Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ez tök jó, de hogy 13M HUF-ért te egy városi ingázó kisautót veszel az nettó röhej. Akkor nem költöm el a 13 milliót veszek egy nagyobb elektromos bringát 600k-ért és csá. 40-50-es tempóval lehet csapatni és nem ragadsz bent a dugóban, de komoly távolság tehető meg vele rövid idő alatt. A megpsórolt 12 millát meg befekteted. Vagy veszel egy 10+ éves benzines kisautót és villamos bringát. A kisautót korlátokkal, használod, ha nagyon kell, de az is drága.

Az autó a magyar átlagkeresetek mellett nettó pénzkidobás, akár sokat mész vele, akár keveset.

Igen ezek a jó megoldások városba. De az elektromos bringát sokan nem vállalnák be. Esik fúj, kócos lesz a hajam, hideg, meleg van stb.. Látod ártól függetlenül 20+ millió forintos SUV-okat, utazóautókat simán megvesznek az emberek városi közlekedésre. Ha a logika működne a nagyvárosoknak tele kellene lennie 500 Fiat, Citroen C1-C2, Wolksvagen Lupo méretű kis gokartokkal. Nem mondom hogy a ronda kis elektromos BMW olcsó, de aki Porsche Cayenneval furikázik Pesten annak akár ez is beleférne.
A cikk viszont csacsiság volt. Belekényszerítünk valamit egy olyan környezetbe, amire nem tervezték aztán nyavalygunk, hogy szar. A bringa is mekkora baromság már, mert kényelmesen nem lehet vele megtenni 200 kilométert naponta.
 
M

molnibalage

Guest
Igen ezek a jó megoldások városba. De az elektromos bringát sokan nem vállalnák be. Esik fúj, kócos lesz a hajam, hideg, meleg van stb.. Látod ártól függetlenül 20+ millió forintos SUV-okat, utazóautókat simán megvesznek az emberek városi közlekedésre.
Ez nekem csak annak indikátor, hogy sajnos vannak teljesen szellemileg 0 emberek, akiknek mégis van pénze erre valahonnan. Ezek szerint sajnos vannak olyan pozíciók, hogy kb. nettó ostoba embereknek telik erre. Sajnálatosnak tartom ezt. Mert egy SUV létjogosultsága kb. 0-hoz tendál városban mozgáshoz.

Ha a logika működne a nagyvárosoknak tele kellene lennie 500 Fiat, Citroen C1-C2, Wolksvagen Lupo méretű kis gokartokkal. Nem mondom hogy a ronda kis elektromos BMW olcsó, de aki Porsche Cayenneval furikázik Pesten annak akár ez is beleférne.
Lásd fent. Tökéletes indikátora annak, hogy az átlagember mennyire tudatosan tervezi kiadásait és hogyan áll hozzá a klímavédelemhez. Szavakban. Tettekben 0.

Nem a "cégek" rombolják a klímát. Fogyasztói igényeket elégítik ki. Lásd a nagy szavazó topikos szavazást, ahol az emberek 2/3-a kerek perec elutasítja még azt is, hogy csak az autópályán legyen korlátozva 130-ról mondjuk 110-re a sebesség, hogy csökkentsük az emissziót.

Ezek alapján te meg vagy lepődve, hogy SUV-ok vannak az utakon...:?

A cikk viszont csacsiság volt. Belekényszerítünk valamit egy olyan környezetbe, amire nem tervezték aztán nyavalygunk, hogy szar. A bringa is mekkora baromság már, mert kényelmesen nem lehet vele megtenni 200 kilométert naponta.
Csak a bringa nem kerül 13 millió forintba. Egy 130 ezer forintos kerékpártól nem is várja el senki, hogy 200 km távolságba menjél vele. Egy 13 millás autótél én azt várnám el, hogy minden reggel nyalja ki a seggem, miközben a kávémat is megfőzi. Ha érted mire gondolok a költői túlzással. Nem azt, hogy egy 6 órás történet 10+ óra alatt se jöjjön ki és matekozni kelljen.

1.8 HSD 1310kg, 1,6 "sima" Auris 1190kg. Vegyes fogyasztás 6.1 vs 3,6 liter a HSD javára.
De ezt a vegyes fogyasztást hogyan értelmezed 600 km-en, amikor az akksi lemerül kb. 60 után...? A vegyes fogyasztás csak városi forgalommal képzelhető el a sok fékezési és gyorsítási ciklussal és kis távolságon.

Én ott vagyok, hogy egyébként telhetne már kocsira, mert el tudnék költeni arra havi 40k-t, hogy az év 340-350 napján ne menjek vele sehova. Akkor meg minek? Még BKV bérletem sincs. Ha kell többet mozogni máshogy, akkor lesz bérletem. Ha autó kéne, akkor meg először lássuk ritkán bérlés / tulajdonlás hogyan jön ki.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
De ezt a vegyes fogyasztást hogyan értelmezed 600 km-en, amikor az akksi lemerül kb. 60 után...? A vegyes fogyasztás csak városi forgalommal képzelhető el a sok fékezési és gyorsítási ciklussal és kis távolságon.
Ha az autóhasználatod az év 90-95%-ában napi 40km-en belüli (ingázol), nyáron meg 2x lemész a horvát tengerpartra, akkor letojod, az autópályás fogyasztást (de akkor sem lesz horror!).
Különben az autópálya annyiban nem előnyös az ilyenben, hogy inkább csak hangos. Az akku akkor is tud segíteni, amikor forgalmi okokból van szopás a pályán.
És maradjunk annyiban az utóbbi idők autópályás forgalma egyre inkább a hibrideknek kedveznek. Különben a Toyota rendszere eléggé fasza. Ha mondjuk 3km-en belül felhajtasz az autópályára, akkor nem fogja arra használni az akkut, hogy megtedd az autópályán az első 5-10km-ert, bizonyos sebesség felett csak minimálokat segít be gyorsításoknál, különben meg megtartja a töltést akkorra, amikor tényleg kell.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 919
5 412
113
Különben az autópálya annyiban nem előnyös az ilyenben, hogy inkább csak hangos.

Ezt hogy érted?
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Ez nekem csak annak indikátor, hogy sajnos vannak teljesen szellemileg 0 emberek, akiknek mégis van pénze erre valahonnan.

Igen sajnos ezt el lehet mondani, hogy az emberek egy jelentős része hülye. Amit nálunk megfejel még a nagy kocsi a jó kocsi, dízel mert az keveset fogyaszt, villantsunk a parasztoknak, BMW az Isten mentalitás is.
Jó példa erre az, mikor a jóember megveszi a metálra lefújt, körbeműanyagozott terepjárót. Hiába magyarázod neki, hogy a kökény azt is végigkarcolja, a sár csak berohad a műanyag alá, már ameddig valami le nem tépi, de nem neki akkor is villantani kell.

Ezek alapján te meg vagy lepődve, hogy SUV-ok vannak az utakon...:?

Őszintén megvallva én nem tudom hova tenni ezt az egész SUV őrületet.

Egy 13 millás autótél én azt várnám el, hogy minden reggel nyalja ki a seggem, miközben a kávémat is megfőzi. Ha érted mire gondolok a költői túlzással. Nem azt, hogy egy 6 órás történet 10+ óra alatt se jöjjön ki és matekozni kelljen.

Nem erre lett kitalálva ez független az árától. A 130 milliós Lamborghininek se rójuk fel azt hibának, hogy a kéthetes spanyol nyaralásra szánt cucc nem fér el benne.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
Különben a Toyota rendszere eléggé fasza. Ha mondjuk 3km-en belül felhajtasz az autópályára, akkor nem fogja arra használni az akkut, hogy megtedd az autópályán az első 5-10km-ert, bizonyos sebesség felett csak minimálokat segít be gyorsításoknál, különben meg megtartja a töltést akkorra, amikor tényleg kell.
Ez tökéletesen érthető, de ekkor lényegében full benzines üzem van ahol alsó hangon 200 kg-ot cipelsz pluszban. Ez kb. két kiskaasz, az asszony és 1 heti cucc tömege. Azért ezt baromi sok. Másképpen fogalmazva, az autó tömege akkor is egy teljes családé más autóhoz képest, ha egyedül ülsz benne.

Nekem az alapvető problémám az, hogy a diskurzus túl sokszor megy arról, hogy milyen jó lesz a villanyautózás, hogy tisztább lesz a város. Ez részben igaz. De gondolkodjunk már magasabb szinten. Ahhoz, hogy mozgass 60-80 kg-os emberi testet 1,3-1,5 tonnás jármű kell. Az autókban nagyrészt egyedül ülnek az emberek. Ez tény. Csak ki kell menni az utcára és megnézni a forgalmat. Aki szerint ez fenntartható közlekedési forma...

Tehát nem lenne egyszerűbb kihagyni azt, hogy villanyautózni próbálnak a városban ahelyett, hogy akkor nem autózunk lehetőleg, ha nem "élet-halál" kérdése? Hol fenntartható az, hogy egyesek 40-50 km/h-s haladási átlagot várnak el* úgy, hogy 1,3+ tonnás járművekkel járnak...

Ahelyett, hogy próbálna mondjuk tekerni úgy, hogy a kerékpár nincs 15 kg sem és 15-25 km/h-val haladni töredék teljesítménybe kerül.
Ezt kellene megérteni, mint alapvető problémát...


*Csúcsidőben Bp-n egy óra alatt lassan 10 km-et sem lehet megtenni... A 90-es évek elején Párizsban ez 18 km/h volt.

I
Nem erre lett kitalálva ez független az árától. A 130 milliós Lamborghininek se rójuk fel azt hibának, hogy a kéthetes spanyol nyaralásra szánt cucc nem fér el benne.
Csak a 130 milliás versenyautó az tényleg luxus. De egyesek szerint az egyéni közlekedés meg nem az. Hát a 13M árú autót látva ezen én jót röhögök.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and blitzkrieg

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Ez tök jó, de hogy 13M HUF-ért te egy városi ingázó kisautót veszel az nettó röhej. Akkor nem költöm el a 13 milliót veszek egy nagyobb elektromos bringát 600k-ért és csá. 40-50-es tempóval lehet csapatni és nem ragadsz bent a dugóban, de komoly távolság tehető meg vele rövid idő alatt. A megpsórolt 12 millát meg befekteted. Vagy veszel egy 10+ éves benzines kisautót és villamos bringát. A kisautót korlátokkal, használod, ha nagyon kell, de az is drága.

Az autó a magyar átlagkeresetek mellett nettó pénzkidobás, akár sokat mész vele, akár keveset.

A totalcaros kínai kocsis cikket olvastad? Kínában már 3,2 millió forintért is kapni egy ennél a BMW-nél sokkal autóbbnak kinéző elektromosat. Ez van akkor ha már tömegtermelésben készülnek.
Pár év múlva Európában sem lesz drágább (vagy nem sokkal) az elektromos egy hagyományosnál.

Egyébként meg külömben is, elektromos kocsizásra nem azért kell áttérni, mert olcsóbb, hanem azért, hogy ne fulladjunk meg a városokban.
Persze, tudom, te kitiltanád őket a városokból, de még ha ez sikerülne is (demokráciában elég necces) akkor is lesz autóhasználat.
 
M

molnibalage

Guest
A totalcaros kínai kocsis cikket olvastad. Kínában már 3,2 millió forintért is kapni egy ennél a BMW-nél sokkal autóbbnak kinéző elektromosat. Ez van akkor ha már tömegtermelésben készülnek.
Meg leszarva a környezetvédelmet totálisan.

Pár év múlva Európában sem lesz drágább (vagy nem sokkal) az elektromos egy hagyományosnál.
Úgy legyen. Bár akkor meg a hálózat fog igen hamar koppanni.

Egyébként meg külömben is, elektromos kocsizásra nem azért kell áttérni, mert olcsóbb, hanem azért, hogy ne fulladjunk meg a városokban.
Igen, erre képes....

Persze, tudom, te kitiltanád őket a városokból, de még ha ez sikerülne is (demokráciában elég necces) akkor is lesz autóhasználat
Nem értem, hogy miért kell trollkodás határát súrolóan kommentelni. A szigorúan vett történelmi belvárosban korlátoznám erősen a behajtást. Ez oltári nagy difi. Nem teljes tiltásról van szó. Aki autózni akar a belvárosban, az fizesse meg annak valódi árát, hogy mástól veszi el az életteret. Drága behajtás, drága parkolás.

Nem igaz, hogy egyesek még mindig összemossák a térhasználatot a levegő minőségével. Szezon és fazon.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
szigorúan vett történelmi belvárosban korlátoznám erősen a behajtást. Ez oltári nagy difi. Nem teljes tiltásról van szó. Aki autózni akar a belvárosban, az fizesse meg annak valódi árát, hogy mástól veszi el az életteret. Drága behajtás, drága parkolás.

Ez már gyakorlatilag megvalósult.
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Csak a bringa nem kerül 13 millió forintba. Egy 130 ezer forintos kerékpártól nem is várja el senki, hogy 200 km távolságba menjél vele. Egy 13 millás autótél én azt várnám el, hogy minden reggel nyalja ki a seggem, miközben a kávémat is megfőzi. Ha érted mire gondolok a költői túlzással. Nem azt, hogy egy 6 órás történet 10+ óra alatt se jöjjön ki és matekozni kelljen.

Én végülis nem értettem, hogy minek nyomta tövig a gázt és ezért töltött kétszer is a kocsival, ha a 250 km-t bőven megtehette volna töltés nélkül is, ha tartotta volna a 100-as tempót?
 
M

molnibalage

Guest
Ez már gyakorlatilag megvalósult.
Itthon? Dehogy. Az utcán lehet egész emberi áron parkolni úgy, hogy a mélygarázsok konganak az ürességtől. A belvárosba behajtás jelenleg ingyenes.
Én végülis nem értettem, hogy minek nyomta tövig a gázt és ezért töltött kétszer is a kocsival, ha a 250 km-t bőven megtehette volna töltés nélkül is, ha tartotta volna a 100-as tempót?
Megszokás. Pont erről beszélek. Az emberek ennyire nem hajlandóak változtatni berögzült szokásaikon. Azt meg tudjuk, hogy sokaknál a 130 az 140 inkább, mert addig nem büntetnek.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and blitzkrieg

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 508
5 706
113
Nem értem, hogy miért kell trollkodás határát súrolóan kommentelni. A szigorúan vett történelmi belvárosban korlátoznám erősen a behajtást. Ez oltári nagy difi. Nem teljes tiltásról van szó. Aki autózni akar a belvárosban, az fizesse meg annak valódi árát, hogy mástól veszi el az életteret. Drága behajtás, drága parkolás.

Most elképzelem, hogy Tarlós azzal kampányol, hogy ezentúl nem vagy csak komoly összegekért hajthatnak be a belvárosba az ottlakók. Biztosan újraválasztják...
Az emberek mentalitása kellene megváltozzon ehhez.
 

Panzerfaust

Well-Known Member
2010. április 21.
6 140
4 998
113
Most elképzelem, hogy Tarlós azzal kampányol, hogy ezentúl nem vagy csak komoly összegekért hajthatnak be a belvárosba az ottlakók. Biztosan újraválasztják...
Az emberek mentalitása kellene megváltozzon ehhez.

Az ott lakók nem, csak akik nem rezidensek, azok kellene hogy fizessenek.
Mentalitással az a baj, hogy az autó még mindig státuszszimbólum. A villogás tárgya.
Nem a praktikum határozza meg a közlekedést, hanem az autóba öntött farokméret.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg and papi

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Itthon? Dehogy. Az utcán lehet egész emberi áron parkolni úgy, hogy a mélygarázsok konganak az ürességtől. A belvárosba behajtás jelenleg ingyenes.

A történelmi belvárosba? Az gyakorlatilag a kiskörút és a Duna által határolt rész a Vörösmarty térig (régi városfal vonala), ha nagyon jóindulatúak akarunk lenni a Lánchídig. Ide kívülről gyakorlatilag nem is nagyon lehet behajtani, a parkolás ha egyáltalán lehet meg 550 Ft/óra.

Az egyetlen átmenő út pedig a Kossuth Lajos utca az Erzsébet hídig, az meg több száz éve országút.. ott volt vége a pesti városnak.

Egri út (Kossuth Lajos utca) és a Hatvani kapu (Astoria) anno 1790... és mint látod már akkor is csúcsforgalom volt.

1790.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg
M

molnibalage

Guest
A történelmi belvárosba? Az gyakorlatilag a kiskörút és a Duna által határolt rész a Vörösmarty térig (régi városfal vonala), ha nagyon jóindulatúak akarunk lenni a Lánchídig. Ide kívülről gyakorlatilag nem is nagyon lehet behajtani, a parkolás ha egyáltalán lehet meg 550 Ft/óra.

Az egyetlen átmenő út pedig a Kossuth Lajos utca az Erzsébet hídig, az meg több száz éve országút...

Egri út (Kossuth Lajos utca) és a Hatvani kapu (Astoria) anno 1790...

1790.jpg
Akkor pontatlanul fogalmaztam, bár egyesek szerint ez már a Kiskörúton belüli zóna. Egyébként meg ezen megy át a Rákóczi út...A történelmi belváros kellős közepét szeli át.

Mivel elég gyakran tekerek a belvárosban a "gyakorlatilag nem lehet behajtani" részen röhögök egy jót. Pontosan azért áll szinte állandóan a forgalom, a József Nádor tér táján, a Lánchídon meg az egyirányú mellékutcákban. Esete 7 után kezd a helyzet elviselhetőbb lenni.

Aki 13 misis kocsival jár, annak szerinted tétel az 550 HUF parkolási díj...?
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Csak a 130 milliás versenyautó az tényleg luxus. De egyesek szerint az egyéni közlekedés meg nem az. Hát a 13M árú autót látva ezen én jót röhögök.

Rendben akkor cseréld ki a Lamborghinit a 6,5 millió forintos kezdő vételárral rendelkező Mazda MX-5-re.
fip7 feljebb kiszámolta nagyon felületesen, hogy egy 5 millás kisautónál a maradék mire lenne elég. Ha a belsőégésűnél beleszámolod az egyéb dolgokat is pl.: olajak, fagyálló, akku cserék, gyakrabb szervizlátogatás és ezt összeveted azzal, hogy jelenleg 220-240 ezer kilométer körül van egy akkupakk élettartama akkor nem látom az eszméletlen luxust.
Ezután jön az akkucsere. Eddigre a hagyományos belsőégésű motoros járgányok elérkeznek a kettős tömegű lendkerék cseréjéhez, a most divatos kicsi turbós motorok pedig a turbócseréhez.
Egy ilyen összehasonlítás mentén leírt cikknek lett volna értelme. Annak nem sok volt, hogy megint a 600 kilométert nem tudtunk megtenni,de szar,hülyeséget jártuk körül. Érdekes ameddig városi kisautóként volt használva a városi kisautó addig a cikk szerzője is kedvelte.
Legközelebb ugyanezt az utat meg lehetne tenni egy Suzuki Jimnyvel. Az is vicces lesz. Aztán le lehet írni, hogy az év városi kisautója díjat nyert Suzuki is szar mert nem hosszú távú autópályázásra tervezték.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Akkor pontatlanul fogalmaztam, bár egyesek szerint ez már a Kiskörúton belüli zóna. Egyébként meg ezen megy át a Rákóczi út...A történelmi beváros kellős közepét szeli át.

Igen, a képen is pontosan a Rákóczi utat, leánykori nevén Kerepesi utat látod kifelé nézve (ott a Rókus kápolna és a Rókus kórház). Beszédes utca nevek vannak arra. KERTÉSZ utca. HÁRSFA utca. KEREPESI út. Egy nagy semmi volt a város szélén amin lóitatók meg gyümölcsösök álltak és ott ment az országút (Kossuth L / Rákóczy / Kerepesi) keletnek, meg volt egy marhavásár a mostani János Pál téren, egy csomó agyagos / mocsaras telek és csókolom. Az annyira történelmi belváros hogy 1880 körül még kb. semmi sem volt ott, olyan mintha az újpalotai lakótelepre valaki 100 év múlva azt mondaná, hogy a történelmi belváros része volt, csak mert addigra teszem azt hatvanig ér majd Megabudapest.

Szóval ilyen szempontból nem változott semmi, az egyik fő kivezető út volt a városból akkor is, és most is az. Történelmileg ilyen a városszerkezet. Ezen nem nagyon lehet már változtatni, max. javítani - én pl. az egészet levinném a föld alá kb. a Keletitől egészen az Erzsébet hídig. Alul megy a forgalom akadály nélkül, felül meg lehet nyugi, minimális forgalommal, max egy sáv, se busz, se villamos.

A Nemzeti Múzeum meg a Parlament azért van ott ahol van, mert konkrétan az akkori város szélére épültek ahol volt erre hely. Persze ezek most már többé-kevésbé belvárosi részek, de a történelmi belváros viszont elég egyértelműen a kiskörút ahol kb. a városfal húzódott. Minden más utána épült az 1800-as évek vége felé, viharos sebességgel.
 
  • Tetszik
Reactions: blitzkrieg

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 795
47 067
113
Különben az autópálya annyiban nem előnyös az ilyenben, hogy inkább csak hangos.

Ezt hogy érted?
Beszedtem a fogalmazásgátlót.
Az Atkinson ciklusú motor (ez van a Toyota hibridekben) nagyobb a hatásfoka, de kisebb a leadott összteljesítménye azonos lökettérfogat mellett. Az áttételezés ehhez igazodik. Magasabb sebességen jobban kell pörgetni. Nagyobb lesz a hangja. A Toyota persze mindent megtesz ez ellen, de azért hallod.
Az első Priusokban sokkal zavaróbb volt ez, de azóta az erőátvitelt és szigetelést is finomhangolták. Az autópályán a folyamatos haladáshoz nem kell sok LE, ha meg komolyabb gyorsítás kell, akkor ott a villany.
 
T

Törölt tag 1711

Guest
A totalcaros kínai kocsis cikket olvastad? Kínában már 3,2 millió forintért is kapni egy ennél a BMW-nél sokkal autóbbnak kinéző elektromosat. Ez van akkor ha már tömegtermelésben készülnek.

Kínai belső piacos ár (kb. gyártási költség, különben a nagy testvér csúnyán néz) + ~2.5 millió forintnyi állami támogatással ennyi.
Ugyanennek az autónak a benzines változata ~8 millió ft.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage