Ne haragudj, ebben nincs igazad. A 100-as vonalra ráterhelni még a kínai gyorsterheket nem lett volna célszerű!
1.) A százason sok az egymást követő település, ebből következik ugye hogy rengeteg szintbeli kereszteződést kellet volna megszüntetni, + költség!
2.) A 100-on már akkora a forgalom hogy nem bírta volna el. A szolnoki elővárosi ingák, a ceglédi elővárosi ingák a debreceni, nyíri, szegedi személyek, gyorsok eléggé beterhelik azt a szakaszt! A reptér miatt is. 3 percenként suhannak a szerelvények a Cegléd-Budapest szakaszon! Akkor szerinted mennyi esélye lenne a Kínai tehervonatoknak? Nem véletlen lett a 150-es!
3.) A 100-as vonal állapota sem bír ki mindent! Ahogy az el van készítve! Nem beszélve az emelkedőkről, kanyarokról a terep miatt. Nem lehet 160-al az íveket terhelni! Műszaki okok!
4.) Budapesten lassan minden rendező pályaudvar meg fog szűnni. Szerinted akkor minek felvinni minden tehervonatot Budapestre? Vajon miért akar a vasút Székesfehérvár magasságába a Dunán egy új vasúti hidat építeni? Amit Lázár már bejelentet 2024-ben
Dunán átívelő vasúti hídja "a folyam átjárhatósága miatt csak egy helyen épülhet meg Magyarországon, Dunaújvárostól néhány kilométerre északra". Nézz rá a térképre!
Akkor szerinted mi a cél? Vagy halad a vonatuk vagy hagyják a fenébe az egészet. Ők nem topognak.
A kínainak nem mi vagyunk az érdekesek! Minket a térképen egy rajszög fejével letakarnak!
Németország a célállomás! Onnan az É-i részek. Nekünk se pénzünk, se felvásárlási erőnk nincs!
A lakosság 10 mill. durván számolva is, kint Kínában egy város létszáma.
Szóval maradjunk a relativitások talaján.
Húú itt nagyon sokat kavarsz a vasúttal kapcsolatban, nagyjából mindent mindennel, amit írtál az egy nagyon torz kép.
A kínaiak megvették Pireuszt, és úgy gondolják, hogy majd Pireuszból hozzák fel a koténeres árut. Sajnos a kínai hajóstársaság világpiaci részesedése nincs 10%, de a magyar piacon is az ötödik legnagyobb ilyen hajós társaság. A többi hajóstársaság mind az adriai kikötőket használják javarészt, a teljes magyar konténerizált tengeri forgalom 87%-a érkezik az adriai kikötőkből (Koper, Trieszt,Rijeka). A maradékból 12% az északi kikötői forgalom (ARA kikötők, Hamburg, Bremenhaven), a fennmaradó 1% a többi kikötő, beleértve Pireuszt is. Segítek: legyen teljes 1% Pireuszból jövő forgalom. Ez éves szinten 8500 TEU-t jelent, azaz kb. éves szinten 100 tehervonatot, tehát hetente egy oda-vissza vonatpárt.
Ennyit a kínai vonatdömpingről, és ennyit Pireusz jelentőségéről, és a "gyorsteher" vonatokról, ami nem tudom miért gyors. Ha irányvonatot mondanál, azt érteném. Ennek fényében nem értem a vonalat ellepő "gyorsteher" vonatokat, amit írsz, ez propaganda, butaság.
Reálisan Pireuszból, ha a COSCO összeszedi magát, akkor akár hetente 3 vonatpár is le tud majd közlekedni.
Kínaiak a német árut nem Pireuszból fogják behozni, minek is tennék, hiszen van termináljuk Németországban, vagy akár Belgiumban is, nézz utána.
"Amit Lázár már bejelentet 2024-be" részre reagálva, az egy teljesen más ügy. A cikkben is szerepel, hogy ez a V0-s vasúti körgyűrűhöz kapcsolódik. A V0 a Budapestet elkerülő vasútvonal lesz, ami összekapcsolja a vasútilag fontos csomópontokat. Jelenleg a V0M tervezet áll nyerésre a tervváltozatok közül, ez Győrből kiindulva Vértesen át Székesfehérvár felett haladna el, majd Dunaújváros felett keresztezné a Dunát, és Kecskemét (140) érintésével csatlakozna Szolnoknál vissza. Azért "M" a jelzet, mert főleg meglévő vonalakat használna.
A többit illetően: a 140-esen bőven van kapacitás, a 100-ason meg amennyi pénzt elégettek a 150-esre, lett volna pénz és hely is nagyrészt harmadik vágánynak, és szintbeli kereszteződések többségének megszüntetésére. Ez utóbbi azért is előnyős, mert az utóbbi időkban a vasúti keresztezősdéses balesetek száma ilyesztően megnőtt.