Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

tarzaan

Well-Known Member
2014. március 25.
12 914
17 921
113
10 százalék – ennyi maradna köztulajdonban azokból a projektcégekből, melyek Lázár János és a MÁV tervei szerint 99 évre megkapnák a pályaudvarok és teljes környezetük ingatlanait.
Ez van egy frissen benyújtott törvényjavaslatban, melyet módosító indítványként vittek a Parlament elé, holnap (kedden) már szavaznak is róla
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 243
113
“A hatalmas méretű vasúti pályaudvarok felújítása „iszonyatos mennyiségű pénzt venne igénybe”, de „mindenhonnan hiányzik a pénz” Orbán szerint. A miniszterelnök szerint Magyarországnak nem lesz arra pénze, hogy ezeket a hatalmas pályaudvarokat fel tudja majd újítani. Ezért szerinte támogatandó, hogy azok kapják meg azokat, akiknek „van pénzük és képesek ezeket felújítani”. Orbán hozzátette, „nem a vasutat adjuk állami pénzbe, hanem azokat az épületeket”, amelyekre nincs pénz. Általános garanciákról nem akar most tárgyalni, de számos nyugati példa alapján azt látja, hogy lehet erről értelmesen tárgyalni.”

Ez van…
 

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 655
13 010
113
“A hatalmas méretű vasúti pályaudvarok felújítása „iszonyatos mennyiségű pénzt venne igénybe”, de „mindenhonnan hiányzik a pénz” Orbán szerint. A miniszterelnök szerint Magyarországnak nem lesz arra pénze, hogy ezeket a hatalmas pályaudvarokat fel tudja majd újítani. Ezért szerinte támogatandó, hogy azok kapják meg azokat, akiknek „van pénzük és képesek ezeket felújítani”. Orbán hozzátette, „nem a vasutat adjuk állami pénzbe, hanem azokat az épületeket”, amelyekre nincs pénz. Általános garanciákról nem akar most tárgyalni, de számos nyugati példa alapján azt látja, hogy lehet erről értelmesen tárgyalni.”

Ez van…
Érdekes...a vesztes II. VH után, az ország lerombolása, kifosztása, után, jóvátételt fizetve, eszetlenül fegyverkezve, szocialista tervgazdaság ellenére stb., stb., is volt pénz a - ha lassan is -az ország újjáépítésére, majd fejlesztésére s így eltelt vagy két(?) évtized, mire - ha jól tudom -a nyugati hitelekhez nyúlt az ország.

Most meg profitorientált, hatékony kapitalista gazdaság van, Magyarország jobban teljesít, sőt előre fele megyen, nem pediglen hátra fele megyen, ez itten már a Kánaán (talán még szorgos népünk is győzni fog!), oszt nincsen píz!?

Hát hová lett!?:mad:
 

SilvioD

Well-Known Member
2018. december 23.
27 546
97 607
113
“A hatalmas méretű vasúti pályaudvarok felújítása „iszonyatos mennyiségű pénzt venne igénybe”, de „mindenhonnan hiányzik a pénz” Orbán szerint. A miniszterelnök szerint Magyarországnak nem lesz arra pénze, hogy ezeket a hatalmas pályaudvarokat fel tudja majd újítani. Ezért szerinte támogatandó, hogy azok kapják meg azokat, akiknek „van pénzük és képesek ezeket felújítani”. Orbán hozzátette, „nem a vasutat adjuk állami pénzbe, hanem azokat az épületeket”, amelyekre nincs pénz. Általános garanciákról nem akar most tárgyalni, de számos nyugati példa alapján azt látja, hogy lehet erről értelmesen tárgyalni.”

Ez van…
A reptér megvétele vs, vasúti pályaudvarok eladása.
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 480
35 624
113
irodhazátömbök megvétele vs vasúti pályaudvarok felújítása ?
(a reptér még megindokolható, ahogy a vodafone is)
A reptér megindokolható, de azért vérciki lesz és nagy szarban lesz az ország ha tényleg összeomlik a vasút és az emberek nem tudnak majd bejárni munkába meg úgy általában a nap szükségleteiket nem vagy csak nagyon nehezen fogják tudni megoldani. Szóval szerintem addig nem kellet volna repteret venni amíg a meglévő állami tulajdon nincs rendben nem csak a vasút... a reptér meglett volna az állam nélkül a vasútra már ez nem igaz.. Angliában is éppen a vasút vissza államosítása folyik, mert rájöttek, hogy nem jó ha minden piaci alapon működik a vasúton...
 

krisss

Well-Known Member
2014. február 21.
30 497
132 226
113
A reptér megindokolható, de azért vérciki lesz és nagy szarban lesz az ország ha tényleg összeomlik a vasút és az emberek nem tudnak majd bejárni munkába meg úgy általában a nap szükségleteiket nem vagy csak nagyon nehezen fogják tudni megoldani. Szóval szerintem addig nem kellet volna repteret venni amíg a meglévő állami tulajdon nincs rendben nem csak a vasút... a reptér meglett volna az állam nélkül a vasútra már ez nem igaz.. Angliában is éppen a vasút vissza államosítása folyik, mert rájöttek, hogy nem jó ha minden piaci alapon működik a vasúton...
Olyanokat hallani hogy egy román/amerikai befektetői csoport bejelentkezett a reptérre és így sürgős lett a dolog.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 243
113
Érdekes...a vesztes II. VH után, az ország lerombolása, kifosztása, után, jóvátételt fizetve,
Lett is belőle hiperinfláció orosz barátaink (bocs, szovjet elvtársainknak) hála…
- ha lassan is -az ország újjáépítésére, majd fejlesztésére s így eltelt vagy két(?) évtized, mire - ha jól tudom -a nyugati hitelekhez nyúlt az ország.
1970-es évek második felében(1975 egy csúcs év - s egyben valami vége is -volt több szempontból) indult be a nyugati hitelek felvétele kontra szovjet elvtársak nem tudtak finanszírozni a KGST-n keresztül a keleti blokkot..

Hát hová lett!?:mad:
Ha elkezdem sorolni, akkor az lesz belőle, h bel-pol bűnözés….

Azonkívül, h ez az OV felszólalás felér egy beismeréssel(persze zero politika következmény) a prompt döntés is a tehetetlenséget jelzi…

De a maga konstrukció lehet működőképes csak ugye sok múlik a részleteken, amiről nem sokat tudni(transzparencia ebben az országban…úri huncutság), de a cirka hét oldalas kiírás(egy része eleve a technikai feltételekkel foglalkozik) nem a kimunkáltság érzetét kelti…
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 863
5 402
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...oltsegvetesbol-a-mav-hoz-es-a-volanhoz-730267
"A kormány több mint 165 milliárd forintot csoportosít át a helyközi és elővárosi közösségi közlekedési társaságok működéséhez, hogy ellensúlyozza a megemelkedett energiaárak, béremelések és egyéb költségnövekedések hatásait. Az intézkedés célja a közlekedési szolgáltatások folyamatosságának fenntartása, miközben figyelembe veszik a korábbi évek költségtérítési elszámolásait is."
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 233
10 774
113
irodhazátömbök megvétele vs vasúti pályaudvarok felújítása ?
(a reptér még megindokolható, ahogy a vodafone is)
mivel indokolható a reptér? Annyiból kaphatott volna Debrecen is egy rendes repteret. állami tulajdonban.
Most az lesz hogy a reptérnek haveri cégektől kell rendelni, és így szarul fog működni.
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 715
60 972
113
Lett is belőle hiperinfláció orosz barátaink (bocs, szovjet elvtársainknak) hála…

1970-es évek második felében(1975 egy csúcs év - s egyben valami vége is -volt több szempontból) indult be a nyugati hitelek felvétele kontra szovjet elvtársak nem tudtak finanszírozni a KGST-n keresztül a keleti blokkot..


Ha elkezdem sorolni, akkor az lesz belőle, h bel-pol bűnözés….

Azonkívül, h ez az OV felszólalás felér egy beismeréssel(persze zero politika következmény) a prompt döntés is a tehetetlenséget jelzi…

De a maga konstrukció lehet működőképes csak ugye sok múlik a részleteken, amiről nem sokat tudni(transzparencia ebben az országban…úri huncutság), de a cirka hét oldalas kiírás(egy része eleve a technikai feltételekkel foglalkozik) nem a kimunkáltság érzetét kelti…
Az a tendencia, hogy az állomás több legyen mint csak a közlekedést szolgâló épület, nyugaton is sok helyen meg van. Azonban ott általâban az ( állami...) vasúti társaságnak van egy ingatlanokkal foglalkozó cége, amelyik külsö tökét bevonva végzi el a funkcióváltâst. Az összes állomâst ( nevezzük igy az ingatlanokat az egyszerüség kedvéért...) egy külsös kezébe adni, legalább is unortodox. :)
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 573
8 434
113
Régios szinten szükség van ott egy reptére... debrecen +100-150 km sugaru körben
Mint ahogy pl Kassa a szlovákoknál vagy a román régios reptereket ne említsem.
Ehelyett inkább visszafejlesztés lett.....
Pedig normális fejlesztett infrasukturával plusz 40-60 fős kapacítású regios gépekkel lehetne benne potenciál főleg kke repterek felé és nyugat europai repterek felé.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 576
3 243
113
Az a tendencia, hogy az állomás több legyen mint csak a közlekedést szolgâló épület, nyugaton is sok helyen meg van. Azonban ott általâban az ( állami...) vasúti társaságnak van egy ingatlanokkal foglalkozó cége, amelyik külsö tökét bevonva végzi el a funkcióváltâst. Az összes állomâst ( nevezzük igy az ingatlanokat az egyszerüség kedvéért...) egy külsös kezébe adni, legalább is unortodox. :)
Ismerem az üzleti konstrukciókat.

Egyetértek, finoman szólva unortodoxia.
Azért írtam, h a részleteken sok múlik, múlhat.
Az egyik ilyen a tulajdoni rész kérdése is …itt a teljes átadás , illetve 10%, 25% állami tulajdon a vagyonkezelő cégben is felmerült(?)…milyen formában(zrt?, állami opciós jogokkal?), döntéshozatal ?(kisebbségi ellenőrzés), vétójog(?), bérlet felbontás (?)….vagyonelszámolás speciális szabályai… stb. stb…

A vasúti közlekedés biztosításához szükséges infrastruktúra nem képezheti, (képezhetné) az üzlet tárgyát. Úgy vélem.

Semmit nem tudni. Amit tudni az “gáz”…vagy lóf@sz…Szoval csak a szokásos.
A szokásos kapkodás…
Felelős kormányzás ? Kormányzás egyáltalán?

Bocs a felelős mindig valaki más…
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 233
10 774
113
Nem én állítom hogy legyen ott az új főváros, Közlekedési és Természetrajzi Múzeúmmal. A fekvése is majdnem olyan jó mint Budapesté, szép a történelmi belváros, a Parlamentet meg simán átköltöztetnék oda a a.... Tocó partra.
A Hadtörténeti is mehetne! Meg a Nemzeti Múzeum és a Déli Pályaudvar!
 
  • Vicces
Reactions: enzo

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 111
33 250
113
Azt hiszem, hogy ennyit tudni hivatalosan:

A többi meg lehet akár hozzáköltés is.

Az azonban elgondolkodtató, hogy kell e a Fővárosba ennyi kiszolgáló rendező, meg egyéb -sokszor nem is használt- vasúti terület és nem lehet e ezeket kiköltöztetni a város szívéből -ha már az van hangoztatva, hogy a legdrágább ingatlanok.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo