Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 485
84 567
113
S

speziale

Guest
Molni,

ne vedd magadra, de üres okoskodás, amit itt előadsz...
amíg nincsen 2 gyereked szerintem ne akard jobban tudni, hogy hogyan kéne azt csinálni...lehet nem véletlen ám, hogy a családosok nagy része csinál nagybevesárlást...mert mondjuk akkor már bemegy az Auchan mellett a Decathlon-ba, hogy vegyen a gyereknek új sportcipőt, vagy a Praktikerbe ha a lakásba/ház köré kell valami...

de az egész hozzászólásom arról szólt, hogy nem biztos ám, hogy akik autóba ülnek az biztosan azért van mert mindenki kényelmeskedő f*sz.
Hanem lehet azért van, mert másként nem tudja megszervezni az életét.
És a te élethelyzetedet meg azt, hogy te szeretsz biciklizni nem kéne mindenkire ráhúzni.
 

phaidros

Well-Known Member
2014. augusztus 9.
11 907
32 577
113
A robogók nagy része még az autóknál is szennyezőbb és zajosabb sajnos.
Mivel már szabott szennyezési és hang normáknak kell megfelelni így alap esetben egy mai ötvenes robogónak nem igen lenne szabad nagyon hangosnak lenni, másrészt meg egy 50-es robogó csak kevesebb káros anyagot bocsájt ki, mint egy 1300-as, vagy nagyobb köbcentis autó? Vagy nem?
Az más kérdés, hogy sokan ész nélkül ledobják a gyári dobokat, ami egyfelől indokolt (jobban észreveszik az autósok), másrészt meg hosszú távon igen csak kellemetlen lehet a felhasználónak is. (Nekem is volt szinte nyitott rendszerrel nagymotorom, nem volt túl nagy élvezet, le is cseréltem halkabb dobra. De az biztos, hogy messziről hallották és lehúzódtak előlem. :))
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Le legyünk gonoszak, 30 évvel ezelőtt a főbb útvonalakon sem volt autópályának nevezhető hálózat, előbb nyilván azt kellett megépíteni, logikusan utána szoktak rá a kamionok (miután a kis falvakon átvezető utakról letiltották őket). A kereskedelem sem volt mindig ilyen szerkezetű. Magyarán az igeny fokozatosan alakult ki és ezt lehet kezelni, 30 évvel ezelőtt más volt a prioritás és az igény is.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and zeal

dudi

Well-Known Member
2010. április 18.
50 485
84 567
113
Le legyünk gonoszak, 30 évvel ezelőtt a főbb útvonalakon sem volt autópályának nevezhető hálózat, előbb nyilván azt kellett megépíteni, logikusan utána szoktak rá a kamionok (miután a kis falvakon átvezető utakról letiltották őket). A kereskedelem sem volt mindig ilyen szerkezetű. Magyarán az igeny fokozatosan alakult ki és ezt lehet kezelni, 30 évvel ezelőtt más volt a prioritás és az igény is.

Olyan prioritás mint pl az,hogy az ország legforgalmasabb útja(4-es főút) nem autópálya (és nem is lesz az mert a vajda összeveszett a komályával)?Vagy olyan prioritás ami az M6-os autópályát eredményezte ami gyakorlatilag üresen tátong hisz a kutya nem használja azon kívül,hogy nyáron lemegy az Adriára?Vagy olyan prioritás amivel építettek egy autópálya elkerülő autóplyát?
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Segítek, mert látom ma minden kicsit lassabban megy: az autópályák gerinc hálózatának jelentős része a 2000-és években készült el. Előbb azt kellett megépíteni, aztán lehetett foglalkozni azzal, hogy megépítsék az elkerülő utakat.

Más - a fölösleges viták megoldódtak, várhatóan ingyenes lesz a parkolás a helyi lakosoknak.

https://m.portfolio.hu/ingatlan/var...i-a-sajat-keruleteben-a-parkolast.324815.html
 
  • Tetszik
Reactions: Matróz Kommandó

fishbed

Well-Known Member
2013. július 5.
819
815
93
Pontosan erről van szó. Gyakorlatilag ingyen megnagyobbított ingatlanja lesz, mert a parkolót nem kell megépítenie és a költségét sem kell kifizetnie.


Bingo. Az, hogy egyesek tök ingyen foglalják el a közterületet, azt jelenti, hogy neki más jogai vannak a közterülethez, mint másnak, csak azért, mert ott lakik? Ez olyan, mintha Bp-i lakosnak ingyen lenne a BKV bérlet, de agglomerációsnak nem.

Ezt mégis hogyan?

Nem az ellen ágálok, hogy egy szegényebb ember, lepusztult örökölt vagy bármilyen lakásban a 20 éves autóját is alig képes fenntartani és fizessen, de bakker, ahol KÉT újabb autóra van pénz 60+ millás lakásban az mégis milyen módon kap kvázi ilyen szociális segélyt...???????
Az autó után fizetsz a tanácsnak súly adót. A második autó nem ingyenes.
 
  • Tetszik
Reactions: torsen and nyugger
M

molnibalage

Guest
de az egész hozzászólásom arról szólt, hogy nem biztos ám, hogy akik autóba ülnek az biztosan azért van mert mindenki kényelmeskedő f*sz.
Hanem lehet azért van, mert másként nem tudja megszervezni az életét.
És a te élethelyzetedet meg azt, hogy te szeretsz biciklizni nem kéne mindenkire ráhúzni.
Sajnos a munkatársaimon azt látom, hogy ezt tolják.
  • Az egyik kisgyerekes. Szint ajtótól ajtóig vinné a fonódó villamos, de kocsival jár. Vagy nagyon korán, vagy nagyon későn. Bakker gyakorlatilag az autóforgalom határozza meg az életritmusát. Van, hogy meg bármikor megy 1,5 óra.
  • A másik alig 1,5 km-rel tekerne többet mint én Kispestről. Se kisgyerek, se nagy család. Ő is autóval jár és dettó úgy, mint a másik. A város ritmusában kell mozognia, ha nem 50-60 perceket tol le kocsival úgy, hogy 8 km-re megy. Kis túlzással ennyi idő alatt haza is sétálhatna...
  • A harmadikat már írtam. 3,5 km-ről kocsival jár be apu dolgozni mielőtt a gyereket elviszi a 3 perce levő oviba és az asszony besétál.
Ameddig az átlagember ennyire a rossz szokásai rabja, addig mit lehet tenni? Nem esik le nekik, hogy gyakorlatilag nem urai annyira alapvető szinten sem az életüknek, hogy mikor mozoghatnak.

Engem nem zavarna, ha nem a város levegőjét tennék tönkre, ha csak a saját idejüket csesznék el. Mit bánom én.

A vicc az, hogy én is egy ideig bátyussal ketten jártunk be kocsival. 5:45-kor kellett kelni, hogy ne ragadjunk bele a dugóba. Az is pont ilyen szar volt. A közeledés ritmusa határozta meg. És, ha csak 5 perccel néha eltért a forgalom az átlagtól, akkor annyi idő volt kocsival az út, mint később kiderült, tekerve is.

Na akkor döntöttem el, hogy én csak akkor ülök autóba, ha nagyon muszáj. Nincs annál nagyobb szabadság, hogy a forgalomtól teljesen függetlenül haladsz, mész és nem tart fel semmi, csak a nagyon tolakodó bunkó sofőrök. Nem cseszed el sem az idődet, sem pénzed.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 921
5 422
113
A Mol is belevág a hidrogénes autózásba"

https://hvg.hu/cegauto/20190521_mol_hidrogen_auto_uzemanyag

Nem tudom mennyi tér marad az aksis autók mellett a hidrogéneseknek. Lehet a MOL is inkább csak arra megy, hogyha mégis elterjednek, akkor ők legyenek a piacon.


Szerintem a hidrogénes hajtás inkább megvalósítható a jelenlegi rendszerhez hasonlóan mint az akkus. Az akkusnál a töltés eleve baromi nagy probléma, a hosszú utak, na meg a fűtés/hűtés drasztikusan leszivja az amúgy sem combos hatótávot.
 
M

molnibalage

Guest
Na akkor döntöttem el, hogy én csak akkor ülök autóba, ha nagyon muszáj. Nincs annál nagyobb szabadság, hogy a forgalomtól teljesen függetlenül haladsz, mész és nem tart fel semmi, csak a nagyon tolakodó bunkó sofőrök. Nem cseszed el sem az idődet, sem pénzed.
A történet végre lemaradt. Amikor már jártam bringával, akkor onnantól fogva nem 5:45-kor keltem, hanem bőven 7 után. Így is kicsivel 8 után beértem úgy, hogy persze akkor már az álló kocsisor mellett húztam el. Hazafelé bringa előtt tömegközlekedve legalább 90 perc volt az út, de inkább 100, tehát naponta alsó hangon 140 percet utaztam ingázva. Bringával a 31 km letudható volt összesen 90 perc alatt és mondjuk úgy, hogy nem kellett megszakadni és gyorsabb voltam a kocsival ingázóknál is sokszor.

Tehát az, hogy kivágtam az autós közeledést az életemből eleve normálisan időbeosztást és alvási ciklust tett lehetővé. Akkor mozogtam, amikor én akartam és nem amikor a forgalom engedte, összességében időt is spóroltam. Az már csak bónusz pálya, hogy 6 hónap alatt fogytam úgy 8 kilót úgy, hogy semmit nem változtattam az étrendemben, mert a mozgás a sportoláshoz is hozzáadott. Aztán ez csak tovább javult.

De persze mindig meg lehet magyarázni, hogy miért "kell" autózni... Igen elhiszem, hogy sokaknál egy többször kényszer, de közel sem olyan arányban, mint tehetnék. Csak egyeseknek kényelmes ragaszkodni "bevált" életmódjukhoz.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Tehát szuperül leírtad azt, hogy lehet kocsival rendelkezni, de nem kötelező azt mindig használni. Szuper. Ez a helyes.

A nagy bevásárlás fogalmat soha nem tudtam értelmezni. Csak ütemezni kell a dolgokat és akkor nem kell megszakadni. Ennyi. Konkrétan a nagybevásárlásnál hülyébb szokás kevés van. Akkor mész boltba, amikor a többség is, tökéletes elbaszása a szabadidőnek.

Egyébként meg kosaras bringával és hátizsákkal erőlködés nélkül el lehet vinni 10 kg-ot is és nagy térfogatot. Ennél több hova kell? Miért csak 1 tonnás autóval lehet ezt abszolválni...?

Nekem 3 nagyobb főzésre (2 személyre) és 3 hétköznapra való kaja elfér a hátizsákomban úgy, hogy 2 kiló lakat is ottan van és más is. Igen érzem a tömegét, de ízléstől függően 1,5-8 km-nél többet ne kell tekerni attól függően hogy a nagy Alléba megyek vagy közelibb boltba, ahol a kisebb választék is elég. Tervezés.

De ezt is ritkán csinálom, mert szétosztom minden napra és akkor hogyhogynem minden frankón elfér és nem külön program, hanem hazafelé útbaesik. És kosár nincs is a bringámon, mert most még nem kell. Ha kéne, akkor azzal is meg lehetne oldani. Nem kifogásokat kell keresni. Vagy Hollandiában vagy bárhol mindenki Superman/woman aki családos és nincs autója...?


A gyerek nem tud magától mozogni? Sportolni jár, de nem tud magától menni a két lábán és tömegközlekedni? Vagy urambocsánat, ős is bringán mozogni?
Valami végzetesen megváltozott a világban, mindenki kretén lett, hogy egy idősebb gyerek nem képes egyedül közlekedni?

Úgy hurcibálják egyes szülők az elvileg gondolkodásra és döntésekre képes gyereküket, mintha azok nettó kretének és életképtelenek lennének. Vagy akkor olyan szar a közbiztonság vagy mi...?

Minket általános iskolás kb. 2-3-os korunkban sem kísérgetett senki emlékeim szerint. Elsétáltunk a suliba és csá. Gimisként meg aztán tényleg röhejes lett volna, ha 14 évesen hurcibálnak. Lehetőség sem volt rá, de kívánta volna fene. Ma meg azt látom, hogy ilyen korú gyereket visznek a szülők mindenhova kocsival. MINEK? Életképtelenek a gyerekek? Meg csinálják magukból a mártírt, hogy mindent a gyerekért. Aztán lehet csodálkozni néha a végeredményen.


Az átlagos belvárosi forgalmat nézve az autózás időelőnyét képtelen vagyok értelmezni, mert egész egyszerűen nem igaz. Egy átlagos hétköznap egy óra alatt én jártam 2 üzletben 2 helyen és a postán és 1 óra alatt hazaértem úgy, hogy ebben benne volt 9 km bringa is. Add ezt elő autóval. Csak az Allé aljába leparkolni, felmenni, lemenni és kiállni annyi idő, amennyi idő alatt már 2 km-et letekertem. Az autós meg kihajt a dugóba. Konkrétan a melóhelytől az Alléige nem jutsz el 20 perc alatt.

De legszélőségesebb, amikor még távolabbi helyekre megyek. Egy Kelenföld - Alagút Budai oldalon - Ferenciek tere - Nyolcker trip három vásárlással alig 1 óra 10 perc. Próbáld meg ezt kocsival letudni egy átlag hétköznap 4-7 között.

Mondom, én tapasztalatom az, hogy az emberek mindig megindokolják azt, hogy miért ne lehessen máshogy csinálni. Elsőre én is úgy kezdnem neki a bringának, hogy "na lássul". Aztán bakker amikor tapasztaltam, hogy napi 40-60-90 perceket spórolok vele, akkor minek nekem BKV vagy kocsi...? Fővárosban élek lassan 3 éve BKV bérlet nélkül. Ettől még rendszertelenül használom, de olyan ritkán, hogy a bérlet fel sem merül.


Igen, ezek azok a napok, amikor én sem tekerek. De úgy beszélsz, mintha az lenne a nagy átlag és ez a minden nap. Viszonylag kevés öltönyös embert látok akár autóban, akár az utcán. Viszont egy rakás embert egyedül napi viseletben ülve a dugóban. Ha ez nekik buli...
Csak az a baj, hogy cserébe a környezetet cseszik szét. Na, az az itt élőknek nem buli.

Nem kívánom az instant megoldást és hogy mindenki dobja el a slusszkulcsot és lökje árokba a kocsit, de az a fajta átlagmentalitás, hogy mennyire az emberek (egy részének) a seggéhez nőtt a kocsi az egész egyszerűen nevetséges. Főleg azt nézve, hogy mibe kerül.


Jó reggelt a parkolóhelyekről volt eddig szó, nem az utakról.

Az autóknál mondjuk pont eleve ez a muris, mert maga azok megközelítése is iszonyatosan sok felületet igényel. Nézd meg, hogy pl. az Allé két oldalán mennyi út kell a megközelítéshez és magában a mélygarázsban is mekkora maga a parkolóhely és az "utcák" aránya.

Egy átlagos autó helyfoglalásának helyén úgy 6-8 db bringát leteszel és mivel jellemzően járda szélén vagy tér közepén vannak ezek, nem igényel csak ezért plusz utakat. Hoppá...

Ezekben többnyire egyetértek veled.
Sokan valóban feleslegesen sokat használják az autót. Viszont sokaknak meg elengedhetetlen az autózás, mert máshogy nem boldogulnak.
Épp ezért ezeket nem büntetheted pl. nevetségesen sok parkolódíjjal (a parkolóhelyes cikkben 800000 foriuntot is írnak egy parkolóhely éves díjára!!!), azért mert mások sokat autóznak.
Egyébként aki sokat autózik, az fizet is azért keményen, mert az üzemanyag jó nagy része adó.

Amúgy ezért támogatom én az elektromos közlekedést is. Ha áttérnek arra az autósok, akkor már tényleg nem sok vizet zavarnak a dugóikkal. Füstöt nem bocsátanak ki, zajt sokkal kevesebbet és a fékek is keveset kopnak.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Elektromos járművet egyszerűbb gyártani, ezért kevesebb ember kell hozzá. Így kevesebb munkahely lesz.
Egyszerűbb is a felépítése, így csökken a különbség a járművek között, ami kisebb versenyt eredményez.
Kisebb is lehet a hozzáadott érték a gyártásban, így kevesebb pénzt termelnek az autógyárak. Így kevesebb adót is fizetnek.

Persze ettől a villanyközlekedés még egy elkerülhetetlen - és hasznos - fejlődés, csak lesz egy-két rossz pillanat menet közben :)

Javaslom, hogy kétkezi munkával gyártsuk ezentúl az autókat (sőt, nem csak azt, hanem mindent), úgy nagyságrendekkel több munkásra lenne szükség egy-egy autó legyártásához és csillagászati összegekbe kerülne.
Így minden egyes autó egyedi lenne, sőt, kézműves termék!!! Nemcsak az autómárkák között lenne külömbség, hanem ugyanannak a gyártónak minden egyes legyártott autója külömböző lenne, úgy lenne csak igazi verseny.
Így sokkal nagyobb lenne a hozzáadott érték, több adót is kellene fizessenek az autógyártók. :)
 
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Molni, neked két visszatérő fix ideád van, az egyik hogy mindenhez jogod van, a másik pedig hogy semmiért nem akarsz fizetni.
Ez trollkodasra jo volt. Mi az a minden? Mert en ilyet nrm irtam le. Semmiért nem akarok fizetni? Ezek szerint nem adózom?

Viccnek jo volt ez a komment.