Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 114
113
Mult hónapba jött pár új Merci,és azokon nem lehet egy mozdulattal kikapcsolni a vészfékező rendszert.És újrainditáskor visszakapcsol.
Befékezett felüljáró árnyékára a kollégának-és a mögötte jövő pkw utolérte.....(csak kocsik törtek kicsit,nagyobb baj nem történt szerencsére)

Személy kocsikban se jobb. Minden nap látok indokolatlanul, hirtelen befékező autókat. Meg sávba idegbeteg módon "visszakormányzókat". Erős meggyőződésem, hogy nem a sofőrök csinálják ezeket.
Pl. körforgalomba menne be az autó, mögötte megyek. Biciklis, bringáról leszállva áll az út szélén. Előttem lévő kocsi besatuzik, pedig senki sincs előtte. Aztán megy tovább...
Gondolom közel állt az út széléhez a biciklis.
E mellet tök jó cikk volt pl. a totalcar-on arról, hogy valaki vett egy új BMW-t, az adaptív sávtartós tempomat meg az egyenes úton, autóúton bevitte a szalagkorlátba XD
Aztán hiába perelte a forgalmazót, szerintük full jól működik a rendszer. Igaz, vagy a harmadik ilyen BMW állt már bele így falba, abból típusból.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 713
113
Személy kocsikban se jobb. Minden nap látok indokolatlanul, hirtelen befékező autókat. Meg sávba idegbeteg módon "visszakormányzókat". Erős meggyőződésem, hogy nem a sofőrök csinálják ezeket.
Pl. körforgalomba menne be az autó, mögötte megyek. Biciklis, bringáról leszállva áll az út szélén. Előttem lévő kocsi besatuzik, pedig senki sincs előtte. Aztán megy tovább...
Gondolom közel állt az út széléhez a biciklis.
E mellet tök jó cikk volt pl. a totalcar-on arról, hogy valaki vett egy új BMW-t, az adaptív sávtartós tempomat meg az egyenes úton, autóúton bevitte a szalagkorlátba XD
Aztán hiába perelte a forgalmazót, szerintük full jól működik a rendszer. Igaz, vagy a harmadik ilyen BMW állt már bele így falba, abból típusból.
Ismerősöm a faceliftes Passattól kapott agybajt; besatuzott balra kanyarodó sávba sorolás előtt, mert szerinte az egyenesen haladó sávban állóba akart belecsattani (a srác nagyon nyugodtan, higgadtan vezet), visszarántotta a kormányt a kerékpárosra egy furgon mögött, meg ilyenek...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 114
113
Ismerősöm a faceliftes Passattól kapott agybajt; besatuzott balra kanyarodó sávba sorolás előtt, mert szerinte az egyenesen haladó sávban állóba akart belecsattani (a srác nagyon nyugodtan, higgadtan vezet), visszarántotta a kormányt a kerékpárosra egy furgon mögött, meg ilyenek...

Nem semmi!
Ki ne vágyna egy ilyen időzitett bombára :D
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ez most nem tudom, hogy jön az eredeti felvetésemhez...
Ugyanis folyamatosan a vezetésre figyelni nem kényelmi funkció, hanem kötelesség!
(már csak tudom, napi 3-6 órákat vezetek, attól függően milyen dolgaim vannak)

Az adaptív tempomatra meg gondolom a többi vezetéstámogató rendszere írtad hogy kb kretének nem van. Ezzel nem értettem egyet.

Egyszerűen helyükön kell ezeket is kezelni, kényelmi funkciók amik megkönnyítik az életet, mint az automata kávégép.

Az meg egy jó elmélet hogy folyamatosan feszülten kell figyelni, erre irtam hogy ha van egy gyakorlatilag Level 2 önvezetőrendszer a kocsidban akkor már szinte csak mozizol és akaratlanul is elmbambizhatsz, mert tartósan nem csinálsz semmit aktívan, azt meg unja az agyad.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 713
113
Nem semmi!
Ki ne vágyna egy ilyen időzitett bombára
A céges e-Golf nekem már satuzott be az út szélén picit kiálló kukára, illetve arra, hogy egy fiatalember - olyan bűvészesen - felvette a kabátját nagy ívben a buszmegállóban.
Egy élmény volt...

