Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 555
8 373
113
Szóval 1,5 milliárdért nem kellett a Vectron, de 3-4-ért veszünk kb tervasztalról kicci kínait.... Bavó lázár, bravó
Mostanra a vectron is 3-4 mrd lett, egyébkent anno a covid miatt szinte azonal tudtak volna szállítani.
Egyszer volt kutyavásár többször nem lesz..... ego.....csak azért is.....
 
  • Tetszik
Reactions: ms07

Filter

Well-Known Member
2021. január 7.
3 773
19 955
113
Biztos hogy csak mozdony van a szerződésben és a mozdonyokon kìvül semmi màs? Làsd Szerb Raphale beszerzés....
Meg lett szakértve hogy nagyon dràgàn, meg lehùzàs,stb....
Az alpontokban meg olyan potom dolgok vannak mint a Belgràdi reptér teljes rehabilitàciòja - modernizàciòja ( a la Vinci ), vagy a lítium koncessziòk, hulladékkezelési technològiàk, stb...
Csak a szerződés "kosàr" a Raphale neve alatt futott.
Hol lehet megnézni a szerződést?
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 234
130 776
113
Biztos hogy csak mozdony van a szerződésben és a mozdonyokon kìvül semmi màs? Làsd Szerb Raphale beszerzés....
Meg lett szakértve hogy nagyon dràgàn, meg lehùzàs,stb....
Az alpontokban meg olyan potom dolgok vannak mint a Belgràdi reptér teljes rehabilitàciòja - modernizàciòja ( a la Vinci ), vagy a lítium koncessziòk, hulladékkezelési technològiàk, stb...
Csak a szerződés "kosàr" a Raphale neve alatt futott.
Hol lehet megnézni a szerződést?
Ebben az országban? :D
300 évre titkos.
 

gafzhu

Well-Known Member
2019. június 15.
4 724
10 670
113
Valami olyasmire emlékszem, hogy az Alstom egy csomót szívott a budapesti metróval, mert a magyar szabvány szigorúbb, mint az EU-s. Most a kínai mozdonyok nem futhatnak az EU-ban, mert nem ütik meg a szabványokat. Most akkor hogy a pitlébe lettek nálunk hirtelen jövőkép?
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 335
35 065
113
Valami olyasmire emlékszem, hogy az Alstom egy csomót szívott a budapesti metróval, mert a magyar szabvány szigorúbb, mint az EU-s. Most a kínai mozdonyok nem futhatnak az EU-ban, mert nem ütik meg a szabványokat. Most akkor hogy a pitlébe lettek nálunk hirtelen jövőkép?
A kisebb megkapta az engedélyt pár napja, szerintem hamarosan a nagy is meg fogja kapni
 

Kávé

Well-Known Member
2022. január 26.
3 910
13 314
113
Valami olyasmire emlékszem, hogy az Alstom egy csomót szívott a budapesti metróval, mert a magyar szabvány szigorúbb, mint az EU-s. Most a kínai mozdonyok nem futhatnak az EU-ban, mert nem ütik meg a szabványokat. Most akkor hogy a pitlébe lettek nálunk hirtelen jövőkép?
Az engedelyeztetes az euban most is nalunka leg szigorubb de ugy tudja meg kapni hogy a miniszteriumbol kuldenek embert meg nezi ad egy listat mit kell kijavitani higy at menjen es melle kuldunk szakembert akik segitenek, csinalnak egy par ilyet gyors meg nezik es az engedely koadhato ideiglenesen hogy a teszteket meg kezdhessek
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 335
35 065
113
Cél a vasúti járműflotta rendelkezésre állásának javítása
Budapest, 2024. október 31. - Az új tarifarendszernek is köszönhetően ma többen és többet utaznak a MÁV-csoporttal, mint a pandémia előtti – rekordot jelentő – időszakban. Az utas- és utazásszám növekedése ugyanakkor kihívást jelent a gördülőállomány biztosításában. A MÁV-csoport vasúti személyszállító vállalata, a MÁV-START Zrt. ezt a kihívást – a használt és új járművek folyamatban lévő és tervezett beszerzése mellett – a meglévő flotta jobb rendelkezésre állásának biztosításával igyekszik kezelni.
E cél teljesítése érdekében a társaság előzetes piaci konzultáció ír ki „Vasúti járművek rendelkezésre állás alapú karbantartása, nagyjavítása, forgóváz cseréje, balesetes javítása és korszerűsítése” témában.
A piaci kapacitások felmérését célzó konzultáció értéke 950 milliárd forint. Ez keretösszeg, amely a szerződés megkötéstől számított 8 évig biztosíthat fedezetet a járművek teljeskörű karbantartására, nagyjavítására és balesetes járművek javítására.
Az új karbantartási modell eredményeként egy kézben összpontosulhat a MÁV-START által üzemeltetett vasúti járművek fenntartási rendszere, legfőképpen pedig minden járműtípus esetében növekedhet a rendelkezésre álló üzem- és üzletképes járművek mennyisége.
Az előzetes piaci konzultáció nem kötelezi szerződéskötésre a MÁV-csoportot, pénzmozgással nem jár
űhttps://www.mavcsoport.hu/mav-csoport/elozetes-piaci-konzultaciot-indit-mav-csoport
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
13 994
113
Mostanra a vectron is 3-4 mrd lett, egyébkent anno a covid miatt szinte azonal tudtak volna szállítani.
Egyszer volt kutyavásár többször nem lesz..... ego.....csak azért is.....
Mert a lezerjani egy igazi idióta. Tipikus falusi jogasz, aki soha nem dolgozott egyetlen napot sem, hanem a fontos ember taskacipelojebol lett hirtelen valaki, és mivel túlélte eddig a paraziták közötti hatbaszurosdit, mar el is hiszi magáról, hogy mindenhez qrvara ert.
Ez a legkartekonyabb hosszú távon, a nem túl okos, de kitartó típus.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 778
5 147
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...ezdene-a-mav-950-milliard-forint-a-tet-720353
"A MÁV egy csütörtök esti közleményében ismerte el: az utas- és utazásszám növekedése kihívást jelent a gördülőállomány biztosításában. A MÁV-Start ezt a helyzetet a meglévő flotta jobb rendelkezésre állásának biztosításával igyekszik kezelni, ennek érdekében piaci konzultációt ír ki 950 milliárd forint értékben."
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 478
5 331
113
Valami olyasmire emlékszem, hogy az Alstom egy csomót szívott a budapesti metróval, mert a magyar szabvány szigorúbb, mint az EU-s. Most a kínai mozdonyok nem futhatnak az EU-ban, mert nem ütik meg a szabványokat. Most akkor hogy a pitlébe lettek nálunk hirtelen jövőkép?
Úgy hogy stratégiailag kiemelt beruházássá minősítik, oszt jó napot!
 
  • Tetszik
Reactions: Veér Ispán

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 869
29 134
113
Úgy hogy stratégiailag kiemelt beruházássá minősítik, oszt jó napot!
Úgy, hogy a CRRC kínai mozdonyok már rég futnak az EU-ban és minőségük jobb mint a nyugatiaké. Például német vasúti mozdonyok, motorvonatok egyre inkább a hulladék kategóriába csúsznak le annyi meghibásodás és minőségi probléma van velük, míg a kínait dicsérik, mert jó minőségű. Jó példa erre az általam is napi szinten használt magyar vasút KISS emeletes motorvonatszériája (svájci!), ahol a bárca napi szintű jelenség az ajtókon, a nem működő vécék dettó, de voltak velük más problémák, egy időben elektromosak is (lerobbantak a vonatok a pályán). Szar ügy, de ez van, Kína lehagyta minőségben Európát a csúcstermékei kapcsán.

Ha jót akarsz, akkor kínait veszel, mert úgy tisztességes áron kapsz minőségi csúcstechnológiát, szemben a méregdrága és hanyatló minőségű nyugati termékekkel. És erre nem válasz a kínait rasszista alapon szidalmazó nyugatbarát propaganda, mert Kína már felzárkózik, hanem lehagyta a Nyugatot és a óccószárgamajmozás már csak a vesztesek arroganciája. Magyarországnak is fejlett Kínához kell már felzárkóznia, nem a harmadik világhoz lezárkózó Európát követnie. Sem az ipari hanyatlásban, se az amerikai vazallitásban, sem a liberális wokéban. Ha csak a közlekedést nézzük, akkor nincs a világon tisztább, jobb, hatalmasabb és jobban szervezett közlekedési hálózat, mint Kínában. Olyan messzeségben van tőlünk a kínai tömegközlekedés fejlettségben, hogy álmodnunk se érdemes róla jelenleg, csak lehajtott fejjel, teljes engedelmességgel és vég nélküli munkával követnünk a példájukat, hogy egyszer majd nálunk is jobb világ legyen! Olyan, amilyet a kínaiak építenek.

Ha sikerül tartanunk a mostani irányt és együttműködnünk velük, akkor van esélyünk felzárkózni Kínához. Természesen mindig lesz évtizedes elmaradásunk az aktuális Kínától, de ha csak ott tartanánk, ahol Kína tartott tíz éve, már az magyar csodát jelentene!