Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 469
5 301
113
Úgy, hogy a CRRC kínai mozdonyok már rég futnak az EU-ban és minőségük jobb mint a nyugatiaké. Például német vasúti mozdonyok, motorvonatok egyre inkább a hulladék kategóriába csúsznak le annyi meghibásodás és minőségi probléma van velük, míg a kínait dicsérik, mert jó minőségű. Jó példa erre az általam is napi szinten használt magyar vasút KISS emeletes motorvonatszériája (svájci!), ahol a bárca napi szintű jelenség az ajtókon, a nem működő vécék dettó, de voltak velük más problémák, egy időben elektromosak is (lerobbantak a vonatok a pályán). Szar ügy, de ez van, Kína lehagyta minőségben Európát a csúcstermékei kapcsán.

Ha jót akarsz, akkor kínait veszel, mert úgy tisztességes áron kapsz minőségi csúcstechnológiát, szemben a méregdrága és hanyatló minőségű nyugati termékekkel. És erre nem válasz a kínait rasszista alapon szidalmazó nyugatbarát propaganda, mert Kína már felzárkózik, hanem lehagyta a Nyugatot és a óccószárgamajmozás már csak a vesztesek arroganciája. Magyarországnak is fejlett Kínához kell már felzárkóznia, nem a harmadik világhoz lezárkózó Európát követnie. Sem az ipari hanyatlásban, se az amerikai vazallitásban, sem a liberális wokéban. Ha csak a közlekedést nézzük, akkor nincs a világon tisztább, jobb, hatalmasabb és jobban szervezett közlekedési hálózat, mint Kínában. Olyan messzeségben van tőlünk a kínai tömegközlekedés fejlettségben, hogy álmodnunk se érdemes róla jelenleg, csak lehajtott fejjel, teljes engedelmességgel és vég nélküli munkával követnünk a példájukat, hogy egyszer majd nálunk is jobb világ legyen! Olyan, amilyet a kínaiak építenek.

Ha sikerül tartanunk a mostani irányt és együttműködnünk velük, akkor van esélyünk felzárkózni Kínához. Természesen mindig lesz évtizedes elmaradásunk az aktuális Kínától, de ha csak ott tartanánk, ahol Kína tartott tíz éve, már az magyar csodát jelentene!
A lemondott Vectronoknál jobb ár-érték arányú mozdonyokat veszünk? Na persze!
És ráadásul a mozdonyhiány miatt, több kis tételben beszerzett mozdonyok miatt, teljes káosz lesz a MÁV-nál, ami tovább tetézi az eddigit!
Bármilyen hihetetlen, a vasútnál sem kifizetődő rengeteg típusból kis számút beszerezni, akárcsak a honvédség járműveiből sem ajánlatos!

És egy komoly probléma van még az egésszel!
Az EU országok bolondok lesznek tőlünk vásárolni bármit, ha mi csak piacként tekintünk rájuk, és a kínai termékek piacra jutását segítjük, az EU-s ellenében.
A lőszereken kívül nem gyártunk olyan terméket, amit ne tudnának máshonnan beszerezni!
Már így is többlet exportunk volt feléjük, míg importban meg erősen Kína felé lejt a gazdaságunk.
A gyengélkedő európai piac okán, maximum pont nálunk fog leépíteni az EU, cserébe a Kína piacra jutását segítő politikánkért.
 

blogen

Well-Known Member
2010. április 20.
16 855
29 100
113
A lemondott Vectronoknál jobb ár-érték arányú mozdonyokat veszünk? És ráadásul a mozdonyhiány miatt, több kis tételben beszerzett mozdonyok miatt teljes káosz lesz a MÁV-nál, ami tovább tetézi az eddigit! Bármilyen hihetetlen, a vasútnál sem kifizetődő rengeteg típusból kis számút beszerezni, akárcsak a honvédség járműveiből nem ajánlatos!
Lázár János teljességgel alkalmatlan mindenre. A figura egy nem túl intelligens, de nagyon akarnok pszichopata. Konkrétan az, két olyan személy van a magyar belpolitikában, akire stimmel a klinikai diagnózisa a pszchopátiának: Lázár János és Magyar Péter. Ennyit tud, ezek ennyit tudnak, mert a pszicho-. és szociopátia egy természetes érvényesülési stratégia: ha nem vagy elég okos, erős, szép egyszóval a természet mindent nagyon szűken mért neked és ráadásul az élet még oda is baszott rád jó keményen, akkor a gátlástalan nyomulás marad és az, hogy minden hibádért másokat hibáztatsz.

Nem lesz jobb, a magyar tömegközlekedést most Lázár évtizedes léptékben odavágja. Bárhová máshová küldenék, azt pusztítaná el, ezért nem értem, hogy miért nem EU parlamenti képviselőt csináltak belőle, ha már mindenáron elő akarták venni a naftalinból! Miért konkrétan egy nemzetgazdasági jelentőségű szektort pusztíttatnak el vele...
És egy komoly probléma van még az egésszel! Az EU országok bolondok lesznek tőlünk vásárolni bármit, ha mi csak piacként tekintünk rájuk, és a kínai termékek piacra jutását segítjük, az EU-s ellenében.
Most is veszik. Mert nincs más választásuk, nincs már másra pénzük (igen, a nyugatiak nem engedhetik meg már maguknak a saját és gyakran már rosszabb, ámde jóval drágább termék luxusát!), stb.
A lőszereken kívül nem gyártunk olyan terméket, amit ne tudnának máshonnan beszerezni!
Persze, csak nem utaztathatják a termékeiket ingyen, mint mi a világvégi szupermarkedbe buszozó nyugdíjasainkat! Mi itt vagyunk a szomszédban és a politikai vezetőik mögött nem zár össze a fogasztóik és vállalkozóik tömege. Épp ellenkezőleg, a nyugati politikai vezetők ponthogy elárulják a nyugati állampolgáraikat, akik korántsem tekintenek ránk negatívan, ami miatt nem lesz olyan probléma, amit te látsz bele!
Már így is többlet exportunk volt feléjük, míg importban meg erősen Kína felé lejt a gazdaságunk.
A gyengélkedő európai piac okán, maximum pont nálunk fog leépíteni az EU, cserébe a Kína piacra jutását segítő politikánkért.
Amit az összes nyugati vállalatvezető is követel. A globalizmust a versenyt Kínával bármiféle protekcionizmus helyett, mert nekik is csak addig van helyük nap alatt, amíg a kínai vállalatoknak is. A nap pedig Délről süt!
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
A cikk alján vélemény is van. Bár gyanúm szerint túl sommás, illet volna adatokkal, grafikonokkal, gazdasági környezettel, elgondolkodtató tényekkel, stb. alátámasztani. Mondom én, aki rühelli a VW világát...


Amúgy kivételesen egyet értek a cikk végi summázattal.
Főleg, hogy a nyereségük csökken, szó sincs arról, hogy veszteségesek lennének.
Másrészt kisgömbőc módjára csomó kisebb céget bezabáltak, sőt a Porsche-vel egyesültek nem olyan rég, amivel egy böhöm nagy trösztöt hoztak létre, tök feleslegesen.
És igen, ha túlárazott szarokat gyártasz, akkor nem fogsz megélni a régi nevedből... (Fiat is járt már így anno)
 

ZRÍNYI 20!026

Well-Known Member
2017. szeptember 20.
2 469
5 301
113
Amúgy kivételesen egyet értek a cikk végi summázattal.
Főleg, hogy a nyereségük csökken, szó sincs arról, hogy veszteségesek lennének.
Másrészt kisgömbőc módjára csomó kisebb céget bezabáltak, sőt a Porsche-vel egyesültek nem olyan rég, amivel egy böhöm nagy trösztöt hoztak létre, tök feleslegesen.
És igen, ha túlárazott szarokat gyártasz, akkor nem fogsz megélni a régi nevedből... (Fiat is járt már így anno)
Porsche-val egyesültek nem olyan rég?
Mikor váltak szét?
Már 30 éve is együtt nyomták, az Audival karöltve.
 
  • Tetszik
Reactions: ghostrider

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 284
4 728
113
Ha sikerül tartanunk a mostani irányt és együttműködnünk velük, akkor van esélyünk felzárkózni Kínához.
Én nem szeretnék. És egy ilyen bejegyzés után, még ha felzárkóztunk is már, akkor se vehetnék még egy vonatjegyet sem. Na ez az, ami végképp nem hiányzik.
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 987
113
Úgy, hogy a CRRC kínai mozdonyok már rég futnak az EU-ban és minőségük jobb mint a nyugatiaké.
huh-heh.gif

Ugyna hol futnak régóta ? (sehol se )
Például német vasúti mozdonyok, motorvonatok egyre inkább a hulladék kategóriába csúsznak le annyi meghibásodás és minőségi probléma van velük, míg a kínait dicsérik, mert jó minőségű.
Nem akarlak elszomorítani, de minden kínai vonat ami Európába fut az tele van nyugati cégek termékeivel szóval igazából a nyugati cuccok miatt jó ;)
Jó példa erre az általam is napi szinten használt magyar vasút KISS emeletes motorvonatszériája (svájci!), ahol a bárca napi szintű jelenség az ajtókon, a nem működő vécék dettó, de voltak velük más problémák, egy időben elektromosak is (lerobbantak a vonatok a pályán). Szar ügy, de ez van, Kína lehagyta minőségben Európát a csúcstermékei kapcsán.
Hiába svájci tervezés a magyar KISS-ek Svájc közelébe se voltak a váz fehéroroszországból jött aztán dunakeszin szerelték össze később Lenygelországba..
De nem lennék meglepve, ha sok hiba azért alakulna ki, mert nincs rendesen karban tartva, mint úgy általában minden a MÁV-nál...
Ha jót akarsz, akkor kínait veszel, mert úgy tisztességes áron kapsz minőségi csúcstechnológiát, szemben a méregdrága és hanyatló minőségű nyugati termékekkel.
A f*szodta olcsó konkréten 2x annyiba kerül, mint a vectron ez a noname kínai szar!
Ha sikerül tartanunk a mostani irányt és együttműködnünk velük, akkor van esélyünk felzárkózni Kínához. Természesen mindig lesz évtizedes elmaradásunk az aktuális Kínától, de ha csak ott tartanánk, ahol Kína tartott tíz éve, már az magyar csodát jelentene!
Remélem holnap már utazol is ki kínába ha ennyire beléjük vagy szerelmesedve!
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
Porsche-val egyesültek nem olyan rég?
Mikor váltak szét?
Már 30 éve is együtt nyomták, az Audival karöltve.

Nem voltak egy cég, csak közösködtek.
Nem akarom beírni az egész sztorit, neten megtalálható, de hivatalosan 2009-ben megállapodtak abban, hogy a két cég autógyártási tevékenysége egyesül.
Azt hiszem 2022-ben zárult le a teljes folyamat.

Csak érdekességként írom, hogy a Porshe nem kis cég. Pedig azt hinné az ember, hogy kis sportkocsi gyártó...
Már 2002-ben 55,000 db kocsit gyártottak....
2022-ben már 321,000 db-ot! :eek:
Mondjuk a nagy része nem sportkocsi volt....
"Of the 321,321 vehicles produced in 2022, 41,947 were 911 models,18,080 were 718 Boxster/Cayman models, 91,117 were Macans, 98,113 were Cayennes, 35,241 were Panameras and 36,823 were Taycan models."
A sportkocsik száma 60,027 db volt, ami 18.6%-a a teljes kínálatnak :rolleyes:
 

reich_und_roll

Well-Known Member
2016. szeptember 27.
4 386
24 723
113
Nem voltak egy cég, csak közösködtek.
Nem akarom beírni az egész sztorit, neten megtalálható, de hivatalosan 2009-ben megállapodtak abban, hogy a két cég autógyártási tevékenysége egyesül.
Azt hiszem 2022-ben zárult le a teljes folyamat.

Csak érdekességként írom, hogy a Porshe nem kis cég. Pedig azt hinné az ember, hogy kis sportkocsi gyártó...
Már 2002-ben 55,000 db kocsit gyártottak....
2022-ben már 321,000 db-ot! :eek:
Mondjuk a nagy része nem sportkocsi volt....
"Of the 321,321 vehicles produced in 2022, 41,947 were 911 models,18,080 were 718 Boxster/Cayman models, 91,117 were Macans, 98,113 were Cayennes, 35,241 were Panameras and 36,823 were Taycan models."
A sportkocsik száma 60,027 db volt, ami 18.6%-a a teljes kínálatnak :rolleyes:
Kiegészítenélek annyival, hogy konkrétan a Porschet a 2002-től elkezdett Cayenne mentette meg a becsukástól. Az első legyártott darabot követő 10. évben ünnepelték a legyártott félmilliomodik SUV-t, míg a 2005-től 7 éven át gyártott 997-ből összesen 213 ezer darabot gyártottak.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
Kiegészítenélek annyival, hogy konkrétan a Porschet a 2002-től elkezdett Cayenne mentette meg a becsukástól. Az első legyártott darabot követő 10. évben ünnepelték a legyártott félmilliomodik SUV-t, míg a 2005-től 7 éven át gyártott 997-ből összesen 213 ezer darabot gyártottak.

Amúgy érdekes kontraszt, hogy ellenben a Ferrari sokkal kisebb darabszámok mellet is, iszonyat jövedelmező volt a 90's évektől kezdve. Valamit nagyon tudhatnak.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 000
31 081
113
Nem akarlak elszomorítani, de minden kínai vonat ami Európába fut az tele van nyugati cégek termékeivel szóval igazából a nyugati cuccok miatt jó
Amúgy ennek én is utána akartam nézni, hogy mégis milyen ezeknek a "bele". Mert ha olyan, mint az új utasszállítójuk, amiben a kritikus rendszerek ugyanazoktól a nyugati beszállítóktól származnak, mint az Airbus és Boeing esetében, akkor már kissé más a leányzó fekvése. Kvázi akkor annyira kínai , mint az egykori "Magyarországon csomagolt termék" néven marketingelt észak-amerikai mák vagy valami hasonló cucc
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and dzsoniboj

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 314
34 987
113
Amúgy ennek én is utána akartam nézni, hogy mégis milyen ezeknek a "bele". Mert ha olyan, mint az új utasszállítójuk, amiben a kritikus rendszerek ugyanazoktól a nyugati beszállítóktól származnak, mint az Airbus és Boeing esetében, akkor már kissé más a leányzó fekvése. Kvázi akkor annyira kínai , mint az egykori "Magyarországon csomagolt termék" néven marketingelt észak-amerikai mák vagy valami hasonló cucc
Most hírtelen csak ezt találtam, de szerintem van több is nem lennék meglepve ha a gépészet nagyrésze a siemenstől jönne..
n%C3%A9vtelen-png.8177812


Ezt meg csak az összerelés minősége miatt:
2-png.8177817
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 215
60 223
113
Amúgy ennek én is utána akartam nézni, hogy mégis milyen ezeknek a "bele". Mert ha olyan, mint az új utasszállítójuk, amiben a kritikus rendszerek ugyanazoktól a nyugati beszállítóktól származnak, mint az Airbus és Boeing esetében, akkor már kissé más a leányzó fekvése.

