Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 311
34 985
113
Elvileg az RCH is rendelni fog a Bisonból 20-darabot még amire van opciójuk...
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 311
34 985
113
Amúgy a daciát nem valahol afrikába gyártják már ? Csak mert már alig látni olyan autós vonatot romániából amin dacia van inkább már csak ford jön onnan
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Amúgy a daciát nem valahol afrikába gyártják már ? Csak mert már alig látni olyan autós vonatot romániából amin dacia van inkább már csak ford jön onnan
Én többször autoztam Csehország felé és szerintem a Dacia új szállítást talált ki Romaniabol: kifelé hármasával viszik kisteherautó+utánfutón a daciat, visszafelé meg viszik a nyugati roncsokat. Eszméletlen mennyiségben viszik így a Jogger-Duster-t. Pedig a joggerrol én is azt hittem hogy afrikai.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Ford-ok egyenesen mennek Német/Holland elosztókba, Dacia meg inkább kelet-EU-ban keresett.
Nem. A Dacia nyugat európában is keresett. Nem csak libsik, csorik vannak ott is. Meg falusiak, akiknek nem kell kekrigo hangján futyulo mozi, boldog volt a Fiat panda al és Renault clioval, de olyat már nem vehet csak boszme, minden szaron felakado autókat. Szar a Dacia kanyarban? Az. Fáj a derekam benne? Hát, egy hetes vasutbejaras alapján mint a picsa. Felakadt valahol a föld utakon? Nem, sehol. Bereltunk dustert.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 746
113
Ma egy rövid kör erejéig kipróbáltam egy hölgyismerősöm 2023-as Yaris Cross hibrid jószágát. Már úgy kíváncsiságból.

Aznap a negyedik autó volt, amit vezettem. Ráadásul azért hátrányban volt:
  • az ezres automata i30-am is három hengeres, de kompakt kategóriás platform és kivitelezés.
  • az emelőhátfalas Movano, bár kézi váltós, de négyhengeres, 2.3 CDTI, tehát Big Block!;)
  • a 2010-es (hitelesen 440000 kilométeres) 170 lovas kézi váltós Superb TDI, van benne anyag.

Ami tetszett e rövid körön a gyöszben:
  • Nem állítottam az ülésen, kormányon, mégse éreztem késztetést arra, hogy bármin is azonnal állítsak (nagyon finnyás vagyok erre) rögtön kézreálló volt a kormánya; tetszett, hogy a kormányoszlop bekötési pontja alacsonyan van. (Vagy nagyon magasan volt az ülés is).
  • Nagyon könnyű ki-beszállás.
  • Terepjárósan vízszintes a motorháztető. Nagyon parancsnoki:cool:
  • 4.1 litert fogyaszt a tulajnál.

Ami nem tetszett:
  • Hogy tetszik e kinézetre, az ízlés kérdése (nem tetszik), meg az is, hogy minden felfújt kisautó terepjárónak akar látszani...
  • Érezhető a kisautós platform; sprőd anyagok, rugózás, minimális hangszigetelés.
  • Az is ízlés és szokás kérdése, hogy a Toyota hibrid rendszere kinek jön be.
  • De amikor a szívó három hengeres beindult, azzal a világból ki lehetett űzni. Mint valami öreg, sokat futott kétütemű Wartburg, amiben már a motortartó bakok is fáradtak.

Érdekes, hogy a négyütemű, szívó háromhengeres motorok valamiért mennyire nyersen, zajosan, sprőden, kulturálatlanul működnek.
Leginkább mintha egy négyhengeres egyik hengere nem működne (ez jutott eszembe egy Polo és egy Colt kipróbálásakor is)

A turbósok valahogy, csendesebben kifinomultabban tudnak működni. (Eddig az 1.2-es 130 lovas 5008-as Peugeot és az ezres - anyám borogass - 150 lovas Ford Focust tudtam kipróbálni, mindkettőt kézi váltóval)
A "bütyökbillegető" CVVD vezérléses Smartstream-emről eddig senki nem mondta meg (direkt nem szoktam előre elárulni, hogy milyen motor van benne) nyugisan indulva,hajtva, hogy három hengeres.
Persze lepadlózva kijön belőle a veszett vérmókus, de ha csak stressz és görcsmentesen "sportosan" gyorsít, akkor akár még kellemesnek is érződhet az orgánuma.

A videók időpontokra beállítva, ez 2:50-ig.

De ez az 1.5-ös szívó három hengeres...

8 millió 740 ezer forinttól...
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo and fishbed

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 219
113
Szar a Dacia kanyarban? Az. Fáj a derekam benne? Hát, egy hetes vasutbejaras alapján mint a picsa. Felakadt valahol a föld utakon? Nem, sehol. Bereltunk dustert.

