Szerintem valahol a te és Molni mondanivalója között lenne az ideális helyzet.
Nem a bevásárlással lenne a baj. Attól nem lennének dugók, ha heti egy alkalommal elmegy az ember bevásárolni. A dugók attól vannak, hogy elmegy apuci egy autóval és anyuci egy másikkal dolgozni, még akkor is autóval megy, ha egyébként van tömegközlekedés vagy van bicikliút.
Látom a saját környezetemben, hogy mennyien használják az autót feleslegesen, pedig az esetek 80%-ában biciklivel is lehetne közlekedni.
Az az igazság, hogy az emberek elképesztően nagy része vagy nagyon lusta ahhoz, hogy biciklizzen, vagy sznob ahhoz, hogy buszra (vagy biciklire) szálljon.
Én is szinte mindig bringával járok mindenhova. Még a bevásárlást is könnyen meg lehet oldani. Jön az asszony is és akkor már egyből kétszer annyit el lehet hozni. A környezetem meg csak bámul rám, hogy miért járunk annyit kerékpárral. El sem tudnák képzelni, hogy pár km-t tekerjenek a munkahelyig.
Mert hát kifogás az van elég: mi van ha esni fog, fél, hogy elüti az autó (érted, a kerékpárúton), nyáron izzad (mintha az egész nap a napon hagyott autóban nem izzadna), stb.
De pl. télen azért már nem kellemes a tekerés és ha a tömegközlekedés szar, akkor rászorul az ember a kocsira.