A lemondott Vectronoknál jobb ár-érték arányú mozdonyokat veszünk? Na persze!Úgy, hogy a CRRC kínai mozdonyok már rég futnak az EU-ban és minőségük jobb mint a nyugatiaké. Például német vasúti mozdonyok, motorvonatok egyre inkább a hulladék kategóriába csúsznak le annyi meghibásodás és minőségi probléma van velük, míg a kínait dicsérik, mert jó minőségű. Jó példa erre az általam is napi szinten használt magyar vasút KISS emeletes motorvonatszériája (svájci!), ahol a bárca napi szintű jelenség az ajtókon, a nem működő vécék dettó, de voltak velük más problémák, egy időben elektromosak is (lerobbantak a vonatok a pályán). Szar ügy, de ez van, Kína lehagyta minőségben Európát a csúcstermékei kapcsán.
Ha jót akarsz, akkor kínait veszel, mert úgy tisztességes áron kapsz minőségi csúcstechnológiát, szemben a méregdrága és hanyatló minőségű nyugati termékekkel. És erre nem válasz a kínait rasszista alapon szidalmazó nyugatbarát propaganda, mert Kína már felzárkózik, hanem lehagyta a Nyugatot és a óccószárgamajmozás már csak a vesztesek arroganciája. Magyarországnak is fejlett Kínához kell már felzárkóznia, nem a harmadik világhoz lezárkózó Európát követnie. Sem az ipari hanyatlásban, se az amerikai vazallitásban, sem a liberális wokéban. Ha csak a közlekedést nézzük, akkor nincs a világon tisztább, jobb, hatalmasabb és jobban szervezett közlekedési hálózat, mint Kínában. Olyan messzeségben van tőlünk a kínai tömegközlekedés fejlettségben, hogy álmodnunk se érdemes róla jelenleg, csak lehajtott fejjel, teljes engedelmességgel és vég nélküli munkával követnünk a példájukat, hogy egyszer majd nálunk is jobb világ legyen! Olyan, amilyet a kínaiak építenek.
Ha sikerül tartanunk a mostani irányt és együttműködnünk velük, akkor van esélyünk felzárkózni Kínához. Természesen mindig lesz évtizedes elmaradásunk az aktuális Kínától, de ha csak ott tartanánk, ahol Kína tartott tíz éve, már az magyar csodát jelentene!
És ráadásul a mozdonyhiány miatt, több kis tételben beszerzett mozdonyok miatt, teljes káosz lesz a MÁV-nál, ami tovább tetézi az eddigit!
Bármilyen hihetetlen, a vasútnál sem kifizetődő rengeteg típusból kis számút beszerezni, akárcsak a honvédség járműveiből sem ajánlatos!
És egy komoly probléma van még az egésszel!
Az EU országok bolondok lesznek tőlünk vásárolni bármit, ha mi csak piacként tekintünk rájuk, és a kínai termékek piacra jutását segítjük, az EU-s ellenében.
A lőszereken kívül nem gyártunk olyan terméket, amit ne tudnának máshonnan beszerezni!
Már így is többlet exportunk volt feléjük, míg importban meg erősen Kína felé lejt a gazdaságunk.
A gyengélkedő európai piac okán, maximum pont nálunk fog leépíteni az EU, cserébe a Kína piacra jutását segítő politikánkért.