Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

M

molnibalage

Guest
Ennél van cifrább is. Ha olyan útszakaszon csapsz el vadat, ahol kint van a vadveszélyt jelző tábla, nagyon valószínű, hogy a vadásztársaság megpróbálja rajtad leverni a vad értékét. Ha mondjuk az időjárási vagy az útviszonyoknak megfelelőnek ítéltnél gyorsabban vezetsz, elcsapod Bambit, te leszel a felelős és az autóban esett káron felül még a vad értékét is meg kell térítened, ha igazán szerencsés vagy ez akár milliós tétel is lehet.
Olyanról nem is beszélve, ha egy útra ugrott vad miatt félre rántod a kormányt és összetöröd magad. Bambi szépen elskerázik, te meg lenyelheted a pirulát.
Kóbor kutya esetén bukó van.
Vihar által kidöntött fa vagy letört ág esetén is szinte biztos, hogy nincs kártérítés.

De tessék itt egy másik cifra.
Azért a motorosnak is van arca. A videóban lakott területen 60-nál előzött.
Egy másik osztrák úton 80-as tábla mellett 105-ös tempóval ment a haverja, akkor gondolom ő is.

De ettől függetlenül tényleg nevetséges dolgok vannak.
 
M

molnibalage

Guest
Apropó, minek nekünk otthonra gamer pc? Szuperszámítógép teljesítménye otthonra, hogy sorozatgyilkos legyen a lövöldözős játéktól? Minek bármi, ami nem az, ami épp neked a kedvtelésed?
Azért ez nettó túlzás. Egy otthoni PC ára és üzeme kb. sehol nincs ahhoz képest, hogy 1,2 tonnás hibriddel vagy 2,4 tonnás Teslával jár az ember.
Meg kb. 30+ évvel ezelőtti szuperszámítógépek teljesítménye egy mai otthoni bivalyerős PC. Ezzel szemben egy 500 lóerős autó basszus az mi? Vannak olyan versenyautó kategóriák, amik ennél gyengébb motorral mennek.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Azért ez nettó túlzás. Egy otthoni PC ára és üzeme kb. sehol nincs ahhoz képest, hogy 1,2 tonnás hibriddel vagy 2,4 tonnás Teslával jár az ember.
Meg kb. 30+ évvel ezelőtti szuperszámítógépek teljesítménye egy mai otthoni bivalyerős PC. Ezzel szemben egy 500 lóerős autó basszus az mi? Vannak olyan versenyautó kategóriák, amik ennél gyengébb motorral mennek.

Szó nem volt arról amiről te beszélsz. Idézet így szólt: "Minek az utcára versenyautó." Amúgy ezt 200 lóerős kisautókra válaszul írta OP.

A SUV-okat, meg óriás autókat, meg amit kifogásolsz én is utálom, és egyet is értek veled, csak ne beszéljünk már el egymás mellett, légyszi.
 
  • Tetszik
Reactions: fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 109
113
Konkrétan a sportkocsikra értettem, nem a, vagy csak a SUV-okra. Ott van a KRESZ. Az meghatározza a mindenkori max sebességet, amire álló helyzetből, vagy egy kisebb sebességről egy utcai autóval, öt személlyel, megpakolva is bőven fel lehet gyorsulni, a forgalom dinamizmusával összhangban. Dugókban araszolva meg pláne. Ugyanez igaz egy normális országútra, ahol váltakozó 90/60 a megengedett sebesség, de ott van a járatos busz, a traktor, meg a kisteherautó és a szembeforgalom.
Autópálya? 130-al bőven meg lehetne előzni a 90/110-el haladókat, ha nem volnának a mindenkit 150-180-al levillogók, akik csak a belső sávot ismerik.

Ehhez hova kell 150 feletti lóerő? Vezettem már Pesten 600 lóerős autót 800 feletti Nm-el. Nem lehet csinálni vele semmit. A belvárosban kb kihasznál a hengerlekapcsolásokkal 100+ lóerőt, a várost elhagyva meg felgyorsul max 250-ből, de már akkor se a forgalommal együtt gyorsulok.

