Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.
Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.
Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.
Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.
--- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---
A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!
Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz
Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.
Tesla kamion. Valami egészen brutális gyorsulás, 800 km hatótáv.
City-logisztikában jó lehet, elővároson belüli árumozgatásban. Főleg, ha be van fenyítve a károsanyag-kibocsátás.Tesla kamion. Valami egészen brutális gyorsulás, 800 km hatótáv.
http://tablet.hvg.hu/cegauto/201803..._elkepesztoen_gyorsul_a_tesla_villanykamionja
Elektromos autót próbáltam (igaz csak Leaf-et) a MOL budapesti kölcsönzőjében, de nálam még mindig a (plug-in) hibrid technológia jelenti a jelenlegi és közeljövőbeli csúcsot.
Tökéletes kompromisszum a belsőégésű motorok szabadsága az elektromosok olcsó üzemeltetése között.
Tisztán elektromos autó most ugyanaz a sznob úri-muri mint a hibrid volt 15 éve, mikor a beképzelt majmok fizették ki azt a fejlesztési költséget amit most kiélvezhetünk.
15 év múlva leváltja az e-kocsi a jelenlegi autóparkot? Valószínűleg igen.
Most viszont csak erős torzítással lehet "használhatónak" nevezni egy-egy specifikus felhasználást kivéve.
Pedig az. Kozepiskolas fizikaval belathato...Sok konkrétumot tényleg nem lehet tudni, inkább proof of concept egyelőre ebben egyet értek - na de a parasztvakitas jelző egy kissé erős hiszen te sem tudhatod, hogy mit tud majd elvinni a cucc.
Őszintén szólva én kicsit nehezen tudom hová tenni ezt a plug-in-hybrid dolgot.
A fő gondom vele az, hogy egy PHEV autótípustól függően 150-250 kg-val nehezebb, mint egy sima belsőégésű motoros. Az akkuk kapacitása ezekben jellemzően elég kevés, és ha lemerül, akkor hordozod a többlet súlyt. Ráadásul műszaki szempontból az egész rendszer csak bonyolultabb lesz, ellenben a tisztán e-autókkal..
Ráadásul mivel a PHEV koncepciója az lenne, hogy a városban menj villannyal, hosszú úton meg belső égésűvel, ezért a PHEV hajtáslánc inkább dízellel kombinálva lenne igazán használható....csak a dízel önmagában drága a PHEV hajtás meg nem keveset dob még rajta pluszban...
Igazából azt nem értem, hogy miért nem ilyen irányba mennek az autógyárak:
http://www.mahle-powertrain.com/en/experience/mahle-range-extender-vehicle/
Ezzel sokkal nagyobb rendszer hatásfok lenne elérhető...
Ideológiailag nem vagyok elég képzett: hogy a jó istenbe' áll ez a rácsostartó ennyire aszimmetrikusan? Ráadásul úgy, hogy mindent rátol a 11-es elemre?!Amikor a politikai hovatartozás dönt mérnöki kérdésekben:
Ezzel a megközelítéssel a bajom az, hogy egyik autót akarjátok a másikra cserélni. Ez nagytávolságú egyéni utazásnál még megérthető, de a jövő az lenne, hogy a városokban adott zónákban ne akaron senki autózni és ennek ára olyan legyen, hogy szokjanak le róla az emberek. Lásd dugódíj, behajtási zónák, stb.A hibrid úgy néz ki nem igazán vált be. Ahogy említettétek is csak bizonyos körülmények között hozna előnyt, többnyire a plusz súlyt kell cipelnie és bonyolultabb a felépítése.
Lakott területen az elektromos autó jobb, hosszú távon meg a sima dízeles egyszerűbb és takarékosabb.
Ezzel a megközelítéssel a bajom az, hogy egyik autót akarjátok a másikra cserélni. Ez nagytávolságú egyéni utazásnál még megérthető, de a jövő az lenne, hogy a városokban adott zónákban ne akaron senki autózni és ennek ára olyan legyen, hogy szokjanak le róla az emberek. Lásd dugódíj, behajtási zónák, stb.
A villamos autó az autózás hatásainak legalapvetőbb problémájávan nem tud mit kezdeni, nevezetesen, hogy a városban emberek és ne autók lakjanak...
A topik címében ez is benne van.
Az önvezető autók a közösségi közlekedés kiegészítő és integrált része kell hogy legyen, de a car sharing önmagában nem megoldás. Több jenki nagyvárosban az Uber és meg megosztás azt érte el, hogy egyre több ember használja, viszont a megtett km-ek is nőnek. Tehát a dugót önmagában nem csökkentik sőt, egy ponton túl csak rontják a helyzetet.Jogos. Ebben az önvezető autók és a közösségi közlekedés segíthet. Kevesebb autó kell és azok is tudják optimalizálni az útvonalaikat, ami kevesebb dugót és rövidebb utazási időket eredményez. Persze ezek igazán csak elektromos autóval képzelhető el.
A hibrid úgy néz ki nem igazán vált be. Ahogy említettétek is csak bizonyos körülmények között hozna előnyt, többnyire a plusz súlyt kell cipelnie és bonyolultabb a felépítése.
Lakott területen az elektromos autó jobb, hosszú távon meg a sima dízeles egyszerűbb és takarékosabb.
Juj...Ha egy hibridet -ami egy városba optimalizált belsőégésű motorral szerelt eszköz- "rendesen", optimalizálnak, akkor csak egy kb. 20-25 kW-os motorja van(családi autó méret: 5 fő+csomag), ami hajt egy generátort, és egy kb. 35-50 kg-os akkupack adja a csúcsteljesítményhez (kb. 90-120kW) szükséges -gyakorlatilag pár másodperces/gyorsítások- energia igényét döntően az eltárolt/visszanyert energiából.
Az országúti plussz állandó 15kW teljesítményigényt egy kb. 10-15kg-os modullal lehetne biztosítani pl. a benzinkutaknál "vételezhető" modul formájában. Ehelyett a döntően városi forgalomban cipelnek kb. 100-150kg többlet súlyt.
"Mindjárt" tudná a 3 liter alatti fogyasztást "VW-trükk" nélkül. VÁROSBAN!
Felesleges képességet cipeltetnek és fizettetnek/gyártatnak le!
NEM.
Nincs semmi (gyártói)érdek a háttérben.
Semmi.
Szinte semmi.
Alig valami...
Vegre arnyalod a carsharinges megoldast. Eddig azt hittem, teljesen elhitted ezt a reszet a zold propagandanak.Tehát a car sharinget is szabályozni szükséges egy pontot túl valamennyire.
Végre...? Elhittem...? Ezeket te miből vezetted le...? Egyik állításod sem igaz. Mindig is árnyaltam és soha nem tekintettem rá univerzális megoldásként.Vegre arnyalod a carsharinges megoldast. Eddig azt hittem, teljesen elhitted ezt a reszet a zold propagandanak.
Hat... eleg sokszor emlitetted korabban, de a korlatait nem reszletezted, most is csak parat emlitettel. Nem reagaltam ra eddig mert az egy ujabb szalat hozott volna letre a topikban.Végre...? Elhittem...? Ezeket te miből vezetted le...? Egyik állításod sem igaz. Mindig is árnyaltam és soha nem tekintettem rá univerzális megoldásként.