Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
4 733
13 483
113
Apropó Kína:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.


Ha a VW-ben érdekeltekben lenne egy pici kis kurázsi is, minimum khm. vissza kéne finoman kérniük a cégnél felszedett járandóságát, mert pl. ezt a műszaki teljesítményt pl. a VW konszernek illett volna megvalósítania.
Látni véljük, hogy hol tart a VW, meg hol a kínaiak, erre ez meg ott lelkendezik és tapsol...
(Lehet, nem véletlen?)
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 218
15 661
113
Dacia 1310 TX-et vettem 2000-ben, első autóm volt. :)
Emlékszem, hogy 130000-be került.
Alapvetően útiköltség elszámolás céllal vettem, mivel Bécsben dolgoztam heti kimenetelekkel.
Leginkább kollégák autójában utaztunk ki, néha vonattal vagy busszal mentem, néhányszor pedig a Dákóval.
2001 januárban hagyott cserben, szerencsére még Budapesten, a Váci úton egy kereszteződésben, eljegesedett a pillangó szelepe (típushiba volt). De alapvetően ezen kívül nem volt különösebb problémája, még 87-es gyártmányú volt, akkor talán még a minőség nem volt annyira gatya, mint később, vagy jó napon gyártották.
Na mindegy.
Fő az, hogy sikerült kb fél millió forintot termelnem vele 1.5 év alatt, aztán miután munkahelyet váltottam, eladtam a erdélyi magyar embernek pár tízezerért. Állítólag az egyik hengere nem működött, de nem hagytam lealkudni az árból. ;)
 

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
17 034
62 377
113
"...Eszerint az ország személygépkocsi-gyártása 46 százalékkal esett vissza, vagyis 1956 óta nem készül ilyen kevés autó a "csizmában"..."


Eközben Kínában:
Olaszban (is) csak a luxusmárkák (Ferrari, Lamborghini, Maserati?,Panigale stb) maradnak meg mert azokért minden árat megfizetnek a szaporodó gazdagok.A tömegpiacra gyártó márkáknak vége lesz előbb-utóbb. Az fog lejátszódni, mint a divatban, audiotermékeknél stb. ahol
csak a piac legexkluzivabb szegmenseinek gyártása marad versenyképes Európában. Szerintem.
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 580
8 449
113
Dacia 1310 TX-et vettem 2000-ben, elő autóm volt. :)
Emlékszem, hogy 130000-be került.
Alapvetően útiköltség elszámolás céllal vettem, mivel Bécsben dolgoztam heti kimenetelekkel.
Leginkább kollégák autójában utaztunk ki, néha vonattal vagy busszal mentem, néhányszor pedig a Dákóval.
2001 januárban hagyott cserben, szerencsére még Budapesten, a Váci úton egy kereszteződésben, eljegesedett a pillangó szelepe (típushiba volt). De alapvetően ezen kívül nem volt különösebb problémája, még 87-es gyártmányú volt, akkor talán még a minőség nem volt annyira gatya, mint később, vagy jó napon gyártották.
Na mindegy.
Fő az, hogy sikerült kb fél millió forintot termelnem vele 1.5 év alatt, aztán miután munkahelyet váltottam, eladtam a erdélyi magyar embernek pár tízezerért. Állítólag az egyik hengere nem működött, de nem hagytam lealkudni az árból. ;)
Ha jól emlékszem gyerek fejjel mi 88 tavaszán vettük át (87 év végi gyártás lehetett az is)
Sajnos a rendszerváltás előtti szériák (86)-87- tól kezdve nagyon gyatrák lettek minőségben. Lehet hogy tényleg szerencséd volt vele :D
Anno a keresztapám 1300-as daciája valamivel jobb volt összeszerelés tekintetében.
 

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 218
15 661
113
Ha jól emlékszem gyerek fejjel mi 88 tavaszán vettük át (87 év végi gyártás lehetett az is)
Sajnos a rendszerváltás előtti szériák (86)-87- tól kezdve nagyon gyatrák lettek minőségben. Lehet hogy tényleg szerencséd volt vele :D
Anno a keresztapám 1300-as daciája valamivel jobb volt összeszerelés tekintetében.
Lehet, hogy 83-as volt.
A hűtőrácsa még függőleges volt, de már duplalámpás.
Sárga színű volt, szerettem. Már nagyon rég volt.
 
  • Vicces
Reactions: Kim Philby

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 573
62 056
113
Kár, hogy nincsenek ilyen videók magyar nyelven. Nagyon egyszerű és szemléletes bemutatása a motorok kompressziós arányának, és annak, hogy mi alapján választják ki a megfelelő értéket a tervezésnél:
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 573
62 056
113
471756978_1024484053042994_5408592902629673825_n.jpg
 

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
883
2 573
93
"Lyuk - lyuk csak a keret más."

Speedzone "tulajdonossal" nem tudtak düllőre jutni, valaki sokat akart, fene tudja, így feláltak az asztaltól, majd visszaűltek :D elvileg ugyan itt folytatják csak más néven.
A "tulaj" meg vigye a nevet legyen vele boldog, nem azért nézte, olvasta az ember, mert speedzone volt a neve.

the Zone Kft.​


speedzone.hu Kft.​

 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 573
62 056
113
Egy leleményes spanyol motor konstrukció bemutatása (ideális drón motor)
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
 

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 814
37 566
113
"Lyuk - lyuk csak a keret más."

Speedzone "tulajdonossal" nem tudtak düllőre jutni, valaki sokat akart, fene tudja, így feláltak az asztaltól, majd visszaűltek :D elvileg ugyan itt folytatják csak más néven.
A "tulaj" meg vigye a nevet legyen vele boldog, nem azért nézte, olvasta az ember, mert speedzone volt a neve.

the Zone Kft.​


speedzone.hu Kft.​


Ja, a klasszikus index-telex húzás (már az index is így jött létre anno az internettótól távozó csapattal)
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
3 057
5 909
113
https://www.portfolio.hu/gazdasag/2...ik-meg-matol-jon-a-dugodij-new-yorkban-732699
"A New York-i dugódíj bevezetése vasárnap indul útnak. A Manhattan egyes részeire behajtó autósoknak csúcsidőben 9 dollárt kell fizetniük, ami az első ilyen jellegű kezdeményezés az Egyesült Államokban. A program célja a forgalom csökkentése és a tömegközlekedés fejlesztése, igaz, a bevezetése számos jogi és politikai akadályba ütközött - számolt be a Bloomberg."
 

tonyo

Well-Known Member
2017. június 23.
5 580
8 449
113
Na most olvasom "pletyka" hírek a facen...
3 db Gysev V43 megy át Máv kötelékébe (lényegében mivel már a Gysev is "állami" tulajdon) Sztem idővel a Gyseves fülkés ic kocsik is mennek át a Mávhoz ahogy veszik át az ic Flirt ket.
1 db Gysev vectron megy át a Szegedi vonalra
20 db Vectron szeretne a bérelni a Máv idővel?? (Csak tudnám mi a fa....t kellet visszamondani a tenderd)
Pár tucat V43 fővizsgás felújítás van tervben??
 

Bálint

Well-Known Member
2020. augusztus 31.
10 688
36 403
113
Na most olvasom "pletyka" hírek a facen...
3 db Gysev V43 megy át Máv kötelékébe (lényegében mivel már a Gysev is "állami" tulajdon) Sztem idővel a Gyseves fülkés ic kocsik is mennek át a Mávhoz ahogy veszik át az ic Flirt ket.
1 db Gysev vectron megy át a Szegedi vonalra
20 db Vectron szeretne a bérelni a Máv idővel?? (Csak tudnám mi a fa....t kellet visszamondani a tenderd)
Pár tucat V43 fővizsgás felújítás van tervben??
2 db GYSEV Vetcron jön a csabai vonalra bérbe mozdonyvezetők típusismeret megszerzése miatt (valószínű, hogy az a 20 db Vectron erre fog járni meg a szegedi vonalon)
20. forgalomba áll az első bérelt astrid is a MECSEK ic élen az első 3 db Fehérváron van gondolom megkapják a mávos matricát
 

Kim Philby

Well-Known Member
2020. december 16.
12 960
37 325
113
  • Tetszik
Reactions: Pocok75

ximix

Well-Known Member
2017. december 1.
883
2 573
93