Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

T

Törölt tag 1711

Guest
Azt irja a 444 hogy rohadnak a rozsdatol a feher regi-uj metrokocsik. Most akkor mi lesz, ujat kell megint venni? Demszky is benne lesz?

A probléma ott kezdődik, hogy azokban a metróalagutakban nem szabadna jelen lennie álló víznek...

Azóta kicsit pontosítottak a híren a BKK-tól (valóban, rozsdásodnak, de kevésbé drámai a helyzet mint ahogy a média beállította), újat venni meg nem lesz miből úgyse.

Eleve ezért lett így megoldva mert csak felújításra kaptunk pénzt, cserére nem.
2 választás volt
Ruszkikkal barter (raktárról kaptuk ezeket a fehér csodákat átütött alvázszámmal, mivel típusváltás miatt Moszkva már nem vette át 2000-es évek elején), vagy
Litvánokkal modernizálás, de őket több ország is perli sz*r munka miatt.
 
T

Törölt tag 1945

Guest
2020-01-07-13-45-53-alapblog-Befektet-s-minden-mennyis-gben.jpg
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 771
5 128
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200107-kozuti-fejlesztesek-magyarorszagon.html
"Az idén lezáruló beruházásoknak köszönhetően Eger és Sopron négysávos úton lesz elérhető, az M0-tól Abonyig elkészül az M4. Kiépül a második sztrádakapcsolat Románia felé, az autósok birtokba vehetik az új komáromi Duna-hidat is. A kormány a fenntartható gazdasági növekedés alapfeltételeként kezeli a magas szolgáltatási színvonalú közlekedési hálózatok fenntartását, folyamatos bővítését - hangsúlyozza az Informatikai és Technológiai Minisztérium közleménye."
 
  • Tetszik
Reactions: fip7 and Kurfürst

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200107-kozuti-fejlesztesek-magyarorszagon.html
"Az idén lezáruló beruházásoknak köszönhetően Eger és Sopron négysávos úton lesz elérhető, az M0-tól Abonyig elkészül az M4. Kiépül a második sztrádakapcsolat Románia felé, az autósok birtokba vehetik az új komáromi Duna-hidat is. A kormány a fenntartható gazdasági növekedés alapfeltételeként kezeli a magas szolgáltatási színvonalú közlekedési hálózatok fenntartását, folyamatos bővítését - hangsúlyozza az Informatikai és Technológiai Minisztérium közleménye."
Ez fasza, az egri bekötésre semmi szükség nem volt, a forgalom nem indokolta egy percig sem.
De legalább nekünk tervezőknek lesz továbbra is munka, az is valami.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 754
113
Ez fasza, az egri bekötésre semmi szükség nem volt, a forgalom nem indokolta egy percig sem.
De legalább nekünk tervezőknek lesz továbbra is munka, az is valami.

Imádom amikor elmagyarázod hogy a városokba nem kell út, a kereskedelmi központokhoz meg nem kell metrómegálló. :)
 
  • Tetszik
Reactions: zeal
M

molnibalage

Guest
Imádom amikor elmagyarázod hogy a városokba nem kell út, a kereskedelmi központokhoz meg nem kell metrómegálló. :)
Szuper. Akkor ez alapján magyarázd már meg, hogy miért dobták megint az M0 ÉNY-i szektorát és építenek sokkal kevésbé fontos irányba utat? Nem egy ember leírta, hogy annak meg nem építése mennyire katasztrofális lényegében egész Észak-Buda, Pest és annak agglomerációjára nézve is.

Mondjuk Eger magasságában az M3-in is kb. lézengenek az autók, de Eger felé még nem tértem le róla soha. Bár akkor ez alapján nem értem, hogy hova kell oda akkor ennyi sáv.
 
  • Tetszik
Reactions: Törölt tag 1711

alali77

Well-Known Member
2011. szeptember 19.
4 188
10 661
113
Imádom amikor elmagyarázod hogy a városokba nem kell út, a kereskedelmi központokhoz meg nem kell metrómegálló. :)
Az utóbbit nem mondtam soha. (kivéve az Allee-Móricz megállókat, amikből az elöbbi nem tudom miért került be, simán a kettő közé kellett volna tenni egy megállót)
És igen, ott ahol kijön a forgalom nagyságából hogy nem kell 2x2 sáv oda nem kell csak azért építeni hogy építsünk valamit. Ez simán számolható/modellezhető ma már. (és évtizedek óta az)
Van ahova kell utat építeni, ide a politika felülírta a műszaki számításokat. (És lesz aki bebizonyítja jó pénzért hogy ez megtérül, hisz kell az EU felé a tanulmány hogy ez jó, de a közlekedési szakma tudja hogy nem az, ez pénzkidobás, nekem jó, az ilyenekből élek, de hasznos építkezést is túl lehetne árazni 20 százalékkal. Igen, ilyen a paksi híd is. Nem ilyen a Sopron bekötés, ott van forgalom)
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 284
4 728
113
A kormány a fenntartható gazdasági növekedés alapfeltételeként kezeli a magas szolgáltatási színvonalú közlekedési hálózatok fenntartását, folyamatos bővítését - hangsúlyozza az Informatikai és Technológiai Minisztérium közleménye."
Aki hajtott már le az M3-as bevezető szakaszán Fót felé a benzinkútnál, és úgy át a felüljárón, az ezt soha nem veszi be. Lassan macskakő-nagyságú darabokból áll az út...
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 771
5 128
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200106-kina-mindenki-megdobbentett-nagy-fal-vasut.html
"Önvezető szuperexpresszek járnak majd Pekingből Zhangjiakou városába, a kínai nagy fal alatt elhaladva - írja az Asia Times. Kína ezzel is készül a 2022-es téli olimpiai játékokra. Az új golyóvonatokkal üzemelő vasutat, Kína legfejlettebb gyorsvasúti hálózatává nyilvánították a sikeres tesztek után."
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 414
20 587
113
Szuper. Akkor ez alapján magyarázd már meg, hogy miért dobták megint az M0 ÉNY-i szektorát és építenek sokkal kevésbé fontos irányba utat? Nem egy ember leírta, hogy annak meg nem építése mennyire katasztrofális lényegében egész Észak-Buda, Pest és annak agglomerációjára nézve is.

Mondjuk Eger magasságában az M3-in is kb. lézengenek az autók, de Eger felé még nem tértem le róla soha. Bár akkor ez alapján nem értem, hogy hova kell oda akkor ennyi sáv.
Az infrastruktúra fejlesztés sokszor olyan, hogy először a feltételeket építed.meg, utána jön hozzá az igény, mert az ipar akkor fog települni valahova, ha már jó az infra.

M0 közelében élőként ambivalensek az érzéseim. A forgalom sokat rontana a környezet szépségén, plusz a terveett nyomvonal hatalmas kitérő lenne, sokat utazom Komáromba, és azt néztem, hogy talán még úgy is inkább mennék a városon át... Persze így is katasztrófa ami Pomáz, Üröm felé megy, hatalmas forgalom, az utak alulméretezettek, az árakhoz képest szerintem balkáni putri a környék, de a hegyeket imádom, azok szépek.

Észak Buda közlekedése pedig mindenhogy nézve szar. BKV-val is meg autóval is.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 414
20 587
113
https://m.origo.hu/gazdasag/20200106-kina-mindenki-megdobbentett-nagy-fal-vasut.html
"Önvezető szuperexpresszek járnak majd Pekingből Zhangjiakou városába, a kínai nagy fal alatt elhaladva - írja az Asia Times. Kína ezzel is készül a 2022-es téli olimpiai játékokra. Az új golyóvonatokkal üzemelő vasutat, Kína legfejlettebb gyorsvasúti hálózatává nyilvánították a sikeres tesztek után."
Golyóvonat. Gyönyörű magyarítás :S Kutyaütők kezében a popszakma.
 

hunter85

Well-Known Member
2015. május 10.
1 920
5 419
113
Ezeknél a nagysebességű vonatoknál a pálya mellett van kerítés vagy valami hasonló?

Arra gondolok, hogy vmi nagytestű állattal való ütközés milyen károkat okozna.
 
M

molnibalage

Guest
Ezeknél a nagysebességű vonatoknál a pálya mellett van kerítés vagy valami hasonló?

Arra gondolok, hogy vmi nagytestű állattal való ütközés milyen károkat okozna.
Háááááááááát...

Itt inkább maga a környezet az, ami eleve mintha távol tartaná az állatokat, de nem látok kerítést vagy ilyesmi.

Itt viszont igen.
 
  • Tetszik
Reactions: hunter85
T

Törölt tag 1945

Guest
Végre már van benzinmotoros Tesla Model 3

Az orrban kialakított csomagtartóba építették be a Zero Vibration Generator elnevezésű, 54 lóerős hatótávnövelő motort, amely a gyárinál sokkal kisebb és könnyebb akkumulátort tölti. Az eredeti, 50 kWh-s akkucsomag helyére egy 17,3 kWh-s kerül, ami önmagában alig 100 km-re elegendő energiát tárol, viszont 380 kg tömegcsökkenést eredményez a használata. A csendes és alacsony fordulatszámú, kéthengeres hatótávnövelő benzinmotor 65 km/h felett kapcsol be, így a teljes hatótávolság 1000 km felett lehet, 100 km-enként 2 liter alatti fogyasztás mellett.

A fejlesztők szerint a rendszer összes szén-dioxid-kibocsátása csupán 23 g/km, ami most még jellemzően jobb, mint a kilométerenként elhasznált villamos energia előállításakor keletkező mennyiség.
 
M

molnibalage

Guest
Végre már van benzinmotoros Tesla Model 3

Az orrban kialakított csomagtartóba építették be a Zero Vibration Generator elnevezésű, 54 lóerős hatótávnövelő motort, amely a gyárinál sokkal kisebb és könnyebb akkumulátort tölti. Az eredeti, 50 kWh-s akkucsomag helyére egy 17,3 kWh-s kerül, ami önmagában alig 100 km-re elegendő energiát tárol, viszont 380 kg tömegcsökkenést eredményez a használata. A csendes és alacsony fordulatszámú, kéthengeres hatótávnövelő benzinmotor 65 km/h felett kapcsol be, így a teljes hatótávolság 1000 km felett lehet, 100 km-enként 2 liter alatti fogyasztás mellett.

A fejlesztők szerint a rendszer összes szén-dioxid-kibocsátása csupán 23 g/km, ami most még jellemzően jobb, mint a kilométerenként elhasznált villamos energia előállításakor keletkező mennyiség.
Ez valahogy értelmesebbnek tűnik, mint a full elektromos hülyülés.