Magyarán ez egy szar autó, aminek az az előnye, hogy nincs leültetve, mint a mai autók többsége.
Most néztem meg direkt, 6.200.000 Ft újonnan az a kocsi. Új autók között tényleg olcsó, csak ha az embernek ennyi pénze van kocsira, akkor ne akarjon újat venni a mai világban....
Ez 1 misivel több, mint a Civicem ára volt, miközben az 2.2 dízel, 150 LE, full bőr, panoráma napfénytetős, prémium audiós stb...
Persze használt, de ezért vettem ezt, nem egy Dácsiát.
Sőt tovább megyek, 1.5 misiért adtam el az Toytota Avensisemet, ami 1.8 benzines volt, 130 LE, és abban 200+ km-ek után sem fájt a hátam, mert rohadt kényelmes kocsi volt! Jah, és nem volt műszaki hibája mikor eladtam...
És most bele mehetünk abba is, hogy a Civicem árában amúgy Mercedes C/E modelleket is lehetett venni használtan, amik szintén nem Dácsiák semmilyen szinten. Ha nekem valaki azt mondja Dácsia vs. Merci E akkor az utóbbit választanám, kb. bármikor.
Én egyszerűen nem látok ésszerű okot arra, hogy valaki 6 millióért vegyen egy dácsiát.
Az "új" autók közül egyedül a Toyota Camry-ért lettem volna hajlandó pénzt adni, de az meg 15 millió volt :eek:
Szóval inkább megvárom amíg 5-10 éves lesz és megveszem majd akkor a harmadáért :D
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 746
113
Magyarán ez egy szar autó, aminek az az előnye, hogy nincs leültetve, mint a mai autók többsége.
Most néztem meg direkt, 6.200.000 Ft újonnan az a kocsi. Új autók között tényleg olcsó, csak ha az embernek ennyi pénze van kocsira, akkor ne akarjon újat venni a mai világban....
Ez 1 misivel több, mint a Civicem ára volt, miközben az 2.2 dízel, 150 LE, full bőr, panoráma napfénytetős, prémium audiós stb...
Persze használt, de ezért vettem ezt, nem egy Dácsiát.
Sőt tovább megyek, 1.5 misiért adtam el az Toytota Avensisemet, ami 1.8 benzines volt, 130 LE, és abban 200+ km-ek után sem fájt a hátam, mert rohadt kényelmes kocsi volt! Jah, és nem volt műszaki hibája mikor eladtam...
És most bele mehetünk abba is, hogy a Civicem árában amúgy Mercedes C/E modelleket is lehetett venni használtan, amik szintén nem Dácsiák semmilyen szinten. Ha nekem valaki azt mondja Dácsia vs. Merci E akkor az utóbbit választanám, kb. bármikor.
Én egyszerűen nem látok ésszerű okot arra, hogy valaki 6 millióért vegyen egy dácsiát.
Az "új" autók közül egyedül a Toyota Camry-ért lettem volna hajlandó pénzt adni, de az meg 15 millió volt :eek:
Szóval inkább megvárom amíg 5-10 éves lesz és megveszem majd akkor a harmadáért :D
...csak ne nálad jöjjön ki a vesztő széria...

Nyilván egy viszonylag fiatal, jó konstrukciónál kevés volt a kockázat.
Mondom volt, mert hogy ezek a mai csodák...

Az e-Golf (4 éves, 20000, azaz húszezer kilométeres, száraz, fűtött hangárban tartott) három hete kiírta egy megállás után, hogy asszongya indítás nem lehetséges, húzza ki a töltőcsatlakozót az aljzatból.
Még a fedelét sem tudtam kinyitni, töltő a közelben sem volt!

Azóta javításon van.
A vezérlőpanel beázott:eek:
Állítólag nem ez az első eset...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ez 1 misivel több, mint a Civicem ára volt, miközben az 2.2 dízel, 150 LE, full bőr, panoráma napfénytetős, prémium audiós stb...
Persze használt, de ezért vettem ezt, nem egy Dácsiát.

Le is kellene vágni tőből mind a két kezedet, ha inkább Dácsiát vettél volna. :D

15 év múlva is autó lesz, csak add meg neki azt a minimumot, amit kell.
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 386
24 719
113
Magyarán ez egy szar autó, aminek az az előnye, hogy nincs leültetve, mint a mai autók többsége.
Most néztem meg direkt, 6.200.000 Ft újonnan az a kocsi. Új autók között tényleg olcsó, csak ha az embernek ennyi pénze van kocsira, akkor ne akarjon újat venni a mai világban....
Ez 1 misivel több, mint a Civicem ára volt, miközben az 2.2 dízel, 150 LE, full bőr, panoráma napfénytetős, prémium audiós stb...
Persze használt, de ezért vettem ezt, nem egy Dácsiát.
Sőt tovább megyek, 1.5 misiért adtam el az Toytota Avensisemet, ami 1.8 benzines volt, 130 LE, és abban 200+ km-ek után sem fájt a hátam, mert rohadt kényelmes kocsi volt! Jah, és nem volt műszaki hibája mikor eladtam...
És most bele mehetünk abba is, hogy a Civicem árában amúgy Mercedes C/E modelleket is lehetett venni használtan, amik szintén nem Dácsiák semmilyen szinten. Ha nekem valaki azt mondja Dácsia vs. Merci E akkor az utóbbit választanám, kb. bármikor.
Én egyszerűen nem látok ésszerű okot arra, hogy valaki 6 millióért vegyen egy dácsiát.
Az "új" autók közül egyedül a Toyota Camry-ért lettem volna hajlandó pénzt adni, de az meg 15 millió volt :eek:
Szóval inkább megvárom amíg 5-10 éves lesz és megveszem majd akkor a harmadáért :D
Szerintem a fiatalember inkább arra szeretett volna célozni, hogy van olyan szegmens és van olyan felhasználási terület ahol ár/érték arányban nyugaton is bőven verseny- és piacképes.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 219
113
Szerintem a fiatalember inkább arra szeretett volna célozni, hogy van olyan szegmens és van olyan felhasználási terület ahol ár/érték arányban nyugaton is bőven verseny- és piacképes.

Ezzel nem vitatkozok.
Pl. ha én nyugati cég lennék és valamiért céges kocsit kellene adnom a román vendégmunkásaimnak akkor tuti ezt adnám nekik.
Vagy ha az ember valami tanyán lakik de nincs pénze Hiluxra vagy Land Cruiserre akkor nem rossz ötlet a Dácsia.
Vagy erdészeteknek/vadászoknak, ahol a gallyak úgyis össze basszák oda is korlátozottan jó lehet.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby