Mai dízelmotorok már elég csendesek.
Lokálisan nem, majd a városból levisszük a plusz légszennyezést vidékre; mert valahol mégiscsak meg kell termelni az áramot.
Mivel olcsóbb?
Közelében sincs egy elektromosnak, teljesen más világ ez. Pont a sofőrök mondják végül, hogy mennyire csendes, nincs rezgés.
Valahol meg kell termelni az áramot, atomenergia pártiként, nem is kérdés, hogy hol és mire gondolok..
Nézd, jelenleg úgy 0,9-1,1 kWh/1km az elektromos nyerges fogyasztásunk 30t szerelvény tömeggel. Olyan 30-40%-al kevesebb a km költség, csak az “üzemanyagon”.
És akkor jön a szokásos többi, ami itt is megvan, mint a szemelyautóknál: kevésbé kopik a fék, nincs olajcsere, nincs EGR, DPF, AdBlue rendszer javitás/karbantartás, stb.
A karbantartási szerződés megintcsak nagyjábol 30%-al olcsóbb.
Még talán-talán, de csak azért mert sokat rekuperálna és jellemzően a szeméttelepig is relatív rövid távokat megy.
Maximum ott lehet létjogosultsága az elektromos meghajtásnak, vagy rásegítésnek, ahol sok a fékezés, gyorsítás. Kukásautó, helyi busz, esetleg vasúti mellékvonal.
Ezek lesznek az első felhasználások, de azért ennél sokkal több felhasználási terület van ahova el lehet képzelni.
Ahol 5km-t megy napi 4x-5x a nyerges szerelvény ipari parkon belül, oda megint csak elképzelhető. Ahol Bács Kiskun megyéből jön fixen a nyerges Csömörre napi1x tervezhetően, hatótávon belül oda-vissza, oda megintcsak jó lehet.
De mondjuk egy Ingolstadt-Győr útvonal is teljes mértékben megtehető elektromossal, most készítjük elő a tesztet.
Hűtős felépítménnyel alváz ami napi 200km-t megy fix útvonalon, saját telephelyről indítva, ott nincs zaj se a kocsiból, se a dízel aggregátból. Ez mondjuk lakott területen lévő bolthoz való hajnali kiszállításkor nagyon nagy előny.
Klasszikus távolsági fuvarozásban, hetelős rendszerben nincs semmi értelme jelenleg..
Van magyar cég, aki foglalkozik elektromos kukásautó (és árúszállító) fejlesztéssel.
Ha nyugat-európaiak lennénk, akkor EU-s zöld forrásból támogatnánk hazai vállalkozást szemtelenül nagy mértékben.
Hulladékgazdálkodás innovációink Az iparágra koncentrált termékeink Electromega MIDI 13 tonnás (midi) belvárosi elektromos üzemű hulladékszállító autó. A belváros szűk utcáira terveztük. Szemétgyűjtést végez ott is, ahol a nagyobb össztömegű járművekkel nem megoldható. A közvetlen lakóövezetben...
www.electromega.hu
Amellett, hogy támogatom a magyar fejlesztéseket, egy nagy cég mellett, aki sorozatban gyártja a nehézteherautókat, nem nagyon tud labdába rúgni egy ilyen próbálkozás.
Itt a fuvarozóknak az ár mellett (ami már önmagában sok összetevős), vannak egyéb fontos dolgok, pénzügy, szerviz es üzemeltetés oldalról amit nem tudnak teljesíteni kocsiben. Sajnos..