Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 903
17 906
113

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 058
31 570
113
A MÁV Zrt. vezérigazgatója a videóban azt mondta, hogyannak a mintegy 100 vasúti szerelvénynek a felújítása, amelyeket alkatrészhiány miatt eddig nem lehetett korszerűsíteni.

Ezeknek körülbelül a fele korszerű, első- és másodosztályú intercity-kocsi. A felújítandó járművek a tervek szerint a következő nyáron már forgalomba is állhatnak.

Inkább nem mondok semmit
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 473
35 586
113


Inkább nem mondok semmit
Ez annak az eredménye, hogy Lázár engedélye nélkül egy hamburger húspogácsát se szerezhet be magának a MÁV csoport... Nem vicc sajnos...
462622598_1086249869523703_355901577811309229_n.jpg
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
A MÁV dolgozók hatékonyság a civil (nyugati) versenypiaci átlaghoz képest jó ha 30% - lehet. Szóval nincs emberhiány, egyszerűen nem hatékony sem a rendszer, sem a dolgozók hozzáállása. Azt azért simán el tudom képzelni, hogy a Honvédségnélgnél hatékonyabb a dolog, azt nem ismerem. De amit láttam eddig a MAV-nál, és láttam a civil versenypiacon, esetleg külföldön, az ezt mutatja. Az okokról könyvet lehetne írni.
A bérek is kb. a harmada mondjuk.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Pocok75

Well-Known Member
2010. április 19.
2 815
2 598
113
A MÁV dolgozók hatékonyság a civil (nyugati) versenypiaci átlaghoz képest jó ha 30% - lehet. Szóval nincs emberhiány, egyszerűen nem hatékony sem a rendszer, sem a dolgozók hozzáállása. Azt azért simán el tudom képzelni, hogy a Honvédségnélgnél hatékonyabb a dolog, azt nem ismerem. De amit láttam eddig a MAV-nál, és láttam a civil versenypiacon, esetleg külföldön, az ezt mutatja. Az okokról könyvet lehetne írni.
Ezt hogy számoltad ki? Amúgy ha ide tudnád tenni a nyugati, versenypiaci pályamunkások bérét akkor láthatnád, hogy a 30 százalék nem is olyan rossz eredmény! A MÁV legnagyobb problémája a vízfejjel van és a szaktudás nélküli utánpótlás is rengeteg kárt tud okozni! A pályafenntartás teljesen el van lehetetlenítve, sajnos ma már a szar is elfogyott a "várépítéshez"!!
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
A Honda Prologue Q3 során a Tesla Y és 3 kívül MINDEN MÁS TÍPUST lelépett az EV eladásokban 12-13 ezer példánnyal Amerikában. :eek: Tudom, a Honda egy vallási szekta, de akkor is...
 
  • Tetszik
Reactions: misinator

Redgreg

Well-Known Member
2022. április 22.
1 133
4 971
113
A Honda Prologue Q3 során a Tesla Y és 3 kívül MINDEN MÁS TÍPUST lelépett az EV eladásokban 12-13 ezer példánnyal Amerikában. :eek: Tudom, a Honda egy vallási szekta, de akkor is...
épül is hozzá nálatok az új gyárunk. Aminek az a vicces része, hogy elvben az SDIHU az anyagyára, és nem koresz. Egyedülálló módon a Samsung családban :)
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
az akkugyártó projektnek meg meszeltek.
He'? :D

Global EV sales már most 11 millió (!) autó fölé ment 2024 jan-szep között. Év végéig Amerika 2 millió felett fog eladni, Európa 3.5 millió körül, míg Kína 10 (!) milliót; a világ maradékanak másfél milliojaval csak idén 17 millió (!) elektromos autót vásárolnak a világon.
 
  • Tetszik
Reactions: Nber

J.G.

Well-Known Member
2023. április 11.
2 481
8 020
113
He'? :D

Global EV sales már most 11 millió (!) autó fölé ment 2024 jan-szep között. Év végéig Amerika 2 millió felett fog eladni, Európa 3.5 millió körül, míg Kína 10 (!) milliót; a világ maradékanak másfél milliojaval csak idén 17 millió (!) elektromos autót vásárolnak a világon.
Az elektromos autók hanyatlásának tudják be sokan, hogy egyes járműipari hangok szerint inkább a hibrid megoldásoké a jövő, nem a tisztán elektromos üzeműeké.
De ez is csak úgy igaz, mint bármelyik hosszabb távú jóslat. Egy hatékonyabb akkumulátor simán eltörölheti a belső égésű motorokat, vagy legalábbis jobban átbillentheti az arányokat a maga javára.
Az igazi probléma az erőművek kapacitása, egy tisztán elektromos mobilitást nem volna képes ellátni a jelenlegi hálózat.
 

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 842
85 380
113
He'? :D

Global EV sales már most 11 millió (!) autó fölé ment 2024 jan-szep között. Év végéig Amerika 2 millió felett fog eladni, Európa 3.5 millió körül, míg Kína 10 (!) milliót; a világ maradékanak másfél milliojaval csak idén 17 millió (!) elektromos autót vásárolnak a világon.
Néz dmár, meg, hogy Kínának és az USA-nak milyen akkugyártó kapacitásai vannak.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Az elektromos autók hanyatlásának tudják be sokan, hogy egyes járműipari hangok szerint inkább a hibrid megoldásoké a jövő, nem a tisztán elektromos üzeműeké.
De ez is csak úgy igaz, mint bármelyik hosszabb távú jóslat. Egy hatékonyabb akkumulátor simán eltörölheti a belső égésű motorokat, vagy legalábbis jobban átbillentheti az arányokat a maga javára.
Az igazi probléma az erőművek kapacitása, egy tisztán elektromos mobilitást nem volna képes ellátni a jelenlegi hálózat.
Persze. Még itt is jelenleg a visszatartó erő számomra — mondjuk Teslan kívül bárki más esetében — leginkább a töltők limitált száma, ami meg egyenes korreláció a hálózattal...
 

J.G.

Well-Known Member
2023. április 11.
2 481
8 020
113
Persze. Még itt is jelenleg a visszatartó erő számomra — mondjuk Teslan kívül bárki más esetében — leginkább a töltők limitált száma, ami meg egyenes korreláció a hálózattal...
Nincs még annyi töltő, mint amennyit a hálózat bírna, de nagyon gyorsan ki lehetne maximalizálni, ami meg sem közelítené egy csak elektromos eszközökön alapuló közlekedés szükségleteit.
Szóval az rengeteg új erőművet igényelne, ami jelenleg kilátástalan. Pláne ha az elektromos autó őrület vadzöld ligniterőműves, atom ellenes német mintával párosul.
 

perceptron

Well-Known Member
2023. június 15.
6 676
14 005
113
Európában vag, 70%-al esett vissza az elektromos autók iránti kereslet.
Ez megint valami zöldség a köbön, honnan szedes ezekrt? Most írtam neked a konkrét számokat, te is neganosodni kezdesz, és csak ismételgeted a hitbéli teziseidet, mindegy mi a valóság? Európai EV sales YOY vmi 10% feletti növekedés eddig (2024), 21% a hibrideknel, Q3 EV sales megint nőtt 5% (Q2 képest); az összes eladott autónak már 9-10% EV Európában.