegyed!
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán
T

Törölt tag 1711

Guest
Inkább lázárt küldjük vissza Mezőhegyesre a lovaihoz ott úgyis szeretik vitézi meg legyen az országos közlekedési miniszter
Egy vállalatot aminek évtizedekben kellene gondolkozni ilyen impulzusvezérelten rángatni, mint ő teszi...
Megyünk bele a katasztrófába.
Vitézyvel tényleg sokkal jobban járnánk. Sajnos.


Hozzátenném a "másik oldal" sem jobb, Déli-pályaudvar felújításához az I. kerületi (párbeszéd) főépítész hozzájárulása kellett volna, mivel többek között tető épült volna a peronok fölött, ezzel megváltoztatva a városképet...


Mehet az utas továbbra is a szabad ég alatt a vonathoz, mert a pógármester asszony a máv ócsárolásából szeret politikai hasznot hozni...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 475
35 597
113
Egy vállalatot aminek évtizedekben kellene gondolkozni ilyen impulzusvezérelten rángatni, mint ő teszi...
Megyünk bele a katasztrófába.
Vitézyvel tényleg sokkal jobban járnánk. Sajnos.
Plusz én Homolyát is visszahoznám a MÁV élére minden fejlesztés ami mostanában történt azt ő indította el meg ő tényleg akart valamit kezdeni a Mávval... Ha ők ketten visszakerülnének akkor talán lenne rá esély, hogy 20 év múlva ne a sínre keljen még mindig sz*rni...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Én nem bánom. Legyen Vitézy a pesti főpolgi.

Csiripelik hogy nekifut. ;)

Én mondjuk egy elkényeztetett, nárcisztikus, pszichopata kreténnek tartom aki eddig a privát homokozójának tekintett mindent, és erre rengeteg pénzt eltapsolt a zénadómból, mint a viccbeli rabbi akinek még rengeteg jó ötlete lenne.
Közben persze ő is összelopta a magáét..

Igazából mindegy is, lehet akár főpolgi is, mint ez a mostani szerencsétlen mamafia, pont annyi mozgástere lesz egy dékás közgyűlésen. Maximum sokkal több kárt fog csinálni mint a visszarakott, kiéhezett, csöndben ellopogató mostani volt szadeszes holdudvar…
 
  • Tetszik
Reactions: Nber and Kim Philby

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
9 952
39 778
113
Taxi 1943-ban az USA-ban

Képzeld, a taxik teljesen elektromosak voltak, és voltak speciális szervizmegállók, ahol a taxis megállt, szétszedett néhány dolgot, kivette az akkumulátort, behelyezett egy tartalék akkumulátort, és 5 perc múlva a taxis továbbment.

Amikor a következő autó megérkezik a parkolóba, az akkumulátort feltöltik, és átadják egy másik taxisnak.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby
T

Törölt tag 1711

Guest
Taxi 1943-ban az USA-ban

Képzeld, a taxik teljesen elektromosak voltak, és voltak speciális szervizmegállók, ahol a taxis megállt, szétszedett néhány dolgot, kivette az akkumulátort, behelyezett egy tartalék akkumulátort, és 5 perc múlva a taxis továbbment.

Amikor a következő autó megérkezik a parkolóba, az akkumulátort feltöltik, és átadják egy másik taxisnak.

Azért vágták le a videó széleit, hogy ne lásd az rtve.es kiírást.
Ez Spanyolországban volt ahol a polgárháború tönkretette az infrastruktúrát, Franco-t szankcionálták a szövetségesek, németek meg nem túl sok olajat tudtak adni a háború kellős közepén...

 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 475
35 597
113
Honnan olyan ismerős ez?
Tapasztalatok alapján többen is állították, hogy a vezetők nem mernek felfelé jelezni, kevés információ jut el magasabb szintre.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Jut eszembe, ezzel egyidőben a németeknél fatüzelésű teherautók jártak, hogy a frontra több üzemanyag jusson:

Ez asszem valami fagázas rendszerű cucc volt, de fogalmam sincs ez hogyan működött.

Egyébként repülőgépmotorok gyári bejáratására is láttam ilyen ötletet, meg volt elektromos hajtással is. Mármint a bejáratás, élesben persze ment a benzin.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 760
10 755
113
Ez asszem valami fagázas rendszerű cucc volt, de fogalmam sincs ez hogyan működött.

Egyébként repülőgépmotorok gyári bejáratására is láttam ilyen ötletet, meg volt elektromos hajtással is. Mármint a bejáratás, élesben persze ment a benzin.
A fát tökéletlenül égették és melegítették (a tökéletlenül égő résszel) ami egy csomó gáz, pl. CO felszabadulásával járt, amivel elment a motor.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 760
10 755
113
Fagáz

"A fagáz magas, legalább 7-800 Celsius-fokos hőmérsékleten, korlátozott mennyiségű oxigén felhasználása mellett lezajló tökéletlen égés mellett jön létre. A folyamat során az égés alapanyagául szolgáló fából (vagy egyéb biomasszából) különféle gázok szabadulnak fel, melyek közül számos éghető, így a keletkezett magas hőmérsékletű keverék a lehűtést és szűrést követően felhasználható a benzinüzemű motorokban"