Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Ezt így nehéz összehasonlítani, de a cseppfolyós földgáz 6-7x sűrűbb, mint a cseppfolyós H2 és egy vonat is többezer loerős.

A cseppfolyós földgázzal szerelt mozdony már üzemel, fillérekből megtankolható, sorozatban gyártják. Hidrogénes meg egy zöld lázálom és jó EU-s szokásként az adófizetők állják a csekket. Európában hat tengelyes dízelek általában 3000 kW környékén vannak, ezzel húzgálnak ~2000 tonnákat.

 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
InnoTrans 2018 – negyedik nap

Az InnoTrans utolsó szakmai napján, mely a szerdai-csütörtöki napokhoz képest csendesebb volt, az eddig árnyékban maradt témákból csemegéztünk: városi kötött és kevésbé kötött pályás felhozatal, gyomirtóvonat, kétéltű „majdnem-tolatómozdonyok”, Ganz forgóváz-üzlet és néhány iparági színes hír, standbeszélgetés és összegzés jutott mai összefoglalónkra.


http://www.regionalbahn.hu/2018/09/InnoTrans-2018-4-nap.html
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Pontevedra kitiltotta az autókat - bejött

Van egy nyolcvanezres spanyol város, ahol nem zavar senkit az autók zaja, ugyanis azokat teljesen kitiltották - és egyáltalán nem bánták meg.


Miguel Anxo Fernández Lores 1999-ben lett polgármester, amikor még napi 14 ezer autó ment végig egy-egy úton. Miután Lores átvette a városvezetést, rögtön sétálóutcává alakította mind a 300 ezer négyzetméternyi középkori városközpontot, és gránitburkolattal látták el az utcákat. Később kiterjesztették az autómentes övezetet. Így a belvároson egyáltalán nem lehet áthaladni autókkal, csak a város szélén, illetve a föld alatt kialakított parkolókban lehet otthagyni a járműveket.

Az előnyök pedig szemmel láthatóak. Amellett, hogy 2009 óta egyetlen ember sem halt meg közlekedési balesetben, a széndioxid kibocsátás is 70 százalékkal csökkent. A korábbi autóutak közel háromnegyedét már gyalog vagy biciklivel teszik meg az emberek, és miközben a régió többi városában fogy a népesség, Pontevedrában 12 ezerrel nőtt a lakosok száma. Emellett a plázastopnak köszönhetően a kisvállalkozásoknak is jól megy az üzlet, még a Spanyolországban elhúzódó gazdasági válság ellenére is – írja a Guardian.
http://greenfo.hu/hirek/2018/09/26/pontevedra-kitiltotta-az-autokat-bejott
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Kezdődhet a Budapest-Pozsony-Brünn-Varsó nagysebességű összeköttetés megteremtése. Az új vasúti fejlesztésről együttműködési nyilatkozatot is aláírtak Csorbatón.

Szijjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter a visegrádi négyek (Magyarország, Szlovákia, Csehország és Lengyelország) közlekedési minisztereivel tárgyalt a szlovákiai Csorbatón, ahol a résztvevők egyetértettek abban, hogy a V4-ek fővárosai és nagyvárosai között egy nagysebességű (a politikusok rendre gyorsvasutat emlegetnek a szkmai nyelvtől eltérően) vasúti összeköttetést hoznak létre, mégpedig a Budapest-Pozsony-Brno-Varsó útvonalon. A tervek szerint már ezen a héten kiírják a közbeszerzési eljárást a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére, novemberben pedig összeül az a négyoldalú munkacsoport is, amelynek az a feladata, hogy a megvalósítási tanulmányok alakítását a politikai döntések keretei között tartsa.

Megközelítőleg fél évig tart, amíg a megvalósíthatósági tanulmány elkészítésére kiírt közbeszerzési eljárás lezajlik, attól számítva pedig másfél-két évig tartanak a szakmai munkák. Csorbatón az is elhangzott, hogy a nagysebességű vasúti összeköttetés megteremtéséhez egy teljesen új, legalább 250 kilométeres per órás sebességet lehetővé tevő, kétvágányú vasúti pálya megépítése szükséges. A tervek szerint a megépítendő új vonalon közlekedő nagysebességű szerelvények csak az érintett országok fővárosaiban, illetve Csehország esetében Brnóban (Brünnben) állnak majd meg.

Ahogy az iho.hu annak idején bemutatta, Varsóba ez, a Pozsony felé vezető útirány a legkedvezőbb, a legreálisabb. Nem lehet eléggé hangsúlyozni, noha ez a hivatalos nyilatkozatokból rendre kimarad, ha ez a nagysebességű vonal egyszer valóban megépül, az Budapestet Nyugat-Európával is összeköti, márpedig megkockáztathatjuk, ez fontosabb, mint a varsói végállomás.

