Kell venni a fáradtságot és lekérdezni az autót a biztosítónál. Nem csak ilyen f*szom carvertical-on, mert az nagyon meg tudja tréfálni az embert.És láss csodát, mégis majd az összes használt autó törésmentes, megkimelt.
Na ezt add össze
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Kell venni a fáradtságot és lekérdezni az autót a biztosítónál. Nem csak ilyen f*szom carvertical-on, mert az nagyon meg tudja tréfálni az embert.És láss csodát, mégis majd az összes használt autó törésmentes, megkimelt.
Na ezt add össze
No itt magyarban még valami közép erurópai szinvonalt és szokásokat tapasztalhatsz közlekedés területén. Én Ukrjanában vezettem le valahol 50 000 - 100 000 km között 20 év alatt, az itteni állapotok az ottaniakhoz képest leányálom. Ott a legnagyobb vadbarmok a kockafejű terepjárosok, akik azt gondolják hogy a mindennapi életben a környezetükben mint maffiózók szinte mindent megtehetnek, hát e szabály szerint "repesztenek" ahogy a csövön kifér.. Ukrajnában a súlyos közlekedési balesetek nagyságrenddel nagyobb statisztikát mutatnak mint itt magyarban adott lakosság számra vonatkoztatva,Szép kis csendélet:
Ilyen ez az ország.
A tötymörgő libafoszöld szuzukis, meg fosvágenes idióta hülyegyerekek országa....
És most gondoljuk végig hány féle képen nem lett volna baleset?
Pl. nem kezd el előzni egy erre alkalmatlan helyen.
Vagy ha már egy barom, akkor legalább megfelelő fokozatban, megfelelő sebességtartalékkal. Vagy amikor látja, hogy nem lesz meg akkor lefékez és visszasorol a szuzukis mögé.
De az is beszédes, hogy simán nem lett volna balesett ha a szuzukis lassít, de az is egy fasz, se nem lát se nem hal csak megy előre balfasz módon ahogyan szokott. Szigurúan 60-al városban és azon kívül is.
Mind kettőt egy életre eltiltanám mindentől is.
Csak azért vagyok kiakadva, mert felénk is ilyen degeneráltak tömkelege van. Minden nap alap a balfasz szuzukis aki nem megy, csak és kizárólag 60-al. Mindig van egy fosvágenes vagy furgonos vadbarom aki az álló kocsisort előzi a szembe jövő sávban.
Minden hétre jut egy 20+ éves dájcse prémium aki pl. jobbról külső íven akar megelőzni valakit a körforgalomban.
És persze minden nap látok legalább 1 összetört autót vagy az útszélén vagy az árokban.
Elképesztő bajok vannak mentálisan elég sok embernél.
Azért ezek a dolgok amiket leírtál nagyon személy, ízlés és használat függő dolgok és nem véletlenül kínálnak ennyi lehetőséget a gyártók. Reagálnék pár dologra, ha megengeded.
Automata tükrök: imádom, szerintem nagy okosság. Ha egy olyan városban laknál ahol naponta tucat tükröt csapnak le az autókról másként vélekednél főleg ha aktívan használod, akkor baszott macera hajtogatni a tükröt egyszer az egyik aztán a másik oldalon attól függően melyik oldalon van forgalom. Plusz ha csukva van, akkor kevesebb az esélye, hogy valami büdös bunkó azon éli ki a szar életét. Csak az utcánkban heti szinten ugrik le egy tükör pedig egy nem igazán forgalmas egyirányúban lakunk.
Nagy kerekek, futómű: elmúltak már azok az idők, hogy a nagyobb kerekek hamarabb cseszik szét a futóművet. Ha megnézed ugyanazok a típusok legalább 2-3”-al nagyobb kerekeken gurulnak mint az elődeik /Polo volt 13-as kerekekkel 155/80-as gumikkal, most 195/55 gumikkal 16-os kerekeket kapnak simán gyárilag/ a lengőkarok, féltengelyek, kormánymű, kormányösszekötő, szilentek… ezeknek megfelelően vannak már mind méretezve. Az Albea példa jó lenne, ha nem olyan idős autóról beszélnénk, amikor erre még nem figyeltek a gyártók. Illetve egyes gyártók, mert a prémium németek már kezdtek ezzel foglalkozni 2010 körül.
Felszereltség, elektromos ablakok stb.: a jobban felszerelt használt autókat sokkal könnyebb később eladni és bőven magasabb áron, mint a fapados társaikat. Mások gyerek miatt pl. keresik a hátsó elektromos ablakot, de írhattam volna bármilyen extrát más extrát is. Ergo szerintem nem nagy okosság a fapados még akkor sem, ha nekünk kielégítené az aktuális igényeinket.
Pótkerék vagy defekt javító: Nekem pl. esélyem sincs a pótkerékre, mert egyrészt nincs akkora pótkerék, amekkora a rendes kerék méretem, másrészt ha lenne sem férne be a kialakított helyre.
