Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 362
19 221
113
Szép kis csendélet:

Ilyen ez az ország. :(
A tötymörgő libafoszöld szuzukis, meg fosvágenes idióta hülyegyerekek országa....
És most gondoljuk végig hány féle képen nem lett volna baleset?
Pl. nem kezd el előzni egy erre alkalmatlan helyen. :rolleyes:
Vagy ha már egy barom, akkor legalább megfelelő fokozatban, megfelelő sebességtartalékkal. Vagy amikor látja, hogy nem lesz meg akkor lefékez és visszasorol a szuzukis mögé.
De az is beszédes, hogy simán nem lett volna balesett ha a szuzukis lassít, de az is egy fasz, se nem lát se nem hal csak megy előre balfasz módon ahogyan szokott. Szigurúan 60-al városban és azon kívül is.
Mind kettőt egy életre eltiltanám mindentől is.:mad:

Csak azért vagyok kiakadva, mert felénk is ilyen degeneráltak tömkelege van. Minden nap alap a balfasz szuzukis aki nem megy, csak és kizárólag 60-al. Mindig van egy fosvágenes vagy furgonos vadbarom aki az álló kocsisort előzi a szembe jövő sávban.
Minden hétre jut egy 20+ éves dájcse prémium aki pl. jobbról külső íven akar megelőzni valakit a körforgalomban.
És persze minden nap látok legalább 1 összetört autót vagy az útszélén vagy az árokban.
Elképesztő bajok vannak mentálisan elég sok embernél. :mad:
No itt magyarban még valami közép erurópai szinvonalt és szokásokat tapasztalhatsz közlekedés területén. Én Ukrjanában vezettem le valahol 50 000 - 100 000 km között 20 év alatt, az itteni állapotok az ottaniakhoz képest leányálom. Ott a legnagyobb vadbarmok a kockafejű terepjárosok, akik azt gondolják hogy a mindennapi életben a környezetükben mint maffiózók szinte mindent megtehetnek, hát e szabály szerint "repesztenek" ahogy a csövön kifér.. Ukrajnában a súlyos közlekedési balesetek nagyságrenddel nagyobb statisztikát mutatnak mint itt magyarban adott lakosság számra vonatkoztatva,

Az ottani autószerelő műhely ahová a járgányomat rendszeresen javítani vittem, a falon volt felszegezve 2 db kb 30 cm átmérőjű vaskarika egymás mellé. Kérdeztem a szervizest hogy ez mi ott fent? - Az autósok igazi védangyalának jelképe, mondta. ??
Erre elmesélte hogy gyenge fék miatt vitte egy pasi be az autóját a szervízbe. Persze mert mindkét első tárcsaféke a kopás miatt eltört, arra ráfogott a fékbetét , be is rohadt biztos ami biztos.. de a kerékagyak vígan körbejártak még bennük, csak a hátsó dobfék mutatott valami fékerőt.. A tulaj beismerte hogy a fékgyengülés nem egyszerre következett be, először furcsálta hogy fékezéskor mindíg félrehúzott a járgány...

Másik eset ugyanott. Egy öreg Mercit láttam a hátsó futómű, bölcső szétkapva, a járgány mellett kiterítve a kardán.. A tulaj úgy járt, hogy egy fekvőrendőrön ment keresztül a rozsdásodó járgánnyal. Egy csattanást hallott, és a motor többé nem hajtotta a járgányt. Kigurult az út szélére mindenféle sebességbe rakta előre hátra, a járgány nem ment sehová. Az autómentős jött rá a megoldásra: Szétrohadt bölcső felfüggesztés, a bukkanón kissé szétnyílt, és a kardán kiszabadulva a váltó és difi öleléséből, az út szélén kötött ki, úgy mentek vissza megkeresni a fűben..
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 529
12 316
113
Azért ezek a dolgok amiket leírtál nagyon személy, ízlés és használat függő dolgok és nem véletlenül kínálnak ennyi lehetőséget a gyártók. Reagálnék pár dologra, ha megengeded.
Automata tükrök: imádom, szerintem nagy okosság. Ha egy olyan városban laknál ahol naponta tucat tükröt csapnak le az autókról másként vélekednél főleg ha aktívan használod, akkor baszott macera hajtogatni a tükröt egyszer az egyik aztán a másik oldalon attól függően melyik oldalon van forgalom. Plusz ha csukva van, akkor kevesebb az esélye, hogy valami büdös bunkó azon éli ki a szar életét. Csak az utcánkban heti szinten ugrik le egy tükör pedig egy nem igazán forgalmas egyirányúban lakunk.
Nagy kerekek, futómű: elmúltak már azok az idők, hogy a nagyobb kerekek hamarabb cseszik szét a futóművet. Ha megnézed ugyanazok a típusok legalább 2-3”-al nagyobb kerekeken gurulnak mint az elődeik /Polo volt 13-as kerekekkel 155/80-as gumikkal, most 195/55 gumikkal 16-os kerekeket kapnak simán gyárilag/ a lengőkarok, féltengelyek, kormánymű, kormányösszekötő, szilentek… ezeknek megfelelően vannak már mind méretezve. Az Albea példa jó lenne, ha nem olyan idős autóról beszélnénk, amikor erre még nem figyeltek a gyártók. Illetve egyes gyártók, mert a prémium németek már kezdtek ezzel foglalkozni 2010 körül.
Felszereltség, elektromos ablakok stb.: a jobban felszerelt használt autókat sokkal könnyebb később eladni és bőven magasabb áron, mint a fapados társaikat. Mások gyerek miatt pl. keresik a hátsó elektromos ablakot, de írhattam volna bármilyen extrát más extrát is. Ergo szerintem nem nagy okosság a fapados még akkor sem, ha nekünk kielégítené az aktuális igényeinket.
Pótkerék vagy defekt javító: Nekem pl. esélyem sincs a pótkerékre, mert egyrészt nincs akkora pótkerék, amekkora a rendes kerék méretem, másrészt ha lenne sem férne be a kialakított helyre.
Klíma: szerintem az egyik legszubjektívebb extra, annak ellenére, hogy én magam hozzám sem érek szinte. 21 fok, automatára állítva. Minek nyomogatnám amikor télen-nyáron ez rendben van és majd kapcsolgat ő magának ahogy akar. Hátul van 22 és ennyi.
Szóval az autók extrázása nem véletlenül ilyen széles és komoly tapasztalatok és statisztikák alapján állítják be a leggyakoribb felszereltségi szinteket és extrákat.

Teljesen egyetértek.

Amit leműveltem hozzászólás címén, meg amit leírtál azt minimálban lel lehet írni két szóval:

Szocializáció és környezet.

Automata tükör (s parkolás):
Na ez a szomorú, hogy amiatt szükséges egy ilyen képesség, mert nem tisztelik (így szebb, mint ahogy eredetileg akartam leírni) mások szorgoskodását, tulajdonát.
Amit leművelnek pl. bizonyos szocializációs csoportok (legyen szó akár lóvés uzsorásokról, akár félreeső faluban élőkről) a kórházi telephelyen...
Mennek neki a többi parkoló autónak, meg parkolnak le úgy, hogy hol érdekli őket hogy nemhogy a kamion nem tud eljutni a raktárhoz, de a mentő sem a sürgősségi központhoz.
...kifordul a táblával alárendelt útszakaszról a nőihölgy, meg az alfahím a dög SUV-val, miközben emelőhátfalas Movanoval járok már a kereszteződés előtt (két oldalt trehányul és tiltva parkolnak, néha alig van pár centi hely), s méltatlankodva elvárná, hogy tolassak vissza - most lemértem útvonaltervezővel - 70 métert (nó tolatókamera), miközben szülők is - kerülgetve a parkoló autókat - mennének baba és sajnos tolókocsis gyerekeikkel a gyermekkórház épületéhez.
Na ilyenkor szoktam leállítani a motort, teátrálisan kivenni a gyújtáskulcsot és a tarkómon összekulcsolni a kezeimet.
Ez mindig hat.

Nagy kerék: Elég sokan vettek környezetemben Vitarát, Sanderót, meg egyéb ilyen létszükséglet kocsit, amikor meg szembesültek vele, hogy télre venni kellett téligumit, akkor jött a döbbenet, hogy a méretnek ára van...

Ha nem német autópályán jársz 130 felett (mármint nem te), akkor miért nem elég a 185-205-ös kerék 14-15-ös kereken?
A Volgán, meg a Transitokon elég volt - azokkal az akkori gumikkal...
S még a pótkerék is vígan elfért.

