Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 729
113
Ha ez nem igaz, akkor is ezt a rideg valóság.

https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/operating-income
https://www.macrotrends.net/stocks/charts/TSLA/tesla/net-income

A TESLA masszívan veszteséges és csak a folyamatos befektetői pénzek tartják fenn a felszínen. Ha tömeges akku hiba lenne, akkor nincs nincs miről beszélni, game over.

Ugyanezt írtam.
Csak azért cserél 3-szor akkut a garancia alatt, mert kevés tesla fut az utakon és kevéssel mennek ennyi km-t. Ha sokkal mennének, akkor nem adna.

Mert az külön vicces, hogy egyesek szerint nincs versenytársa, ehhez képest masszívan veszteséges a cég úgy, hogy a dolgozókat meg sem fizeti rendesen.
Ez a "Musk forradalmasította az autógyártást" helyzet?
Most nem ez van? Akkor hogyan lehet, hogy nem képes tartósan nyereséges lenni a cég?
Lásd fent. Most jönnek sorban az jogszabályi nyomás miatt a többiek. Ez így muris lesz. Kíváncsi vagyok, hogy meddig tolják még a cégbe a pénzt és mikor fog bedőlni és magával rántani sok mindenkit...


Ha engem kérdezel, akkor szerintem a Tesla stratégiája az, hogy addig amíg nincs versenytárs, megpróbál a lehető leggyorsabban növekedni és a lehető leggyorsabban növelni a gyártási kapacitást és az eladásokat. Rengeteg pénzt tolnak bele a gyárépítésekbe és a töltőhálózat kiépítésébe. Nem számít nekik, hogy közben vesztességesek, hogy brutálisan eladósodnak.
Majd amikor már lesznek versenytársak és nem tudják már érdemben növelni az eladásaikat, akkor csökkenni fognak a kiadásaik is, hisz nem kell több gyárat és töltőt építeni. Úgy talán nyerességesek lehetnek majd.
 
  • Tetszik
Reactions: pöcshuszár

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 880
113
pöcshuszár

Örülök, hogy megmagyaráztad, hogy elektromos autó ellenes vagyok :)
Igaz a Nissan Leaf-re mindig pozitív példaként hivatkozok itt a fórumon is, de sebaj :rolleyes:
A helyzet az, hogy nem az elektromos autókkal van bajom hanem a Teslákkal :hadonaszos:
Nem szeretem amikor drágán szart add valaki és még meg is magyarázza, hogy az bizony csoki és finom. :mad:

blitzkrieg

A Teslának azért nem volt eddig versenytársa, mert a többi gyártó nem a tahó autó kategóriában versenyez.
Nissan Leaf, Opel Ampera (GM Volt), Mitsubishi I-Miev, Renault Fluence ZE, Renault Zoe előbb volt, mint Tesla Model S.
És ezek mindegyike gyártási minőségben magasan felül múlja a Tesla modelljeit.
Csak hát ezek a modellek a környezet tudatos középosztályt célozták meg. Ott meg ésszel költik a lóvét, így sok modell jut kevés fizetőképes vásárlóra.
A Tesla meg a tahó, önelégült újgazdagokat lásd. a fentebb betett Tesla tulajos videót. Nekik van pénzük, de igénytelenek. Ők azok akik mutatni akarják, kifele, hogy ők kicsodák. És a Tesla jól ráérzett , hogy ide számháború kell, hogy Mr. Tahó tudjon menősködni "2 mp alatt gyorsul 100-ra" szöveggel.
Igaz pont e miatt 2+ tonna a kocsi, így kicsit se környezet barát, mondjuk egy Leaf-el összevetve, de az nem számít. A lényeg, hogy legyen mit mutatni. :)
 

blitzkrieg

Well-Known Member
2015. február 10.
5 516
5 729
113
Akkor lenne jó a számolgatásod, ha nemcsak a gyártáskor keletkező CO2-vel számolnál, hanem az akku halála utáni megsemmisítéssel is, lévén hogy veszélyes hulladékról van szó. Az elégetett benzinnel meg a továbbiakban ugye nem kell számolni, annak ott ér véget az életciklusa. Szóval bizonyítási kísérletnél kéretik azonosan számolni, a teljes életciklust figyelembe véve költségben és szennyezésben is ...

Eddig az volt, hogy az akku gyártása mennyire szennyező, bebizonyítottam, hogy sokkal kevésbé, mint a belső égésűek.
Most már az újrahasznosítás lesz szennyező?
Bevallom őszintén, nem tudom mennyi CO2 kerül a levegőbe újrahasznosításkor. De nem hinném, hogy több, mint gyártáskor.
Plusz ha újrahasznosítják, akkor már a következő akku előállítása már kevesebb CO2-vel jár, hisz nem kell ismét bányászni az anyagokat.
Egyébként ha már az akkut külön számoltunk, akkor számoljuk csak ki a belsőégésű autók hajtásrendszere legyártása mennyi CO2-vel jár? Mert egy elektromos autóból ha kiveszed az akkut, akkor minden más sokkal egyszerűbben gyártható mint a belső égésű társáé.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
pöcshuszár

Mert napi szinten jön valaki aki elmondja nekem, hogy a szar milyen finom.... És már irritál.
Feltételezem, hogy egy szabad világban elmondhatom szabadon az ellenvéleményem is :)
Most beszéltük meg, hogy a Tesla nem folytat olyan direkt marketing tevékenységet amivel az arcodba tolnák.
Az egész agymenésed ezzel kezdődöt:
És amikor felhívtam a figyelmedet a helyzet bagatelségére, akkor kezdődött a "bepörgés"... :hadonaszos:
Értem, ha a Tesla az ellenségképed, csak ezt mondjuk jelezd az aláírásodban a "Proud member of the Tesla Haters Club"! :D:D
Csak a tárgyilagosság kedvéért. ;)
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 880
113
blitzkrieg

" Mert egy elektromos autóból ha kiveszed az akkut, akkor minden más sokkal egyszerűbben gyártható mint a belső égésű társáé."

A hajtásláncot leszámítva egy hagyományos meg egy elektromos autó ugyan az. Ugyan olyan alkatrészekből áll össze.
Egy hagyományos autóban a hajtáslánc is 90+% ban újra hasznosítható. A lítiumus aksikkal még nem járunk itt sajnos.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
Te szereted a hazug embert és a hazugságot, ha a szemedben már le is bukott, hiteltelen és ezért nem "eszed meg"?!!
Mivel hazudik a Tesla neked?
Ott a kocsi. Ott az árcédula. Kipróbálhatod. Megszaglászhatod. Ha kell, akkor kifizeted. Ha utálnák a vásárlók, akkor nem lenne belőle családonként 2-3. Ha nem kell, akkor nem próbálják rád dumálni.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 812
47 113
113
blitzkrieg

" Mert egy elektromos autóból ha kiveszed az akkut, akkor minden más sokkal egyszerűbben gyártható mint a belső égésű társáé."

A hajtásláncot leszámítva egy hagyományos meg egy elektromos autó ugyan az. Ugyan olyan alkatrészekből áll össze.
Egy hagyományos autóban a hajtáslánc is 90+% ban újra hasznosítható. A lítiumus aksikkal még nem járunk itt sajnos.
Hol is?
 

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 340
60 880
113
pöcshuszár

Neked bajod van az értő olvasással? :)
Mert belinkeltél valamit ami engem igazol. Még a szuper innovatív finn cég is 80%-ot ígér, és le is írják, hogy mások még itt sem járnak :D
Én azt írtam, hogy a 90+%-ot még nem érték el az aksikkal. Akkor elárulod nekem, hogy ez miben mond ellent annak amit állítottam? ;)
 

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 237
10 781
113
Ez nem igaz. Csak saját indexes hurt sem linkelt ennek a szerzője. Nem rég az kommunikaltak, higy foglalkoznak a jogszabály módosítással.
Hát itt a cikk és a cím összhangja elég csekély, mivel nem tiltja be a rollereket csak felmondta a LIME-val a szerződést, ami azért nem ugyanaz.
Olyan mintha az UBER kirakását úgy írták volna meg hogy betiltották Budapesten az autózást.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and FilcTroll