Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 672
3 534
113
Az azonban elgondolkodtató, hogy kell e a Fővárosba ennyi kiszolgáló rendező, meg egyéb -sokszor nem is használt- vasúti terület és nem lehet e ezeket kiköltöztetni a város szívéből -ha már az van hangoztatva, hogy a legdrágább ingatlanok.
De.
Csak az is pénzbe kerül(ne)….

Azért meg, h aztán egy Mini Dubaj 2. legyen elgondolkodtató…
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 035
62 379
113
Ismerem az üzleti konstrukciókat.

Egyetértek, finoman szólva unortodoxia.
Azért írtam, h a részleteken sok múlik, múlhat.
Az egyik ilyen a tulajdoni rész kérdése is …itt a teljes átadás , illetve 10%, 25% állami tulajdon a vagyonkezelő cégben is felmerült(?)…milyen formában(zrt?, állami opciós jogokkal?), döntéshozatal ?(kisebbségi ellenőrzés), vétójog(?), bérlet felbontás (?)….vagyonelszámolás speciális szabályai… stb. stb…

A vasúti közlekedés biztosításához szükséges infrastruktúra nem képezheti, (képezhetné) az üzlet tárgyát. Úgy vélem.

Semmit nem tudni. Amit tudni az “gáz”…vagy lóf@sz…Szoval csak a szokásos.
A szokásos kapkodás…
Felelős kormányzás ? Kormányzás egyáltalán?

Bocs a felelős mindig valaki más…
Igen. És alig vigasz, hogy ez túlzás nèlkül ( majdnem) mindenütt igy van.
 

Ranger

Well-Known Member
2021. szeptember 20.
1 672
3 534
113
Komoly város nincs felhőkarcolós CBD nélkül.
Persze. Ott van arra a váci úti iroda folyosó. Funkcionálisan alakult ki, szervesült a város szerkezetben, s éppen ezért van értelme. Folytatni.
Megjegyzem ott se a lakóingatlanok vannak túlsúlyban.
Vagy Dél-Buda, Kopaszi-gát, MOL torony(ronda mint a bűn és olyan árnyékot vett a sétányra már délután …ok ez szubjektív …)
környéke, vagy lefelé Duna mentén….ahogy haladnak is.
Igaz tömegközlekedésre senki nem gondolt a befektetők közül. Nem szokás. Az oldja meg állam vagy önkormányzat(mibűl?)

S város középre kell elképzelni…így.
Így, ahogy ez most kinéz….(!)? Nem a város képről van szó.
A felhőkarcoló nem lakóingatlan.
Arról most ne is beszéljünk, h pang az irodapiac.
Állambácsi ezért is vette meg a Neres iroda projekteket, mert már rövidtávon fejre álltak volna(meg se valósulnak). Az meg ugye nem lehet… h ezek “nagy bizniszmenek” bukjanak, kiderül, h meg ahhoz se értenek amiben nyomulnak.
Igaz bedőlt projektként követelésként megvásárolva a sokkal olcsóbb lett volna, de hat ugye… pont az államkasszanak volt fölösleges 700 milliárdja- mondjuk ebből már az új városnegyed is elindulhatott volna…

De még Dubajban se a város közepére húztak fel az üzleti negyedet….
A toronyházas apartmanos, lakóingatlanok is a városon kívül zöld mezőre(itt képzavar, homokra) mentek…s abban se helyiek laknak, ha egyáltalán laknak, s nem valami befektetés, szürke/fekete pénz parkol benne…
Tényleg ettől lenne faszább, élhetőbb a város. Pláne nekünk magyaroknak?! Költői kérdés.

Ugye nem NYC jár előttünk példaként, ahol 2008-as válság után megjelentek az extra magas, prémium, felhőkarcoló lakások Central Park mellett… Ja a város legdrágább négyzetméterei…
Vagy London, ahol random felhúzzák a modern magas épületeket. Túlnyomórészt azok se lakóingatlanok.

S új Párizs….Másik kedvelt példa.
Az is a Boulognei erdőn túlra város határon húztak fel, de az se lakónegyed…hétvégén a kutya sincs a turistákon kívül…

No offense…



 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 267
10 879
113
Persze. Ott van arra a váci úti iroda folyosó. Funkcionálisan alakult ki, szervesült a város szerkezetben, s éppen ezért van értelme. Folytatni.
Megjegyzem ott se a lakóingatlanok vannak túlsúlyban.
Vagy Dél-Buda, Kopaszi-gát, MOL torony(ronda mint a bűn és olyan árnyékot vett a sétányra már délután …ok ez szubjektív …)
környéke, vagy lefelé Duna mentén….ahogy haladnak is.
Igaz tömegközlekedésre senki nem gondolt a befektetők közül. Nem szokás. Az oldja meg állam vagy önkormányzat(mibűl?)
Az állam megoldja, az ipari pletykák szerint kiírja az ÉKM közbeszerzésre a Budai Fondó2 villamost ami a Gellért térről indul majd és a Szerémi út-Dombóvári sarkán lesz a másik vége. A Lázár által kárhoztatott BFK (Vitézy) vezetésével készültek el a tevei, kapott építési engedélyt.
Elvi esély van rá, hogy a hülye EU-val sikerült egy magánberuházás közlekedését megépítettni, ha nem akkor majd az állam fizeti.
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and Ranger

SirHiggins

Well-Known Member
2018. november 13.
20 345
27 255
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

Nemerson

Well-Known Member
2018. február 17.
10 176
40 600
113
 
  • Hűha
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby and fip7

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 580
8 449
113
A Mitsubishi szerintem jó esélyel csatlakozik a "konszerhez"
Véleményem szerint a piac nyerhet is rajta...de bukhat is lásd a Steralist.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 580
8 449
113
Javaslom aki továbbra is "nincs elképzelése a magyar vasúti jövővel kapcsolatban. (Kívétel a lenyúlás) Javaslom nézzenek szét hogy hogyan húznak-tak el a csehek-lengyelek mellettünk. Lóf...t lesz itt 5-10 év múlva marad a román szint elérése il lesülyedése az alá.

 
  • Szomorú
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Bálint

Törppapa

Well-Known Member
2022. január 29.
993
2 079
93
Javaslom aki továbbra is "nincs elképzelése a magyar vasúti jövővel kapcsolatban. (Kívétel a lenyúlás) Javaslom nézzenek szét hogy hogyan húznak-tak el a csehek-lengyelek mellettünk. Lóf...t lesz itt 5-10 év múlva marad a román szint elérése il lesülyedése az alá.


- Nos igen! Ám itt az árufuvarozásról van szó, amit nálunk már elég régóta kiprivatizálták s a régi gépekkel már hosszú évek óta végzik! Már ott tartanak hogy a Cargó is vett új gépeket!

A Bivalyt!

01-CRRC-ZELC-Bison-181-001-2.jpg


02-CRRC-ZELC-Bison-181-001-2.jpg


07-CRRC-ZELC-Bison.jpg

- Vezetőállás

00-CRRC-ZELC-Bison.jpg

3+3 Áramszedővel rendelkezik mivel 3 áramnemű. 230km/h ....stb!

- Szóval a honi Cargo vontatás is fejlődik, ám ehhez a hálózati trafóállomásoknak is fejlődniük kell! Ugyanakkor a fő energia ellátó rendszernek is! Mivel ezek a gépek elég éhesek az energiára.
- Ezért minél több gép van a honi hálózaton annál jobban beterhelnek a gépek a honi transzformátor állomásokon keresztül a honi energia ellátó rendszerre! Így nem mindegy mennyi gép szaladgál a hálózatunkon.

- Nagyon örülnék ha ez a típus szaladgálna a honi személyszállító vonatainkkal. Mivel hosszútávon is kilehetne használni a több áramnemű változata miatt a nemzetközi vonalakon.
Áráról nem tudok semmit, talán a Cargosok tudják! S lehetne a Kínaiakkal tárgyalni, ha a Spanyoloktól már lecsúsztunk, esetlegesen honi építéssel!
- A honi vonatbefolyásolást szerintem ismeri 160-ig! Ami tökéletes. Mivel 230km/h-t tud így nem kell teljes sebességen járatni, ami csökkenti az elhasználódását is!

- Szóval nálunk is fejlődik az áruszállítási rész, csak a személyszállítás van legatyásodva!
Azt hogy Lázas ezzel a stílussal nem fogja rendbe rakni a személyszállítást az biztos!

Horthy Miklós vasúti kocsijának 200 milliós felújítását a MÁV pénzéből fizetették ki Lázár Jánosék.

A személyszállítási flotta pénzügyi felújítási keretéből finanszírozták a nullára leamortizálódott kocsit. Megy a rongyrázás milliókkal! Van itt pénz!
Érdemes elolvasni.

Ön is megnézheti nemsokára, Horthy hol fogyasztotta reggeli rántottáját utazásai során.

Olyan kíváncsi vagyok rá! Remélem lesz friss rántotta is! :rolleyes:
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 573
62 056
113
Köszönjük EU!
(Hogy rohadnátok meg :mad: )


Ezt csak azért linkelem, mert ők nem az első autógyártó aki kerek perec kimondta, hogy elektromos luxus sportkocsi a kutyának sem kell.
A legviccesebb az volt, amikor Mate Rimac, a Rimac szupernagyteljesítményű villanysportkocsik gyártója nyilatkozta le ugyan ezt. Nem terveznek pár 10 db-nál többet egy szériából, mert nem kell senkinek sem.
Ezért is vették meg a volkswagentől a Bugattit.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 580
8 449
113
- Nos igen! Ám itt az árufuvarozásról van szó, amit nálunk már elég régóta kiprivatizálták s a régi gépekkel már hosszú évek óta végzik! Már ott tartanak hogy a Cargó is vett új gépeket!

A Bivalyt!

01-CRRC-ZELC-Bison-181-001-2.jpg


02-CRRC-ZELC-Bison-181-001-2.jpg


07-CRRC-ZELC-Bison.jpg

- Vezetőállás

00-CRRC-ZELC-Bison.jpg

3+3 Áramszedővel rendelkezik mivel 3 áramnemű. 230km/h ....stb!

- Szóval a honi Cargo vontatás is fejlődik, ám ehhez a hálózati trafóállomásoknak is fejlődniük kell! Ugyanakkor a fő energia ellátó rendszernek is! Mivel ezek a gépek elég éhesek az energiára.
- Ezért minél több gép van a honi hálózaton annál jobban beterhelnek a gépek a honi transzformátor állomásokon keresztül a honi energia ellátó rendszerre! Így nem mindegy mennyi gép szaladgál a hálózatunkon.

- Nagyon örülnék ha ez a típus szaladgálna a honi személyszállító vonatainkkal. Mivel hosszútávon is kilehetne használni a több áramnemű változata miatt a nemzetközi vonalakon.
Áráról nem tudok semmit, talán a Cargosok tudják! S lehetne a Kínaiakkal tárgyalni, ha a Spanyoloktól már lecsúsztunk, esetlegesen honi építéssel!
- A honi vonatbefolyásolást szerintem ismeri 160-ig! Ami tökéletes. Mivel 230km/h-t tud így nem kell teljes sebességen járatni, ami csökkenti az elhasználódását is!

- Szóval nálunk is fejlődik az áruszállítási rész, csak a személyszállítás van legatyásodva!
Azt hogy Lázas ezzel a stílussal nem fogja rendbe rakni a személyszállítást az biztos!

Horthy Miklós vasúti kocsijának 200 milliós felújítását a MÁV pénzéből fizetették ki Lázár Jánosék.

A személyszállítási flotta pénzügyi felújítási keretéből finanszírozták a nullára leamortizálódott kocsit. Megy a rongyrázás milliókkal! Van itt pénz!
Érdemes elolvasni.

Ön is megnézheti nemsokára, Horthy hol fogyasztotta reggeli rántottáját utazásai során.

Olyan kíváncsi vagyok rá! Remélem lesz friss rántotta is! :rolleyes:
Először kérdezünk meg róla egy mozdonyvezetőt mert jelenleg ahogy hallani a belseje (vezérlés) kiforratlan egy siemens hez képest.... értve ezalatt hülyeségek garmadája....ergonomia....
Szívesen látnék egy európai mozdony típust/típusokat a mávnál mint sem ezt még, nem azt mondom hogy rossz mozdony de még finomhangolásra szorul főleg ha személyvonatokba szánják. Kell még neki pár év és pár db szériaváltozat a kiforráshoz.
Végezetül ha egyszer az életben elfelejtenék a főnöki és egyéb közel a tűzhöz vágyvezérlést és ténylegesen szakmai alapon dönthetnének róla hogy ténylegesen mi legyen a jó hangsúlyozom a jó mozdonytípus az elkövetkező 30-40 évre.... akkor a Bison az első körben kiesne....
 
  • Tetszik
Reactions: alali77

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 688
36 403
113
Nos igen! Ám itt az árufuvarozásról van szó, amit nálunk már elég régóta kiprivatizálták s a régi gépekkel már hosszú évek óta végzik! Már ott tartanak hogy a Cargó is vett új gépeket!

A Bivalyt!

01-CRRC-ZELC-Bison-181-001-2.jpg
Ami az rail Cargonak van az May 140-el tud menni amiről te beszélsz az még csak a rajzasztalon létezik
 
  • Tetszik
Reactions: Kávé