Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Én a Tipót elfogadtam volna újonnan*, de mire oda jutottam, hogy látótávolságba került a projekt, akkor már nem forgalmazták az 1.6-os motorral/automata váltóval, mer' a környezetvédelem.

Már nem is gyártják, csak készleteket árulják ki.
Nálam is versenyben volt, de automata váltó hiánya miatt lett végül Suzuki...
Vannak fent róla videók, egyikben úgy fogalmaztak: Az autó amit mindenki akart, de senki sem vett.

Egyszerűen alaptalanul rossz hírét keltették, miközben a konkurens VW csoport botrányból botrányba evickélt, mégis vették az autóit, mert "német minőség".
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
Ha már törökök volt:
Van Sedan.
Van 1.4 szívó, 1.5 hibrid, 1.3 TDI, 1.6 TDI opció...
9.5 milliónál kezdődik, úgyhogy mindenhol drága...

Most nézem a török weboldal árlistáját, 815-975 ezer török líra.
Ezt kb. 12-vel kell beszorozni. Úgy hogy jah, 9.5 millió környékéről indul.
Mondjuk nem 11 mint nálunk, de így is eszetlenül drága :eek:

Most már megnézem mibe fáj egy lada az oroszoknál.
 
  • Tetszik
Reactions: tonyo

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
Lada Granta: 700 ezer rubeltől
Lada Vesta: 1240 ezer rubeltől
Lada Niva "Legend": 830 ezer rubel
3.8 forint 1 rubel.
Lada Granta: 2.66 millió forint
Lada Vesta: 4,71 millió forint
Lada Niva "Legend": 3,15 millió forint

A törököknél a Tipo, ami a Vesta kategóriája: 9.5 millió (Nálunk 11 misi)
Fórumtárs írta, hogy a hasonló Hyundai/Kia az 8.5 misi.
Toyota Corolla szedán: 12 millió
Renault Megane "grand kupé": 8.7 misi
Többi gyártónál talán már nincs is klasszikus szedán.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Most nézem a török weboldal árlistáját, 815-975 ezer török líra.
Ezt kb. 12-vel kell beszorozni. Úgy hogy jah, 9.5 millió környékéről indul.
Mondjuk nem 11 mint nálunk, de így is eszetlenül drága :eek:

Most már megnézem mibe fáj egy lada az oroszoknál.
Én öt évesen vettem három éve 2.4 millióért. Az imádott picassot képtelenek voltak a szervizek megcsinálni, sürgősen kellett autó, kollégám árulta. Az 1.4es motor nem rossz, de autópályán nem mindig elég nekem. Viszont nem romlott el, három év és 70e kilométer alatt, 5,7-6.5 a fogyasztás.
Ellenben vonza a bajt, most tört hatodszor, ebből egy volt az én hibám (amikor is valaki csapdát állított a háza elé parkoloknak, nem nekem szánta, de sikeres volt az akció). Olasz motorostol kezdve a Tesco parkolóban tolato 18evesig mindenki nekimegy. Legutoljára ismerős csaj tette.
Kombi lenne, maradhatna meg egy-ket évet.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 758
113
Már nem is gyártják, csak készleteket árulják ki.
Nálam is versenyben volt, de automata váltó hiánya miatt lett végül Suzuki...
Vannak fent róla videók, egyikben úgy fogalmaztak: Az autó amit mindenki akart, de senki sem vett.

Egyszerűen alaptalanul rossz hírét keltették, miközben a konkurens VW csoport botrányból botrányba evickélt, mégis vették az autóit, mert "német minőség".
A sztereotípiákkal nehéz küzdeni...