Mert a gyártók, értékesítők (felni/gumi) érdeke találkozott a vevői vágyakkal.

Fapadosság: Soha nem érdekelt, hogy mennyire lesz eladható az autóm márkája, típusa, felszereltsége.
Mindig magamnak (a családomnak) vettem, eddig kétszer is 15 évre. Remélem, hogy a mostani is kitart, megússza addig.
(Nem belőlem fogsz meggazdagodni;))

Klíma: Én állítgatós vagyok, de megértelek.

Tegnap harcolt egy nagyapa a területen levő óvoda előtt a fiú unokával, amíg szerelte be a lányunokát, mert a fiú csakazértis szórakozott a hátsó elektromos ablakkal (járt a motor a tizenéves Poloban).

Szóval az autók extrázása nem véletlenül ilyen széles és komoly tapasztalatok és statisztikák alapján állítják be a leggyakoribb felszereltségi szinteket és extrákat.

Így van, ezért tudtam én venni mai értelemben "fapadosat" (de azért van pl. fáradtság-, ütközésveszély figyelő, sávtartó, automata fényszóró, tempomat stb.) , s tud más venni jobban felszereltet, mert a gyártók igyekeznek jól összeállítani a valós vagy vélt igények alapján a szinteket.
(A konszern másik márkájának; a KIA-nak a felszereltségi összeállításai annál inkább nem találkoztak az elképzeléseimmel)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 753
113
Ha nem német autópályán jársz 130 felett (mármint nem te), akkor miért nem elég a 185-205-ös kerék 14-15-ös kereken?
A Volgán, meg a Transitokon elég volt - azokkal az akkori gumikkal...
S még a pótkerék is vígan elfért.

Azért na… a nagyobb kerék és a (nem ‘peres’) gumi sokkal jobban elnyeli az úthibákat. Kényelem, nem ráz annyit stb. Nem hülyeség az, ha nem racse csíkgumit teszel rá.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 529
12 316
113
Azért na… a nagyobb kerék és a (nem ‘peres’) gumi sokkal jobban elnyeli az úthibákat. Kényelem, nem ráz annyit stb. Nem hülyeség az, ha nem racse csíkgumit teszel rá.
Na ez az; a hibákból (úthibákból) vagyunk kénytelenek erényt faragni.

Kipróbáltam az előző Honda CR-V Hybridet a bemutatásakor többek között Miskolc örökké legendásan rossz útján, a Szinva utcán (az utcanézetek kivételesen jó állapotban találták...), s nem voltam elájulva a kerekek miatt nagy tehetetlenségű, ólomlábú rugózási komforttól, a pick-upok jutottak róla eszembe. Amúgy nagyon tetszett.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 340
24 392
113
Nagy kerék: Elég sokan vettek környezetemben Vitarát, Sanderót, meg egyéb ilyen létszükséglet kocsit, amikor meg szembesültek vele, hogy télre venni kellett téligumit, akkor jött a döbbenet, hogy a méretnek ára van...

Ha nem német autópályán jársz 130 felett (mármint nem te), akkor miért nem elég a 185-205-ös kerék 14-15-ös kereken?
A Volgán, meg a Transitokon elég volt - azokkal az akkori gumikkal...
S még a pótkerék is vígan elfért.

Mert a gyártók, értékesítők (felni/gumi) érdeke találkozott a vevői vágyakkal.
Erre válaszolnék leginkább, mert ez nem szubjektivitás vagy igény kérdése. Az autókon azért növelték a felnik átmérőjét, mert az autók súlygyarapodását, sebesség és teljesítmény növekedését a fékek nagyságának és hatékonyságának növelésével kellet kompenzálniuk. Sőt nem csak kompenzálni, hanem javítani is akarták. Tehát növekedtek a féktárcsák átmérői, a betétek nagyobbak lettek és ezáltal féknyergek is. Azaz nem fértek már fel az előtte használt felnik a fékek miatt. Pl. az S3-ra nem tudok 17-esnél kisebb felnit feltenni a féktárcsa ázmérő miatt, holott 15-ös felnikkel kezdtek jönni az 1.6 benzinek és az 1.9 tdi-k. E500-ra sem megy fel kisebb. Holott már mind a kettő youngtimer lassan. A napi használatban lévő autómon elől valami 340 mm a tárcsa átmérő, 17-esből egy-két típus megy fel talán, de inkább a legkisebb a 18-as. Sajnos a súly, teljesítmény az a fékek növekedésével járnak és így a felnik, gumik…

