Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 508
5 438
113

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 716
60 995
113
Köszi, hogy betetted.
Egyik nagybácsim ilyenen volt mozdonyvezetö, többnyire tehervonatokat húzott. Ha hazafelé járt ( Békéscsaba környékèn...) akkor vártunk rá, megâllt odadni a kazánon megsütött cukorrépát. (Ez kb 1953-55 volt).Azoknak a 424-eseknek nem volt fa boritâsa a fülkében.:D:p
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 257
113
Köszi, hogy betetted.
Egyik nagybácsim ilyenen volt mozdonyvezetö, többnyire tehervonatokat húzott. Ha hazafelé járt ( Békéscsaba környékèn...) akkor vártunk rá, megâllt odadni a kazánon megsütött cukorrépát. (Ez kb 1953-55 volt).Azoknak a 424-eseknek nem volt fa boritâsa a fülkében.:D:p
Viharsarki vagy? :eek:
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 062
31 593
113
A legújabb ötletet Martin Daum, a Daimler egykori teherautó-főnöke dobta be, szerinte mostantól a végtelenségig minden év január 1-jén tíz centtel kellene megemelni a benzin literenkénti árát, azzal rá lehetne venni az embereket arra, hogy elektromos autót vegyenek.

A jó kurva anyját az ilyennek és nem tudok finomabb lenni. Totális elmebaj
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 112
33 257
113
és milyen rohadt fölösleges 1200 ló napi használatra...
bfdbfjbdejfb.jpg
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 655
13 011
113

Asszongya - legalábbis a cikk szerint -, hogy:

"...Erre Musk először csak annyit mondott: azt hiszem nagyon világosan látjuk, hogy a jövő autonóm. Nem sokkal ezután azzal folytatta, hogy: alapvetően értelmetlen lenne egy hagyományos 25 000 dolláros modell. Egyszerűen hülyeség lenne. Teljesen ellentmondana annak, amiben hiszünk..."
o_O
???


Előrebocsájtom, hogy valószínűnek tartom az önvezetés elterjedését a nem hobbicélú közlekedésben - de majd csak valamikor.
Hogy ez 10 év lesz, vagy sokkal több, csak regionális, vagy az egész világon, azt nyilván megtippelni sem merem.
Sok mindentől függ, pl. a technológia fejlődésétől, az infrastrukturális igénytől, a jogszabályi környezet (pl. biztosítás, felelősségvállalás kérdése) alkalmazkodásától, az államok céljaitól, no meg az aktuális generációk szemléletétől.
Az aktuális generációk szemlélete:
Néha eljátszok a hiábavaló gondolattal, hogy nagyszüleim generációja (kemény munkával életben maradható falusi paraszti környezet) úgy középkorúként hirtelen a kezébe kapta volna a mai kommunikációs technológiai környezetet; 150 tv csatorna, kereskedelmi rádiók, okostelefon, tablet, laptop, net, közösségi médiák, a benne elterjedt szabadosság, közönségesség...pornó...(s itt nem az Emmanuelle filmre gondolok, anál sokkal durvábbra...)
Nem tartom lehetetlennek, hogy elszörnyedve rohantak volna a paphoz és elutasították volna az egész kócerájt, hogy hajtson végre ördögűzést, utána meg legyen egy jó kis körmenet.
Ugye az újdonságokra nem nyitott ember olyan a megvilág(os)ítás hatására, mint a pupilla; beszűkül...

Tehát lehet hogy most én is beszűkült vagyok, hogy nem gondolom, hogy már 10 év múlva önvezetni fogunk (miközben munkaeszközöm nekem már egy e-Golf, aminek az adaptív tempomatja elsőre majdhogynem felülmúlta a várakozásaimat), de egy Ilony Maszktól nem azt vártam volna, hogy hit kérdése nála, hogy a még mában szocializálódott közeljövő embere szerinte mire lesz majd nyitott, befogadó.
Ez nem hit kérdése, még csak nem is akarat kérdése, hanem pszichológiai, társadalomtudományi kutatások kérdése.
Számtalan - elsőre sokat ígérő - találmánnyal, újítással bombázták már az emberiséget az ipari forradalom kezdete óta. S valamiért mégsem terjedtek el.
De nem a hitetlenség buktatta meg őket, hanem pl. az elutasítás, a közöny, a hasznosság kérdőjelessége, stb.
S a befutott találmányok sem a hit miatt futottak be, hanem azért, mert a társadalom vevő volt az ötletre.
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 655
13 011
113
és milyen rohadt fölösleges 1200 ló napi használatra...
50 lóerő maximális teljesítménnyel elérhető és tartható a 130km/h sebesség kétajtós ruhás szekrénnyel - Wartburg 353.

Egy cikkben azt olvastam, hogy a ráció (az eszetlen, a Forma-1-ben sem használt teljesítmény marketingerejét leszámítva), az, hogy hatásosan rekuperálni nagy teljesítményű generátorral lehetséges. Ahhoz meg - autóba építve - nagy teljesítményű elektromotor kell.

Én az e-Golfot (100 kW, 136 Le) már finomabban vezetem a városi forgalomban, mint a saját ezres (120Le) automata I30-amat...
Még a ("B" üzemmódot (rekuperálást) sem használom, csak a gyakorlatilag szabadonfutó "D"-t.
Így fogyaszt nekem városban (összesítve télen-nyáron fűtve-hűtve) 12.8 kWh-t.

Nem tiprom gyorsításkor (pedig nem én állom az áram és a gumikopás számláját), nem tiprom feleslegesen; elég a tudata a bármikor megbicsaklás nélkül, azonnal rendelkezésre álló teljes nyomatéknak.

De nem mindenki én vagyok...
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 320
60 799
113
"...Erre Musk először csak annyit mondott: azt hiszem nagyon világosan látjuk, hogy a jövő autonóm. Nem sokkal ezután azzal folytatta, hogy: alapvetően értelmetlen lenne egy hagyományos 25 000 dolláros modell. Egyszerűen hülyeség lenne. Teljesen ellentmondana annak, amiben hiszünk..."
o_O
???

Itt ez a lényeg. Ők valamiben hisznek, a világ meg alkalmazkodjon hozzá.
Tele van már a hócipőm a WEF-es degenerált bandából. :mad:
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113

A jó kurva anyját az ilyennek és nem tudok finomabb lenni. Totális elmebaj
bocsi, de ő előre jelenti be, hogy mit csinálna majd a jövőben, nem visszamenőleg. Nekem jöhet a Daimleres. Inkább, mint ez:

 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 482
35 637
113
Lázár János vasúti fejlesztéseket is sorolt. A már ismertetett Lőkösháza–Békéscsaba vonali rekonstrukción túl egy vasúti konténerterminál létrehozása is tervben van, ahogy a békéscsabai nagy pályaudvar felújítása is. A MÁV-Start jelezte, hogy modernebb kocsikat állítanak forgalomba a térségben 2025-től, ahogy az átlagosan 15 éves Volán-buszokat is fiatalabbakra cserélik. Nem kizárt, hogy a buszpályaudvart egybevonják a vasútival, és Lázár János utalt a korábban meghirdetett pályaudvari felújítási programba való bekapcsolódás lehetőségére.

Minek akarja felújítani a vasútállomást, ha nincs 10 éve, hogy felújították teljesen ?