A saját 2022-es fapados I30-am szerintem nem tud befékezni, csak beriaszt.
Jelez, ha az előttem levő elindult. Nyilván nem tudja megkülönböztetni az araszolást az elindulástól...
No meg riaszt, ha szerinte ebből ütközés lesz.
De nem következetes, s az utasaim szerint sem: Van amikor rázuhanok az előttem levőre (kivel nem fordult már elő ilyen?) s mélyen kussol..., amikor meg szépen, lassan mögé fékezek, akkor meg nekiáll rikoltozni.
Kanyarívben parkoló kocsihoz közeledve is beriaszt...
De már úgy vagyok vele, mint a paraszt bácsi a vonaton...
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 114
113
Az adaptív tempomatra meg gondolom a többi vezetéstámogató rendszere írtad hogy kb kretének nem van. Ezzel nem értettem egyet.

Nincs olyan vezetés támogató rendszer ami pótolná a sofőr figyelmét. Ez szerintem tény.
A figyelmed meg pont azért nem lankad, mert folyamatosan te vezetsz, te dolgozol így az agyad is folyton éber.
Amint fentebb is olvashatod, ez a sok cucc alapvetően arra jó, hogy halálra idegesítsen, meg egy plusz bizonytalansági faktort vigyen a vezetésbe.
A baj az, hogy az EU megint rossz oldaláról fogta meg a problémát.
Nem azt mondta, hogy legyenek képzettebbek a vezetők. Pl. 4-5 évente kötelezően járjanak el vezetéstechnikai tréningre.
Hanem azt mondta, hogy vezessen helyetted az autó. És egyre több szart tesznek kötelezően a kocsiba, amik kúrva drágák, így az autó is az, de legalább erősen megkérdőjelezhető a hasznuk.
Vezettem ilyen szarokkal szerelt új kocsikat. Csak annyit értek el, hogy k*rvára nem akarok új autót venni. Ennyi.
Én az a fickó vagyok akit még a start-stop is idegesít. :D
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 409
20 569
113
Nincs olyan vezetés támogató rendszer ami pótolná a sofőr figyelmét. Ez szerintem tény.
A figyelmed meg pont azért nem lankad, mert folyamatosan te vezetsz, te dolgozol így az agyad is folyton éber.
Amint fentebb is olvashatod, ez a sok cucc alapvetően arra jó, hogy halálra idegesítsen, meg egy plusz bizonytalansági faktort vigyen a vezetésbe.
A baj az, hogy az EU megint rossz oldaláról fogta meg a problémát.
Nem azt mondta, hogy legyenek képzettebbek a vezetők. Pl. 4-5 évente kötelezően járjanak el vezetéstechnikai tréningre.
Hanem azt mondta, hogy vezessen helyetted az autó. És egyre több szart tesznek kötelezően a kocsiba, amik kúrva drágák, így az autó is az, de legalább erősen megkérdőjelezhető a hasznuk.
Vezettem ilyen szarokkal szerelt új kocsikat. Csak annyit értek el, hogy k*rvára nem akarok új autót venni. Ennyi.
Én az a fickó vagyok akit még a start-stop is idegesít. :D
A torlódás asszisztens elég hasznos.

Hyindai Ioniq-ot amúgy vezettem sávelhagyás gátlóval, majdnem összetörte a bérautót. Az például aláírom, hogy egy fos volt. De aki ilyen kínai szart vesz, az meg is érdemli! Inkább a dácsia, az is különb! Abban legalább nincs semmi ilyen elektronika, csak a kamaz processzor!
 
  • Hűha
Reactions: enzo and Kim Philby

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nincs olyan vezetés támogató rendszer ami pótolná a sofőr figyelmét. Ez szerintem tény.

Figy, pont ez a lényege ezeknek a rendszereknek. Amikor a söfőr nem figyel (bár figyelnie kellene), akkor pótolja és beavatkozik helyette.

A figyelmed meg pont azért nem lankad, mert folyamatosan te vezetsz, te dolgozol így az agyad is folyton éber.

Igen. Azért ha 3., 10 órája vezetsz, már nem biztos hogy éber vagy.

Amint fentebb is olvashatod, ez a sok cucc alapvetően arra jó, hogy halálra idegesítsen, meg egy plusz bizonytalansági faktort vigyen a vezetésbe.
Bocs de ez egy marhaság. Ha jól működik a cucc és jól van paraméterezve, akkor az nagy könnyebbség és kiszomíthatóan fog működni. És igen, nem minden gyártónak sikerült ezt megugornia, a felhozott példák épp azok a BMW és konszervágenek, ahol erre a fejlesztésre jól ráaludtak, és most kapkodva igyekeznek bepakolni a kocsikba félkész rendszereket. A BMW pár éve pl. rendszeresen megbukott szimpla bábus teszteken is, annyira béna a rendszere (most nem tudom milyen). Aki meg 10-20 éve fejlesztgeti, reszelgeti ezeket, azoké meg jó.

A baj az, hogy az EU megint rossz oldaláról fogta meg a problémát. Nem azt mondta, hogy legyenek képzettebbek a vezetők. Pl. 4-5 évente kötelezően járjanak el vezetéstechnikai tréningre. Hanem azt mondta, hogy vezessen helyetted az autó. És egyre több szart tesznek kötelezően a kocsiba, amik kúrva drágák, így az autó is az, de legalább erősen megkérdőjelezhető a hasznuk.

Ennek nem sok köze van az EU-hoz, legalább 15 éve vannak ilyen rendszerek rendszerben személygépkocsiban, az EU akkor még sehol sem volt, és mára már elég elterjedtek. És nem, továbbra sem arról szólnak ezek, hogy az ember kipihenten, frissen beül a kocsiba és szépen vezet, hanem amikor nincsen már toppon mert fáradt, kialvatlan, csipog az asszony / üvölt a gyerek, de menni kell. Ha meg nem tetszik, ki lehet kapcsolni.

Az EU legfeljebb annyit tesz ehhez hozzá, hogy noszogatja a maradék, olcsósított gyártókat, hogy szíveskedjenek felzárkózni és ezeket az életmentő rendszereket (balesetmegelőzési rendszerek, vészhívó rendszerek) igen mindenki pakolja be a kocsikba hogy ne haljanak meg feleslegesen se utasok, se gyalogosok.

Vezettem ilyen szarokkal szerelt új kocsikat. Csak annyit értek el, hogy k*rvára nem akarok új autót venni. Ennyi.

Én meg vezetek ilyen "szarokkal" szerelt kocsikat, tök jól működnek sok tízezer kilométer és sok év után, legalább egy komolyabb balesetet megakadályozva, amikor igen, én bambultam be, és nyomott satuféket helyettem 150-ről 0-ra. Szinte soha nem tapasztaltam, hogy bezavart volna, egyszerűen csak ott van a háttérben, és figyel folyamatosan. "Ennyi".

A valóságban jól működik, íme pár példa (és ne hozz fel sokadszorra BMW-ket meg konszervágeneket a dzsunka, sávok között részegen kóválygó vezetéstámogató rendszereikkel, nem olyat kell venni és kész).

Ezekből csúnya ráfutásoss baleset lett volna:


Itt meg a beaggrózott söfőr + hülye gyalogos kombót védte ki:

https://youtu.be/l_6Lw0xoKkY?si=tvElPJGbxe6m-olG


Én az a fickó vagyok akit még a start-stop is idegesít. :D

Hát ezzel nem vagy egyéniség, az kell a francnak. :D
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 551
8 367
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20240502/erre-az-autopalya-szakaszra-vart-fel-magyarorszag-683963
"Forgalomba helyezték az M6-os autópálya Bóly és Lippó közötti szakaszát - jelentette be Pántya József útépítésekért felelős helyettes államtitkár a sztráda bólyi csomópontjánál."
Na ennek is kb úgy van értelme mint a gólyafosnak a vízen.... jó párszor jártam az M6 sztrádán...Pécstől-Mohácstól-Paksig totál értelmetlen az egész. Hiába a határ forgalom ha a nagy szállítmányozási cégek konvojai elkerülik.... Bőven elég lett volna viaduk meg egyéb alagút faszságon kívül egy széles két sávos autóút. Ugyanúgy szép Szabolcsi megyénkben tegnap délelőtt 10-13 óra között tengi lengi Nyíregytől-Naményig a pályán.... oda vissza. Se ukrán se románokkal nem találkoztam. Mintha vasárnap délután lenne
Inkább fejleszteni kéne az amortizálodó hazai főút és jelentősebb mellék úti hálózatot. Némelyik kész katasztrófa.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and alali77