Amikor vettük az Albeát, akkor kaptam hideget-meleget a német autó imádóktól.
Itt teszem gyorsan hozzá, hogy igen tartós, strapabíró autóik is voltak kétségtelenül.
Nekem pl. munkaeszközöm volt Golf IV, Seat Altea XL, Octavia, Superb.
Az más kérdés, hogy engem a világból ki lehetett kergetni a számomra lehangoló külső/belső formatervekkel. S ehhez társult az újkori árképzésük és használt árazásuk.
A saját használatomban még a Nagypolszki is megbízható volt (Soha nem robbant le útközben), amennyit én megyek, ahogy én használom (pedig napi használatban volt), azt az Albea is röhögve bírta. (18 évese is minden alkatrésze gyári lehetne a kopó-fogyókon kívül, ha a lányomhoz kerülése miatt nem cseréltettem volna első futómű alsó lengőkarokat).

Amikor megvettük az Albeát 2 millióért, akkor vett ismerős szintén 1.4-es, de Polót 3.5-ért. Oké; klíma, ABS, vajszínű kárpit, biztonsági öv, stb.
Csak éppen az első évben háromszor borították szét kosárba a motort garanciálisan, mert olyan zajosan járt, mint amiben nincs olaj.
Meg egy literrel több benzint evett, amikor együtt utaztunk a két autóval...
Amúgy végül a devizaválság "oldotta" meg a Polo problémáját...

Az egyik munkatársamnak van egy, az Albeával egyidős 2006-os E Mercije. Dízel, automata, kombi, barna bőr üléskárpit, nekem is tetszik amúgy.

De hogy mit hallgattam tőle is a Hyundaiért (meg az Albeáért); csíkszeműektől vettél, hülye vagy, meg szarolasz...

A Merci német prémium, jó most elromlott, de utána évekig megint jó lesz...

Hiába mondom neki, hogy nem prémium, hanem 18 éves...

Vagy öt éve minden évben ráborít 4-800 ezret, s áll 3 hónap-fél évig a szerelőknél.
Egyik évben a víz folyt össze az olajjal valami hőcserélőnél, másik évben a hátsó szintszabályzós futómű döglött be - kétszer, aztán az injektorok, majd a hengerfej, most eltűnt belőle a fékfolyadék(!), ááá csak egy fékcső!
Ehhez képest azóta; fél éve a barátnője Kia Picantójával (ééérted; csíkszemű) jár, amiben már nincs tetőkárpit, mert ő nem hülye, őt nem fogják lehúzni a kárpitosok, majd ő megcsinálja...
Valami autodoc-on vadássza az alkatrészeket a Mercihez, minden szerelővel összebalhézik, stb.

De én vagyok a hülye...
 

Árpicsek

Well-Known Member
2016. október 7.
2 744
11 915
113
Azt a motort - valamiért...- teljesen átdolgozták 2020-ra, nekem már az újabb verzió szorgoskodik az I30-ban. Teljesen áttervezték a hűtését, a befecskendezést, szinte mindent. Gondolom, nem véletlenül...
A turbós benzineseiknek nincs jó hírük. Nézegettem használt Hunyadi i40-t, de csak a benzinest ajánlják az orcakönyves csoportjában, bár ott is vannak, akik elégedettek vele. A hosszú olajcsereciklust okolják sokan.
Az újakkal nem tudom, mi a helyzet.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 758
113
A turbós benzineseiknek nincs jó hírük. Nézegettem használt Hunyadi i40-t, de csak a benzinest ajánlják az orcakönyves csoportjában, bár ott is vannak, akik elégedettek vele. A hosszú olajcsereciklust okolják sokan.
Az újakkal nem tudom, mi a helyzet.
Most nem szó szerint, de ha nem mész évente 15000 kilométert és/vagy hidegindítással nyáron 8, télen 16 kilométert, sokat működik a start-stop vagy:D sokat jár alapjáraton, meg városban, akkor a gyári előírás fél évente olajcsere!!!
S mindegy, hogy melyik motor...
(Márkaszervizes barát szerint a 15000 is nagyon max. 15000...)