Ha az ember szabályosan közlekedik (márpedig ez lenne a normális), egyszerűen nincs olyan ok, hogy nekem 4 másodperc alatt kelljen 100 fölé gyorsulnom. De még a 6-8 másodperc 0-100 is indokolatlan.
Ha városban megy az ember, akkor azért, ha meg országúton, akkor azért.
 

Shed

Well-Known Member
2016. október 7.
904
4 563
93
Szerintem meg első körben tiltsuk ki a sportautókat, sportmotorokat is, de utána a gamer PC-ket is, meg az összes játékkonzolt. Ezek több tízmilliós darabszámú holmik, a rengeteg kiegészítővel, játékokkal együtt rengeteg szennyeződést termelnek. Utána nekiállhatnánk a kozmetikumok, parfümök betiltásának, mert abból meg ezer milliárdos tételeket gyártanak, elképesztő károkozoással. Utána vagy előtte meg leállíthatnánk a teljes turistacélú repülést, mert a multkor már volt olyan, hogy egyszerre valami 40.000 repülőgép volt a levegőben, már ha jól emlékszem. Utána vagy előtte meg lehetne kiirtani minden kedvtelésből tartott állatot. Kezdve a kutyákkal és a macskákkal, amelyek elképesztő környezeti károkozást okoznak. Mármint a tartásuk, mivel valami 500.000.000 házikedvenc van csak Európában, és ezek ételének, oltásainak, játékainak stb. előállítása hatalmas szennyezést okoznak a természetnek. Utána esetleg le lehetne szokni a különbőző vegyi módszerekkel színessé tett ruhákról is, arról is, hogy kb 30 alkalommal veszünk fel egy ruhát, mielőtt kidobjuk.

A sort folytatnám a mobiltelefonokkal, presztizs órákkal, speckó versenykerékpárokkal, spéci horgászfelszerelésekkel, szines folyóiratokkal, a sima fehér meszelt falon túlmutató minden beltéri építőanyaggal,
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 109
113
Szerintem meg első körben tiltsuk ki a sportautókat, sportmotorokat is, de utána a gamer PC-ket is, meg az összes játékkonzolt. Ezek több tízmilliós darabszámú holmik, a rengeteg kiegészítővel, játékokkal együtt rengeteg szennyeződést termelnek. Utána nekiállhatnánk a kozmetikumok, parfümök betiltásának, mert abból meg ezer milliárdos tételeket gyártanak, elképesztő károkozoással. Utána vagy előtte meg leállíthatnánk a teljes turistacélú repülést, mert a multkor már volt olyan, hogy egyszerre valami 40.000 repülőgép volt a levegőben, már ha jól emlékszem. Utána vagy előtte meg lehetne kiirtani minden kedvtelésből tartott állatot. Kezdve a kutyákkal és a macskákkal, amelyek elképesztő környezeti károkozást okoznak. Mármint a tartásuk, mivel valami 500.000.000 házikedvenc van csak Európában, és ezek ételének, oltásainak, játékainak stb. előállítása hatalmas szennyezést okoznak a természetnek. Utána esetleg le lehetne szokni a különbőző vegyi módszerekkel színessé tett ruhákról is, arról is, hogy kb 30 alkalommal veszünk fel egy ruhát, mielőtt kidobjuk.