A gumi árakról: igen a nagy és ritkább méretek horror áron vannak, de ahogy növekszik a nagy méretek piaca úgy csökken arányaiban az áruk. Tehát, hogy értsd pontosan: 5-6 éve annyival volt drágább a minőségi 17-es gumi a 15-ös gumihoz képest, mint most a 19-es. Névtelen kínai 19 vagy 20 colos gumit olcsóbban adnak ma már kb, mint egy 16-os Pilot Sport 4-et.
 
T

Törölt tag 1711

Guest

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 310
20 247
113

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 362
19 221
113
No itt magyarban még valami közép erurópai szinvonalt és szokásokat tapasztalhatsz közlekedés területén. Én Ukrjanában vezettem le valahol 50 000 - 100 000 km között 20 év alatt, az itteni állapotok az ottaniakhoz képest leányálom. Ott a legnagyobb vadbarmok a kockafejű terepjárosok, akik azt gondolják hogy a mindennapi életben a környezetükben mint maffiózók szinte mindent megtehetnek, hát e szabály szerint "repesztenek" ahogy a csövön kifér.. Ukrajnában a súlyos közlekedési balesetek nagyságrenddel nagyobb statisztikát mutatnak mint itt magyarban adott lakosság számra vonatkoztatva,

Az ottani autószerelő műhely ahová a járgányomat rendszeresen javítani vittem, a falon volt felszegezve 2 db kb 30 cm átmérőjű vaskarika egymás mellé. Kérdeztem a szervizest hogy ez mi ott fent? - Az autósok igazi védangyalának jelképe, mondta. ??
Erre elmesélte hogy gyenge fék miatt vitte egy pasi be az autóját a szervízbe. Persze mert mindkét első tárcsaféke a kopás miatt eltört, arra ráfogott a fékbetét , be is rohadt biztos ami biztos.. de a kerékagyak vígan körbejártak még bennük, csak a hátsó dobfék mutatott valami fékerőt.. A tulaj beismerte hogy a fékgyengülés nem egyszerre következett be, először furcsálta hogy fékezéskor mindíg félrehúzott a járgány...

Másik eset ugyanott. Egy öreg Mercit láttam a hátsó futómű, bölcső szétkapva, a járgány mellett kiterítve a kardán.. A tulaj úgy járt, hogy egy fekvőrendőrön ment keresztül a rozsdásodó járgánnyal. Egy csattanást hallott, és a motor többé nem hajtotta a járgányt. Kigurult az út szélére mindenféle sebességbe rakta előre hátra, a járgány nem ment sehová. Az autómentős jött rá a megoldásra: Szétrohadt bölcső felfüggesztés, a bukkanón kissé szétnyílt, és a kardán kiszabadulva a váltó és difi öleléséből, az út szélén kötött ki, úgy mentek vissza megkeresni a fűben..
Még Ukrajnába kiegészítésképp, az ottani úgynevezett autópályákhoz:

Igaz hogy vannak szakaszok, ahol 2X2 sávon lehet haladni de :
- A préri közepén van egy 70 es tábla , amit senki sem tart be. Utána pár száz méterrel meglepetésképp gyalogátkelőhely..
- Lényegében ritkák a szinteltolásos keresztezések. Igy előfordul, hogy szintén a prérin -balra kanyarodási lehetőség a belső sávból. Ugyanakkor várható balról a forgalom elé kikanyarodó járgány... A jobboldali lekanyarodás forgalom becsatlakozás meg általános, résnél kell lenni. Az Ungvár - KIev, vagy Kiev- Odessza pálya is ilyen, ami EU szabványos pályának lehetne mondani, nem létezik.

Mi az EU-ban a 40 év alattiak legfőbb halálos betegsége? Hát a közlekedés..

Ezt nem én mondom hanem Dr Holló Péter közlekedéstudományi szakértő tanulmányából való..

El kellene ezen gondolkodni..
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 239
35 864
113
Még Ukrajnába kiegészítésképp, az ottani úgynevezett autópályákhoz:

Igaz hogy vannak szakaszok, ahol 2X2 sávon lehet haladni de :
- A préri közepén van egy 70 es tábla , amit senki sem tart be. Utána pár száz méterrel meglepetésképp gyalogátkelőhely..
- Lényegében ritkák a szinteltolásos keresztezések. Igy előfordul, hogy szintén a prérin -balra kanyarodási lehetőség a belső sávból. Ugyanakkor várható balról a forgalom elé kikanyarodó járgány... A jobboldali lekanyarodás forgalom becsatlakozás meg általános, résnél kell lenni. Az Ungvár - KIev, vagy Kiev- Odessza pálya is ilyen, ami EU szabványos pályának lehetne mondani, nem létezik.

A prérin még az USA-ban, Kanadában is átjárnak a traktorok az autópályán, nem építenek nekik felül- vagy aluljárót. Belső sávból/sávba kanyarodási lehetőség pedig szintén gyakori ott, igaz általában nem szintbeli. Ott sem EU szabványok vannak.

Oroszország útjai meg persze szintén nem EU szabványosak, legalábbis abból kiindulva, amit láttam videókon. A mi fogalmaink szerinti autópálya kiépítettség az M jelzésű "szövetségi országutakra" sem jellemző, a legtöbb úgy néz ki, mint nálunk az első- és másodrendű főutak. EU szabvány szerinti autópálya a Moszkva-Pétervár M11-es, fizetős autópálya, amit a focivb miatt építettek.
 

Sunlight56

Well-Known Member
2022. március 1.
2 362
19 221
113
A prérin még az USA-ban, Kanadában is átjárnak a traktorok az autópályán, nem építenek nekik felül- vagy aluljárót. Belső sávból/sávba kanyarodási lehetőség pedig szintén gyakori ott, igaz általában nem szintbeli. Ott sem EU szabványok vannak.

Oroszország útjai meg persze szintén nem EU szabványosak, legalábbis abból kiindulva, amit láttam videókon. A mi fogalmaink szerinti autópálya kiépítettség az M jelzésű "szövetségi országutakra" sem jellemző, a legtöbb úgy néz ki, mint nálunk az első- és másodrendű főutak. EU szabvány szerinti autópálya a Moszkva-Pétervár M11-es, fizetős autópálya, amit a focivb miatt építettek.
Az ukránok pedig tisztára úgy vezetnek rajta, mintha ezek autópályák lennének, azért is olyan sok a baleset arrafelé. Nem tudsz úgy 500 km-tert menni egyfolytában hogy az aznap történt karambolok maradványaival ne találkoznál.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 672
10 528
113
Láttál már rozsdásodó rozsdamentes acél kést? Én már igen. Olcsóbb késben gondolom kevesebb az ötvöző az optimálisnál, és/vagy az eloszlása nem egyenletes. Ez itt is előfordulhat.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 340
24 392
113

Itt az eredeti cikk amit a Telex idéz - fotók is vannak benne!
Talán el kellene olvasni, hogy mi a forrás kellene mielőtt "telexfikázásba" kezdesz. :p
Először is ezzel a problémával már nagyjából 6-7 napja pörögnek az amerikai Tesla és terepjáró fórumok. Másodszor nem azért mert Telex, hanem mert véletlenül elfelejtik normálisan leírni, hogy az autó rendelésénél, vásárlásánál és átadásánál elmagyarázzák mi a teendő ennek megelőzése érdekében. Tehát aki megvásárolja az tájékoztatva van. Sokan tudomásul veszik, így is megvásárolják és például fóliáztatják, vagy egyből cirka 6000 USD-ért Satin Clear Paint Filmet vagy Color Paint Filmet csinálhatnak rá. Nem egy cég foglalkozik ezzel. Sokan pedig inkább ápolják ahogy kell. Szóval, hogy egy egyszerű példával éljek: veszel egy drága túracipő és elmagyarázzák mit és milyen sűrűn kell tenned, hogy impregnált maradjon de te leszarod, nem csinálod aztán lázadsz, hogy X idő múlva egy túrán átázott és micsoda geci egy cég ez és milyen szar a cipő. Pedig… akkor vajon ki is a hülye?
 
  • Tetszik
Reactions: enzo