Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 173
59 927
113
Azért majd ezeknél a Merci meg német prémium fikázásokról akkor beszéljünk, amikor egy KIA is lesz 20-25 éves 400-700 ezer km-el… F*szágokkak dobálóztok, általánosítotok meg olyan autókat mondtok szarnak amikbe a magyar emberek többsége csak akkor tud beülni, amikor már 3-7 ember lerúgta magárólpár százerer km után és ezek közül az utolsó 1-3 minimál szervizelte vagy még úgy sem.

Értem, hogy megsértődtél de azért ne röhögtesd már ki magadat :D
Csak egy gyors példa:

A videót meg amit nem olyan rég linkeltem meg érdemes lenne megnézned, hogy "milyen jó is" a szinte új dájcse prémium...
Ugyanis egy konkrét videóból indult a beszélgetés, ahol a tesztelők elmondják, hogy nem ez az első új merci ami összeszarja magát náluk... Az adott példánynak is tönkre ment a difije. AMG merci... LOL.

E mellet azt is elhiszem, hogy nem minden modellje szar minden gyártónak, de amikor a magyar piacon 2 év garikkal árulják a dájcser prémiumot, és milliós összegekért adnak +1 év garikat, miközben egy átlagos kiskocsi gyártó 4-7 éveket ad akkor könnyen röhejessé válnak!
Egy Kia vagy egy Szuzuki mer 7 év garit adni? o_O
300 ezerért egy Renaul Clióra mernek 7 évet meg 200,000 km garit adni?
Egy dájcse prémiumra meg nem?
Nem érzed, hogy itt gond van? o_O
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 299
25 009
113
Értem, hogy megsértődtél de azért ne röhögtesd már ki magadat :D
Csak egy gyors példa:

A videót meg amit nem olyan rég linkeltem meg érdemes lenne megnézned, hogy "milyen jó is" a szinte új dájcse prémium...
Ugyanis egy konkrét videóból indult a beszélgetés, ahol a tesztelők elmondják, hogy nem ez az első új merci ami összeszarja magát náluk... Az adott példánynak is tönkre ment a difije. AMG merci... LOL.

E mellet azt is elhiszem, hogy nem minden modellje szar minden gyártónak, de amikor a magyar piacon 2 év garikkal árulják a dájcser prémiumot, és milliós összegekért adnak +1 év garikat, miközben egy átlagos kiskocsi gyártó 4-7 éveket ad akkor könnyen röhejessé válnak!
Egy Kia vagy egy Szuzuki mer 7 év garit adni? o_O
300 ezerért egy Renaul Clióra mernek 7 évet meg 200,000 km garit adni?
Egy dájcse prémiumra meg nem?
Nem érzed, hogy itt gond van? o_O
Én speciel valóban nem értek a kocsikhoz, nem is különösebben érdekelnek, hacsak nem veterán.
Viszont annak hiszek, aki ért hozzá: Speedzone-on volt egy teszt, nem emlékszem pontosan milyen, de
talán vmi most új, baszomnagy BMW-t néztek: tré minőségű összeszerelés, csomagtartóban nincs kárpit (sok-sok tízmilliós luxus autó...)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 173
59 927
113
Én speciel valóban nem értek a kocsikhoz, nem is különösebben érdekelnek, hacsak nem veterán.
Viszont annak hiszek, aki ért hozzá: Speedzone-on volt egy teszt, nem emlékszem pontosan milyen, de
talán vmi most új, baszomnagy BMW-t néztek: tré minőségű összeszerelés, csomagtartóban nincs kárpit (sok-sok tízmilliós luxus autó...)