Az 1.0 T-GDI-nél fél év után fekete és benzinszagú (a részecskeszűrő regenerálás miatt) a 0W-20...
De állítólag ez újabban direktbefecskendezéses sajátosság...:mad:

Én fél évente hordom a használati profil miatt olajcserére...
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 108
3 149
113
Kis statisztika február a X5 50e-l….
Összes út 2598 km…..1704 elektromosan…894 benzinnel…..
Spórolás 187 liter benzin…620x187…116.000 Ft ….a benzin 62.000 ft
X5 40D és az 50e közötti ár különbözet kb 10 misi….
A 40d 2600 km-re vetítve…145.000 ft lenne
Summa spórolás 91.000 ft….évi 1 misi..
Konklúzió….még 10 év és nullán leszek a 40D-l szemben..:D:D

Na ez a nagy kamu zöldítés…
Semmi sírás…csak nem szeretem a számok nélküli zöld hívőket.

Ja a napelem költségét még bele sem számoltam
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
Most nem szó szerint, de ha nem mész évente 15000 kilométert és/vagy hidegindítással nyáron 8, télen 16 kilométert, sokat működik a start-stop vagy:D sokat jár alapjáraton, meg városban, akkor a gyári előírás fél évente olajcsere!!!
S mindegy, hogy melyik motor...
(Márkaszervizes barát szerint a 15000 is nagyon max. 15000...)

Az 1.0 T-GDI-nél fél év után fekete és benzinszagú (a részecskeszűrő regenerálás miatt) a 0W-20...
De állítólag ez újabban direktbefecskendezéses sajátosság...:mad:

Én fél évente hordom a használati profil miatt olajcserére...
Így van, egy hatalmas parasztvakítás a 20-30-40.000!! km olajcsere periódus a mai kocsiknál. Fejlődött az olajtechnika, meg az adalékolás, de nagyon max 15-20.000 km amit mindig is ajánlottam az ügyfeleknek, hiába volt 40.000 az előírás.

Volt már a kezeden ez a 0W20? Konkrétan víz az egész.. EURO5 utáni dolgok már majdnem felesleges fing reszelések, megölik az autógyártást, feleslegesen drágítva azt.

Nálunk rendszeresen keresnek NEM EURO6 teherautót, bánya, repülőtéri stb használatra, ahol nem helyezik forgalomba sose a gépet, és épp emiatt nem akarnak szenvedni a kiegészítő (AdBlue, szenzorok, katalizátorok) szir-szarokkal amit csak csökkentik a megbízhatóságot és a rendelkezésre állást. Na most a legrosszabb norma amit tudok rendelni az EURO 4, mindenfélekiegészítők nélkül, ennyit a tud a motor most, konkrétan nem tudunk ennél rosszabbat gyártani. Adblue-val simán tudja az EURO5-t rendszert..
Épp csak 20.000 EUR-al olcsóbb:);)
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Lada Granta: 700 ezer rubeltől
Lada Vesta: 1240 ezer rubeltől
Lada Niva "Legend": 830 ezer rubel
3.8 forint 1 rubel.
Lada Granta: 2.66 millió forint
Lada Vesta: 4,71 millió forint
Lada Niva "Legend": 3,15 millió forint

A törököknél a Tipo, ami a Vesta kategóriája: 9.5 millió (Nálunk 11 misi)
Fórumtárs írta, hogy a hasonló Hyundai/Kia az 8.5 misi.
Toyota Corolla szedán: 12 millió
Renault Megane "grand kupé": 8.7 misi
Többi gyártónál talán már nincs is klasszikus szedán.


Suzuki gyárt klasszikus szedánt.
Indiában.
5.webp


1,5 szívó + mild hibrid.
Alapár 940.000 rúpia, ~4.126.000ft
De full extrásan is megáll ~5.400.000ft-nál.



Ami számomra durvább, hogy ott van 7 személyes kombijuk is 2000-es szívómotor + hibrid rendszerrel...

