Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Tesla licencgyártott Panasonic 18650 akkut használ, benzinnel ellentétben olthatatlan.

Van róla egy videó, hogy túl merev a kaszni (tesztekre van belőve, való életben viszont előfordulhat olyan szituáció ahol életveszélyes), egyszerűen nem úgy épül fel, mint az összes többi autógyártóé a világon, amit természetesen a sznob vásárlók elintéztek annyival, hogy a Tesla ebben is egyedi, előremutató...

Rengeteg fórumhozzászólás van amerikai autós fórumokon csalódott model 3 vásárlóktól, néha 4chan/o-n összegyűjtik ezeket... Volt akinél a jobb oldali ajtó 1 centivel lentebb volt szerelve, de a kiszállító szabályosan megfenyegette, hogy abban a hónapban már túl sokan mondták vissza az átvételét, ezért ha neki se kell akkor visszasorolják a várólista végére és várhat 2 évet, ha átveszi akkor viszont garanciában kijavítják néhány héten belül...
Ezektől a Tesla fejleményektől valahogy nem hangos a sajtó, csak amikor n+1 hülyeségét köpi ki az éterbe Musk.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Nekem ami nem tetszik az egészben az a sznob buziskodás és az erre ráhúzott eszméletlen túlárazás. Maga az elektromos megoldás nekem nagyon tetszik. Teljes egészében nem képes kiváltani egy hagyományos kocsit, de második autónak nagyon ideális. Amivel az ember elgurul a boltba, elviszi a gyereket a suliba, bejár a munkahelyére. Tipikus városi, elővárosi kisautónak nagyon jó. És itt jön nekem a Tesla furcsasága, megcsináltak egy nagy utazóautó méretű valamit ami városban nem a legalkalmasabb a közlekedésre, de messzire menni vele meg körülményes. Tudom Amerikában nem nagyon létezik a városi kisautó, ellenben hatalmas pickupokban, egyterűkben, suvokban állnak a kilencsávos dugókban többnyire egyedül.
 
M

molnibalage

Guest
Nekem ami nem tetszik az egészben az a sznob buziskodás és az erre ráhúzott eszméletlen túlárazás. Maga az elektromos megoldás nekem nagyon tetszik. Teljes egészében nem képes kiváltani egy hagyományos kocsit, de második autónak nagyon ideális. Amivel az ember elgurul a boltba, elviszi a gyereket a suliba, bejár a munkahelyére. Tipikus városi, elővárosi kisautónak nagyon jó. És itt jön nekem a Tesla furcsasága, megcsináltak egy nagy utazóautó méretű valamit ami városban nem a legalkalmasabb a közlekedésre, de messzire menni vele meg körülményes. Tudom Amerikában nem nagyon létezik a városi kisautó, ellenben hatalmas pickupokban, egyterűkben, suvokban állnak a kilencsávos dugókban többnyire egyedül.
Hogyan lesz tipikus MÁSODIK városi autó, amikor az ELSŐ autónak sincs már hely parkolni és az emberek elől veszik el a fémdobozok az életteret...?
 