A sort folytatnám a mobiltelefonokkal, presztizs órákkal, speckó versenykerékpárokkal, spéci horgászfelszerelésekkel, szines folyóiratokkal, a sima fehér meszelt falon túlmutató minden beltéri építőanyaggal,
Lényegében felsoroltad az összes olyan "vívmányt", ami az utóbbi 20-25 évben burjánzott el. Sokkal többet autózunk, sokkal többet repülünk, sokkal több az elektronikai hulladék, sokkal több az energiaigény, a műanyag, a csomagolópapír, a vegyianyag, sokkal több a szállítás, mint negyedszázada.
Ez lehet, hogy a felszínen fejlődésnek látszik egyeseknek, de valójában nem az.
Jobb az élet? Nincsenek éhséglázadások? Már a legutolsó afrikai faluban is mobiltelefonokkal videózzák az aktuális lincselést?
Sokan még mindig abban a hiszemben élnek, hogy a mobiltelefon az 2020-ban is az életszínvonal fokmérője, mint volt anno húsz éve, mikor terjedésnek indult.
Nem. A mobiltelefon az egy dömping elektronikai szemét, amiből lassan olyan tömeget termelnek a Foxcon-nál, mint PET palackból Dunaharasztiban.
A fapadosok az új távolsági buszok. Lényegesen nagyobb szennyezéssel.
A világban meg nem változott semmi. A Száhel-övezet helyett most Jemen, vagy Szudán, Arafaték helyett Szíria, Nicaragua helyett Venezuela, grammra ugyanannyi nyomor-alapú feszültség van a világban, mint a nyolcvanas-kilencvenes években volt.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Lényegében felsoroltad az összes olyan "vívmányt", ami az utóbbi 20-25 évben burjánzott el. Sokkal többet autózunk, sokkal többet repülünk, sokkal több az elektronikai hulladék, sokkal több az energiaigény, a műanyag, a csomagolópapír, a vegyianyag, sokkal több a szállítás, mint negyedszázada.
Ez lehet, hogy a felszínen fejlődésnek látszik egyeseknek, de valójában nem az.
Jobb az élet? Nincsenek éhséglázadások? Már a legutolsó afrikai faluban is mobiltelefonokkal videózzák az aktuális lincselést?
Sokan még mindig abban a hiszemben élnek, hogy a mobiltelefon az 2020-ban is az életszínvonal fokmérője, mint volt anno húsz éve, mikor terjedésnek indult.
Nem. A mobiltelefon az egy dömping elektronikai szemét, amiből lassan olyan tömeget termelnek a Foxcon-nál, mint PET palackból Dunaharasztiban.
A fapadosok az új távolsági buszok. Lényegesen nagyobb szennyezéssel.
A világban meg nem változott semmi. A Száhel-övezet helyett most Jemen, vagy Szudán, Arafaték helyett Szíria, Nicaragua helyett Venezuela, grammra ugyanannyi nyomor-alapú feszültség van a világban, mint a nyolcvanas-kilencvenes években volt.

Nem oldották meg a problémáikat önerőből, míg mi kényelmesen fejlődtünk. Erőből tiltással fogjuk vissza magunk? Ettől megoldódnak az ő problémáik? Nem fognak ők háborúzni? Ők kevesebbet szennyeznek majd, ha mi nem szennyezünk még ennyit sem?

Vagy esetleg erőből segítsünk nekik is, elnyomva őket, és megmondva mit tehetnek? Ezek szerint esetleg kolonialista vagy? Ha igen, akkor miért nem a saját jólétünk finanszírozzuk az ő erővel elnyomásukból? Mert szerinted úgy etikusabb? Van jó erőszak, de az inkvizíció nem az volt, amit te mondasz, az viszont tuti jó? Vagy simán csak segélyezzünk, és akkor valahogy jó lesz mindenkinek? 50 éve nem működik, de most már igazán menni fog?

Egy biztos, tiltsunk be mindent, ami neked nem tetszik, mert az a rossz, a sportkocsikkal kezdve! Mert olyanon nincs. A kutyusokkal várjunk, amíg szegény öreg Floki magától kimúlik.

Aztán jöhet majd a vidékiek röghöz kötése, és a központilag kiutalt párkapcsolatok meg majd még egy évtized szoktatást igényelnek...

Az oroszlánvadászatot is betiltották, mégis lőtték ki őket. Ellenben pénz sem volt betartatni a tiltást. Most kliőhetik horror pénzért az öreg elaggott állatot, amiből egy évig 1-2 vadőr fizetése kijön, és csökkent az orvvadászat is. Tiltás helyett az ösztönzők alakítása, és adóztatás jobb módszer. Aki pedig megengedheti magának hadd élvezze amije van.
 
M

molnibalage

Guest
Nem oldották meg a problémáikat önerőből, míg mi kényelmesen fejlődtünk. Erőből tiltással fogjuk vissza magunk? Ettől megoldódnak az ő problémáik? Nem fognak ők háborúzni? Ők kevesebbet szennyeznek majd, ha mi nem szennyezünk még ennyit sem?

Vagy esetleg erőből segítsünk nekik is, elnyomva őket, és megmondva mit tehetnek? Ezek szerint esetleg kolonialista vagy? Ha igen, akkor miért nem a saját jólétünk finanszírozzuk az ő erővel elnyomásukból? Mert szerinted úgy etikusabb? Van jó erőszak, de az inkvizíció nem az volt, amit te mondasz, az viszont tuti jó? Vagy simán csak segélyezzünk, és akkor valahogy jó lesz mindenkinek? 50 éve nem működik, de most már igazán menni fog?

Egy biztos, tiltsunk be mindent, ami neked nem tetszik, mert az a rossz, a sportkocsikkal kezdve! Mert olyanon nincs. A kutyusokkal várjunk, amíg szegény öreg Floki magától kimúlik.

Aztán jöhet majd a vidékiek röghöz kötése, és a központilag kiutalt párkapcsolatok meg majd még egy évtized szoktatást igényelnek...

Az oroszlánvadászatot is betiltották, mégis lőtték ki őket. Ellenben pénz sem volt betartatni a tiltást. Most kliőhetik horror pénzért az öreg elaggott állatot, amiből egy évig 1-2 vadőr fizetése kijön, és csökkent az orvvadászat is. Tiltás helyett az ösztönzők alakítása, és adóztatás jobb módszer. Aki pedig megengedheti magának hadd élvezze amije van.
Jelenleg úgy tűnik, hogy a CO2 kvóta és az összes többi ösztönző és baromság semmire sem jó.
Franciáknál államilag vezetett atomerőmű program elérte az eredményt. Eldöntötték, végrehajtották és a piac és senki más nem pofázott bele.
Van ahol csak erőből lehet eredményt elérni.
Ha a luxus által okozott szennyezés megállítása nem megy, akkor mit akarsz tenni?
Nem arról van szó, hogy akkor tiltson mindent az emberiség, de valamit megtenni csak azért, mert ma lehet? A mai sok száz millió utazgató a nagy örömködés közben nem fogja fel, hogy a jövő generációjának az életterét bassza szét. És kérdem én, mégis milyen jogon...? Csak mert megtehetik...?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 109
113
Pont erről beszélek. Nincs olyan, hogy ők vagy mi. Ez egy bolygó, egy anyatermészettel, aztán ha felolvad a permafroszt és tényleg kiszabadul a metán, akkor baromira nem fog számítani az, hogy ki kit hogyan nyom el, hogyan élvezi a hülye kis életét a másik kárára.
Értem én, hogy könnyebb gyarlónak lenni, mint látni a nagy egészet.
Jegyzem meg, mi sem fejlődtünk kényelmesen (ahogy te látni véled), csak infantilizálódtunk. A valóban javuló életszínvonalat marhaságokra pazaroljuk el.
Mindenhol csak játék, meg fogyasztás, meg szórakozás. 108 megapixeles mobil "telefon", amivel 120fps-el mehet végre a játék? Ez a nagy fejlődés?
A fejlett Nyugat olyan, mint egy nagy gyerekszoba. A harmadik világ meg olyan, mint egy gyerekszoba a nyomortanyán.