Nekem nagyon sok ismerősöm megszívta ezeket a kocsikat. Az árukhoz képest nagyon gagyik!
A baj az, hogy az emberek fejében még mindig a W123/140-es él. Igen, azok komoly autók voltak!
Aztán valami eltört a mercinél és elkezdtek gagyit gyártani...
A többi német "prémium" (audi/BMW) meg már előtte is szar volt minőségre. Csak szép és nagy teljesítményű kocsik voltak. Az E sorozatú BMW-ből is nem egy "új" kocsit locsolt le a saját tulaja benzinnel és gyújtott fel (!) mert a márka szervíz nem tudta kijavítani a szar konstrukciós hibákat. kb. 15-20 éve már akkor ilyenek voltak ezek új korukban. Mitől lennének használtan jobbak? o_O
Itt az egyik szembe szomszéd, akinek van egy nagyon szép 645CI-je.
Alig látom mert mindig szerelőnél van. De legalább van mellé egy szuzuki szwiftje is, mert azzal jár dolgozni XD
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 857
32 415
113
Én speciel valóban nem értek a kocsikhoz, nem is különösebben érdekelnek, hacsak nem veterán.
Viszont annak hiszek, aki ért hozzá: Speedzone-on volt egy teszt, nem emlékszem pontosan milyen, de
talán vmi most új, baszomnagy BMW-t néztek: tré minőségű összeszerelés, csomagtartóban nincs kárpit (sok-sok tízmilliós luxus autó...)
Ez az új kor szelleme, mikor a 3K tervez autót: költségvetés, környezetvédők, köcsögök.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 299
25 009
113
Ez az új kor szelleme, mikor a 3K tervez autót: költségvetés, környezetvédők, köcsögök.
Attól még összerakni lehetne jól.
Nézeggettem ezeket a BYD-kat, hát öregem, ott aztán tudnak ilyenekre figyelni.
Még ott is, ahol nem feltétlenül van szem előtt (pl kesztyűtartó alsó része), minta van.
Tizedmilliméterre passzoló illesztések, olyan bőr varrás, amiről Európa már rég leszokott. Ésatöbbi.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 857
32 415
113
Attól még összerakni lehetne jól.
Nézeggettem ezeket a BYD-kat, hát öregem, ott aztán tudnak ilyenekre figyelni.
Még ott is, ahol nem feltétlenül van szem előtt (pl kesztyűtartó alsó része), minta van.
Tizedmilliméterre passzoló illesztések, olyan bőr varrás, amiről Európa már rég leszokott. Ésatöbbi.
Erre szokták mondani, hogy feltörekvő márkát kell venni, mert az még bizonyítani akar. (És teszem hozzá, aki ki akarja a piacáról szorítani a konkurenciát; még ha kisebb haszonnal[?] is tud értékesíteni.)
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 857
32 415
113
Attól még összerakni lehetne jól.
Nézeggettem ezeket a BYD-kat, hát öregem, ott aztán tudnak ilyenekre figyelni.
Még ott is, ahol nem feltétlenül van szem előtt (pl kesztyűtartó alsó része), minta van.
Tizedmilliméterre passzoló illesztések, olyan bőr varrás, amiről Európa már rég leszokott. Ésatöbbi.
Amúgy nem is értem, hogy miért hiányolod? Ez a környezetvédelem, amit nem gyártanak le, az nem jár CO2-vel, nem jár hulladékkal.
 
  • Imádom
Reactions: Kim Philby

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 173
59 927
113
Erre szokták mondani, hogy feltörekvő márkát kell venni, mert az még bizonyítani akar. (És teszem hozzá, aki ki akarja a piacáról szorítani a konkurenciát; még ha kisebb haszonnal[?] is tud értékesíteni.)

Esélyes, hogy a kínaiak nem játszanak tisztán, és bőven önköltségi áron vagy alatta árulják az autóikat.
Mobilokkal is ezt csinálták. Jól taktikáznak.
A helyzet az, hogy az európai autógyártóknak se tiltotta meg senki, hogy jó autókat gyártsanak.
E helyet jó pár szart gyárt, lehetőleg jó drágán. És ez baj.
 

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
18 299
25 009
113
Esélyes, hogy a kínaiak nem játszanak tisztán, és bőven önköltségi áron vagy alatta árulják az autóikat.
Mobilokkal is ezt csinálták. Jól taktikáznak.
Most is. Én kb 15 év után válok meg a Sony márkától és rendeltem egy Infinix telefont...
50e Ft-ért kapok olyat, ami jópár százezer Ft lenne egy 'márkától'...
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 587
12 614
113
Erre szokták mondani, hogy feltörekvő márkát kell venni, mert az még bizonyítani akar. (És teszem hozzá, aki ki akarja a piacáról szorítani a konkurenciát; még ha kisebb haszonnal[?] is tud értékesíteni.)
Szerintem kiváló meglátás.