Pozsonyba ugyanis, ha akarnánk se lehet úgy pályát építeni, hogy az egyúttal ne vezessen Bécs felé is, de Brnóból is érdemes kiágazni: Csehországban már előrehaladott terveket szőnek, készül a Prága–Brünn nagysebességű vasút terve, sőt a Drezda–Prága nagysebességű vasútvonalé is. Ez tehát egyben így a Budapest–Berlin összekötettést jelenti.

A találkozón részt vettek az Európai Beruházási Bank (EBB) képviselői is, akik érdeklődnek a Budapest–Pozsony–Brno– Varsó projekt iránt, az EBB eddig is sok vasúti beruházást finanszírozott, ám 2008 óta ezeknek eddig csupán kevesebb mint 14 százaléka volt közép-európai. A magyar külgazdasági és külügyminiszter szerint itt az ideje, hogy Közép-Európa is jobban kihasználja az EBB idevonatkozó forráslehívási lehetőségét, de tudni kell azt, hogy itt nem támogatásról, hanem hitelről van szó. De verseny is lesz, várhatóan nemzetközi finanszírozási intézmények hitelajánlatait is megvizsgálják majd.

A találkozó végén az új vasúti beruházásról együttműködési nyilatkozatot is aláírtak. Közép-Európában nagyon ritkák az észak-déli irányú infrastruktúrák, és szűkösek a határátkelési lehetőségek is, ezen változtatni kellene, az tény. Dan Ťok, cseh közlekedésügyi miniszter stratégiai fontosságúnak nevezte a tervezett új vasúti összeköttetést, hangsúlyozván, hogy ez a V4-es partnereket köti össze. A cseh fél szerint a megvalósításnak mihamarabb el kell kezdődnie.

Andzej Adamczyk, az infrastruktúráért felelős lengyel miniszter rendkívül örömtelinek nevezte, hogy egy újabb kapocs jön létre a négy ország között a vasútvonal által. Ez valós konkurenciát jelent majd a légi közlekedésnek. Érsek Árpád, szlovák közlekedésügyi miniszter elmondta: a vasúti fejlesztésen kívül tárgyaltak a közúti fuvarozók helyzetéről, a Via Carpatia közúti infrastruktúra-fejlesztésről, valamint néhány, a közös határokon épített, de már használaton kívüli épület hasznosításáról is.

http://iho.hu/hir/kimondtak-akarjak-a-nagysebessegu-vasutat-a-visegradi-negyek-181002
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Szerintem csak azért erőltetik, hogy a Lengyel ICE vonatok végre ne 120-szal vánszorogjanak Németországon kívül :D

Ha jól látom ez nálunk az 1-es vonallal párhuzamosan futna, sok sikert hozzá Tatabánya környékén (remélem nem akarják miatta felszámolni a cigánynegyedet, katasztrofális hatással lenne a környék lakosságára a széttelepítésük)
 

ozymandias

Well-Known Member
2013. június 4.
2 779
18 029
113
Egy baj van ezzel, kurva drága. Mannheim-Augsburg, menettéri 260Eur/fō. Két emberre 520. Napi 110-ért kapsz egy Golf-ot. És ez a baj. Imádom a vasútat, de nem ennyiért.

A zōdeknek még ez sem esett le
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Egy baj van ezzel, kurva drága. Mannheim-Augsburg, menettéri 260Eur/fō. Két emberre 520. Napi 110-ért kapsz egy Golf-ot. És ez a baj. Imádom a vasútat, de nem ennyiért.

Az szép, Olaszban a Milánó-Nápoly lett volna oda-vissza kettőnknek 300€ körül (2*570km) Frecciarossa-n. Vasutasjeggyel megúsztuk 40-ből :D
Mondjuk ott üzemel párhuzamosan vele maszek is (.italo a Ferrari vezérigazgatójáé...), kb. ugyanannyiért.
 

anonim999

Well-Known Member
2016. március 19.
2 683
4 438
113
Megépül a Budapest-Varsó gyorsvasút: legalább 250 km/órával halad majd

Hamarosan már a vonal tanulmánytervén dolgozhatnak a mérnökök, miután együttműködési nyilatkozatot írtak alá a V4-ek érintett miniszterei.


Az elkövetkező években megvalósulhat a már hosszú ideje többször is tervbe vett Budapest-Varsó gyorsvasút, miután az érintett visegrádi négyek: Magyarország, Szlovákia, Csehország és Lengyelország miniszterei megállapodtak a beruházásról.

A nyilatkozat szerint a zöldmezős beruházásban felépülő, kétvágányú, legalább 250 kilométer/órás haladási sebességű vasút megvalósíthatósági tanulmánya másfél-két év év alatt fog elkészülni. Ennek megfelelően ma reggel a kiírás már meg is jelent az uniós közbeszerzési értesítőben. A szakmai munka során a diplomáciai szempontokat is figyelembe veszik: novemberben összeül egy munkacsoport, melynek feladata lesz a politikai érdekek egyeztetése is – derül ki az MTI tájékoztatásából.

Évente 500 ezer utasra számítanak
A Budapest-Pozsony-Brünn-Varsó útvonalra tervezett vasút várhatóan csak a négy városban áll meg. A kiírás szerint a megvalósíthatósági vizsgálatok során
  • egy 700-900 kilométer hosszú,
  • 250, 300, illetve 350 km/h-s sebességgel közlekedő,
  • évente 500 ezer főt szállító vasúti pályát építenek.
Emellett megterveznek legalább négy, darabonként 250 ezer fő ellátására alkalmas intermodális csomópontot az érintett városokban. Az útvonalon várhatóan több fontos műtárgy is felépül: alagutakat, Duna- és Odera-hidat fognak átadni, illetve legalább két helyen jelentős közúti átvezetéssel is számolni kell számos kevésbé jelentős átkelő és létesítmény mellett.

A vasútvonalon a hagyományostól eltérő, nagyobb kapacitású szerelvények közlekednek majd és az egész rendszer intelligens közlejkedési megoldásokkal alakítják ki.

Valódi konkurrenciát kap a légi közlekedés
A szlovákiai Csorbatón megtartott miniszteri találkozón a négy visegrádi ország tárcavezetői kifejtették: teljes mértékben támogatják az óriásberuházást. A magyar félt képviselő Szíjjártó Péter külgazdasági és külügyminiszter elmondta:

Közép-Európában nagyon ritkák az észak-déli irányú infrastruktúrák és szűkösek a határátkelési lehetőségek is. Ezeket a versenyhátrányokat mielőbb orvosolni kell, amihez nagyban hozzájárul majd a stratégiai fontosságú új vasúti összekötetés.

Dan Tok cseh közlekedésügyi miniszter stratégiai fontosságúnak nevezte a tervbe vett új vasúti összeköttetést, majd leszögezte: a megvalósításnak mihamarabb el kell kezdődnie.

Andzej Adamczyk, az infrastruktúráért felelős lengyel miniszter rendkívül örömtelinek nevezte, hogy egy újabb kapocs jön létre a négy ország között a vasútvonal által, amely valós konkurenciát jelent majd a légi közlekedésnek.

Érsek Árpád szlovák közlekedésügyi miniszter pedig a nap témáit összefoglalva mondta el: a vasúti fejlesztésen kívül tárgyaltak a közúti fuvarozók helyzetéről, a Via Carpatia közúti infrastruktúra fejlesztésről, valamint néhány, a közös határokon épített, de már használaton kívül lévő épület szanálásáról is.
https://magyarepitok.hu/aktualis/20...so-gyorsvasut-legalabb-250-kmoras-sebesseggel
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A vasút tök jó (továbbra is mondom viszont hogy egy észak-déli normalis autóút se ártana), ellenben pl. személyszállításra hogyan lesz versenyképes a repüléssel?

BUD - Varsó emlékeim szerint kevesebb mint nettó egy óra repülővel..Oke a check in meg a többi miatt bruttóban több.
 

fulcrum11

Well-Known Member
2015. április 17.
246
293
63
A vasút tök jó (továbbra is mondom viszont hogy egy észak-déli normalis autóút se ártana), ellenben pl. személyszállításra hogyan lesz versenyképes a repüléssel?

BUD - Varsó emlékeim szerint kevesebb mint nettó egy óra repülővel..Oke a check in meg a többi miatt bruttóban több.

Ha értelmes árú jegyek lesznek, szerintem sokan fogják választani, főleg ha összeveted azzal, hogy Bp-Ferihegy 45p + checkin 1:30p + repülés 1:10p + bejutás a városba 30p = gyakorlatilag 4 óra repülővel, vonattal lehet, hogy 5 óra lesz (ha az átlagseb. 200kph felett lesz és 4x megáll 5 percre akkor kevesebb), de sokkal kevésbé macerás, abból az 5 órában végig tudsz pihenni/dolgozni, míg a reptéren max másfelet. De ehhez legalább a LOT árakkal vesenyképesnek kell lennie.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 341
60 905
113
Arról nem is beszélve, hogy szerintem a vasútra több csomagot vihetsz föl,mint a repülőgépre. (szerintem)
 
M

molnibalage

Guest
Normális nagysebességű vasútnál - ameddig nem lesz reptéri check-in folyamathoz hasonló - 220 km/h átlagsebesség és felette versenyképesebb tud lenni a repülésnél 600-800 km távolságon úgy, hogy a normális városokban egyből a belvárosban szállsz ki. Ferihegyre a kijutás még a belvárosból i alsó hangon 45-60 perc és bármelyik külföldi nagyvárosnál órás lépték bejutni bárhova.

UK a legvicesebb, ahol a fapados ÉK "London" táján tesz le, ha te meg Readingbe mennél, akkor 3 órába kerül odajutni és annyi pénz, hogy olcsóbb fapados helyett BA-val repülni úgy, hogy kb. a hűtődet is feladhatod csomagnak, nem fillérbaszó fapados mentalitás.

Ráadásul a pilótahiányt nézve az olcsó repülés illúziója lehet, hogy hamar véget fog érni, mert senki nem fog szarér húgyért pilóta lenni, és akkor az árak mennek felfele...