Mi a fenének kell közútra sportkocsi... ezt tudja már végre valaki?
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Jelenleg úgy tűnik, hogy a CO2 kvóta és az összes többi ösztönző és baromság semmire sem jó.
Franciáknál államilag vezetett atomerőmű program elérte az eredményt. Eldöntötték, végrehajtották és a piac és senki más nem pofázott bele.
Van ahol csak erőből lehet eredményt elérni.
Ha a luxus által okozott szennyezés megállítása nem megy, akkor mit akarsz tenni?
Nem arról van szó, hogy akkor tiltson mindent az emberiség, de valamit megtenni csak azért, mert ma lehet? A mai sok száz millió utazgató a nagy örömködés közben nem fogja fel, hogy a jövő generációjának az életterét bassza szét. És kérdem én, mégis milyen jogon...? Csak mert megtehetik...?

A jelenlegi kvóta a kvótákkal kereskedés miatt nem működik. Eleve nesze semmi fogd meg jólnak találták ki. Az üzemanyag oldalára terhelve a adót amúgy kikerülhetetlen lenne, ahogy a jövedéki adó is az. De akkor ne csak a gépkocsikra, de a repülőkre, szénre, gázra is rá kell rakni, hogy ne lehessen a mostani kvóta kereskedéssel egyenértékű trükközést csinálni. Brutális inflációt okozna, és komoly következménye lenne, míg a világ többi részén le se tojnák, és versenyképesebbek lennének. A mostani kvótásdit épp emiatt csinálták, hogy hozzanak is ajándékot, meg ne is. Közben pedig még több felesleges EU bürokráciát szüljenek, aminek egyes erők örömmel asszisztáljanak.

Bármi radikálisat csinálunk, csak ártunk Európának, és a világ többi része pedig ennek csak örül, a szennyezés pedig folytatódik.

Én továbbra is az atomerőművekben, és a CO2 kivonásban hiszek. Ha pl. az import energiahordozókat brutálisan megadóztatjuk, de a mesterséges, CO2-ből előállítottat nem, és adunk erre egy fokozatos, 10 éves határidőt, akkor brutálisan sok K+F megy majd a témába, és lesz megoldás. Így semmi nem lesz, amíg az áramimporttal tudnak pl. a németek csalni, csak az utolsó globálisan élvonalbeli iparágunkat is lenullázzuk.
 

Veér Ispán

Well-Known Member
2011. február 14.
7 446
20 678
113
Pont erről beszélek. Nincs olyan, hogy ők vagy mi. Ez egy bolygó, egy anyatermészettel, aztán ha felolvad a permafroszt és tényleg kiszabadul a metán, akkor baromira nem fog számítani az, hogy ki kit hogyan nyom el, hogyan élvezi a hülye kis életét a másik kárára.
Értem én, hogy könnyebb gyarlónak lenni, mint látni a nagy egészet.
Jegyzem meg, mi sem fejlődtünk kényelmesen (ahogy te látni véled), csak infantilizálódtunk. A valóban javuló életszínvonalat marhaságokra pazaroljuk el.
Mindenhol csak játék, meg fogyasztás, meg szórakozás. 108 megapixeles mobil "telefon", amivel 120fps-el mehet végre a játék? Ez a nagy fejlődés?
A fejlett Nyugat olyan, mint egy nagy gyerekszoba. A harmadik világ meg olyan, mint egy gyerekszoba a nyomortanyán.

Mi a fenének kell közútra sportkocsi... ezt tudja már végre valaki?

Az infantilizálódással egyetértek, de ettől függetlenül, miért ne lehessen sportkocsi? Nekem sincs, és jól megvagyok nélküle, de nem szeretem amikor irigység alapon betildósdi megy, és még soha nem működött igazán. Úgyis csak kevesen engedhetik meg maguknak, inkább sápoljuk meg őket. Amúgy ez van pl. Dániban, Hollandiában, és nincs sok sportkocsi az utcákon.
 
S

speziale

Guest
A jelenlegi kvóta a kvótákkal kereskedés miatt nem működik. Eleve nesze semmi fogd meg jólnak találták ki. Az üzemanyag oldalára terhelve a adót amúgy kikerülhetetlen lenne, ahogy a jövedéki adó is az. De akkor ne csak a gépkocsikra, de a repülőkre, szénre, gázra is rá kell rakni, hogy ne lehessen a mostani kvóta kereskedéssel egyenértékű trükközést csinálni. Brutális inflációt okozna, és komoly következménye lenne, míg a világ többi részén le se tojnák, és versenyképesebbek lennének. A mostani kvótásdit épp emiatt csinálták, hogy hozzanak is ajándékot, meg ne is. Közben pedig még több felesleges EU bürokráciát szüljenek, aminek egyes erők örömmel asszisztáljanak.

Bármi radikálisat csinálunk, csak ártunk Európának, és a világ többi része pedig ennek csak örül, a szennyezés pedig folytatódik.

Én továbbra is az atomerőművekben, és a CO2 kivonásban hiszek. Ha pl. az import energiahordozókat brutálisan megadóztatjuk, de a mesterséges, CO2-ből előállítottat nem, és adunk erre egy fokozatos, 10 éves határidőt, akkor brutálisan sok K+F megy majd a témába, és lesz megoldás. Így semmi nem lesz, amíg az áramimporttal tudnak pl. a németek csalni, csak az utolsó globálisan élvonalbeli iparágunkat is lenullázzuk.

Azért azt mondani, hogy a Co2 kvátákkal semmit nem értek el, háát..minimum erős....

90-hez képest azért az EU gazadságok is elég sokat nőttek, mégis az országok Co2 kibocsátása érdemben alacsonyabb, mint 90-ben...sokkal jobban csökkent az EU-ban az elmúlt 30 évben a Co2 kibocsátás, mint bármelyik másik fejlett országban

de érdemes Kalifornia eredményeit is megnézni a kvótákkal...a helyzet az, hogy ott is próbálkoztak sok mindennel, de kb. ez volt az egyetlen ami valódi eredményt hozott...
 
M

molnibalage

Guest
Azért azt mondani, hogy a Co2 kvátákkal semmit nem értek el, háát..minimum erős....

90-hez képest azért az EU gazadságok is elég sokat nőttek, mégis az országok Co2 kibocsátása érdemben alacsonyabb, mint 90-ben...sokkal jobban csökkent az EU-ban az elmúlt 30 évben a Co2 kibocsátás, mint bármelyik másik fejlett országban


de érdemes Kalifornia eredményeit is megnézni a kvótákkal...a helyzet az, hogy ott is próbálkoztak sok mindennel, de kb. ez volt az egyetlen ami valódi eredményt hozott...
Aminek semmi köze a CO2 kvótákhoz. Az összes ex KGST ország CO2 lábnyoma megzuhant, mert a nehéziparuk kb. csődbe ment.
Ez a nyugati államok egy részénél is ez lett. Meg 1990-ben 30 éves erőmű park, az szennyezőbb volt, mint a mai 30 éves erőm park akkor is, ha szénnel ment, mert az erőmű hatásfok nőtt a jobb gőzparaméterekkel.
Emiatt stagnál vagy enyhén csökkent villamosáram CO2 emissziója. Nem bármiféle "zöld fordulat" vagy szabályozás hatására.
 

Loken

Well-Known Member
2016. november 24.
2 865
5 408
113
https://www.napi.hu/magyar_gazdasag...itanak-meg-a-hatarig-2020-ban.700788.html/amp
"Jövő év végéig elkészül a Via Carpatia utolsó magyarországi, Miskolctól a szlovák határig vezető szakasza, és már idén nyáron átadják a Románia határa felé vezető szakaszt - közölte Mosóczi László államtitkár szombaton a lengyelországi Krasiczynben, a Kárpátok Európája című nemzetközi konferencián."
 
S

speziale

Guest
Aminek semmi köze a CO2 kvótákhoz. Az összes ex KGST ország CO2 lábnyoma megzuhant, mert a nehéziparuk kb. csődbe ment.
Ez a nyugati államok egy részénél is ez lett. Meg 1990-ben 30 éves erőmű park, az szennyezőbb volt, mint a mai 30 éves erőm park akkor is, ha szénnel ment, mert az erőmű hatásfok nőtt a jobb gőzparaméterekkel.
Emiatt stagnál vagy enyhén csökkent villamosáram CO2 emissziója. Nem bármiféle "zöld fordulat" vagy szabályozás hatására.

Na haragudj de én az EU gészéről beszéltem, nem az új tagállamokról....

Alig sikerült csökkenést elérni? Végül is csak az 1990-e szint 80%-án álltak 2017-ben...és gyanítom azóta még lejjebb vannak...

de itt van a részletes tábla nézegesd...

https://ec.europa.eu/eurostat/tgm/t...0&language=en&pcode=t2020_30&tableSelection=1

megjegyezném, hogy ez a teljes Co2 kibocsátásra vonatkozik...márpedig a közlekedésből minden országban jelentősen nőtt a kibocsátás, vagyis az ipar/energetika ennél jóval nagyobb csökkenést ért el...

benchmark-nak meg ott van törökország is, ahol meg 2,5szeresére nőtt időközben a kibocsátás...pedig lenne egy fogadásom, hogy az erőműpark átlag életkora az EU-ban vagy a törököknél alacsonyabb-e...

de a szabályozásnak meg ösztönzőknek ehhez nyilván semmi köze...
 
M

molnibalage

Guest
Na haragudj de én az EU gészéről beszéltem, nem az új tagállamokról....

Alig sikerült csökkenést elérni? Végül is csak az 1990-e szint 80%-án álltak 2017-ben...és gyanítom azóta még lejjebb vannak...

de itt van a részletes tábla nézegesd...

https://ec.europa.eu/eurostat/tgm/t...0&language=en&pcode=t2020_30&tableSelection=1

megjegyezném, hogy ez a teljes Co2 kibocsátásra vonatkozik...márpedig a közlekedésből minden országban jelentősen nőtt a kibocsátás, vagyis az ipar/energetika ennél jóval nagyobb csökkenést ért el...

benchmark-nak meg ott van törökország is, ahol meg 2,5szeresére nőtt időközben a kibocsátás...pedig lenne egy fogadásom, hogy az erőműpark átlag életkora az EU-ban vagy a törököknél alacsonyabb-e...

de a szabályozásnak meg ösztönzőknek ehhez nyilván semmi köze...
Látom képtelen vagy megérteni. A CO2 csökkenés nagy része pusztán abból jön, hogy:
  • megváltozott az ipar szerkezete, a nehézipar súlya kisebb
  • 30 éve az akkori átlag erőművek hatásfoka messze szarabb volt
  • már azelőtt is csökkent az emisszió, hogy az agyatlan zöldbuzulás elindult volna a fentiek miatt
Nem a szabályozás vagy bármiféle beavatkozás okozta ez elő. Ez a "véletlenül így sikerült" kategória. Az, hogy az EU gázfelhasználása az egekbe szökött a hh vége után és az orosz import miatt. Ez a szenet részben kiszorította. A gázerőművek és az új szénerőművek hatásfoka is jobb, mint az 50-es és 60-as években épülteké, amik 1990-ben mentek.

Emiatt csökkent az emisszió, nem azért, mert a szabályozás vagy a szé-naperőmű labdába rúgna. 2000-ig ezeket kb. nagyítóval kellett keresni, mégis szignifikánst csökkenés volt.

A fejlődő országoknál meg pont azt látod, hogy meglódulnak, lásd Kína vagy az éppen említett Törökország. Mert ők az ipari fejlődés más szintjén vannak, mint ahol volt Nyugat-Európa.