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Na ennek is kb úgy van értelme mint a gólyafosnak a vízen.... jó párszor jártam az M6 sztrádán...Pécstől-Mohácstól-Paksig totál értelmetlen az egész. Hiába a határ forgalom ha a nagy szállítmányozási cégek konvojai elkerülik.... Bőven elég lett volna viaduk meg egyéb alagút faszságon kívül egy széles két sávos autóút. Ugyanúgy szép Szabolcsi megyénkben tegnap délelőtt 10-13 óra között tengi lengi Nyíregytől-Naményig a pályán.... oda vissza. Se ukrán se románokkal nem találkoztam. Mintha vasárnap délután lenne
Inkább fejleszteni kéne az amortizálodó hazai főút és jelentősebb mellék úti hálózatot. Némelyik kész katasztrófa.

Ez jelenleg tényleg így van, az M6 forgalma egy vicc, de elfelejted hogy jövőre így lesz egy második autópálya szakasz Horvátországba a tengerpartig a horvát szakasz befejezésével. Akkor viszont nem kell mindenkinek az M7-esen torlódnia nyáron..
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 771
5 127
113
Ez jelenleg tényleg így van, az M6 forgalma egy vicc, de elfelejted hogy jövőre így lesz egy második autópálya szakasz Horvátországba a tengerpartig a horvát szakasz befejezésével. Akkor viszont nem kell mindenkinek az M7-esen torlódnia nyáron..
Ami még fontosabb - ahogyan az a cikkben is írva vagyon - a Villányi borvidék is gyorsabban elérhető lesz amint megépül az összeköttetés. Továbbá 2026-ra azaz a Mohácsi csata 500. évfordulójára szintén épül majd egy Mohácsot is elérő bekötő út...Ezáltal mindkét tájegység idegenforgalma megugorhat.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 409
20 569
113
Ami még fontosabb - ahogyan az a cikkben is írva vagyon - a Villányi borvidék is gyorsabban elérhető lesz amint megépül az összeköttetés. Továbbá 2026-ra azaz a Mohácsi csata 500. évfordulójára szintén épül majd egy Mohácsot is elérő bekötő út...Ezáltal mindkét tájegység idegenforgalma megugorhat.
Szinte látom a tömött kocsisorokat megtekinteni a csata 500. évfordulójára épült emlékművet: a bekötőutat!
Ilyen méltó emlékművet még Rákosi elvtárs sem tudott megálmodni! Vonzani is fogja a turistákat, akik nem láttak még aszfaltcsíkot!

Villányra is egy dolog kell még: nagyobb (autó)forgalom! Az a 20 perc autókázás a pályától volt biztos ami az idegenforgalom útjában állt. A Balaton északi partjára is csak azért nem megy senki mert nincs ott autósztráda!

Autópálya a horvát partokig: rosszabb idegenforgalmi lehetőségek az útvonal melletti magyar régióknak.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 713
113
Figy, pont ez a lényege ezeknek a rendszereknek. Amikor a söfőr nem figyel (bár figyelnie kellene), akkor pótolja és beavatkozik helyette.



Igen. Azért ha 3., 10 órája vezetsz, már nem biztos hogy éber vagy.


Bocs de ez egy marhaság. Ha jól működik a cucc és jól van paraméterezve, akkor az nagy könnyebbség és kiszomíthatóan fog működni. És igen, nem minden gyártónak sikerült ezt megugornia, a felhozott példák épp azok a BMW és konszervágenek, ahol erre a fejlesztésre jól ráaludtak, és most kapkodva igyekeznek bepakolni a kocsikba félkész rendszereket. A BMW pár éve pl. rendszeresen megbukott szimpla bábus teszteken is, annyira béna a rendszere (most nem tudom milyen). Aki meg 10-20 éve fejlesztgeti, reszelgeti ezeket, azoké meg jó.