Vagy mint a VT4-es "kínai elektronikai fölény" harckocsi esetén a CAN BUS 2.0-val, Intel Pentium M-el, meg 300 MHz-es Motorola Power PC-vel :D
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 516
60 074
113
Amúgy ennek én is utána akartam nézni, hogy mégis milyen ezeknek a "bele". Mert ha olyan, mint az új utasszállítójuk, amiben a kritikus rendszerek ugyanazoktól a nyugati beszállítóktól származnak, mint az Airbus és Boeing esetében, akkor már kissé más a leányzó fekvése. Kvázi akkor annyira kínai , mint az egykori "Magyarországon csomagolt termék" néven marketingelt észak-amerikai mák vagy valami hasonló cucc
Szerintem a Kinában futó vonatokat kellene megnèzni, milyen alkatrèszek vannak bennük. Mert azok tükrözik, hogy mit tudnak. Itt gyakran kényszerböl kell nyugati, itt már engedélyezett alkatrészeket használjanak. Mi is kényszerböl kell Paksnál nyugati cégeket foglaltoztassunk.
És a kinai vonathâlózat messze lepipálja nyugatot minden szempontból, ehhez semmi kètség nem fèr.
Európából csak egy idegenforgalmi attrakció marad pár évtizeden belül a saját hülyeségünk miatt. Lâsd pl Green Deal , Energiewende, atomellenesség, gépkocsiiparunk kiherélése. A list végtelenül hosszú.....
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 446
36 489
113
Szerintem a Kinában futó vonatokat kellene megnèzni, milyen alkatrèszek vannak bennük. Mert azok tükrözik, hogy mit tudnak. Itt gyakran kényszerböl kell nyugati, itt már engedélyezett alkatrészeket használjanak. Mi is kényszerböl kell Paksnál nyugati cégeket foglaltoztassunk.
És a kinai vonathâlózat messze lepipálja nyugatot minden szempontból, ehhez semmi kètség nem fèr.

Azért ők lopják/veszik egyelőre még a technológiát 95%-ban legalábbis. Utasszállítót sem tudnak építeni nyugati alkatrészek nélkül. (Az orosz legalább megpróbálja, kényszerből: MC-21.)

Európából csak egy idegenforgalmi attrakció marad pár évtizeden belül a saját hülyeségünk miatt. Lâsd pl Green Deal , Energiewende, atomellenesség, gépkocsiiparunk kiherélése. A list végtelenül hosszú.....

Ez sajnos valószínű viszont. Esetleg protekcionizmussal megőrizhető némi ipar, csak a versenytől (meg a kínai piactól és az orosz enerigahordozótól/nyersanyagtól) elzárkózás ahhoz fog vezetni, hogy max. pár speciális területen lesz pár világviszonylatban is releváns képesség. Úgy látom a hadiipart akarják az egyik ilyennek megtenni, csak annak is good luck, ha nem ingyen/hitelre adjuk a terméket (mint Ukrajnának) vagy saját magunknak. Az USA-val eddig is alig volt versenyképes, az egyik ok, amiért mégis sikerült eladni némi fegyvert, hogy kevésbé voltunk korlátozóak, mint az USA, na de ez sem fog így maradni, a politika egyre jobban korlátozni fogja a lehetséges vevők körét.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 446
36 489
113
huh-heh.gif

Ugyna hol futnak régóta ? (sehol se )

Nem akarlak elszomorítani, de minden kínai vonat ami Európába fut az tele van nyugati cégek termékeivel szóval igazából a nyugati cuccok miatt jó ;)

Hiába svájci tervezés a magyar KISS-ek Svájc közelébe se voltak a váz fehéroroszországból jött aztán dunakeszin szerelték össze később Lenygelországba..
De nem lennék meglepve, ha sok hiba azért alakulna ki, mert nincs rendesen karban tartva, mint úgy általában minden a MÁV-nál...

A f*szodta olcsó konkréten 2x annyiba kerül, mint a vectron ez a noname kínai szar!

A Bison 2x annyiba kerül, mint a Vectron? Ezt ki számolta ki, milyen szerződésekből? Akkor miért fél tőle az EU? Miért kellett az osztrák tulajdonú RCH-nak?