Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 238
60 334
113

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 424
24 815
113
Csak, hogy kontextusba kerüljön, a fentebb említett jármű az UAZ-452-es modellfrissítése.
1960-as évek óta velünk van. Néha kicsit ráncba szedik azt ennyi.
A másik fele meg a dolognak, hogy ez egy (rubelből átváltva) 5.7 millió forintos terepjáró kisbusz.
Róla beszélünk:
Gyerekkoromban volt egy ilyen dobozos 452-es fateromnak. Évszámot ne kérdezzetek fogalmam sincs, 198X-ben esett olyan mennyiségű hó, hogy megállt a lakótelepen az élet. Emberek tologatták, ásták egymás autóit. Öreg beröffentette a dobozost, gond nélkül legázolta a havat mindenfele meg a parkolóból kifele vezető úton is és ezután tudtak a Zsigulik, Daciák, Trabik elindulni a telepiekkel. Aztán pár nap múlva megint leszakadt az ég, az emberek már nem álltak neki tréningezni, de a szomszéd becsöngetett, hogy fater megy-e melóba, mert rá várnak lent… :D
Nagyon régi és jó emlékeim vannak erről a járgányról. Imádtam gyerekként.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 619
12 830
113
Én pont egy hete vezettem ilyet. :cool:
Én sorkatonaként vezettem a ponyvást 1989-ben Nagykanizsán, a Buhankát meg 1990-ben Budapesten az Irinyi laktanyában. Imádtam őket!
Budapesten betegszállító ("mentő") autó volt.
Leginkább a szolgálatkerülő sorkatonákat szállítottuk a legkülönfélébb panaszokkal (fáj a haja...), tünetekkel (órákig kanállal való csapkodás után bedagadt a bokája, mintha törve lenne) a Honvéd kórházba.
Az a tortúra nem neki való volt:
Hidegindítás után azonnal, az első kilométeren megpróbálni felvenni az M3-as bevezető ritmusát, sebességét - ami gyakorlatilag több volt akkoriban, mint szegénynek a végsebessége...
Csórikám 5000 kilométer után lehelte ki az első motorjának lelkét...
Végül is...talán az F-1-ben sem mennek többet egy évben padlógázon, pedig azok arra vannak tervezve.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 007
31 115
113
Na, fejlődött a gyártási minőség, pár éve egyik videón még a hegesztőpálca is ott maradt a hegesztés mellett :D
Én pont egy hete vezettem ilyet. :cool:
Bár nem Buhanka, de az első autó, amit vezettem (egy T-55 és egy PSZH után) az egy 469-es UAZ volt, amit én hülye egy katonai G-Wagen helyett választottam (akkor sem voltam normális) :D
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 238
60 334
113
"Autóipari számítások szerint 15, független gazdasági elemzők szerint inkább 10 milliárd euró körüli lehet annak a bírságnak az éves összege, amellyel az EU azokat az autógyártókat készül sújtani, amelyek nem hozzák a januártól szigorodó emissziós korlátozásokban előírt értékeket."

Avagy, hogy öli meg az EU az európai autóipart...
A cikk többi része is érdekes, avagy a Stellantis öngyilkossága olvasható benne.
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 034
35 297
113
Csak, hogy kontextusba kerüljön, a fentebb említett jármű az UAZ-452-es modellfrissítése.
1960-as évek óta velünk van. Néha kicsit ráncba szedik azt ennyi.
A másik fele meg a dolognak, hogy ez egy (rubelből átváltva) 5.7 millió forintos terepjáró kisbusz.
Róla beszélünk:
Kell!...
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 335
35 069
113
excited-dance.gif
 
  • Imádom
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Pocok75