Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 310
20 247
113
Be kell zárni az ilyen Bz-s, Csörgős stb. mellékvonalakat, nincs már pénz a vasúti romantika fenntartására, ez van. 2010-ben is sok mellékvonalon csak jelképes volt az újraindítás, néhol napi 2 pár vonattal stb. Dízel busz sem környezetszennyezőbb, mint a Bz (igazából kevésbé kellene az legyen, mert a BZ motorja nem Euro akárhányas... igaz a közúton nagyobb a gördülési ellenállás, viszont nincs is dögnehéz vasúti kerék, forgóváz, nem értek hozzá végül is melyik zöldebb akkor), amennyi utas van ezeken a járatokon, azt elviszi. Csak buszt kellene biztosítani eleget. De olcsóbb a busz, mint a motorvonat, a buszmegállókba sem kell tárcsával integető ember (jó, vasúti megállóba sem feltétlen kell). Ettől még a Lázár egy nárci pszichopata alak, ahogy a Kóka is az volt.
Oké, csak épp most volt hír, hogy a buszt is építik le, ami a bezárt mellékvonal helyett jöhetne... Mi lesz a megfejtés az univerzális válaszok közül?
  1. Vegyél fel CSOK-ot?
  2. Gyurcsány?
  3. HÁBORÚ?

Persze, hogy olcsóbb a busz, mert nincsen rávarrva a pálya fenntartása.
Amúgy a közutak is megérnek egy misét... kb. ugyanannyit költenek a felújításukra. Amikor Budapesten, vagy Szentendrén, nem szegény vidékeken, mint Nógrád, olyan tankcsapdák vannak, hogy az ukrán Hummer 3-as menekültek gépeiben nem tesz csak kárt... akkor költői kérdések merülnek fel bennem.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 766
28 756
113
Nyilván nincs utas ha elmegy reggel 5-kor egy vonat meg este 8 kor.... ha adnának egy rendes ütemes menetrendet akkor megjelnnének az utasok is csak nincs hozzá elég jármű nyilván mindenki rohadt hülye az EU-ban, hogy nyitja újra a bezárt mellékvonalakat, csak mi vagyunk olyan nagy helikopterek, hogy bezárjuk....
Nincs utas sem. A falusi nyuggerek nem ingáznak sehova, a cigókat meg viszi a fekete dobozos. Az összes vasúti mellékvonal bezárható gyakorlatilag, pár extrém kivételt kivéve (Budapest előváros vagy Balaton).
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 241
35 868
113
Oké, csak épp most volt hír, hogy a buszt is építik le, ami a bezárt mellékvonal helyett jöhetne... Mi lesz a megfejtés az univerzális válaszok közül?
  1. Vegyél fel CSOK-ot?
  2. Gyurcsány?
  3. HÁBORÚ?

Soros, Brüsszel :)

Amúgy a közutak is megérnek egy misét... kb. ugyanannyit költenek a felújításukra. Amikor Budapesten, vagy Szentendrén, nem szegény vidékeken, mint Nógrád, olyan tankcsapdák vannak, hogy az ukrán Hummer 3-as menekültek gépeiben nem tesz csak kárt... akkor költői kérdések merülnek fel bennem.

Igen. De azok nem csak a busz kedvéért léteznek.
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 753
113
Nyilván nincs utas ha elmegy reggel 5-kor egy vonat meg este 8 kor.... ha adnának egy rendes ütemes menetrendet akkor megjelnnének az utasok is csak nincs hozzá elég jármű nyilván mindenki rohadt hülye az EU-ban, hogy nyitja újra a bezárt mellékvonalakat, csak mi vagyunk olyan nagy helikopterek, hogy bezárjuk....

Ha ekkora nagy biznisz, vegyen fel a vasútbuzulls szakkör egyetemleges jelzálogot a sajàt otthonára és valósítsa meg a mellékvonalakat, és gyönyörködjön ahogy megy a kisvonat üresen. Óránként.

Lesz csodálkozás az első hónap után a kiadás - bevétel sorok nézegetése közben. De végülis közpénzből miért is ne, igaz? Olancép!

Saját csalánt saját f….al verjetek. Ezeket a vonalakat vidáman kiszolgálja/felváltja akár egy privát üzemeltetésű mikrobusz is. Piaci árakon természetesen.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 310
20 247
113
A vízközmű felkészül. Hamarosan Magyarország területének ötödén nem jön majd iható víz a csapból és használt vízvezetékhálózat nincs...

Ide vezetett a rezsicsökkentés. Az előkészített MÁV fejlesztések lehúzása meg dettó ide.
Majd odaköltöznek a népek, ahol van víz. motiválják az alacsony mobilitású magyar lakosságot a nagyobb mozgékonyságra.

Ilyen helyek:
  • Az akkugyárak (odavezetik a vizet, ha helyben nincs is)
  • Külföld

Ha ekkora nagy biznisz, vegyen fel a vasútbuzulls szakkör egyetemleges jelzálogot a sajàt otthonára és valósítsa meg a mellékvonalakat, és gyönyörködjön ahogy megy a kisvonat üresen. Óránként.

Tudod, A Miniszterelnök kertjébe épült egy mellékvonal, ami üresen jár. Ő milyen jelzálogot vett fel az otthonára? Kínait?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 310
20 247
113
Igen. De azok nem csak a busz kedvéért léteznek.
Félreértetted: az autópályánál alacsonyabb rendű utak csak véletlenül léteznek, mert még a természet nem követelte teljesen vissza őket. Mondjuk a múlt hétvégén az M-7-en is jó nagy kátyú volt a külső sávban... de közút, mit várunk. Építs magadnak a házadra felvett jelzálogból, ha nem tetszik...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 794
9 601
113
Minden településre vezet közút. Így a vasúti pálya csak plusz infrastruktúra. Plusz az út költségein a tömegközlekedés osztozik a személyközlekedéssel. Persze sokszor a vidéki autóutak elég rossz topológiájúak, karácsonyfa-elrendezésűek például, míg a vasút egyvonalban összeköthet ilyen településeket. De nem gondolom elsőre, hogy ez kompenzálhatná-e a plusz költségeket.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

beta

Well-Known Member
2011. október 26.
5 794
9 601
113
Dízelmozdonyra, dízel motorvonatra egy kanyit sem ad az Unió. Nem környezetbarát.

Azt lehet hogy meg lehet oldani. Például uniós pénzből vesz az ember villanymozdonyt, vagy abból újít fel pályát és amit így megspórol abból vesz az állam dízelmozdonyt.
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 156
10 548
113
Ha ekkora nagy biznisz, vegyen fel a vasútbuzulls szakkör egyetemleges jelzálogot a sajàt otthonára és valósítsa meg a mellékvonalakat, és gyönyörködjön ahogy megy a kisvonat üresen. Óránként.

Lesz csodálkozás az első hónap után a kiadás - bevétel sorok nézegetése közben. De végülis közpénzből miért is ne, igaz? Olancép!

Saját csalánt saját f….al verjetek. Ezeket a vonalakat vidáman kiszolgálja/felváltja akár egy privát üzemeltetésű mikrobusz is. Piaci árakon természetesen.
Jaja. Meg zárjuk be az összes közösségi közlekedési céget, mert viszik a pénzt. Meg a vízi közmű szolgáltatókat, azok is viszik. Meg az állami kórházakat. iskolákat, mert azok is viszik. Sőt, nálunk a lakossági gáz eladása is veszteséges, viszi a rezsidémon, bezárni. A bíróságok is viszik a pénzt, bezárni a gecibe, a peres felek majd leverekszik a dolgot. Rendőrség, honvédség mennyit rakott az államkasszába? Bezárni!!!!!
Nem, ezeket a vonatokat csak akkor váltja fel az általad álmodott privát mikrobusz, ha befejezzük a falusi turizmust, meg egyáltalán a vidéki turizmust autósra alakítjuk, csoportok többet ne utazzanak sehova.
Azt nem akarjátok belátni, hogy egy 60-80km/h sebességű mellékvonal elképesztően olcsón üzemel. Tavaly bezártak 10-et, pár száz milliót sikerült vele megspórolni, ami vasút szintjén semmi. Az egész elmegy a fővonalakból kiszedett anyagokkal. Csak a MÁV csal, a pályafenntartásra elszámolt pénzt szétteríti az egész hálózatára, miközben a mellékvonalakra alig költ. És amikor saját magának csinál felújítást, akkor töredék költségekből kijön, mint ha kiírná közbeszerzésre, nahát, nahát. A tavaly bezárt 10 vonalból 4-en van állandó teherforgalom, ott a megtakarítás meg már egészen nevetséges.
(nyilván van bezárandó vonal, de amikor a Magyar Falu programban felújítanak, átadnak egy állomást, majd fél évvel később bezárják a vonalat, ott nehéz azt gondolni hogy ez egy átgondold lépés, és nem Vasútbezáró János akarata)
Mindegy, a most a Vidék következik, falu felszámolás indul!!!
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 532
8 282
113
Be kell zárni az ilyen Bz-s, Csörgős stb. mellékvonalakat, nincs már pénz a vasúti romantika fenntartására, ez van. 2010-ben is sok mellékvonalon csak jelképes volt az újraindítás, néhol napi 2 pár vonattal stb. Dízel busz sem környezetszennyezőbb, mint a Bz (igazából kevésbé kellene az legyen, mert a BZ motorja nem Euro akárhányas... igaz a közúton nagyobb a gördülési ellenállás, viszont nincs is dögnehéz vasúti kerék, forgóváz, nem értek hozzá végül is melyik zöldebb akkor), amennyi utas van ezeken a járatokon, azt elviszi. Csak buszt kellene biztosítani eleget. De olcsóbb a busz, mint a motorvonat, a buszmegállókba sem kell tárcsával integető ember (jó, vasúti megállóba sem feltétlen kell). Ettől még a Lázár egy nárci pszichopata alak, ahogy a Kóka is az volt.
Busz se biztosítva ebben megnyugtatlak. Pletykák szerint ha lemenek a választások indul a fűnyíró elv.....ennyit erről
A mellékvonalak még nem azt a célt szolgálnák hogy szántsuk be hanem egy jó strukturális felépítéssel a vidék javait.....
Sajnos ma ott tartunk hogy ami támogatásra szorul azt szüntesük meg....
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 532
8 282
113
Talán ha nem ósdi síndöcögények lennének amik 20-al zörögnek, szigorúan úgy hogy se iskolába, se dolgozni ne lehessen velük menni akkor lenne utas bőven.
Persze, hogy olcsóbb a busz, mert nincsen rávarrva a pálya fenntartása. De a mellékvonalainkon egy 60km/h is nagy ugrás lenne, ütemes órás menetrenddel és modern, légkondis járművel lenne rajta utas bőven, sok irányban gyorsabb is lenne mint a busz. És lehet szállítani rajta mást is, nem csak utast. 60-ra meg nem a világ legnagyobb ugrása pályát építeni.
A BZ se lenne gond ha megkapták volna a törödést (normális karbantartást) és a klímát mindegyik az utóbbi évtizedben.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 241
35 868
113
Busz se biztosítva ebben megnyugtatlak. Pletykák szerint ha lemenek a választások indul a fűnyíró elv.....ennyit erről
A mellékvonalak még nem azt a célt szolgálnák hogy szántsuk be hanem egy jó strukturális felépítéssel a vidék javait.....
Sajnos ma ott tartunk hogy ami támogatásra szorul azt szüntesük meg....

Jó strukturális felépítésről annyit, hogy 100-150 éve az akkori, elsősorban áruszállítási célú használathoz igazodik a struktúra.
A települések meg ki is tiltották sok helyen a vasutat a belterületükről, ezért van kilométerekre a megálló a falutól sok helyen.

Igen a BZ-ket fenn lehetne még tartani, ha lenne akarat, lehetne venni a csehektől még használtat sokat stb. A kérdés az, hogy miben jobb a BZ, mint a busz. Napi 2 pár BZ vagy napi 2 volánbusz, nem mindegy? Utóbbi még be is tud menni a faluba.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 241
35 868
113
Jaja. Meg zárjuk be az összes közösségi közlekedési céget, mert viszik a pénzt. Meg a vízi közmű szolgáltatókat, azok is viszik. Meg az állami kórházakat. iskolákat, mert azok is viszik. Sőt, nálunk a lakossági gáz eladása is veszteséges, viszi a rezsidémon, bezárni. A bíróságok is viszik a pénzt, bezárni a gecibe, a peres felek majd leverekszik a dolgot. Rendőrség, honvédség mennyit rakott az államkasszába? Bezárni!!!!!

Javier Milei likes this.

Nem, ezeket a vonatokat csak akkor váltja fel az általad álmodott privát mikrobusz, ha befejezzük a falusi turizmust, meg egyáltalán a vidéki turizmust autósra alakítjuk, csoportok többet ne utazzanak sehova.

Turisztikai cél valóban az, ami indokolhatja a fenntartását. Akkor viszont tényleg üzemeltessék az önkormányzatok együtt. Persze ahhoz kellen legyen pénzük.

Azt nem akarjátok belátni, hogy egy 60-80km/h sebességű mellékvonal elképesztően olcsón üzemel. Tavaly bezártak 10-et, pár száz milliót sikerült vele megspórolni, ami vasút szintjén semmi. Az egész elmegy a fővonalakból kiszedett anyagokkal. Csak a MÁV csal, a pályafenntartásra elszámolt pénzt szétteríti az egész hálózatára, miközben a mellékvonalakra alig költ.

Jó, csak ha már 20-40 km/h sebességű az a vonal, az mennyire értelmes? Igen felújítható máshonnét kiszedett sínekkel, talpfákkal. Csak ingyen szállítókapacitás, munkaerő kellene hozzá, hogy ne kerüljön semmibe.
 

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
875
1 780
93
- Uraim, hölgyeim mit építünk most? Kapitalizmust, ugye: tehát az állambácsi mindent ki fog dobni a nyakából ami a költségvetését terheli! Így a vasutat is kifogja szervezni teljesen. A vasúti áruszállítást már kiszervezte, ott a rengeteg maszek vasúti fuvarozó! Ugyan így ki fogja szervezni a személyszállítást is! A cégházat már áruba is bocsájtotta! A maszekok o_O tágra nyitott szemmel lesik az infókat hogy letudjanak csapni a zsírosabb vonalakra!
Csakhogy a személyszállítás mellékvonali részét ki fogja megvenni? A fővonalat megveszik!

- Vonattal sokkal több utast tudunk, tudnánk elszállítani két város között mint autóbusszal. Az utazási körülményekről ne is beszéljünk, két, három gyerekkel! WC, kézmosási lehetőség, stb...!

- Járművekről meg csak annyit, ha a mellékvonalakon mint szántóföldön mennek ezek a gépek akkor örülhetünk hogy még üzemelnek! A pályakarbantartásról pedig csak annyit, hogy anno volt minden pályaszakasznak saját pályafelújító gépállománya, ezekre embere, amit anno szépen kiprivatizáltak a kormány közeli cégek, (hogy ne mutogassak senkire). Vagyezek is mentek ócskavasba, ismerős? Azért csak hogy egyedül őket lehessen felbérelni pályaépítésre.
Így megszűnt a havi, éves pályafelújítások! A pályák esőzéskor lekátyúsodtak, jöttek a sintörések, hegesztések, pótlások. A cég nem foglalkozott kisebb felújításokkal - (nem érte meg) - , Így a pályák szépen tönkrementek! Nem volt pénz pályaellenőrző személyzetre sem, meg ugye minek ha úgysincs felújítás!

- Az üzemanyag biznisz a kormánynak is biznisz! Nehogy már az autókat letereljük az utakról! Ha tömegközlekedéssel utaznak az eberek, városokban meg kerékpároznának pld. akkor ki venne üzemanyagot? stb...! Ki venne autót!

- Pont a vasúti mozdonyokat kellene hidrogén üzemanyaggal ellátni! S lenne az üzemeltetésük környezetbarátabb! Egy mellékvonali szakaszon, majd kettőn, hárman, stb...!
Kevesebb töltőállomás kellene s kilehetne kísérletezni a hidrogénüzemeltetés lehetőségeit is!
Az EU-nak is belehetne fogni a száját!
- A mellékvonali személyszállító mozdonyoknál pedig nem úttörő vasútról kellene mozdonyokat, motorvonatokat beszerezni!!!!! Ráadásul kéttengelyeseket!
Megfelelő gépeket kellene beszerezni, esetleg építeni, összeszerelni! Amelyik olcsóbb!
Tudom bezárni a vonalat a legolcsóbb, ezt választja a kormányunk is! Akinek meg nincs autója az meg legalább nem vesz útdíjat! :p Huszárkódunk veszünk lovat!:cool:
 
  • Tetszik
Reactions: Szittya

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
875
1 780
93
Turisztikai cél valóban az, ami indokolhatja a fenntartását. Akkor viszont tényleg üzemeltessék az önkormányzatok együtt. Persze ahhoz kellen legyen pénzük.
Veszünk lovakat a vendégek eleve lóháton jönnek be a városba, faluba! Milyen élmény lesz nekik!
Majd oda kötjük a vasúti korlátokhoz a lovakat, mint a vadnyugaton, s várjuk a reggeli, déli, esti járatot! Az állomástábla már egyes helyeken már úgy is lóg a szélben himbálózva!
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: fip7 and Nemerson