Ezt nem ertem. Mi koze a kinai mozdonyokhoz az orosz atomiparnak...?Majd amikor Paks2-őt sikerül. Ja biztos az is szar, nem tud atomerőművet gyártani az orosz.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Ezt nem ertem. Mi koze a kinai mozdonyokhoz az orosz atomiparnak...?Majd amikor Paks2-őt sikerül. Ja biztos az is szar, nem tud atomerőművet gyártani az orosz.
Magyarországon is van, nem ismeretlen. Volt ilyen olyan nyilatkozat, hogy ez az első lényegében tekinthető tesztnek is, hogy hazai körülmények között mennyire életképes és megvalósítható a tram-train.En ezt egyebkent nem is ertem, ez a light rail/tram-train lathatoan a jovo, sot, mashol mar a jelen, keleten es nyugaton is sok helyen muzsikal mar, pontosan ilyen szerepben, amikor az elovarosokbol meg agglomeraciobol szallit be a varosba, mikozben azokat is osszekoti, varosokban kozvetlenul a villamosok palyait hasznalva - mi kerdeses meg egyaltalan ebben?
Persze hogy van, arrol van szo a kommentben, amire valaszoltam.Magyarországon is van, nem ismeretlen. Volt ilyen olyan nyilatkozat, hogy ez az első lényegében tekinthető tesztnek is, hogy hazai körülmények között mennyire életképes és megvalósítható a tram-train.
200 km a Budapest-Belgrad. 1000 milliárdSok mindenre. Nem vagyok benne a dologban, vannak itt szakavatottabbak, de alapvetően elindulni. A fővonalak rendberakása, esetleg végig kétvágányosítása biztos.
A gördülő állományon is rengeteget lehetne javítani, pl: akár egy cseh, vagy lengyel mozdony licencének megvételével, és gyártásba vitelével.
Rendbe lehetne rakni a kocsigyártás minőségellenőrzését, és gyártástechnológiáját, mert az azért erősen fájó pont a lelkemnek (eleve a meo meo vezetőként), hogy van egy alapvetően nem rossz kocsi, amit tönkretesz, hogy kb klasszik dacia szintű minőségi szórást hoz.
Csak a mindenre elég, úgy, hogy van leállítva (2001 óta ideiglenesen) olyan vonal, ami amúgy kéne, és nem is bivalybasznádi mellékvonal kitérľőszakasza, és amikor valamilyen évfordulóra ideiglenesen megnyitották, még mosolygott rád a karos jelző (ami önmagában nem is lenne akkora baj, csak érted) akkor ott innen kell nézni a dolgokat. Vagy a 100A fővonal, ami azt hiszem Városföldig, de igazából kb Ceglédig kétvágányú.
Mert kicsi jármű, és a villamosok olyan sűrűn járnak hogy nem fér be közéjük.Persze hogy van, arrol van szo a kommentben, amire valaszoltam.
A kerdesem arra iranyult, hogy vajon miert nem egyertelmu ennek a light rail megkozelitesnek a fejlesztese - peldaul a @Redgreg altal is emlitett HEV-Budapest viszonylatban?
Das Auto:
Nem is értem miért mennek a csőd felé...Zabálja az olajat a vadiúj Volkswagen
A szalonban, átvételkor adtak is mellé egy fekete kis tokba csomagolt, literes olajat.totalcar.hu
Anélkül, hogy kétségbe vonnám amit a motorral kapcsolatban ír az ember megjegyezném, hogy tizenikszéve, amikor az akkori csajszim szalonból hozta ki a Póló GTi-t ahhoz is adtak egy kis tasakban plusz olajat. És mondjuk nem azért mert 2006-2008 körül azok a motorok annyira szarok lettek volna. Szóval jól hangzik meg remek újságírói fordulat, de teljes faszság, mert majd 20 éve is adtak, ha jó fej akart lenni a hivatalos kereskedés…...mert ez neked magas, mint nyúlnak a lórács!
(...válaszolta anyámnak a bátyja, amikor anyám már kis fruskaként látta, hogy nem törvényszerűen lesz az boldog házasság...)
Mint írtam a múltkor; elismerem a múltbeli teljesítményeit a VW konszernnek; az averzióim leginkább értékrendemből, ízlésemből fakadnak.
De az utóbbi időkben elkövetett ténykedéseikre a szememben nincs mentség; ideje lassan, hogy múlt időbe kerüljenek.
Ehhez el is követnek mindent, ha jól érzékelem.
Sok autóipari szereplő jövője tűnik kétségesnek számomra (Mennyi egykoron jó nevű márka szűnt már meg eddig is?)
Pl.:
Egy reszuket kivaltja, logikus.Mert kicsi jármű, és a villamosok olyan sűrűn járnak hogy nem fér be közéjük.
Mint azt feljebb @Redgreg irta, mihez kepest? Itt:Amúgy gecikurva drágán épült nálunk a tramtrain.
https://www.portfolio.hu/gazdasag/20241007/ketmilliard-euros-vasutfejlesztesbe-kezd-a-mav-714987
"A tervek szerint jövőre megkezdődnek azok a vasúti pályafelújítások, melyek eredményeként a jövőben kevesebb késéssel közlekedhetnek a vonatok – mondta az InfoRádióban a MÁV-csoport vezérigazgatója. Hegyi Zsolt hozzátette: idén nyáron a balatoni vonalon is voltak komolyabb fennakadások, ezeken menetrendi átszervezéssel változtatna a vasúttársaság a 2025-ös főszezonban."
Mi mikor szalonból hoztunk járművet, akkor csokit meg kolbászt kaptunk, egy csomót. Lehet, hogy ezzel arra utalhattak, hogy bevehetjük a kolbászt, mert 100 km-el már lehetett visszavinni szervizeltetni?Anélkül, hogy kétségbe vonnám amit a motorral kapcsolatban ír az ember megjegyezném, hogy tizenikszéve, amikor az akkori csajszim szalonból hozta ki a Póló GTi-t ahhoz is adtak egy kis tasakban plusz olajat. És mondjuk nem azért mert 2006-2008 körül azok a motorok annyira szarok lettek volna. Szóval jól hangzik meg remek újságírói fordulat, de teljes faszság, mert majd 20 éve is adtak, ha jó fej akart lenni a hivatalos kereskedés…
Pletykák szerint újabb bikákat szerettek volna bérelni de kapacítás hiányra hivatkozva..... (gondolom nagy a kereslett a megbizható bér mozdonyokra) ez maradhatot mint elérhető mozdony a tarsolyban.... (kell vagy nem kell alapon gondolom)Akiem-Astride-ot tesztel a MÁV-Start
Akiem-Astride-ot tesztel a MÁV-Start
A 490-es sorozatú villanygépek lehetnek a vasúttársaság újabb bérelt mozdonyai.iho.hu
A másik meg az hogy mindenki tisztában van vele hogy nagy lozung a bejelentés......mint oly sok hazai projektnél....amiket nagy mellbeveregetéssel jelentettek be oszt a nagy bűdős semmi lett belőle.Hihetetlen: "a jövőben kevesebb késéssel" - lehetne ennel lejjebb a merce?
Hogy pontosan jarjanak, az mar fel sem merul, mint elvaras.
Szeritnem akkor ti nem kocsit vettetek, hanem valami mezőgazdasági dolgot, traktort, rotakapát, trágyaszórót…Mi mikor szalonból hoztunk járművet, akkor csokit meg kolbászt kaptunk, egy csomót. Lehet, hogy ezzel arra utalhattak, hogy bevehetjük a kolbászt, mert 100 km-el már lehetett visszavinni szervizeltetni?
Mi a "bika"...?Pletykák szerint újabb bikákat szerettek volna bérelni de kapacítás hiányra hivatkozva..... (gondolom nagy a kereslett a megbizható bér mozdonyokra) ez maradhatot mint elérhető mozdony a tarsolyban.... (kell vagy nem kell alapon gondolom)
Siemens Eurosprinter köznyelven TaurusMi a "bika"...?
Igen járnak, gondolom a "fogyasztást" meg hasonló dolgokat néznek, hogy megéri-e bérelni...Amúgy nem értem ezt a tesztelést: ez a típus már jár magyar-horvát-szlovén viszonylatban, nem? Vmi rémlik róla.
Legalább nem fognak majdnem üresen járni, és nem lesz gond a közbiztonsággal.Milyen jó ötlet volt lézertől, hogy visszavonta a hév beszerzést....
Brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég forgalomképes kocsi
Brutális járatritkítást tervez az állam a gödöllői, csepeli és ráckevei HÉV-vonalon, mert nincs elég forgalomképes kocsi
Csúcsidőben a ráckevei H6-os HÉV-en 18 százalékos, a gödöllői H8-ason 13-23 százalékos, míg a csepeli H7-es vonalon 12 százalékos férőhelycsökkenést okozna az állami fenntartó járat- és kapacitásszűkítési terve. Mióta az államé a HÉV, jobban rohad, mint előtte: a kocsik átlagéletkora már közel...m.hvg.hu
Kisbusz.Szeritnem akkor ti nem kocsit vettetek, hanem valami mezőgazdasági dolgot, traktort, rotakapát, trágyaszórót…