Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

ravenlord

Well-Known Member
2016. december 31.
5 134
15 434
113
Akus teherautó egyértelmű hülyeség.Gázos is elég gázos....Dizelmotornak egyenlőre nincs igazi alternativája.

városon belüli áruszállításra jó lehet a nem-dízel is.
Hosszú utakon egyelőre a dízelnél nincs jobb. Bár ha csak azok pöfögnének, minden más meg tisztább energiával menne már az is komoly előre lépés lenne.
Már léteznek olyan kitket, amelyekkel dízelmotorokat át lehet alakítani gáz- vagy hidrogén alapúra.

https://wfsinc.com/
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 071
35 173
113
Már léteznek olyan kitket, amelyekkel dízelmotorokat át lehet alakítani gáz- vagy hidrogén alapúra.

https://wfsinc.com/
Van.De.....Gáz hatótávja jóval kisebb.A tartály nehezebb.A teherautós töltés marhára nem egyszerű és gyors.(igazábol ADR igazolvánnyal lehet csak gázos teherautót még tankolni is.....).Ráadásul a töltőszerkezet marha kényes és sérülékeny.És gázzal gyengébb,nem is kevéssel a gépsárkány.
Volt szerencsém gázos kamionhoz-rakás szar.
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 071
35 173
113
Miért hülyeség egy elektromos kukásautó? Vagy egy teljesen elektromos hűtős 26 tonnás belföldre?
Nemzetköziben nem fogja megváltani a világot egy ideig, de van más felhasználás is azért..
Mert maga az aku előállitása és újrafeldolgozása/megsemmisitése is rendkivűl környezetszennyező és drága.
Mert az áram előállitása,továbbitása,akuba töltése és kinyerése nagyon veszteségteljes folyamat.
Mert az áramot elő is kell állitani valahogy.Ződáram rendkivűl megbizhatatlan,emiatt dupla erőműkapacitás kell-marhadrága.Plusz valaki azt is kiszámolhatná,hogy ez a dupla erőműkapacitás felépitése és működtetése mennyire is környezetterhelő....A ződáram előállitási hektikusság miatt meg a tartalék árramelőállitásnak nagyon rugalmasnak kell lennie--gázturbinás erőmű.
Szóval ha teljes vertikumra kiszámoljuk a dolgot,mindjárt kiderűl,hogy marhadrága és valójában semmivel se környezetkimélőbb az az elektromos kocsi,mint egy korszerű benzines/dizel.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
109
393
63
Mert maga az aku előállitása és újrafeldolgozása/megsemmisitése is rendkivűl környezetszennyező és drága.
Mert az áram előállitása,továbbitása..
Oké ezt elfogadhatjuk, on the other hand, csendesebb, nem légszennyez lokálisan, olcsóbb a fenntartása.
És azért ne legyenek hiú ábrándjaink, a mai modern teherautók előállítása sem éppen környezetkímélő.

Én azt mondanám, hogy mindent a helyén kell kezelni, van létjogosultsága az elektromosnak is, de nem mindenhova jó.
A hajtás maga nagyon jó, üzemanyagcellával majd zseniális lesz.
De van belsőégésű hidrogen vontató is..
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 071
35 173
113
Oké ezt elfogadhatjuk, on the other hand, csendesebb, nem légszennyez lokálisan, olcsóbb a fenntartása.
És azért ne legyenek hiú ábrándjaink, a mai modern teherautók előállítása sem éppen környezetkímélő.

Én azt mondanám, hogy mindent a helyén kell kezelni, van létjogosultsága az elektromosnak is, de nem mindenhova jó.
A hajtás maga nagyon jó, üzemanyagcellával majd zseniális lesz.
De van belsőégésű hidrogen vontató is..
Majd,ha lesz olcsó,sorozatgyártható üzemanyagcella,akkor jó lesz-de addig nem.
Hidrogénes belsőégésűvel meg mennyen az,ki kitalálta.És energetikailag az se éppen hű de rentábilis.
Kötötpályás közlekedésben jó egyenlőre csak a delejautó.Troli jellegűen.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 256
33 773
113
csendesebb, nem légszennyez lokálisan, olcsóbb a fenntartása
Mai dízelmotorok már elég csendesek.
Lokálisan nem, majd a városból levisszük a plusz légszennyezést vidékre; mert valahol mégiscsak meg kell termelni az áramot.
Mivel olcsóbb?
elektromos kukásautó
Még talán-talán, de csak azért mert sokat rekuperálna és jellemzően a szeméttelepig is relatív rövid távokat megy.
Maximum ott lehet létjogosultsága az elektromos meghajtásnak, vagy rásegítésnek, ahol sok a fékezés, gyorsítás. Kukásautó, helyi busz, esetleg vasúti mellékvonal.

Van magyar cég, aki foglalkozik elektromos kukásautó (és árúszállító) fejlesztéssel.
Ha nyugat-európaiak lennénk, akkor EU-s zöld forrásból támogatnánk hazai vállalkozást szemtelenül nagy mértékben.
 
  • Tetszik
Reactions: enzo and Kim Philby

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
109
393
63
Mai dízelmotorok már elég csendesek.
Lokálisan nem, majd a városból levisszük a plusz légszennyezést vidékre; mert valahol mégiscsak meg kell termelni az áramot.
Mivel olcsóbb?
Közelében sincs egy elektromosnak, teljesen más világ ez. Pont a sofőrök mondják végül, hogy mennyire csendes, nincs rezgés.
Valahol meg kell termelni az áramot, atomenergia pártiként, nem is kérdés, hogy hol és mire gondolok..

Nézd, jelenleg úgy 0,9-1,1 kWh/1km az elektromos nyerges fogyasztásunk 30t szerelvény tömeggel. Olyan 30-40%-al kevesebb a km költség, csak az “üzemanyagon”.
És akkor jön a szokásos többi, ami itt is megvan, mint a szemelyautóknál: kevésbé kopik a fék, nincs olajcsere, nincs EGR, DPF, AdBlue rendszer javitás/karbantartás, stb.
A karbantartási szerződés megintcsak nagyjábol 30%-al olcsóbb.
Még talán-talán, de csak azért mert sokat rekuperálna és jellemzően a szeméttelepig is relatív rövid távokat megy.
Maximum ott lehet létjogosultsága az elektromos meghajtásnak, vagy rásegítésnek, ahol sok a fékezés, gyorsítás. Kukásautó, helyi busz, esetleg vasúti mellékvonal.
Ezek lesznek az első felhasználások, de azért ennél sokkal több felhasználási terület van ahova el lehet képzelni.
Ahol 5km-t megy napi 4x-5x a nyerges szerelvény ipari parkon belül, oda megint csak elképzelhető. Ahol Bács Kiskun megyéből jön fixen a nyerges Csömörre napi1x tervezhetően, hatótávon belül oda-vissza, oda megintcsak jó lehet.
De mondjuk egy Ingolstadt-Győr útvonal is teljes mértékben megtehető elektromossal, most készítjük elő a tesztet.
Hűtős felépítménnyel alváz ami napi 200km-t megy fix útvonalon, saját telephelyről indítva, ott nincs zaj se a kocsiból, se a dízel aggregátból. Ez mondjuk lakott területen lévő bolthoz való hajnali kiszállításkor nagyon nagy előny.

Klasszikus távolsági fuvarozásban, hetelős rendszerben nincs semmi értelme jelenleg..
Van magyar cég, aki foglalkozik elektromos kukásautó (és árúszállító) fejlesztéssel.
Ha nyugat-európaiak lennénk, akkor EU-s zöld forrásból támogatnánk hazai vállalkozást szemtelenül nagy mértékben.
Amellett, hogy támogatom a magyar fejlesztéseket, egy nagy cég mellett, aki sorozatban gyártja a nehézteherautókat, nem nagyon tud labdába rúgni egy ilyen próbálkozás.
Itt a fuvarozóknak az ár mellett (ami már önmagában sok összetevős), vannak egyéb fontos dolgok, pénzügy, szerviz es üzemeltetés oldalról amit nem tudnak teljesíteni kocsiben. Sajnos..
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
12 256
33 773
113
Közelében sincs egy elektromosnak, teljesen más világ ez. Pont a sofőrök mondják végül, hogy mennyire csendes, nincs rezgés.
Valahol meg kell termelni az áramot, atomenergia pártiként, nem is kérdés, hogy hol és mire gondolok..

Nézd, jelenleg úgy 0,9-1,1 kWh/1km az elektromos nyerges fogyasztásunk 30t szerelvény tömeggel. Olyan 30-40%-al kevesebb a km költség, csak az “üzemanyagon”.
És akkor jön a szokásos többi, ami itt is megvan, mint a szemelyautóknál: kevésbé kopik a fék, nincs olajcsere, nincs EGR, DPF, AdBlue rendszer javitás/karbantartás, stb.
A karbantartási szerződés megintcsak nagyjábol 30%-al olcsóbb.

Ezek lesznek az első felhasználások, de azért ennél sokkal több felhasználási terület van ahova el lehet képzelni.
Ahol 5km-t megy napi 4x-5x a nyerges szerelvény ipari parkon belül, oda megint csak elképzelhető. Ahol Bács Kiskun megyéből jön fixen a nyerges Csömörre napi1x tervezhetően, hatótávon belül oda-vissza, oda megintcsak jó lehet.
De mondjuk egy Ingolstadt-Győr útvonal is teljes mértékben megtehető elektromossal, most készítjük elő a tesztet.
Hűtős felépítménnyel alváz ami napi 200km-t megy fix útvonalon, saját telephelyről indítva, ott nincs zaj se a kocsiból, se a dízel aggregátból. Ez mondjuk lakott területen lévő bolthoz való hajnali kiszállításkor nagyon nagy előny.

Klasszikus távolsági fuvarozásban, hetelős rendszerben nincs semmi értelme jelenleg..

Amellett, hogy támogatom a magyar fejlesztéseket, egy nagy cég mellett, aki sorozatban gyártja a nehézteherautókat, nem nagyon tud labdába rúgni egy ilyen próbálkozás.
Itt a fuvarozóknak az ár mellett (ami már önmagában sok összetevős), vannak egyéb fontos dolgok, pénzügy, szerviz es üzemeltetés oldalról amit nem tudnak teljesíteni kocsiben. Sajnos..
Köszönöm a részletes reagálást.

Az utolsó pontnál úgy gondolom; ahhoz, hogy egy kis cégből nagy céggé tudjon valaki válni, az magától leges legtöbbször nem megy, esetleg a mesében. Kell az állami segítség, akár megrendelések, támogatások formájában, akár még azt sem tartom ördögtől valónak, ha kezdetben veszteséggel is.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
109
393
63
Köszönöm a részletes reagálást.
Tudnék mesélni sokat, márciusban jön az első elektromos nyerges demónk, mi is félszemmel nézzük egyelőre ;) de a németeknél adogatják már át, ezres nagyságrendben adtak el.

Az egyik fő probléma itthon, hogy egyelőre a fuvarozók vesznek egy teherautót, és arra keresnek munkát, ezért svájci bicska kell nekik, ami természetesen a dízel.
Kint, meg kicsit más, ott kötnek többéves szerződést adott fuvarra, és utána arra veszenek teherautót. Nem értik a magyar gondolkodást, állandóan magyarázkodunk kintre..

A másik az infrastruktúra, Győri telephelyen elkezdték tavaly év elején a teherautós töltő kiépítését, el is akadtak a hálózat bővítésen, ‘27re lesz 150kw-os töltő, nem bírja a hálózat.
Pedig nyilvános lenne, elősegítve a e-mobilitást..

Persze az ár is szar, jelenleg van egy 2,5x szorzó a dízelhez képest, tavaly év elején még 3,5x volt, de ahogy fut fel a sorozatgyártás, úgy jön le az ár.
De itt nem csak a nyers eladási ár számít, másképp számolnak..
Az utolsó pontnál úgy gondolom; ahhoz, hogy egy kis cégből nagy céggé tudjon valaki válni, az magától leges legtöbbször nem megy, esetleg a mesében. Kell az állami segítség, akár megrendelések, támogatások formájában, akár még azt sem tartom ördögtől valónak, ha kezdetben veszteséggel is.
Ebben egyetértünk, kellenek az ilyen cégek, egyébként felépítmény gyártásban, egész jók vagyunk.
De egy elektromosnál, vagy csak akár egy dizelbe, olyan mértékű invesztíció lenne, hogy rettentő soká térülne meg.
Egyszerűbb megvenni egy importőrt, és akkor tudod honnan rendeled az autókat, és az árrés egy része nálad marad, megvan az infrastruktúra, a know-how, alkatrész, aftersales. Lásd a csillagos márka teherautós részlegét..
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 071
35 173
113
Valahol meg kell termelni az áramot, atomenergia pártiként, nem is kérdés, hogy hol és mire gondolok..
Ződkommunizmus többet árt Európának,mint bármi más....
Ezek lesznek az első felhasználások, de azért ennél sokkal több felhasználási terület van ahova el lehet képzelni.
Ahol 5km-t megy napi 4x-5x a nyerges szerelvény ipari parkon belül, oda megint csak elképzelhető. Ahol Bács Kiskun megyéből jön fixen a nyerges Csömörre napi1x tervezhetően, hatótávon belül oda-vissza, oda megintcsak jó lehet.
De mondjuk egy Ingolstadt-Győr útvonal is teljes mértékben megtehető elektromossal, most készítjük elő a tesztet.
Hűtős felépítménnyel alváz ami napi 200km-t megy fix útvonalon, saját telephelyről indítva, ott nincs zaj se a kocsiból, se a dízel aggregátból. Ez mondjuk lakott területen lévő bolthoz való hajnali kiszállításkor nagyon nagy előny.
Elvileg eggyetértek,de.....
De mennyi a vesztesége a megtermelt áram továbbitásának,a töltésnek,az akuból való kinyerésnek?Mennyi az akupack élettartama?Hidegben hogyan teljesit?(melegben meg a litiumos akuk hajlamossak felrobbanni....Ez is tapasztalat...).Mennyi az aku töltési ideje?Stb.
És honnan vegyünk annyi litiumot,amennyi a nagyteljesitményű akukhoz csak a helyi teherszállitók leváltásához kéne?
Ha nem lenne a ződkommunista torzitó ártámogatás (amit az adófizetők fizetnek),semennyire se volna versenyképes a delejautó.Környezetvédelmileg sem olyan nagyon király az,ha jobban megvakarjuk.
Én fentartom a véleményem.Amig az energiacella nem lesz tömegtermék,addig a delejautó egy csalás.
 

gatya

Well-Known Member
2012. március 30.
109
393
63
Elvileg eggyetértek,de.....
De mennyi a vesztesége a megtermelt áram továbbitásának,a töltésnek,az akuból való kinyerésnek?Mennyi az akupack élettartama?Hidegben hogyan teljesit?(melegben meg a litiumos akuk hajlamossak felrobbanni....Ez is tapasztalat...).Mennyi az aku töltési ideje?Stb.
És honnan vegyünk annyi litiumot,amennyi a nagyteljesitményű akukhoz csak a helyi teherszállitók leváltásához kéne?
Ha nem lenne a ződkommunista torzitó ártámogatás (amit az adófizetők fizetnek),semennyire se volna versenyképes a delejautó.Környezetvédelmileg sem olyan nagyon király az,ha jobban megvakarjuk.
Én fentartom a véleményem.Amig az energiacella nem lesz tömegtermék,addig a delejautó egy csalás.
Nem tudok mondani semmit arról, hogy mennyi a veszteség, ez nem a szakterületem.

A mi akkujaink NMC (nickel-mangan-cobalt), ezek nem hajlamosak spontán szenesedni.

Töltés: 480kWh akku van mondjuk a legnagyobba, a gép tud 750kW-al is tölteni igy “akár” ;) 45 perc is elérhető. Reálisan 150kW-al töltve, 3,5-4 óra.
Élettartam: 5 év/500.000 km után 92% körül van még a kapacitás, 1,5 millió km környékére mondják a nagyfejű németek, majd meglátjuk.
Tél: én csak a téli fogyasztásból indulok ki, erre konfigurálom az autókat. Természetesen kevesebb, ahogy a dízel is amikor nyomod az állófűtést;).

Ahogy írtam, helyén kell kezelni, nem ezzel fogsz 3 hétre elmenni EU-ba.
De a Csömöri Auchan mellett lévő P&G gyárba, napi 1x, Kiskunmajsa mellől beszállító fuvarosnak jó lehet. Az oda vissza 300km, visz 6-8t árut megával.. És kéri a PG hogy legyen elektromos, fizet többet a fuvarért, de fontos neki a “zöldülés”.
Tetszik nem tetszik, errefelé megyünk..

Amúgy egyetértek, az üzemanyagcella lesz a jövő, átmenetileg meg bohóckodunk elemessel, belsőégésű hidrogénessel.
Amúgy nekünk van egy 16 literes motoros nyergesünk, hidrogénes, 520 lovas. Skandinávok felszippantották az első 200db-ot..
 

Negan

Well-Known Member
2019. november 30.
20 071
35 173
113
Amúgy egyetértek, az üzemanyagcella lesz a jövő, átmenetileg meg bohóckodunk elemessel, belsőégésű hidrogénessel.
Szerintem ez a bohockodás csak azért mehet,mert a politika az adófizetőkkel fizetteti meg az árát.
Különben 6-8 tonnával egy mai modern kamion simán elmegy 18-20 literrel (persze nem a hegyekben hófuváson át-de akkor a delejes is jóval több KwH-t fogyaszt).Állófűtés meg akkor megy,mikor a motor áll.
És kötve hiszem azokat az élettartamokat.....Évente kell akut cserélni egy kamionban,pedig az csak álló helyzetben terhelődik.
Mióta az eszemet tudom,az olcsón,nagy tömegben sorozatgyártható energiacella a "Szent Grál",csak az Istennek se akar megszületni.....
Nagyon szegmensjárműként élne csak meg a szabályozók torzitó hatása nélkül.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 920
5 550
113
https://www.portfolio.hu/global/202...dugodij-elso-hatasa-mit-lep-erre-trump-734123
"New Yorkban január 5-én életbe lépett a régóta várt és vitatott dugódíj, amely új korszakot nyit a Manhattan belvárosába irányuló autóforgalom szabályozásában. A rendszer bevezetése jelentős bevételt hozhat a városnak, miközben enyhítheti a forgalmi dugókat és javíthatja a levegő minőségét. A jogi kihívások és Donald Trump volt elnök ellenállása azonban meghatározhatja, hogy ez csak egy átmeneti intézkedés lesz-e, vagy egy új amerikai trend kezdete - értékeli a frissen életbe lépett intézkedést a CNN. Közben a Levegő Munkacsoport már közzé is tette az első nyilvános hivatalos adatokat a lépés hatásáról, ezek szerint az első nap jelentősen csökkent a forgalom, ezáltal a bejutási idő."
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

zolkas

Well-Known Member
2016. október 19.
5 544
14 281
113
To view this content we will need your consent to set third party cookies.
For more detailed information, see our cookies page.
Hosszú ideje kerestem egy ilyen 500SL-t. Találtam és ma kaptam a hírt, hogy jövő héten megérkezik, majd kezdhetnem vámoltatni. Kuwaitból utazik és a 33 éve alatt kicsit kevesebb, mint 45000 km-t futott igazoltan. Ennek köszönhetően a belső tér és kormány olyan mint ha ember nem ült volna benne. A külseje már sajnos nem így fest, nagyjából 4-6 hónap lesz beszerezni a hiányzó vagy törött dolgokat, fényezése előkészíteni, fényezni majd újra összerakni, hogy egy hasonló fehér csoda legyen.
Ha valakit esetleg érdekelnek ezek a fázisok, akkor dobálók fel majd fotókat kisebb kommentekkel.
videót róla Csikóst keresd
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 856
6 041
113
Ha valaki professzionálisan áll hozzá egy problémához az az Orbán-kormányban hátrány, ugyanis sokszor ellentmond a hatalom megtartás logikájának. Ezért nagyon nem szeretik, így az a legjobb ha nem csinál valaki semmit vagy csak éppen hogy életben tartja a meglévő rendszereket. Ez az ami mostanság kezd nekik egyre erősebben visszaütni...
Sajnos ez a politika a Magyar választópolgároknak nagyon is tetszik, és addig tapsolnak neki, amíg a végén össze nem dől az egész.

Hogy ez hosszú távon mennyire zsákutca, arra kitűnő példa a MÁV. A szocializmusban még mindenkinek jegyet kellett venni, diákként 50% -os kedvezményes jeggyel utaztam, és a jegy ára észrevehető összeg volt. Mára eljutottunk oda, hogy a jegy/bérlet eladásból már alig folyik be valami, és emiatt nincs pénz semmire. A Csehek, Lengyelek a 200 km/órás vonalaikat építik, nálunk meg az az ígéret hogy majd tiszta lesz a wc. Meg vissza kapsz 50 Ft. -ot ha késik a vonatod. :(
 

Pogány

Well-Known Member
2018. április 26.
22 085
73 323
113
Sajnos ez a politika a Magyar választópolgároknak nagyon is tetszik, és addig tapsolnak neki, amíg a végén össze nem dől az egész.

Hogy ez hosszú távon mennyire zsákutca, arra kitűnő példa a MÁV. A szocializmusban még mindenkinek jegyet kellett venni, diákként 50% -os kedvezményes jeggyel utaztam, és a jegy ára észrevehető összeg volt. Mára eljutottunk oda, hogy a jegy/bérlet eladásból már alig folyik be valami, és emiatt nincs pénz semmire. A Csehek, Lengyelek a 200 km/órás vonalaikat építik, nálunk meg az az ígéret hogy majd tiszta lesz a wc. Meg vissza kapsz 50 Ft. -ot ha késik a vonatod. :(
Ez mindenszarizmus azért. Ha nem a mostani végre normális bérletrendszer lenne, akkor de gáz, csak nálunk ilyen drága a jegy bajod lenne azt hiszem. :rolleyes:
 

Rferi66

Well-Known Member
2020. február 14.
2 856
6 041
113
Ez mindenszarizmus azért. Ha nem a mostani végre normális bérletrendszer lenne, akkor de gáz, csak nálunk ilyen drága a jegy bajod lenne azt hiszem. :rolleyes:
Nincs ingyen ebéd. Ha nem fizeted ki valaminek a fenntartási költségét sem, akkor azt valahonnan pótolni kell, vagy le fog pusztulni. Egy - két dolognál ez működik, de mindent nem lehet így csinálni, mert ez már a szocializmusban sem működött.

Ezt még ráadásul súlyosbítja az, hogy a kevés fejlesztési forrást is sikerül szarul elkölteni.