Ennek nem sok köze van az EU-hoz, legalább 15 éve vannak ilyen rendszerek rendszerben személygépkocsiban, az EU akkor még sehol sem volt, és mára már elég elterjedtek. És nem, továbbra sem arról szólnak ezek, hogy az ember kipihenten, frissen beül a kocsiba és szépen vezet, hanem amikor nincsen már toppon mert fáradt, kialvatlan, csipog az asszony / üvölt a gyerek, de menni kell. Ha meg nem tetszik, ki lehet kapcsolni.

Az EU legfeljebb annyit tesz ehhez hozzá, hogy noszogatja a maradék, olcsósított gyártókat, hogy szíveskedjenek felzárkózni és ezeket az életmentő rendszereket (balesetmegelőzési rendszerek, vészhívó rendszerek) igen mindenki pakolja be a kocsikba hogy ne haljanak meg feleslegesen se utasok, se gyalogosok.



Én meg vezetek ilyen "szarokkal" szerelt kocsikat, tök jól működnek sok tízezer kilométer és sok év után, legalább egy komolyabb balesetet megakadályozva, amikor igen, én bambultam be, és nyomott satuféket helyettem 150-ről 0-ra. Szinte soha nem tapasztaltam, hogy bezavart volna, egyszerűen csak ott van a háttérben, és figyel folyamatosan. "Ennyi".

A valóságban jól működik, íme pár példa (és ne hozz fel sokadszorra BMW-ket meg konszervágeneket a dzsunka, sávok között részegen kóválygó vezetéstámogató rendszereikkel, nem olyat kell venni és kész).

Ezekből csúnya ráfutásoss baleset lett volna:


Itt meg a beaggrózott söfőr + hülye gyalogos kombót védte ki:

https://youtu.be/l_6Lw0xoKkY?si=tvElPJGbxe6m-olG




Hát ezzel nem vagy egyéniség, az kell a francnak. :D
A vezetésbiztonsági rendszereknek nem vitatható képességeik vannak:
Ahogy te is említetted, van olyan szituáció, amire egy f-1 pilóta sem tud kellő időben reagálni; elég egy "eMTíVí" szimbólum módjára eléd csapódó autó az autópálya másik oldaláról stb.
Egy jól programozott asszisztensnek meg ez is csak egy rutin matematikai feladat.

Nőtt a forgalom, nőttek a teljesítmények, menetteljesítmények, komplexebbek az útvonalhálózatok, kívánatos a jelenléte ezeknek a rendszereknek, e téren nincs vita.


Viszont az éremnek mindig két oldala van.

1, Minden probléma megoldása újabb problémákat vet fel.

Folyománya:
2, Az emberi természet alapvetően gyarló,
...ráadásul ha más nem tudat alatt ezeket a rendszereket, egyéb képességeket integrálja a figyelembeosztásába, saját képességeibe, teljesítményeibe.

A téli gumik forradalmi fejlődésével - ha ritkán- van hó, ugyanúgy nyomják a tempót, mintha száraz lenne az út.
De ugyanez igaz az ABS, ESP meglétére is.
Pedig ha elveszted a tapadást, kiderül, hogy ott, akkor az a 60 bőven elég lett volna 30-nak is.
Aztán meg csak nézünk, amikor balesetet látunk youtube-on, híradókban, hogy ezt most hogy!?
Hova lett az egészséges életösztön, a józan ész!?

...hát le lett passzolva a hárombetűsöknek...
Igen; amikor lopózva csökkentette az óvatosságomat az első ABS-s, széles gumis céges Golf IV, majdnem sikerült megtörni a hóban: A jót könnyű megszokni Nysa, Robur, 2107-es Lada után...

Nagy tanulság volt, azóta igyekszem úgy vezetni, mintha eleve nem lehetne rá, arra sem számítani...

Sávtartó: nem szoktam használni az I30-ban, csak bizonyos alkalmakkor (csak autópályán oldalszeles időben; ha "észleli" az oldalszelet és hagyom, hogy küzdjön vele, mert akkor nem akar 20 kilométer után pihenni küldeni, hanem másfél órán túl is adok neki elfoglaltságot:D, anélkül hogy osztaná az észt - sajátos programozás...)

Megint csak sávtartó és igen; saját gyarlóság: A megkívánt csoki csomagolás kibontása két kezet kívánt az autópályán.
Megoldás? Nem az, hogy megállok a legközelebbi pihenőhelyen, neeem; sávtartó be, én meg küzdöttem a csomagolással...
Helyes? Nem: Elcsábulás.

Ahogy emberi gyarlóság:
3., 10 órája vezetsz, már nem biztos hogy éber vagy.

Nem vagy éber, nem vagy toppon. E rendszerek nélkül felelőtlenség, bele sem vágnál.
....ííígen én is vezettem 24 órát gyakorlatilag egybe részeg nőgyógyászokkal konferencia"kaland"túrán, meg hasgörccsel ködben még nagyobb tempóval, csakhogy ne kelljen finom úri nőihölgy utasokat - csapot-papot módra - otthagyva a parkolóban hősiesen, vidáman "trombitálva" megharcolni egy wc-csészével...
33 év alatt voltak ilyen necces sztorik is, ha nem is sok. Megúsztam ezeket, qurva mákom volt, nem vagyok rájuk büszke magam előtt sem, pláne nem szoktam őket megosztani tábortűznél...

Szóval ha nincs három betűsök garmadája és felelősen gondolkodsz, akkor az átlagos emberi teljesítőképességedhez igazítod pl. az útiterved; pl. 3/4 óránként megállsz pár percre pihenni, nyújtózkodni, fekvőtámaszokat nyomni (én pl. azt is szoktam) ha meg ott van az elektronikus őrangyal sereg, akkor meg 3-10 órákat vezetsz, mert azt hiszed, hogy a kritikus helyzetben helyetted toppon lesz az elektronika.

Amúgy meg tele vannak ((komolyan, kórházban dolgozom) a szakrendelők, meg a kórházak a trombózisos, infarktusos, stb. az egyben túl sokat ülő irodistákkal, szalagmunkásokkal, meg sofőrökkel.
Ha túlélték.

Nem a hárombetűs a baj, hanem a gyarló ember.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 114
113
Igen. Azért ha 3., 10 órája vezetsz, már nem biztos hogy éber vagy.

Csináltam párszor, lévén árú szállítóként is dolgoztam egy időben. :rolleyes:
Ott is volt tempomat, de nem használtam. És pont azért mert baleset veszélyes. És miért az?
Üres pályán haza felé este, nehéz nem bealudni. Ha még a gázpedált se kell nyomnod, és a forgalmat se kell figyelned "hiszen majd tartja a sávot, meg fékez ha lassítanak" akkor tutira bealszol. Minél több mindenre kell figyelned annál éberebb maradsz.
És misinatorral értek egyet, nem szabad túltolni. Nekem is volt, nem is egyszer, hogy maradt a kocsin árú és haza jöttem vele.
Munkaidőm lejárt, túlórát nem fizették, fáradt is vagy, innentől kezdve le is szarod, hogy mit mond a cég. Egyik se fizet annyit, hogy összetörd magadat vagy a kocsit. Ez ennyi.
Kamionosoknál is okkal van kötelező pihenő idő. Az ember simán kifárad. És ezen semmilyen elektronika nem tud segíteni, szerintem.

A valóságban jól működik, íme pár példa (és ne hozz fel sokadszorra BMW-ket meg konszervágeneket a dzsunka, sávok között részegen kóválygó vezetéstámogató rendszereikkel, nem olyat kell venni és kész).

Ezekből csúnya ráfutásoss baleset lett volna:

Itt meg a beaggrózott söfőr + hülye gyalogos kombót védte ki:

https://youtu.be/l_6Lw0xoKkY?si=tvElPJGbxe6m-olG

Itt megint nem akarlak megbántani, de aki a videóban szereplő helyzeteket nem tudja kezelni az tényleg menjen busszal!
Ehhez rohadtul nem kell semmilyen elektronika :D
Ha meg azt akartad bizonyítani, hogy a Honda rendszere jó, és a BMW-vel ellentétben nem akar megölni, akkor azt elismerem.
De nem látom, hogy ez egy átlag vezetőnek, átlag képességekkel miért okozna gondot? o_O
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 602
12 713
113
De, hogy jól működő Hondás videóknál legyen valami izgalmasabb is.
Egy kis hazai, kalányos iramban szuzuki edition:

"...kalányos iramban szuzuki edition..."

Kész vagyok! Zseniális!

A nap mondása Horváth Mátétól (Tudom sokan nem kedvelik, én Csikóshoz hasonlóan kifejezetten kedvelem a stílusát), magamra nézve telitalálat:

"...A látszatnak élő kelet-európaiak lélekállata hagyományosan egy háromhengeres 7-es BMW abroszbelsővel és 15-ös acélfelnikkel..."

Oké, nem BMW, meg semmiképpen nem prémium, de mint tudjátok, Life felszereltségű (tehát pl. abroszbelsős) I30-at vettem újonnan háromhengeres, ezres motorral* és 15-ös acélfelnikkel.

*Kizárólag az automata váltó miatt cseréltem autót - leginkább a kopott csípőm miatt.

...de azért szétnézve a borsodi megyei kórház területén, hogy - eltekintve az orvosok autóitól; ugye említettem korábban, van EQS, AMG GT, Q8, Lexus LC is stb. - a betegek, hozzátartozók, fuvarozó ismerősök milyen koros és állapotú kocsikkal közlekednek be a megyéből, ahhoz képest nekem teljesült az álmom.

Minden relatív; soha nem szabad elfelejtenünk, hogy jó eséllyel - akár összehasonlíthatatlanul - tehetősebbek vagyunk (a sz ó eredeti jelentésében) és fejlettebb környezetben élünk a világ lakosságának a többségénél.
 

BJani

Well-Known Member
2020. január 28.
1 492
3 939
113
De, hogy jól működő Hondás videóknál legyen valami izgalmasabb is.
Egy kis hazai, kalányos iramban szuzuki edition:

Ezt a helyet ismerem, napi szinten járok itt oda-vissza. Baromi veszélyes hely, sok a baleset itt. (mérni itt sosem mérnek, csak 500 méterrel tovább az egyenes részen... az jobban fizet, a többi le van szarva magasról sajnos)
A Suzukis netto hülye volt, meg totál túl gyors is a kanyarhoz, de a kamerás kocsi sem teljesen úgy megy, ahogy kéne... És ő sem lassú. Ha a külső sávba fordul a kamerás meg az előtte levő, akkor a Szuzka lehet pont befér még a belsőbe, és nem a járdaszigetet kapja be...
Mellesleg az út is iszonyat szar állapotban van itt, az sem segíti a tapadást...
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 204
60 114
113
Ezt a helyet ismerem, napi szinten járok itt oda-vissza. Baromi veszélyes hely, sok a baleset itt. (mérni itt sosem mérnek, csak 500 méterrel tovább az egyenes részen... az jobban fizet, a többi le van szarva magasról sajnos)
A Suzukis netto hülye volt, meg totál túl gyors is a kanyarhoz, de a kamerás kocsi sem teljesen úgy megy, ahogy kéne... És ő sem lassú. Ha a külső sávba fordul a kamerás meg az előtte levő, akkor a Szuzka lehet pont befér még a belsőbe, és nem a járdaszigetet kapja be...
Mellesleg az út is iszonyat szar állapotban van itt, az sem segíti a tapadást...

Ismerem én is a helyet. A kedvencem a vasúti átjáró, ott néha át kell mennem.
És igen, a kamerás taxis is részben hibás. De a szuzukiban is van elvileg fékpedál, amivel lassítás után mások mögé is be lehet ám sorolni :rolleyes:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 711
10 650
113
Ezt a helyet ismerem, napi szinten járok itt oda-vissza. Baromi veszélyes hely, sok a baleset itt. (mérni itt sosem mérnek, csak 500 méterrel tovább az egyenes részen... az jobban fizet, a többi le van szarva magasról sajnos)
A Suzukis netto hülye volt, meg totál túl gyors is a kanyarhoz, de a kamerás kocsi sem teljesen úgy megy, ahogy kéne... És ő sem lassú. Ha a külső sávba fordul a kamerás meg az előtte levő, akkor a Szuzka lehet pont befér még a belsőbe, és nem a járdaszigetet kapja be...
Mellesleg az út is iszonyat szar állapotban van itt, az sem segíti a tapadást...
Ha jól látom, ott még nem volt külső sáv, csak az "ugrató" után kezdődött. Így jár aki a balra forduló sávban akar előzni. Valahogy a két másik autó annyira gyorsan menőnek nem tűnt. De "személyesen" nem ismerem a helyet.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby