Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
15 110
38 292
113
Úgy hiányzik, mint zsebbe a szar, de erre is lehet majd meg sem valósuló tervekre pénzt osztogatni / vissza osztogatni….


Beleillik az eddigi fejlesztésekbe, azzal is egyetértek, hogy a Keleti és a Nyugati előtt is bontsák el a szockóban még a "fejlettség szimbólumaként" odaépített felüljárókat.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 876
19 688
113
Beleillik az eddigi fejlesztésekbe, azzal is egyetértek, hogy a Keleti és a Nyugati előtt is bontsák el a szockóban még a "fejlettség szimbólumaként" odaépített felüljárókat.

Az elbontással nincs baj, az régi, torzóként maradt koncepció autópálya koncepció ittmaradt része. Nélküle is meglennénk egy értelmes forgalomszervezéssel, de itt nem az lesz.

Beillik, jah, egy kicsiny, de erőszakos lobbi fejlesztési elképzeléseibe, ami kb. abban merül ki, hogy autó rósz, villamos meg lyó, láthatatlan biciklinek a biciklisáv méglyób.

Az, hogy ki az a fakír, aki majd fonódik a villamoson Észak-Pestről Dél-Budára jövet másfél órán keresztül, miközben alatta a már megépített metróvonalak kb. fele annyi idő alatt elvinnék ugyanoda, már más kérdés.

Persze kilóg a lóláb, mert az egész arról szól, hogy a Bajcsyt és a Vácit is egysávosítsani akarják, szándékosan, lépésenként belefullasztva a belvárost az amúgy kezelhető mértékű autóforgalomba, aztán majd megy az álságos hipákolás, hogy jujj micsoda dugó van, tenni kell valamit ellene.

Ez az öncélú villamosbuzulás és a belvárosi párhuzamosított tömegközlekedésre elszórt pénz teljesen értelmetlen, ugyanabból a pénzből sokkal több értelme lenne az 50-es években politikai okokból a fővároshoz csatolt külvárosok villamos- vagy egyéb tömegközlekedését fejleszteni, mert ott nemhogy párhuzamosan, de sehogyan sincsen, pl. kivezetni akár a villamost, akár a metrót Újpalotára, befejezni a torzóként maradt M4-et, elkezdeni az M5-öt stb. 50 éve megvannak hozzá a tervek, csak meg kellene csinálni.

De annnyira nem tartok tőle hogy valaha is megvalósul, lesznek tervek (párhuzamosan megy egy zsarolásos sztori Óbudán, ahol a Biggoergeot zsarolták le 350 millió forint "villamostervezései hozzájárulásra"), lesz a bőséggel mért tervezési díjból visszaosztás az arra érdemeseknek, aztán lesz belőle politikai tőke a következő választásokra hogy háááááittvannak a teervek kormány aggyál pénzt, mi SZERETNÉNK, de miattad nem tudjuk megcsinálni.

Közben a Főváros kb. 2 hónapon belül csődbe megy, de semmi baj, tervezzünk jó pénzért.
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
708
1 863
93
Miért értelmetlen a villamosfejlesztés? Oké, hogy a leggyorsabb a metró lenne, de azt csak akkor lehetne építeni ha nem lopnának el minden pénzt. Ugyanúgy mehetett volna pénz az agglomerációs HÉV vonalakra is és akkor kevesebb lenne a befelé ingazó autó is. Lázár idén azt mondta 200 milliárd forintból akarja megújítani a H5-ös HÉV-et, Tiborcz irodáit 700 milliárdért vették meg tavaly. Szóval pénz van, csak akarat nincs hozzá... és ez szintén igaz a MÁV-ra, VOLÁN-ra, szinte mindenre....
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 876
19 688
113
Miért értelmetlen a villamosfejlesztés? Oké, hogy a leggyorsabb a metró lenne, de azt csak akkor lehetne építeni ha nem lopnának el minden pénzt.

Az a jó hír, hogy már megépült a metro azokon az belvárosi útvonalakon, ahova fölé most villamost akarnak rakni (ami egyébként anno ott volt és pont azert szűnt meg, mert a metro mellé felesleges volt).

