GPS-el néztük. Valami 5-el mért többet a kilométer óra.Ha az a saját mérője szerint volt 180, akkor az kb. a gyári 165 km/h valós sebesség lehetett.
Nem hiába na az olasz szív...
Akármilyen furmányos a CVVD vezérlésével a Hyundai 1.0 T-GDI, lapozgassátok, öt gyári infó kép:
Hyundai i30
Szia, jókat és jól szoktál írni, szívesen olvasom. A lenti linkjeiden talalhato görbek nem az igaziak, mint ott is irjak: nehany adat (pl. max. telj. es fordulata, max. nyomatek es fordulata) alapjan kalkulalt, igy nyilvan a motor egyediseget, pl. a valtoztathato szelepvezerlest stb. nem...
forum.index.hu
...de a buta, 77 lovas, alig 1.4 literes, 8 szelepes, egy vezérműtengelyes, mégis okoskerekes(!) Fiat motorkának 100-as benzinnel (de legalább adaptálódik a vezérlése) olyan élni akarása, forgatva igazi szép olasz hangja van úgy a múlt század második felének stílusában, olyan őszintén lelkes, hogy a mindenféle hókuszpókkal felvértezett "csíkszemű" megirigyelheti.
"...Ne aggódj. Vezettem pár éve olyan Ford Tranzitot amely néha nem mért sebességet ha olyan kedve volt....
Megpakolt kistehernél ez tud vicces lenni..."
Transitok, én ezeket vezettem munkaként:
Mk3 2,5D 1991 68 Le 9 szem.
1992 69 Le 9 szem. (módosított befecskendezős)
2.5 TD 85 Le 1997, hosszú tengelytáv 15 személyes.
Mk4 2.2L Duratorq TDCi fronthajtás
Mk4 2,4L Duratorq TDCi 100 Le hátsókerékhajtás, 14 személyes
Mk4 2,4L Duratorq TDCi 115 Le hátsókerékhajtás, 14 személyes
Mk6 2,0L TDCI EcoBlue 130 Le fronthajtás 2019
A kedvencem toronymagasan a 85 lovas volt. Rendkívül takarékos volt (6.5-7 liter) - hidegindítva nem is akart fűteni vagy 12 kilométeren keresztül még hűtőtakaróval sem, miközben a Bükkben szállítottam vele az utasokat.
Blokkolásgátló még nem volt rajta, de legalább a hátsó tengely meglehetősen hátul volt. Terheletlenül csak két dolgot nem lehetett vele a hóban:
Elindulni és megállni.
Cserébe, utasok nélkül, a 90-es évek évén, amikor még volt rendesen hó a Bükkben, a lillafüredi Palota szálló előtt úgy lehetett keresztbe rakni, olyan szófogadóan viselkedett - persze sokkal lassabb tempóval -, mint Walter Röhl 131-es Fiatja.
Hozzá képest a két Mk4 nagyon orrtolós volt a hóban és kelletlen. Érdekes módon egymáshoz képest is teljesen máshogy viselkedtek; eltérő volt érzetre a rugózás/csillapÍtásuk.
A Transitokat azért lehetett volna jobb minőségben is gyártani - az Mk4-esek motorjai pl. különösen problémásak voltak. S kegyetlenül falta őket a rozsda.