Ennek már az árát is megkérik, full extrásan ~12.700.000huf...
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
Kis statisztika február a X5 50e-l….
Összes út 2598 km…..1704 elektromosan…894 benzinnel…..
Spórolás 187 liter benzin…620x187…116.000 Ft ….a benzin 62.000 ft
X5 40D és az 50e közötti ár különbözet kb 10 misi….
A 40d 2600 km-re vetítve…145.000 ft lenne
Summa spórolás 91.000 ft….évi 1 misi..
Konklúzió….még 10 év és nullán leszek a 40D-l szemben..:D:D

Na ez a nagy kamu zöldítés…
Semmi sírás…csak nem szeretem a számok nélküli zöld hívőket.

Ja a napelem költségét még bele sem számoltam
Gyorsan megnéztem a februári fogyasztást a Plugin Passattal:
MTE0MDU3MQ.jpg

700km alatt elfogyott:
15 liter benya - 9.000 Ft
91kWh áram - 6.400 Ft
Ez többségében óvoda járat 2-2km oda vissza, napi 2x, meg vásárlás, agglomerációs meg városi ugrabugrálás hétvégén. A benzines előtte evett 8at ugyanígy használva.
8x600x7=33.000 Ft körül, nem nagy spórolás az üzemanyagon, de itt alig kopik a fék, nincs hidegüzem állandóan, megölve a hajtást. A benzinmotort csak a hosszabb utakon indítottam be, minden más megoldható volt elektromosan.

De gondolom te se csak a fogyasztás miatt vettél zöld rendszámos autót, jó az illetékmentesség, cégautó adó mentesség, ingyen parkolás is;):)
 

deze75

Well-Known Member
2010. április 25.
1 108
3 149
113
Gyorsan megnéztem a februári fogyasztást a Plugin Passattal:
MTE0MDU3MQ.jpg

700km alatt elfogyott:
15 liter benya - 9.000 Ft
91kWh áram - 6.400 Ft
Ez többségében óvoda járat 2-2km oda vissza, napi 2x, meg vásárlás, agglomerációs meg városi ugrabugrálás hétvégén. A benzines előtte evett 8at ugyanígy használva.
8x600x7=33.000 Ft körül, nem nagy spórolás az üzemanyagon, de itt alig kopik a fék, nincs hidegüzem állandóan, megölve a hajtást. A benzinmotort csak a hosszabb utakon indítottam be, minden más megoldható volt elektromosan.

De gondolom te se csak a fogyasztás miatt vettél zöld rendszámos autót, jó az illetékmentesség, cégautó adó mentesség, ingyen parkolás is;):)
Sajna nálunk nincs ingyen parkolás...(Szeged)..illetékmentesség pipa...cég autó szintén..(de ezek nem olyan hatalmas számok)...van egy haver szegeden fehér Plugin passatos szintén......Zsolti te vagy az???
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
Sajna nálunk nincs ingyen parkolás...(Szeged)..illetékmentesség pipa...cég autó szintén..(de ezek nem olyan hatalmas számok)...van egy haver szegeden fehér Plugin passatos szintén......Zsolti te vagy az???
Neem én pesti vagyok, illetve most már Nagytarcsa..;)
A Passat pluginok mostanság megszaporodtak, beficcentek 10 milla alá a pár évesek..
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and deze75

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 611
12 758
113
Előre is elnézést, de Coelho-i magasságokba fogok süllyedni...

Ugyanis szoktuk mondani kiváló munkatársammal, hogy mindenki a maga szintjén nyomorog.

S ez alól a közlekedés, a közlekedés megválasztásának módja sem kivétel.
Kevés hedonistát kivéve ugyanis a többség törekszik a maga módján egy anyagilag is olcsó(bb) optimumra.
S mindannyian hiszünk abban, hogy megtaláltuk a Szent Grált. Én is.
De ez a közösségi társasjáték igen ritkán jön össze kirívóan ügyesebben, mint a nagy átlag.
Mert ha más nem, akkor az értékvesztést nem tudjuk megúszni - pár ritka sportkocsi, meg minősített veteránautó kivételével.

Még aki nem közlekedik, az is fizet - közvetve.
Legyen az akár csak egy soha ki nem mozduló kisnyugdíjas özvegy egy földúton megközelíthető tanyán.
A nagy közös kasszából ugyanis neki is kisebb a nyugdíja amiatt is, hogy az állam költ annak a közlekedési infrastruktúrának fejlesztésére, fenntartására, amit ő akár személyesen soha nem használ.
Ha meg valaki dolgozik, akkor is eljut a pénze adózott jövedelemmel vagy nem, no meg ugye vásárláskor az ÁFA fizetéssel.

Aki tömegközlekedik (s most nem a Budapesten pár percenként jövő metróra, buszra, villamosra gondolok, hanem a vidéki járatokra) , az meg fizet azzal, ami egyszeri és megismételhetetlen; az idejével, no meg a a mások viselkedésének, face to face indulatainak, szagának, higiéniájának tűrésével).
Budapesten meg a forgalom szennyezett levegőjének az inhalálásával a buszmegállókban,kerékpáron,rolleren - egy korszerű, HEPA filteres autóhoz képest mindenképpen...


Lépjünk tovább.

A kispénzű öreg autót vesz, amit jó eséllyel nem fog tudni további 15 évig üzemeltetni, tehát gyakrabban - akár egy-két évente (friss műszakival vette, utána bontó) - fizeti a vásárlással járó díjakat, sőt, a gondosabbja/óvatosabbja, aki valamennyire fiatalabbat, úgy 8-12 éveset tudott venni, az első/nagyszervizekkel, no meg a megúszhatatlan javításokkal, mint aki tovább tudja üzemeltetni a fiatalabban vettet, és ráér 5-7 évente pl. vezérlést cseréltetni.
S akkor még ott van a valahol mindig lappangó bizonytalanság/stressz, hogy mi fog elromlani/mikor fog lerobbanni?

Jó itt is volt/van kivétel, aki okosba tudja beszerezni a gázolajat alkatrészt, de egy egész ország ezt nem tudja megtenni...

(Az egyik rokonomat cserben hagyta a 20 éves Vectrája az M0-son - persze egy hídon - 250 kilométerre a lakhelyétől.
Autómentő, javítás, idegesség, költség. Azóta is használja a lakhelye 30 kilométeres körzetében, ahol minden faluban van ismerőse.
De ha a lányához akar megint eljutni, akkor én viszem őket, mert statisztikailag kisebb az esélye, hogy a (már:eek:) két éves autóm lerobban. De azon egy darabig még van garancia is, meg assistance is, ha netán...)

S itt jövök én; a csóró bunkó (idézve az Argo c. filmből), aki bár kiskeresetű, de mindig csak 15 évente vesz autót, mert az elsővel való pofára esés után (14 éves KGST, bírt vagy fél évet), a másodikat 3 éves korábban vettem, azóta meg másodjára újat.

A magam szintjén nyomorgok, mert nem költök drága ruhákra, cipőkre, nem járunk étterembe, nyári wellness hétvégékre hotelba meg egy évben max. egyszer megyünk; ősszel, hétköznap...
Pedig igény vóna' ezekre is, de kompenzálok a napi kétszeri - újonnan vett - autóba ülök tudattal, meg a nyugoccsággal'.
Ennek az árát meg megfizetem a kezdeti nagy értékvesztéssel, márkaszervizbe hordással. Mondjuk az sem törvényszerűen drágább, mint öreg autóra locsolni a pénzt, amikor elszabadul a sors középső ujja...

...aztán van, akinek szerencsére több jutott a dinnyefáról (vagy hogy van ez a mondás), s ő is szeretne optimalizálni a saját vérmérséklete szerint.
Így vesz (most a céges juttatásokat hagyjuk) plug-in hibridet annyi pénzért, amiből más egy életen át költ autóra. ;)
Nyilván észszerűen, ahogy gatya is írja, hiszen nem gyilkolódik a rövid ovijáratokkal, sokat megy, stb

Holott megtehetné, hogy ennyi pénzből megvalósítja gyerekkori álmát, s vesz, akár olcsóbban, akár használtan egy amerikai V8-at, s minden indításnál, gyorsításnál vigyorogna, mint a tejbetök.

De ő is maga szintjén nyomorog, mert ő is számol.
Ahogy én is - hogy nem e lett volna optimálisabb a használati profilomban egy bégető használt Prius?

...de olyan szépen pakolja DCT a fokozatokat, meg igenis tetszik a hangja (sohase hittem volna...) a háromhengeresnek 3000 felett.

Ja; hogy ez egy évben alig párszor történik, mert amikor dolgozni járok, akkor elintéz mindent 1500-2000 között?
Légyszíves, ne akarj megzavarni a negatív hullámaiddal..

...biztos ki lehet mutatni statisztikákkal alátámasztva, matematikailag levezetve, hogy van átlagos ideális autóvásárlási/tartási/cserényi ciklus a költségek/biztonság/üzembiztonság/nyugodtság/csapdák halmazban, ami a legolcsóbb/emberileg legbarátságosabb üzemeltetés. Mondjuk - úgy tippre - 3-5 évesen venni, 8-10 évesen eladni.

Vagy nem.

De hogy a neppereken, meg egyéb, közlekedéshez kapcsolódó szakembereken kívül ebben az össznépi játékban egy teljes, úgy negyven-ötven éves ciklusban nagyon kevesen tudnak saját zsíron sokkal olcsóbban/mégis komfortban közlekedni, mint a többiek, azt esélyesnek tartom.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
90
345
53
A magam szintjén nyomorgok, mert nem költök drága ruhákra, cipőkre, nem járunk étterembe, nyári wellness hétvégékre hotelba meg egy évben max. egyszer megyünk; ősszel, hétköznap...
Pedig igény vóna' ezekre is, de kompenzálok a napi kétszeri - újonnan vett - autóba ülök tudattal, meg a nyugoccsággal'.
Ennek az árát meg megfizetem a kezdeti nagy értékvesztéssel, márkaszervizbe hordással. Mondjuk az sem törvényszerűen drágább, mint öreg autóra locsolni a pénzt, amikor elszabadul a sors középső ujja...

...aztán van, akinek szerencsére több jutott a dinnyefáról (vagy hogy van ez a mondás), s ő is szeretne optimalizálni a saját vérmérséklete szerint.
Így vesz (most a céges juttatásokat hagyjuk) plug-in hibridet annyi pénzért, amiből más egy életen át költ autóra. ;)
Nyilván észszerűen, ahogy gatya is írja, hiszen nem gyilkolódik a rövid ovijáratokkal, sokat megy, stb

Holott megtehetné, hogy ennyi pénzből megvalósítja gyerekkori álmát, s vesz, akár olcsóbban, akár használtan egy amerikai V8-at, s minden indításnál, gyorsításnál vigyorogna, mint a tejbetök.

De ő is maga szintjén nyomorog, mert ő is számol.
Ahogy én is - hogy nem e lett volna optimálisabb a használati profilomban egy bégető használt Prius?

...de olyan szépen pakolja DCT a fokozatokat, meg igenis tetszik a hangja (sohase hitte

Ja; hogy ez egy évben alig párszor történik, mert amikor dolgozni járok, akkor elintéz mindent 1500-2000 között?
Légyszíves, ne akarj megzavarni a negatív hullámaiddal..

...biztos ki lehet mutatni statisztikákkal alátámasztva, matematikailag levezetve, hogy van átlagos ideális autóvásárlási/tartási/cserényi ciklus a költségek/biztonság/üzembiztonság/nyugodtság/csapdák halmazban, ami a legolcsóbb/emberileg legbarátságosabb üzemeltetés. Mondjuk - úgy tippre - 3-5 évesen venni, 8-10 évesen eladni.

Vagy nem.

De hogy a neppereken, meg egyéb, közlekedéshez kapcsolódó szakembereken kívül ebben az össznépi játékban egy teljes, úgy negyven-ötven éves ciklusban nagyon kevesen tudnak saját zsíron sokkal olcsóbban/mégis komfortban közlekedni, mint a többiek, azt esélyesnek tartom.
Mindenki a saját szintjén nyomorog:D

Nézd én pl autóbuzi vagyok, 2005ben, 20 évesen kezdtem a Wallisban, és azóta is csak autókkal dolgoztam, utóbbi években tudatosan terelve magam a végcél, a nehéz tgk szakosztály felé. Több a lóvé azon a fertályon:)
Manapság a vezetés és az autótartás is kezd elmenni pénzügyi és praktikus irányba, kivétel az Arteonom, azt nagyon-nagyon szeretem, ennek ellenére épp meg lesz hirdetve egy év után.. Megjött a céges Octavia, családinak meg a plugin Passat lett (amúgy nem volt drága, 7,3M volt).
Mindig tervben van egy épített pályaautó, de sajnos hiszek az asszonynak amikor azt mondja hogy leveszi a tökeimet ha ilyet csinálok:D Utóbbi években így maradt a céges AMG szirszarokkal való csapatás, Budaörs-Kecskemét-Budaörs, rekord 1 óra 22 perc;)

Szóval nekem pénzügyileg a rövid távú tartás jött be, jól veszem a kocsikat és jó áron adom is el 2-3 év után. De nekem ez a foglalkozásom is..
Egy átlagembernek simán jó egy 2-3 évesen megvett autó, és azt hosszútávra megtartva, így az éves értékcsökkenés nem annyira szembetünő.

Nagyon sok embernek az autó csak eszköz, megtehetné, de nem vesz újat/újabbat, sokaknak meg státuszszimbólum..

Na jól elmondtam a nagy semmit:)
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 447
36 491
113
:eek:

...ti tudtátok, hogy a KuKirin G2 Pro nem vietnámi pöcörő regeneráló/keményítő...?:eek:

...hanem elektromos roller scooter?

Szerintem az egyik munkatársam sem biztos arra számított, amit kapott a nagy dobozban (elég indiszponáltnak tűnt; biztos dealerkedni is akart sorstársainak is boltolva:D)

Mindenesetre a beüzemelés úgy sikerült, mint a babakocsi gyárban dolgozó Szergej otthoni ügyködése, aminek a végeredménye egy T-54-es:
Kipróbáltam magam is: Ezzel is lehet támadni:hadonaszos:

És jogilag nem használható se közúton sem járdán? Vagy jogilag smkp? Vagy mi a helyzet most? Azt tudom, hogy az AB kimondta, hogy az elektromos roller nem gépjármű, de gépi hajtású vagy mi
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
:eek:

...ti tudtátok, hogy a KuKirin G2 Pro nem vietnámi pöcörő regeneráló/keményítő...?:eek:

...hanem elektromos roller scooter?

Szerintem az egyik munkatársam sem biztos arra számított, amit kapott a nagy dobozban (elég indiszponáltnak tűnt; biztos dealerkedni is akart sorstársainak is boltolva:D)

Mindenesetre a beüzemelés úgy sikerült, mint a babakocsi gyárban dolgozó Szergej otthoni ügyködése, aminek a végeredménye egy T-54-es:
Kipróbáltam magam is: Ezzel is lehet támadni:hadonaszos:
Csak óvatosan!
A nejem most mesélte, hogy irgalmatlan sok baleset van ezekkel.
És ha elesel az esetek nagy részében nincs bukósisak (bérléshez sem adnak). Csak egykét komolyabb manuszon lehet komplett felszerelést látni.
Nagyon durva sztorik vannak. Már az Okitiből jelezték a kormányzatnak, hogy piszok gyorsan le kell ezeket szabályozni, mert olyan nagy a baj.
Fiatal életerős emberek rokkannak meg végleg.