Ez igy ebben a formában pontosan hogy akarnok pazarlás, amikor sokkal normalisabban el lehetne költeni ezt a pénzt valós igényekre - lásd újpalot buszkaraván, ami simán kiváltható lenne az M4 befejezésével, akár részben kéregvasútban is, ahogy pl. az M3 es az M2 is kiépült.

Megjegyzem az M4 is azért került ennyibe, és azért nem fejeződött be, mert oltári jó fejőstehén volt a szadeszes elvtársaknak és holdudvaruknak.. valami 3x annyiba került, és 3x annyi ideig tartott, mint tervezték, szerintem mindenki sejti, mi történt…

De még ez is és az jelenlegi kormány alkotmányos költségei is jobb szcénário, mint az a végtelenített tervezgetés és soha meg nem valósuló projectpénzezés ami különösen egy emberhez köthető.
 

mijki

Well-Known Member
2012. augusztus 12.
708
1 863
93
Az a jó hír, hogy már megépült a metro azokon az belvárosi útvonalakon, ahova fölé most villamost akarnak rakni (ami egyébként anno ott volt és pont azert szűnt meg, mert a metro mellé felesleges volt).

Ez igy ebben a formában pontosan hogy akarnok pazarlás, amikor sokkal normalisabban el lehetne költeni ezt a pénzt valós igényekre - lásd újpalot buszkaraván, ami simán kiváltható lenne az M4 befejezésével, akár részben kéregvasútban is, ahogy pl. az M3 es az M2 is kiépült.

Megjegyzem az M4 is azért került ennyibe, és azért nem fejeződött be, mert oltári jó fejőstehén volt a szadeszes elvtársaknak és holdudvaruknak.. valami 3x annyiba került, és 3x annyi ideig tartott, mint tervezték, szerintem mindenki sejti, mi történt…

De még ez is és az jelenlegi kormány alkotmányos költségei is jobb szcénário, mint az a végtelenített tervezgetés és soha meg nem valósuló projectpénzezés ami különösen egy emberhez köthető.

A villamosbuzulásos részre írtam amit, mert a kötött pályás tömegközlekedésnek igenis megvan a helye. Most azt félretéve, hogy a most tervezett szakasz tényleg tök felesleges és igazából "látványprojekt". Gondolom arra nem maradt pénz, hogy végre kivigyék az M3-as metrót Káposztásra, meg Ferihegyre, hogy tényleg legyen értelme. Ha okosan lenne megtervezve, akkor az agglomerációs autóforgalmat is lehetne csökkenteni, meg úgy alapvetően a városban közlekedő autók számát.

És azt a részét, hogy ki mennyit lop, azt szerintem hagyjuk, mert mindketten tudjuk, hogy itt éves szinten minimum több száz milliárdos tételekről van szó... pont azért hoztam a HÉV-es példát is, hogy ha lett volna a kormánynak az elmúlt 15 évben csak egy kicsi akarata is, már rég hozhatnánk a cseh szintet, mind vasút, mind tömegközlekedésben. De helyette van Hatvanpuszta, 1970-ben gyártott LEW MX és MXA HÉV-ek, 50-60 éves mozdonyok, Lady MRD és a többi. Kinek mit intézett a kormánya ugye.
 
  • Vicces
Reactions: vata

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
7 703
35 868
113
Az a jó hír, hogy már megépült a metro azokon az belvárosi útvonalakon, ahova fölé most villamost akarnak rakni (ami egyébként anno ott volt és pont azert szűnt meg, mert a metro mellé felesleges volt).

Ez igy ebben a formában pontosan hogy akarnok pazarlás, amikor sokkal normalisabban el lehetne költeni ezt a pénzt valós igényekre - lásd újpalot buszkaraván, ami simán kiváltható lenne az M4 befejezésével, akár részben kéregvasútban is, ahogy pl. az M3 es az M2 is kiépült.

Megjegyzem az M4 is azért került ennyibe, és azért nem fejeződött be, mert oltári jó fejőstehén volt a szadeszes elvtársaknak és holdudvaruknak.. valami 3x annyiba került, és 3x annyi ideig tartott, mint tervezték, szerintem mindenki sejti, mi történt…

De még ez is és az jelenlegi kormány alkotmányos költségei is jobb szcénário, mint az a végtelenített tervezgetés és soha meg nem valósuló projectpénzezés ami különösen egy emberhez köthető.
Komolyan nem értem hogyan lehet Pesten ennyit balfaszkodni a metrókkal. Hiába kezdtük először a kontinensen, a környékbeli országok is lehagytak már minket a tótok kivételével, miközben Moszkvában lassan már szarni is metróval járhat az ember. Hiába drága, de pont az a lényege, hogy semmilyen forgalmi akadályba nem ütközik az üzemeltetés során, mert a föld alatt van (jó, kivéve a Pillangó utcát, de ott sincs ami keresztezné). Plusz automatizálni is lehet, egymás utáni sűrű követéssel, ami olyan utasforgalmat generálhat, amivel felszíni jármű szimplán nem tud versenyezni.

Nincs az, hogy baleset van, bevág elé egy retardált indiai Wolt futár krikettet nézve, megakad az Üllői vagy a Rákóczi kereszteződésében a feltorlódó sor miatt, vagy épp egy beherbálozott csöves akarja eltolni a Nyugatinál. De nem, basszunk csak a metró fölé egy villamosvonalat, ami a szintbeli kereszteződésnek hála kibaszottul folyamatosan be fog dugulni, mert prokarióták kúrják szét módszeresen évek óta a város addig működő közlekedési artériáit. És engem nem érdekel, hogy dehát nincs pénz a metróra, ha ilyen díszfasz projektekre meg a kihasználatlan biciklisávokra és felfestésekre van, akkor lehet találni a metróra is.

De neeem, mert még a 3-as és a 4-es vonalát sem sikerült befejezni 10/35 év után, miközben még egy szerencsétlen felújításba is majd beledöglött a város. Úgy, hogy 7 év alatt jobb helyeken egy komplett vonalat építenek fel a semmiből

Ja és ha már HTKA, akkor a metró potenciális polgári védelmi feladatkörét sem lehet figyelmen kívül hagyni
 

elmentek

Active Member
2013. február 3.
83
161
33
Olyan fura a kiakadás azon hogy esetleg újra villamos fog járni a bajcsyn. ‍
Őszintén nem értem.
Az a villamos az M3 metróbal kb 2 km közös szakaszon fog járni aztán nem is érintik egymást.
Aki fújol erre az utazgasson naponta pl. a 14-es villamossal és szálljon át 1 megálló erejéig a nyugati pályaudvarhoz….
A világ baromsága volt itt felszedni a villamost, mert rohadtul nem párhuzamos a metróval (kivéve ezt a 2 km-t).
Azért mert nincs ott a villamos baromira megnő az utazási idő es rohadtul kényelmetlen is. (átszállási kényszer).

Ahol volt értelme párhuzamosságra hivatkozni és felszedni arra pont jó példa az üllői út és a váci út a lehel tértől kifelé.
Érdekes ott senki ne akarja visszaépíteni….
 

Terminator

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
2010. április 19.
48 241
92 285
113
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

Busho3301

Well-Known Member
Szerkesztőségi tag
Moderátor
2021. április 26.
3 371
14 797
113
 
  • Hűha
Reactions: enzo

elmentek

Active Member
2013. február 3.
83
161
33
Erre azért mérget ne vegyél.
Hát azért annyira nem aggódom:
•Bajcsyn se lesz villamos 2030 előtt, sőt.
  • előbb fog összeomlani a fogaskerekű üzem
  • a kisföldalatti is lassan sokadik éltútját járja le
  • még mindig vannak 50 + éves villamosok hévek (+fogaskerekű) napi szinten forgalomban
  • és előbb lesz villamos a kossuth lajos utcában mint az üllőin vagy a lehel tértől kifelé.
  • de persze ha az “érdek” úgy kívánja és nincs más téma hergelni a népet lehet ezt is előveszik
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 777
12 183
113
A villamosbuzulásos részre írtam amit, mert a kötött pályás tömegközlekedésnek igenis megvan a helye. Most azt félretéve, hogy a most tervezett szakasz tényleg tök felesleges és igazából "látványprojekt". Gondolom arra nem maradt pénz, hogy végre kivigyék az M3-as metrót Káposztásra, meg Ferihegyre, hogy tényleg legyen értelme. Ha okosan lenne megtervezve, akkor az agglomerációs autóforgalmat is lehetne csökkenteni, meg úgy alapvetően a városban közlekedő autók számát.

És azt a részét, hogy ki mennyit lop, azt szerintem hagyjuk, mert mindketten tudjuk, hogy itt éves szinten minimum több száz milliárdos tételekről van szó... pont azért hoztam a HÉV-es példát is, hogy ha lett volna a kormánynak az elmúlt 15 évben csak egy kicsi akarata is, már rég hozhatnánk a cseh szintet, mind vasút, mind tömegközlekedésben. De helyette van Hatvanpuszta, 1970-ben gyártott LEW MX és MXA HÉV-ek, 50-60 éves mozdonyok, Lady MRD és a többi. Kinek mit intézett a kormánya ugye.
2013-ban készült egy elég átfogó tanulmányterv ami az akkor, a BKK által elképzelhetőnek tartott összes villamos fejlesztést egyben vizsgálta. Az volt hozzá a duma hogy annak megfelelően fognak haladni, aztán mégsem. Csak akkor minek rendelték meg, azt nem igazán értem.
https://kozlekedotomeg.hu/docs/Villamoshalozat_atfogo_fejlesztese_MT.pdf
Itt az anyag, a részletes rajzok hiányoznak belőle csak, így is elég nagy.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 748
67 550
113
Azért az valahol sokkoló hogy jelenleg egy román ótvar Dacia a topseller Európában - Causescu most biztos nagyot röhög a pokolban. :D

Szerintem ez egy igen konkrét válasz a "kérdésedre":
5.7 millió forint az alap ára, így ez a legolcsóbb új autó hazánkban. Gondolom máshol is, éppen ezért top1-es az eladásban.
A második helyezett Renaul Clio pedig szintén nem drága kocsi, viszont szebb és modernebb.
(A dácsiák általában az előző genes Renaultok átcsomagolva)
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 876
19 688
113
Szerintem ez egy igen konkrét válasz a "kérdésedre":
5.7 millió forint az alap ára, így ez a legolcsóbb új autó hazánkban. Gondolom máshol is, éppen ezért top1-es az eladásban.
A második helyezett Renaul Clio pedig szintén nem drága kocsi, viszont szebb és modernebb.
(A dácsiák általában az előző genes Renaultok átcsomagolva)

Szörnyű kiherélt autók ezek, de tény hogy olcsó és aki új autot akar venni kicsi pénzből, azt az igényt ezek vidáman kiszolgálják (abban már nem vagyok biztos hogy pár évesen nem-e belőlük egy egyre költségebb pénztemető)
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 748
67 550
113
Inkább vennék egy 10 éves japánt kevesebb pénzből, mint bármikor ezeket…

Ahhoz erősen kell keresgélned, hogy te 5.7 misiért találj egy jó állapotú, 10 éves, használt, komolyabb Japán kocsit.
A 10. genes 1.5 turbós honda civicek ára 7-8 millió forint :D
A toyota Corolla is 7 körül van hybridben.
A honda Jazzek 10 évesen 100,000+ km-rel vannak 5 misi körül.
Persze a japánok renaultja, a nissan az van olcsóbban is...
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 876
19 688
113
Ahhoz erősen kell keresgélned, hogy te 5.7 misiért találj egy jó állapotú, 10 éves, használt, komolyabb Japán kocsit.
A 10. genes 1.5 turbós honda civicek ára 7-8 millió forint :D
A toyota Corolla is 7 körül van hybridben.
A honda Jazzek 10 évesen 100,000+ km-rel vannak 5 misi körül.
Persze a japánok renaultja, a nissan az van olcsóbban is...

Esküszöm akkor meg egy 20 évesbe is szívesbe is szívesen beülök mint ezekbe. Tovább fog tartani mint ezek...

Renault Thalián kellett tanulnom vezetni. A váltó egy WC pumpa lehetett egy vödör takonyban. :D :D

Amúgy meg https://www.hasznaltauto.hu/szemely...1592#sid=fe031903-d609-477b-b768-e9859dc227d5
 
  • Tetszik
  • Imádom
Reactions: Kim Philby and fip7

misinator

Well-Known Member
2011. október 5.
5 117
15 643
113
Ahhoz erősen kell keresgélned, hogy te 5.7 misiért találj egy jó állapotú, 10 éves, használt, komolyabb Japán kocsit.
A 10. genes 1.5 turbós honda civicek ára 7-8 millió forint :D
A toyota Corolla is 7 körül van hybridben.
A honda Jazzek 10 évesen 100,000+ km-rel vannak 5 misi körül.
Persze a japánok renaultja, a nissan az van olcsóbban is...
Arról nem is beszélve, hogy - manapság, újra - már 10 éves autókat felemelve is csudákat látni, annyira tudnak rohadni újra az autók ott, ahova a mai ember már nem lát be, nem néz alá, mint régen - amikor rendre muszáj volt minden más miatt is.

Amikor meg utánajárnak a szembesülők, hogy mennyiért vállalnák a lakatosok a fújás előtt, hogy legyen értelme...

Hozzá kell tenni, hogy ma már nem divat még az alvázmosás sem, nemhogy a kerékjárati dobok leszerelése, mögöttes rész kitakarítása, pláne nem az alvázvédelem...

Pár havonta beugrok a miskolci, Dinitrollal dolgozó alváz/üregvédőshöz.
Ha gondoljátok, beugrok gyakrabban és dobok majd újabb fotókat is.

Igen, már tizenéves Audi Q3-ak is.
Meg Honda Accord

2014-es Ford C-Max:

"L"-es rendszámú, itthon forgalomba helyezett Corolla (meg egy kép a sajátomról, de az még lényegtelen)

Most már nem lényegtelen, mert egy mai autónak ennyi az összes alvázvédelme - igen, az a két fekete szurokszerű pamacs, amit az első két képen látsz...
(itt már elkezdték becsomagolni az alváz/üregvédelemhez.)

...s persze gyárilag a bal hátsó ívben nem felülre fúrják az üregvédéshez előkészített lyukat, hanem lentebbre, hogy legyen valahol időzített bomba..
Az üregvédős fúrt pótlásként - kékkel bekeretezve - az üregvédelem előtt (a vállalkozás a márkakereskedés telephelyén van, a beavatkozások a képviselet tudtával, dokumentálásával és egyetértésével történtek nullkilométeresen).


Szóval ne gondoljátok, hogy egy 10 éves japán (bármi más) végül biztos kevesebbe lesz, mint egy (sprőd; tejfölöspohárműanyag belsejű) új Dacia.

Itt tartunk.
Sajnos itt tartunk.

Én szóltam.
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
20 748
67 550
113
Esküszöm akkor meg egy 20 évesbe is szívesbe is szívesen beülök mint ezekbe. Tovább fog tartani mint ezek...

Renault Thalián kellett tanulnom vezetni. A váltó egy WC pumpa lehetett egy vödör takonyban. :D :D

Amúgy meg https://www.hasznaltauto.hu/szemely...1592#sid=fe031903-d609-477b-b768-e9859dc227d5

Elképesztően szép ez a legend!
Nagyon sajnálom, hogy a honda (amúgy önhibájából) teljesen feladta az Európai piacot autóértékesítés tekintetében.
A szervízben is mondták bent a srácok, hogy héba hóba eladnak 1-1 autót, de főleg a motorok mennek.
Egyszerűen a hondának sajnos kimondott üzletpolitikája, hogy az EU-s piac a sok kretén előírásával egyszerűen nem éri meg nekik.
Így minimál szinten nyomják. :(
 
  • Tetszik
Reactions: Kim Philby