Klíma: szerintem az egyik legszubjektívebb extra, annak ellenére, hogy én magam hozzám sem érek szinte. 21 fok, automatára állítva. Minek nyomogatnám amikor télen-nyáron ez rendben van és majd kapcsolgat ő magának ahogy akar. Hátul van 22 és ennyi.
Szóval az autók extrázása nem véletlenül ilyen széles és komoly tapasztalatok és statisztikák alapján állítják be a leggyakoribb felszereltségi szinteket és extrákat.
Szóval az autók extrázása nem véletlenül ilyen széles és komoly tapasztalatok és statisztikák alapján állítják be a leggyakoribb felszereltségi szinteket és extrákat.
Ha nem német autópályán jársz 130 felett (mármint nem te), akkor miért nem elég a 185-205-ös kerék 14-15-ös kereken?
A Volgán, meg a Transitokon elég volt - azokkal az akkori gumikkal...
S még a pótkerék is vígan elfért.
Na ez az; a hibákból (úthibákból) vagyunk kénytelenek erényt faragni.Azért na… a nagyobb kerék és a (nem ‘peres’) gumi sokkal jobban elnyeli az úthibákat. Kényelem, nem ráz annyit stb. Nem hülyeség az, ha nem racse csíkgumit teszel rá.
Erre válaszolnék leginkább, mert ez nem szubjektivitás vagy igény kérdése. Az autókon azért növelték a felnik átmérőjét, mert az autók súlygyarapodását, sebesség és teljesítmény növekedését a fékek nagyságának és hatékonyságának növelésével kellet kompenzálniuk. Sőt nem csak kompenzálni, hanem javítani is akarták. Tehát növekedtek a féktárcsák átmérői, a betétek nagyobbak lettek és ezáltal féknyergek is. Azaz nem fértek már fel az előtte használt felnik a fékek miatt. Pl. az S3-ra nem tudok 17-esnél kisebb felnit feltenni a féktárcsa ázmérő miatt, holott 15-ös felnikkel kezdtek jönni az 1.6 benzinek és az 1.9 tdi-k. E500-ra sem megy fel kisebb. Holott már mind a kettő youngtimer lassan. A napi használatban lévő autómon elől valami 340 mm a tárcsa átmérő, 17-esből egy-két típus megy fel talán, de inkább a legkisebb a 18-as. Sajnos a súly, teljesítmény az a fékek növekedésével járnak és így a felnik, gumik…Nagy kerék: Elég sokan vettek környezetemben Vitarát, Sanderót, meg egyéb ilyen létszükséglet kocsit, amikor meg szembesültek vele, hogy télre venni kellett téligumit, akkor jött a döbbenet, hogy a méretnek ára van...
Ha nem német autópályán jársz 130 felett (mármint nem te), akkor miért nem elég a 185-205-ös kerék 14-15-ös kereken?
A Volgán, meg a Transitokon elég volt - azokkal az akkori gumikkal...
S még a pótkerék is vígan elfért.
Mert a gyártók, értékesítők (felni/gumi) érdeke találkozott a vevői vágyakkal.
Pár nap eső után rozsdásodik a rozsdamenetesnek mondott Tesla Cyber Truck...
Már most rozsdásodik a Tesla rozsdamentes acélból készült Cybertruckja
A korrózió elvileg szappanos vízzel lejön, de megoszlanak a tapasztalatok.telex.hu
Ez csont faszság kérlek szépen! Telex…Pár nap eső után rozsdásodik a rozsdamenetesnek mondott Tesla Cyber Truck...
Már most rozsdásodik a Tesla rozsdamentes acélból készült Cybertruckja
A korrózió elvileg szappanos vízzel lejön, de megoszlanak a tapasztalatok.telex.hu
Huhh az az autó egy mém, kíváncsi vagyok, hogy Elon valóságtorzító mezeje valahogy sikerré tudja-e majd fordítani.Pár nap eső után rozsdásodik a rozsdamenetesnek mondott Tesla Cyber Truck...
Már most rozsdásodik a Tesla rozsdamentes acélból készült Cybertruckja
A korrózió elvileg szappanos vízzel lejön, de megoszlanak a tapasztalatok.telex.hu
Még Ukrajnába kiegészítésképp, az ottani úgynevezett autópályákhoz:No itt magyarban még valami közép erurópai szinvonalt és szokásokat tapasztalhatsz közlekedés területén. Én Ukrjanában vezettem le valahol 50 000 - 100 000 km között 20 év alatt, az itteni állapotok az ottaniakhoz képest leányálom. Ott a legnagyobb vadbarmok a kockafejű terepjárosok, akik azt gondolják hogy a mindennapi életben a környezetükben mint maffiózók szinte mindent megtehetnek, hát e szabály szerint "repesztenek" ahogy a csövön kifér.. Ukrajnában a súlyos közlekedési balesetek nagyságrenddel nagyobb statisztikát mutatnak mint itt magyarban adott lakosság számra vonatkoztatva,
Az ottani autószerelő műhely ahová a járgányomat rendszeresen javítani vittem, a falon volt felszegezve 2 db kb 30 cm átmérőjű vaskarika egymás mellé. Kérdeztem a szervizest hogy ez mi ott fent? - Az autósok igazi védangyalának jelképe, mondta. ??
Erre elmesélte hogy gyenge fék miatt vitte egy pasi be az autóját a szervízbe. Persze mert mindkét első tárcsaféke a kopás miatt eltört, arra ráfogott a fékbetét , be is rohadt biztos ami biztos.. de a kerékagyak vígan körbejártak még bennük, csak a hátsó dobfék mutatott valami fékerőt.. A tulaj beismerte hogy a fékgyengülés nem egyszerre következett be, először furcsálta hogy fékezéskor mindíg félrehúzott a járgány...
Másik eset ugyanott. Egy öreg Mercit láttam a hátsó futómű, bölcső szétkapva, a járgány mellett kiterítve a kardán.. A tulaj úgy járt, hogy egy fekvőrendőrön ment keresztül a rozsdásodó járgánnyal. Egy csattanást hallott, és a motor többé nem hajtotta a járgányt. Kigurult az út szélére mindenféle sebességbe rakta előre hátra, a járgány nem ment sehová. Az autómentős jött rá a megoldásra: Szétrohadt bölcső felfüggesztés, a bukkanón kissé szétnyílt, és a kardán kiszabadulva a váltó és difi öleléséből, az út szélén kötött ki, úgy mentek vissza megkeresni a fűben..
Valaki biztos lepisilte?!Pár nap eső után rozsdásodik a rozsdamenetesnek mondott Tesla Cyber Truck...
Már most rozsdásodik a Tesla rozsdamentes acélból készült Cybertruckja
A korrózió elvileg szappanos vízzel lejön, de megoszlanak a tapasztalatok.telex.hu
Még Ukrajnába kiegészítésképp, az ottani úgynevezett autópályákhoz:
Igaz hogy vannak szakaszok, ahol 2X2 sávon lehet haladni de :
- A préri közepén van egy 70 es tábla , amit senki sem tart be. Utána pár száz méterrel meglepetésképp gyalogátkelőhely..
- Lényegében ritkák a szinteltolásos keresztezések. Igy előfordul, hogy szintén a prérin -balra kanyarodási lehetőség a belső sávból. Ugyanakkor várható balról a forgalom elé kikanyarodó járgány... A jobboldali lekanyarodás forgalom becsatlakozás meg általános, résnél kell lenni. Az Ungvár - KIev, vagy Kiev- Odessza pálya is ilyen, ami EU szabványos pályának lehetne mondani, nem létezik.
Huhh az az autó egy mém, kíváncsi vagyok, hogy Elon valóságtorzító mezeje valahogy sikerré tudja-e majd fordítani.
Az ukránok pedig tisztára úgy vezetnek rajta, mintha ezek autópályák lennének, azért is olyan sok a baleset arrafelé. Nem tudsz úgy 500 km-tert menni egyfolytában hogy az aznap történt karambolok maradványaival ne találkoznál.A prérin még az USA-ban, Kanadában is átjárnak a traktorok az autópályán, nem építenek nekik felül- vagy aluljárót. Belső sávból/sávba kanyarodási lehetőség pedig szintén gyakori ott, igaz általában nem szintbeli. Ott sem EU szabványok vannak.
Oroszország útjai meg persze szintén nem EU szabványosak, legalábbis abból kiindulva, amit láttam videókon. A mi fogalmaink szerinti autópálya kiépítettség az M jelzésű "szövetségi országutakra" sem jellemző, a legtöbb úgy néz ki, mint nálunk az első- és másodrendű főutak. EU szabvány szerinti autópálya a Moszkva-Pétervár M11-es, fizetős autópálya, amit a focivb miatt építettek.
Itt az eredeti cikk amit a Telex idéz - fotók is vannak benne!Ez csont faszság kérlek szépen! Telex…
Először is ezzel a problémával már nagyjából 6-7 napja pörögnek az amerikai Tesla és terepjáró fórumok. Másodszor nem azért mert Telex, hanem mert véletlenül elfelejtik normálisan leírni, hogy az autó rendelésénél, vásárlásánál és átadásánál elmagyarázzák mi a teendő ennek megelőzése érdekében. Tehát aki megvásárolja az tájékoztatva van. Sokan tudomásul veszik, így is megvásárolják és például fóliáztatják, vagy egyből cirka 6000 USD-ért Satin Clear Paint Filmet vagy Color Paint Filmet csinálhatnak rá. Nem egy cég foglalkozik ezzel. Sokan pedig inkább ápolják ahogy kell. Szóval, hogy egy egyszerű példával éljek: veszel egy drága túracipő és elmagyarázzák mit és milyen sűrűn kell tenned, hogy impregnált maradjon de te leszarod, nem csinálod aztán lázadsz, hogy X idő múlva egy túrán átázott és micsoda geci egy cég ez és milyen szar a cipő. Pedig… akkor vajon ki is a hülye?Itt az eredeti cikk amit a Telex idéz - fotók is vannak benne!
Talán el kellene olvasni, hogy mi a forrás kellene mielőtt "telexfikázásba" kezdesz.