  • Tetszik
Reactions: svajcibeka

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Hogyan lesz tipikus MÁSODIK városi autó, amikor az ELSŐ autónak sincs már hely parkolni és az emberek elől veszik el a fémdobozok az életteret...?
Nos a város nem csak a belső kerületekből áll. Nyilván nem mindenkinek megoldás. Én is a városban élek, van garázs, udvar, kocsibeálló most is elfér két autó. Nagyon sokan vannak ezzel így a kertvárosokban. Ha bemegyek a város frekventáltabb részeire akkor sem mindegy, hogy egy 5 méteres kombival, vagy egy városi kisautóval veszek részt a parkolókeresés nevű társasjátékban. A belső kerületekben élőknek se lenne rosszabb, hogy nem egy benzines pláne nem egy dízel szar ontja magából a mocskot az orruk alá. Nyilván ehhez az kellene, hogy egy ilyen kis elektromos vacak ne kerüljön többe mint a benzines változata. Ugyanakkor azon is el lehet gondolkozni, hogy aki a belső kerületekben él, és tényleg pár kilométerre használja napi szinten a kocsit az is lecserélje, elgondolkozzon azon,valóban szükséges-e neki a kocsi? Hogy akkor mi lesz amikor évente egyszer el kell menni a nagyihoz látogatóba 160 kilométerre? Van tömegközlekedés, lehet autót bérelni.
Könnyen megeshet, hogy mi még tanúi leszünk annak, hogy a városi közlekedés átalakul. Nekem nagyon nem lenne probléma, ha a városokat visszaadnák az embereknek. Látom én is, hogy a város élhetetlen az autók miatt!
Összegezve ma nagyon sokan tartanak fent autót feleslegesen, vagy feleslegesen nagyot.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Nos a város nem csak a belső kerületekből áll. Nyilván nem mindenkinek megoldás. Én is a városban élek, van garázs, udvar, kocsibeálló most is elfér két autó. Nagyon sokan vannak ezzel így a kertvárosokban. Ha bemegyek a város frekventáltabb részeire akkor sem mindegy, hogy egy 5 méteres kombival, vagy egy városi kisautóval veszek részt a parkolókeresés nevű társasjátékban. A belső kerületekben élőknek se lenne rosszabb, hogy nem egy benzines pláne nem egy dízel szar ontja magából a mocskot az orruk alá. Nyilván ehhez az kellene, hogy egy ilyen kis elektromos vacak ne kerüljön többe mint a benzines változata. Ugyanakkor azon is el lehet gondolkozni, hogy aki a belső kerületekben él, és tényleg pár kilométerre használja napi szinten a kocsit az is lecserélje, elgondolkozzon azon,valóban szükséges-e neki a kocsi? Hogy akkor mi lesz amikor évente egyszer el kell menni a nagyihoz látogatóba 160 kilométerre? Van tömegközlekedés, lehet autót bérelni.
Könnyen megeshet, hogy mi még tanúi leszünk annak, hogy a városi közlekedés átalakul. Nekem nagyon nem lenne probléma, ha a városokat visszaadnák az embereknek. Látom én is, hogy a város élhetetlen az autók miatt!
Összegezve ma nagyon sokan tartanak fent autót feleslegesen, vagy feleslegesen nagyot.
Ameddig a belváros lakossága és a belvároshoz közeli peremkerületek lakossága is autózik és 2. autóra is adnak egyes kerületek kb. 0 pénzért közterületi parkolási engedély, addig kb. kerekítési hiba az, hogy Tétényi fennsíkon vagy Csömör táján elfér a 2. autó a kertes házban és/vagy az utcán.

Az autó hossza majdnem kerekítési hiba mert a parkolóhelyek számottevő arányban "slot" rendszer van, ahogy a parkolóházakban is. Legfeljebb nem töltöd ki a slot méretét.

Sok felesleges és nagy autó is van, erre azt írod le, hogy második autónak jó lesz...? Saját magadnak mondasz ellen két kommenten belül.


Az már különösen vicces, hogy abban az oszágban, ahol a flotta átlagéletkora kb. 13 év ennek a második autónak a realitása kb. 0. A lakosság 5%-nak telne erre. A Nagyon sokan kényszerből tartanak autót és csak olyat, ami még éppen nem esik szét kis túlzással, mert vidéken a távolságok miatt a tömegközlekedés finoman szólva nem alternatíva.

Az, hogy a Pest és agglomerációban az autó mánia milyen szintet üt meg az valami elképesztő. Minden nap álló kocsisor mellett húzok el, és már rég otthon vagyok, amikor a Kispestre tartó kollégám még fel sem hajtott a Lágymányosi hídra Kelenföldről indulva... Elképesztő, hogy a "kényelem" égisze alatt hogyan cseszi szét sok ember a környezetet és mellette még a saját szabadidejét, mert konzervatív gondolkodás mellett nem mernek kipróbálni mást...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Nekem ami nem tetszik az egészben az a sznob buziskodás és az erre ráhúzott eszméletlen túlárazás. Maga az elektromos megoldás nekem nagyon tetszik. Teljes egészében nem képes kiváltani egy hagyományos kocsit, de második autónak nagyon ideális. Amivel az ember elgurul a boltba, elviszi a gyereket a suliba, bejár a munkahelyére. Tipikus városi, elővárosi kisautónak nagyon jó. És itt jön nekem a Tesla furcsasága, megcsináltak egy nagy utazóautó méretű valamit ami városban nem a legalkalmasabb a közlekedésre, de messzire menni vele meg körülményes. Tudom Amerikában nem nagyon létezik a városi kisautó, ellenben hatalmas pickupokban, egyterűkben, suvokban állnak a kilencsávos dugókban többnyire egyedül.

Ha jobban belegondolsz, akkor az amerikai termékek elég nagy százaléka így működik. Sok reklámmal adnak el baromi drágán közepes minőségű termékeket a sznoboknak: ilyen az Iphone is, de még a Cola is.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 756
66 569
113
A következő probléma már nem az, hogy a belső kerületekben hogyan parkolnak az emberek, vagy, hogy dugóban ülnek.
A nagyobb lakótelepeken évről-évre egyre korrábbra tolódik az az időpont, amikorra a házak előtti parkolók már telítődnek.
Pár éve még este 10-ig kellett várni, hogy már ne legyen parkolóhely egyátalán, de mostanra este 6-tól már nincs üres hely, ezzel szemben viszont az autók elkezdtek a parkolóhelynek számító lakótelepi belső udvarokba (U alakú káposztásmegyeri panelekről beszélek példaképp, mert ehhez van közöm) a ki- és bejáratot és a járdákat is eltorlaszolni, fűre felállni, ajtók elé beállni. Telítődik a lakótelep. Nade máshol mi a helyzet? Ugyanez, közöm van még Zuglóhoz, volt még Békásmegyerhez, nulla parkolási lehetőség. Erre mi derül ki? Egyes családoknál ott parkol a családfő egyik kocsija, majd a másik is, az asszonyé, a családi vállalkozás kisteherautója, az oda bejelentett, de nem ott lakó fiúgyermek saját kocsija és az ő céges kisfurgonja is. Ez egy családhoz négy személyautó és két furgon! A kápmegyeri lakótelepen a tisztelt márkakereskedő lakó saját kocsija, a céges Mazda (mindig amit épp hazahoz), az asszony kisautója. A másik ürgének bizarr amerikai családi egyterű szenvedélye van, emiatt van neki egy jókora GMC busza a nyolcavanas évekből, alja lyukas, mállik szét az egész, de emiatt van neki ugyanez a márka, ugyanez a doboz mégegyszer a kilencvenes évekből is, az is lassan harminc éves. Két böhönye foglalja a helyet. A boyracer gyerek az ültetett Hondájával viszont a világ nagy áldozata, ezért folytatja ádáz küzdelmét mindenkivel akit gyülöl. Ő már csak richtig fél kocsinyi távolságra áll be a mesterművével a másiktól, nehogy rányitsák a fényézésére a szomszéd autó ajtaját. És még sorolhatnám. Nincs megoldás. Talán fel kéne számolni a játszótereket, a közparkokat, a kutyafuttatókat és még a jóég tudja mit.
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ameddig a belváros lakossága és a belvároshoz közeli peremkerületek lakossága is autózik és 2. autóra is adnak egyes kerületek kb. 0 pénzért közterületi parkolási engedély, addig kb. kerekítési hiba az, hogy Tétényi fennsíkon vagy Csömör táján elfér a 2. autó a kertes házban és/vagy az utcán.

Az autó hossza majdnem kerekítési hiba mert a parkolóhelyek számottevő arányban "slot" rendszer van, ahogy a parkolóházakban is. Legfeljebb nem töltöd ki a slot méretét.

Sok felesleges és nagy autó is van, erre azt írod le, hogy második autónak jó lesz...? Saját magadnak mondasz ellen két kommenten belül.


Az már különösen vicces, hogy abban az oszágban, ahol a flotta átlagéletkora kb. 13 év ennek a második autónak a realitása kb. 0. A lakosság 5%-nak telne erre. A Nagyon sokan kényszerből tartanak autót és csak olyat, ami még éppen nem esik szét kis túlzással, mert vidéken a távolságok miatt a tömegközlekedés finoman szólva nem alternatíva.

Az, hogy a Pest és agglomerációban az autó mánia milyen szintet üt meg az valami elképesztő. Minden nap álló kocsisor mellett húzok el, és már rég otthon vagyok, amikor a Kispestre tartó kollégám még fel sem hajtott a Lágymányosi hídra Kelenföldről indulva... Elképesztő, hogy a "kényelem" égisze alatt hogyan cseszi szét sok ember a környezetet és mellette még a saját szabadidejét, mert konzervatív gondolkodás mellett nem mernek kipróbálni mást...

Nincs ellentmondás! Ma is sok háztartás tart két autót. Két nagyméretű autót, vagy egy nagyméretű és egy városi szaladgálós kisautót. Ezekben az esetekben, az egyik nagyméretű vagy a városi szaladgálós kisautót ki lehetne váltani egy olcsó kis elektromossal. Ezzel mennének be az emberek a peremkerületekből, alvóvárosokból a fővárosba. Ezzel nem szűnnének meg a dugók, a pakolás továbbra is gond lenne. Nyilván ez nem a mindenre megoldást nyújtó szent gráll, de ez lehetne az első lépés az élhetőbb városért. Nem lenne akkora légszennyezettség valamint a zaj is jelentősen csökkenne.

A slotos elképzelésed csak részben igaz. Sok helyen bizony az úttal párhuzamos parkolás van.Itt igen is számít, hogy egy kocsi 3,5 méter vagy 5 méter hosszú.

A feleslegesen nagy autót is megmagyarázom. Sokan használnak mondjuk ötös BMW-t úgy, hogy megy napi 40 kilométert a városban, egyedül, nem szállít a csomagtartóban semmit. Neki megfelelne egy kis városi akár elektromos vacak is. Nálunk az a felfogás él, hogy csak a nagy kocsi a jó kocsi. Ezt kéne megváltoztatni, ha máshogy nem megy korlátozásokkal. Beköltöztél a belvárosba viseld a következményeit. Csak nagy autót akarsz tartani húzzál ki papi mellé a kertvárosba, de a nagy autóddal nem mehetsz be a belső kerületekbe. Ja hogy ott lenne dolgod akkor BKV.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
És még sorolhatnám. Nincs megoldás. Talán fel kéne számolni a játszótereket, a közparkokat, a kutyafuttatókat és még a jóég tudja mit.
Megfizettetni a közterület valódi használatának az árát...?
A belvárosban, ha ott laksz, akkor egyesek kerületekben havi vagy évi 2K HUF parkolás ára. Ha én ugyanazon területen hot dogos standod akarok üzemeltetni, akkor meg nemtom hány millió HUF.

Ez hol normális...?

Ne azt akarom mondani, hogy kezdjék el sarcolni az embereket, de nemhogy ellene dolgoznának, de csak tovább súlyosbítják a fennálló helyeztet egyes rendelkezésekkel az közröhej.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
T

Törölt tag 1711

Guest
A boyracer gyerek az ültetett Hondájával viszont a világ nagy áldozata, ezért folytatja ádáz küzdelmét mindenkivel akit gyülöl. Ő már csak richtig fél kocsinyi távolságra áll be a mesterművével a másiktól, nehogy rányitsák a fényézésére a szomszéd autó ajtaját.

Hivatalos elnevezésük ricer (egyik ismerősöm lemagyarította csövesbánatra :D).

 
  • Tetszik
Reactions: Luthero

fishbed

Well-Known Member
2013. július 5.
819
815
93
Megfizettetni a közterület valódi használatának az árát...?
A belvárosban, ha ott laksz, akkor egyesek kerületekben havi vagy évi 2K HUF parkolás ára. Ha én ugyanazon területen hot dogos standod akarok üzemeltetni, akkor meg nemtom hány millió HUF.

Ez hol normális...?

Ne azt akarom mondani, hogy kezdjék el sarcolni az embereket, de nemhogy ellene dolgoznának, de csak tovább súlyosbítják a fennálló helyeztet egyes rendelkezésekkel az közröhej.
Csak az első autó 2000Ft/év. A második már a környezetvédelmi besorolástól függ. A legrosszabb évi 110000Ft/év, ha jól emlékszem. Bár az egyedik (I)kerületben az első autó díját, ha befizették a súlyadót akkor a tanács állja.
 
M

molnibalage

Guest
Csak az első autó 2000Ft/év. A második már a környezetvédelmi besorolástól függ. A legrosszabb évi 110000Ft/év, ha jól emlékszem. Bár az egyedik (I)kerületben az első autó díját, ha befizették a súlyadót akkor a tanács állja.
Ez is nevetséges összeg. Autó permanens parkolása havi 9000k HUF-ért.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Nekem ami nem tetszik az egészben az a sznob buziskodás és az erre ráhúzott eszméletlen túlárazás. Maga az elektromos megoldás nekem nagyon tetszik. Teljes egészében nem képes kiváltani egy hagyományos kocsit, de második autónak nagyon ideális. Amivel az ember elgurul a boltba, elviszi a gyereket a suliba, bejár a munkahelyére. Tipikus városi, elővárosi kisautónak nagyon jó. És itt jön nekem a Tesla furcsasága, megcsináltak egy nagy utazóautó méretű valamit ami városban nem a legalkalmasabb a közlekedésre, de messzire menni vele meg körülményes. Tudom Amerikában nem nagyon létezik a városi kisautó, ellenben hatalmas pickupokban, egyterűkben, suvokban állnak a kilencsávos dugókban többnyire egyedül.

Az akksi a drága ráadásul helyigényes és nehéz (már ha akarsz hatótávot), mind azt adja ki, hogy nagyméretű autót fogsz kapni, hiszen

1. Drága kocsiban senki sem fog akarnit szorongani, egy 3 milliós suszkánál elnézik, a 20+ milliós teslában nem fogják, ergo nagy
2. A tengelytáv emiatt nagy lesz, mert az határozza meg alapvetően a belső helyet, az akksik mérete és elhelyezése szintén ezt generálja
3. Ha normálisan mozgatni akarod a nagy és pláne nehéz autót, akkor nagy kerék és nagy teljesítmény...
4. És persze ott lesz a sznob faktor is hogy az elején gyártani drága lesz, a kispénzűek nem fognak vele rizikózni, az early adopter pedig minőséget vár, nem boltba akar gurulni vele, hanem nagy utazásokat tenni vagy megjelenni.

Szóval valahogy ez az elektromos autónál valahogy így adta ki eddig, azért most hogy a Teslának sikere lesz már jelennek meg kompakt városi kisautók is.

Megjegyzem városban kb. nem számít egyébként hogy nagy vagy kicsi, hacsak nem Olaszországban élsz ahol szűkek az utcák, egyébként az 5 méteres batár limuzinnal vicces módon könnyebb parkolni (már ha elférsz a helyen) mint a kis sz*rokkal, mert egyszerűen a műszaki megoldásai sokkal igényesebbek lehetnek a magasabb ár mellett, a kicsi olcsó kocsinál meg ott spórol a gyártó, ahol tud.. magyarán ott ahol nem látod (alváz, futómű).
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Az akksi a drága ráadásul helyigényes és nehéz (már ha akarsz hatótávot), mind azt adja ki, hogy nagyméretű autót fogsz kapni, hiszen

Nem akarok hatótávot növelni, pont ez a lényege. A villanyautóra egy olyan szerepet akarnak ráhúzni, ami a mai akkumulátorok tudását figyelembe véve, nem megoldható. Azt kellene megértetni az emberekkel, hogy ez egy tökéletes alternatívája azoknak a városi kisautóknak amikkel naponta 10-20-50-100 kilométert ingáznak a városokban. A magyar átlag egyébként napi 90 kilométer!
Tökéletes lehet olyan nyugdíjasoknak akik a patika, orvos, városszéli bevásárló központok szentháromságában használják az autót nem napi, hanem inkább heti pár kilométeren. Ez a technika már ma is bőven rendelkezésre áll, csak az ára még nagyon nem versenyképes.

http://webmap.lechnerkozpont.hu/webappbuilder/apps/foldgomb1708/

https://totalcar.hu/magazin/hirek/2019/02/20/atadtak_az_elso_elektromos_volvo_teherautokat/
Itt is hasonló az elgondolás mint nálam. Nem kell nagy hatótáv úgyse lesz kihasználva. Viszont sokkal kevésbé terhelik a városokat mint a dízel vackok.

Szóval valahogy ez az elektromos autónál valahogy így adta ki eddig, azért most hogy a Teslának sikere lesz már jelennek meg kompakt városi kisautók is.

Nagyon reménykedem benne, hogy egyre több ilyen kis elektromos gokárt jelenik meg a gyártók kínálatában. Remélem azt is, hogy 5-10 év alatt sikerül az árukat annyira leszorítani, hogy valós alternatívái legyenek, egy benzines Clionak, Yarisnak, Civicnek stb...

Megjegyzem városban kb. nem számít egyébként hogy nagy vagy kicsi, hacsak nem Olaszországban élsz ahol szűkek az utcák, egyébként az 5 méteres batár limuzinnal vicces módon könnyebb parkolni (már ha elférsz a helyen) mint a kis sz*rokkal, mert egyszerűen a műszaki megoldásai sokkal igényesebbek lehetnek a magasabb ár mellett, a kicsi olcsó kocsinál meg ott spórol a gyártó, ahol tud.. magyarán ott ahol nem látod (alváz, futómű).

Nos ez viszont nem igaz. Nagyon nem mindegy, hogy egy kis fordulókörrel, egymáshoz közeli "tengelyekkel", minimális túlnyúlásokkal, a kocsi négy "sarkára" szerelt kerekekkel próbálsz a városban érvényesülni vagy inkább egy utazásra kihegyezett ötméteres kombival. Egy 5-6 milliós vételárú kisautónak nincsen rosszabb műszaki megoldású futóműve mint egy nagyobb kocsinak. Jellemzően elöl McPherson hátul pedig csatolt hossz lengőkaros futómű van a városi kisautókban is.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and fip7

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
https://totalcar.hu/magazin/hirek/2...paban/?token=8604e07754c128775e4f7d8744825cac

A javaslat elsődleges célja a közlekedésbiztonság javítása. Ennek érdekében egyrészt szigorítanának a kötelező töréstesztek feltételrendszerén, másrészt kötelezővé tennének néhány biztonsági elektronikai megoldást az új autókban. A szövegben alkoholszondás indításgátló-előkészítés, fáradtságfigyelő, vészfékezés-jelző, tolatásérzékelő, automata vészfék, sávtartórendszer és felülírható intelligens sebességkorlátozó szerepel, ezen kívül baleseti adatgyűjtő beszerelését is megkövetelnék az autógyártóktól.
Elsősorban az intelligens sebességkorlátozó bevezetése kapcsán hallani felháborodott hangokat. Ez a készülék navigációs adatok, illetve táblafelismerés révén figyelné az érvényes sebességkorlátozást, és nem engedné az autót a megengedettnél gyorsabban menni. A javaslat szerint ez a korlátozás ugyan vészhelyzetben felülírható lenne a gázpedál erőteljesebb lenyomásával, de ilyen esetben pár másodperc után a rendszer fény- és hangjelzéssel figyelmeztetne.

Ezen az automatikus sebességkorlátozáson már én is gondolkoztam. A mai világban már elég egyszerűen meg lehet csinálni.
 

nyugger

Well-Known Member
2012. szeptember 30.
6 996
31 071
113
Az indokolatlanul kinn felejtett/felújítás helyett odavágott/szimplán kretén sebességkorlátozások országában szerintem ez a lehető legnagyobb hülyeség lenne amit el lehet képzelni. Meg amúgy előzéskor úgyis egy kicsivel az ember mindig át szokta lépni a sebességhatárt és mégse csavarodik fel mindenki a szalagkorlátra vagy az első fára. Pályán is egy-egy előzéskor belecsúszhatunk 140 fölé illetve ha a forgalom olyan akkor a 130-as tempó felett is lehet haladni biztonságosan. Úgy érzem Brüsszelben már megint indokolatlan faszságokon kezdenek el így a választás előtti uborkaszezonban rágódni aminek a haszna minimális cserébe jól kibekkelnek a többséggel...
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Nekem ami nem tetszik az egészben az a sznob buziskodás és az erre ráhúzott eszméletlen túlárazás. Maga az elektromos megoldás nekem nagyon tetszik. Teljes egészében nem képes kiváltani egy hagyományos kocsit, de második autónak nagyon ideális. Amivel az ember elgurul a boltba, elviszi a gyereket a suliba, bejár a munkahelyére. Tipikus városi, elővárosi kisautónak nagyon jó. És itt jön nekem a Tesla furcsasága, megcsináltak egy nagy utazóautó méretű valamit ami városban nem a legalkalmasabb a közlekedésre, de messzire menni vele meg körülményes. Tudom Amerikában nem nagyon létezik a városi kisautó, ellenben hatalmas pickupokban, egyterűkben, suvokban állnak a kilencsávos dugókban többnyire egyedül.

Pár év és teljes egészében ki fogjá váltani az elektromosak a hagyományos meghajtású autókat.
A VW már 400 km-s hatótávolságú autókat fog gyártani, de pár éven belül el akarják érni a 600 km-s hatótávot is.
 
M

molnibalage

Guest
Pár év és teljes egészében ki fogjá váltani az elektromosak a hagyományos meghajtású autókat.
A VW már 400 km-s hatótávolságú autókat fog gyártani, de pár éven belül el akarják érni a 600 km-s hatótávot is.
Ez fizikai képtelenség több ok miatt is.
  • Ha csak az új gyártásúakra érted, akkor sem lehet. KB. vonalvastagságnyi ma a villanyautó gyártás.
  • Amit gyártanak annak számottevő része luxusautó kategória.
  • Amit gyártanak általános használatra alkalmatlan.
  • Tömeges használatra az infrastruktúra alkalmatlan.
  • Tömeges gyártásuk nem lehetséges, mert nincs akkuhoz alapanyag.
  • Ha holnaptól minden új jármű csak ilyen lenne, akkor is 20+ év múlva kopna ki az utolsó belső égésű motoros jármű.