Esélyes, hogy a kínaiak nem játszanak tisztán, és bőven önköltségi áron vagy alatta árulják az autóikat.
Mobilokkal is ezt csinálták. Jól taktikáznak.
A helyzet az, hogy az európai autógyártóknak se tiltotta meg senki, hogy jó autókat gyártsanak.
E helyet jó pár szart gyárt, lehetőleg jó drágán. És ez baj.
Itt ugyanaz a jelenség látható többek között szerintem, mint a fehéráru gyártóknál:
A piaci verseny öldöklő volt, a valódi és/vagy marketing fejlesztésekkel újították folyton a modellkínálatot - egyre rövidebb élettartamokkal, javíthatatlanságokkal.
Belefért, mert az európia piac fizetőképes volt, szárnyalt, az új termék vásárlók elbírták a gyakori cserét. Mi több presztízs lett akár 2-3 évente cserélni/kidobni mind a fehérárukat, mind az autókat.
A gyártókat nem érdekelte a másod/sokadvásárlók kínlódása, az újak meg kibírták azt a 3 évet.
Vagy nem, s erre sajnos egyre több példát látni/hallani.
(lásd direktbefecskendezős benzinesek évtizeden keresztül gyakorlatilag mindenkinél)
Pl.

A vásárlói reagálások/sztereotípiák rendre ciklusokat késnek, így sokáig el lehet adni a botrányos produktumok ellenére is az újabb modelleket, s évtizednyi minőségi teperés ellenére sem javul az addig okkal/ok nélkül lenézettekről kialakult vélemény se.
Az európai márkák szerintem rendkívül elkényelmesedtek.
Engem aztán nem vádolhattok japán autó fansággal, de látszik, hogy hiába gyártottak rendre jobb minőségben, mint európai gyártók, mégsem fektették ki az európai gyártókat, mert erős volt az európaiság szemlélete.
Ebből azt látták az európaiak, hogy botrányos felszereltségekkel (pl. alapárért időóra fordulatszámmérő helyett, stb.), elavult motorokkal (OHV Ford motorok, 16 v kiírva, ha már valami csoda folytán olyan volt benne, amikor a japánok gyakorlatilag már nem gyártottak 8 szelepes motort) is el lehet adni.
Nyilván volt ebben olyan faktor is, hogy pl. a japán autók rendre nem germán testalkatra lettek méretezve (dolgoztatok már Toyota Dynával?:D), s nem európai esztétikai/arányérzékre kiszobrászkodva.

Csak közben generációk jönnek-mennek, s az európai ős márkahű autósok lassan kiöregedtek/nek, kihaltak/nak. Mennyien élhetnek, autózhatnak még közülük?

A ma generációja skrupulus nélkül kezd adni olyan kínai autóért 18 millió forintot, amit a rendelésfelvételkor még ki sem tudott próbálni...
Apropó,rokonnak 10 napja végre megjött fél év után - feleannyira ígérték - a BYD Seal U elektronyos. Ígéret van rá, hogy kipróbálhatom majd; hogy mennyit megy hideg motorral, egyesben önindítózva:D:D:D

Ha összefogunk tudni futni (ez akár 3 hónap is lehet), igérem beszámolok majd a vélhetően nyúlfarknyi teszt benyomásairól.
Apropó, ő is gyerekkorától Fiatos volt, ahogy én, hiszen neki is ilyen távirányítósa volt:
2827eb4a07cbaf282d27b05599145544.JPG

S ő is kitartott egész mostanáig a Fiat mellett.
Erre most ugye ő is csíkszeműt vett.

Így múlik el a világ dicsősége.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 173
59 927
113
Az európai márkák szerintem rendkívül elkényelmesedtek.

Ez egy nagyon finom megfogalmazása annak, hogy pofátlan bunkó módon átbaszták az ügyfeleiket évtizedeken át. Majd elkezdtek trösztösödni, hogy ne legyen a vevőnek valódi választása.

Engem aztán nem vádolhattok japán autó fansággal, de látszik, hogy hiába gyártottak rendre jobb minőségben, mint európai gyártók, mégsem fektették ki az európai gyártókat, mert erős volt az európaiság szemlélete.

Igen, erős volt a lokálpatriotizmus is.
Nehogy már egy német ne német autót vegyen, vagy egy olasz olaszt, francia franciát stb...
De azt is látni kell, hogy az Európai piac a Japán gyártók számára harmadlagos volt a saját és az USA piac után. Aztán kína felemelkedésével "negyedleges" piac lett!
Elég csak arra gondolni, hogy egy csomó sikeres modelljüket itt be se mutatták vagy kivezették....
Lásd. Pl. Toyota Camry. Amit svájcban meg az oroszoknál árultak, de az EU-ban nem...
Vagy, hogy pl. bizonyos sport modellek csak Angliában voltak elérhetőek, mert azonos oldalon van a kormány a Japán modellekkel... Lásd. Mitsubishi EVO-k gyárilag 400+ LE-s kiadásai.
Úgy ítélték meg, hogy itt nem igazán lehet pénzt keresni. Ellenben az USA-val például, ahol bizony elég szépen kerestek is.

Nyilván volt ebben olyan faktor is, hogy pl. a japán autók rendre nem germán testalkatra lettek méretezve

Érdekes módon máshova gyártottak ember méretű utastereket is. Lásd USA.
Mivel itt nem lehetett sokat keresni így vagy módosított Japán kocsikat kaptunk (lásd. Pl. Honda Accord) vagy a III. világ ázsiai részének szánt fölextrázott gépeket átnevezve.
Kevés gyártó fejlesztett 1-2 modellt direktbe az EU-ba, de azok relatív népszerűek is voltak.
Pl. Honda "UFO" Civic, vagy a Toyota Avensis.
Ma már erre nem költenek... Szarba se néznek minket, hiszen hála az EU-nak azok vagyunk. Egy sokadlagos szar piac hülye szabályokkal.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 857
32 415
113
De azt is látni kell, hogy az Európai piac a Japán gyártók számára harmadlagos volt a saját és az USA piac után.
Szemléletesen:

japan-vehicle-exports.png



Szerintem ebben nincsenek benne például a leányvállalatok termelése, mert pl.: India legnagyobb autógyára (2014-ben 45%-os részesedéssel az indiai piacon) a Maruti a Suzuki tulajdonában van, 2004-ben 470 ezer feletti autót gyártott.
Illetve a belföldi eladások sincsenek benne.

De jól látható, hogy Európa után a Közel-Kelet sem sokkal van lemaradva.

Értékben, 2023-ban:
image_750x_661f9cdb5a4de.jpg

 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 173
59 927
113
Kicsit elfogult a teszt, meg egy métert sem mentek, de azért volt egy Freudi elszólás:
" Aki nem 20 évre vesz kocsit az Skodát vesz..."

A videó alatti hozzászólások érdekesebbek, mint a teszt. Kettőt idéznék:
" Sokat járok az Közel-Keleten, a nagyobb városokban (Dubai, Abu Dhabi, Doha) ahol megfordultam, a taxik 90%-a ilyen camry szép homok színű fóliával (a maradék 5% Highlander, 5% Hyundai Soanata). Kb. 100 darab camry taxiban ültem az utóbbi években, a legkevesebb futás, amit láttam talán 250ezer km volt, de 2db olyanban is ültem, ahol az óra 999 999km mutatott! 24 órát mennek a kocsik, 3 műszakban. Havonta van szervizelés, évente kb. 200ezer km futnak a kocsik. Szóba elegyedtem több taxissal (túlnyomórészt pakisztáni/indiai/dél-kelet ázsiai srácok) akiknek az elmondása szerint a motor örök, a hajtáslánc nagy része szintén örök. Amire lehet számítani az a CVT 5-600ezer km körül, de SOHA 450ezer alatt, és a hybrid "traction battery" (nagy akksi) 4-600ezer között. Gyakorlatilag elmondható, hogy a25a-fxs hajtáslánca, ami a Camryben (és RAV4, Highlander, USA-ban Siena, Venza egyéb toyoták és lexusok) van ELPUSZTÌTHATATLAN. Ha valaki sok futásra keres autót, NINCS jobb megoldás (sajnos a beltér kissé puritán)."

Másik:
"Imádlak titeket, de kifelejtettétek a Skoda fogyasztását, gyanítom nem véletlenűl. Pont van egy Camry-m, 21-es VIP executive (204LE talán), a hátsó könyöklőben, van egy komplett media panel, amivel a hátsó űlések fűtését, hátsó ülések elektromos háttámla állítását, és akár a központi médiát is tudod állítani, szóval van belőle "picit" jobban felszerelt változat is. Természatesen minden évben elvisszük a kötelező szervízre ( mindig hívnak is, nagyon jó pont) és megdöbbentő módon az éves szervíz eddig (3) sohasem lépte át az 55 ezer forintos határt. Abban a kiváltságos helyzetben vagyok, hogy több autó tulajdonosa is lehetek (Porsche, BMW, Suzukik, Nissan) és a Toyota szervize messze a legolcsóbb, márkaszervízben. Nem okoskodni akarok, csak azt szeretném elmondani, hogy eddigi tapasztalataim alapján, a Camry megdöbbentőena legolcsóbban fenntartható autó mind közül, mindamellett szerintem hozza egy jól felszerelt 7-es Golf minőségét, csak picit nagyobb, az ára pedig akkoriban nagyjából pariban volt."
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 173
59 927
113
Szemléletesen:

japan-vehicle-exports.png



Szerintem ebben nincsenek benne például a leányvállalatok termelése, mert pl.: India legnagyobb autógyára (2014-ben 45%-os részesedéssel az indiai piacon) a Maruti a Suzuki tulajdonában van, 2004-ben 470 ezer feletti autót gyártott.
Illetve a belföldi eladások sincsenek benne.

De jól látható, hogy Európa után a Közel-Kelet sem sokkal van lemaradva.

Értékben, 2023-ban:
image_750x_661f9cdb5a4de.jpg


2015-ös a forrásod, de jól látszik, hogy Európa bár nagy piac, de nem kiemelkedő.
Azóta szerintem sokkal jobban leértékelődött.
E mellet a statisztikából nem csak az indiai vegyes vállalatok termelése hiányzik, hanem a kínai vegyesvállalatoké is. Ugyanis hivatalosan az sem export termelés, hiszen helyben gyártottak saját piacra japán kocsikat. Dongfeng és társai.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 489
59 929
113
Közel nem erről van szó. Csak már kurvára unom a német prémiumok fikázását Kia-ból, Hyundai-ból meg mittomén milyen autókból, mert az milyen kikúrt fasza 0, 1 vagy 3-4 évesen. Egy A4, A6 vagy E is bőven az, és nyilván nem fikázná senki, ha a pénztárcája engedné, hogy annyi idős német prémiumban tekergesse kedvére a kormányt, mint amennyi idős valami másban teszi. Aki meg úgy fikázza, hogy se ennyi se annyi idős ilyen nincs neki meg nem is volt csak hallotta vagy mondta a valaki meg írta anyám öccsének a másodunokatestvére… na ez gyász.

Ps. Fiat… jaaaa tudom az az a valami, amit abban a csizmaszerű országban gyártanak autó helyett, mert autókat vagy 35 éve nem tudnak már összehozni… :D :D :D
Nem érdekel a téma,de ugyan mitől lenne prémium az a pár német márka?
Attól, hogy a PR osztàly annak nevezi?
Semmivel nem növeli egy kocsi használati értékét a "prémium" (csak az árát meg súlyát...) és ugyanúgy műanyagból van egy Audi, Merci, bmw mint egy Toyota, Fiat, Renault, Dácia stb
100e euróért nem kunszt egy jó kocsit gyártani, 25e-ből igen.
Rolls, Bentley, Ferrari, Lamborghini stb, azok valóban prémium márkák, mégsem nevezik magukat annak, mert nincs arra szükségük.
Hihetetlenül bosszant a marketing "prémium" fogás használata,mert hülyének nézik a népet,hogy túlárazott gépkocsikat tudjanak rájuk, sózni mintha többletértéket kapnának. Lásd törökök, volt jugók, keleteurópaiak... Szerencsére mintha ennek lassan vége kezdene lenni.
Meg tudnák venni egy audit, mercit, porschét, csak minek? Sebességkorlátozás, dugó van mindenütt, kivéve itt-ott a németeknél. Rettegni, hogy jaj megkarcolták a kocsit a parkolóban? Volt audim, volvóm mint szolgálatikocsi, azok is csak autók. Az volt bennük jó, hogy a cég fizette a horribilis szerviz és alkatrészköltségeket.

Szóval hagyni kellene a manipulativ "prémium" kifejezést, ha komolyan akarunk beszélni.Mindenki vegyen olyan kocsit, amit akar, de ne magyarázza be se magának, se másnak, hogy amit ő vesz, az "prémium".Mert csak egy tömegesen gyártott fogyasztási cikket vesz a sok közűl.
Szerintem. :)