Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

aquarell

Well-Known Member
2015. január 20.
16 752
61 132
113
De van. A kettes vonalán napi szintű probléma, hogy autók állnak a síneken. Ugyanígy gond az is, hogy rengeteg ember mászkál a villamosok előtt. A Kossuth téren rendszeres, hogy a turisták a villamos előtt rollereznek, bringáznak.


Hátborzongató. Vagy csak nekem vannak gyenge idegeim. Nem irigylem a villamosvezetöt.Az emberi hülyesèg határtalan.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
A hídon óránként nem tud átmenni néhány száz autónál több. Kb. 2-3 db villamos több utast szállít. Akkor kit is kéne előnybe részesíteni...?

Mindkettőt, erre van az amúgy kiépített villamos alagút. Egyébként teljesen mindegy milyen jármű, aki egy híd lejáró elé bármilyen keresztező forgalmat csinál, pláne úgy hogy a szintben eltolás már ki van építve, csak karban kellene tartani, az egész egyszerűen egy cipófejű fasz.
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger

enzo

Well-Known Member
2014. augusztus 4.
14 612
37 003
113
Mindkettőt, erre van az amúgy kiépített villamos alagút. Egyébként teljesen mindegy milyen jármű, aki egy híd lejáró elé bármilyen keresztező forgalmat csinál, pláne úgy hogy a szintben eltolás már ki van építve, csak karban kellene tartani, az egész egyszerűen egy cipófejű fasz.

Ez a trend, a Margit-hídon is zebrát csináltak, a Ferencieknél is megszüntették a közúti aluljárót, viszont csináltak az Erzsébet-híd lehajtójára keresztforgalmat. Meg persze zebrát. Más helyeken meg zebrát csináltak az aluljáróval párhuzamosan.
Itt inkább azért hülyeség, mert ezzel növelik a villamos menetidejét. Bár ha csinálnak megállót bent a téren, akkor ez valamennyire ellensúlyozza.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ez a trend, a Margit-hídon is zebrát csináltak, a Ferencieknél is megszüntették a közúti aluljárót, viszont csináltak az Erzsébet-híd lehajtójára keresztforgalmat. Meg persze zebrát. Más helyeken meg zebrát csináltak az aluljáróval párhuzamosan. Itt inkább azért hülyeség, mert ezzel növelik a villamos menetidejét. Bár ha csinálnak megállót bent a téren, akkor ez valamennyire ellensúlyozza.

A Ferenciek terén annyi értelme van a lámpának és a zebrának, hogy a Petőfi utca - Kálvin közötti forgalmat visszavágták, és az aluljáró fölöslegessé vált (eleve egy torzó volt korábbi tervekből, sokat nem tett hozzá a közlekedéshez).

A hídra a felvezetőt meg kellett csinálni és erre lámpa kell, ha már van lámpa, lehet zebra is. A gyakorlatban amúgyis bedugul addigra ott a forgalom, mert igazból sokkal előbbre az Astoria kereszteződés megfogja az elejét. Előnye hogy ahelyett hogy a korábban a Ferenciek tere felé tök fölöslegesen kóválygó, a rakpart felől jövő forgalom így kapásból fel tudott menni a hídra vagy a belváros irányába.

Ez egy win-win megoldás volt mindenkinek, a Lánchíd pedig egy loose-loose lenne mindenkinek.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
Mindkettőt, erre van az amúgy kiépített villamos alagút. Egyébként teljesen mindegy milyen jármű, aki egy híd lejáró elé bármilyen keresztező forgalmat csinál, pláne úgy hogy a szintben eltolás már ki van építve, csak karban kellene tartani, az egész egyszerűen egy cipófejű fasz.
Amellett, hogy ez így van, azért annak is bucire kellene verni a képét, aki kitalálta, hogy a közismerten túristacsalogató Lánchíd környékére és a pesti alsó rakpartra több helyen is olyan zebrát tesz, amelyikhez nincs lámpa téve.
Ez egy tragikum.
Mind a gyalogosoknak, mind az autósoknak.
A jasszolgató túristák okozzák a belvárosi dugók 90%-át.
A Lánchíd pesti hídfőjének déli oldalán lévő villamos-autós kereszteződés (ami a 2-es villamosos videóban is többször szerepel.) fő problémáit is a baba túristák okozzák.
A rakpartról felhajtva elég odafigyelős a forgalmi helyzet és ha még folyamatosan oda-vissza közlekedő gyalogosokra is oda kell figyelned, miközben a hídról lehajtó és a Vigadó felé hajtóknak elsőbbséget is kell adni.
Legalább a kereszt irányú gyalogos forgalmat lehetne szépen szabályozni! Ugyan ez a probléma fennáll a József Attila-Dorottya kereszteződésben is. És ezek egymásra is hatással vannak.
A rakparton legalább 3-4 helyen van lámpa nélküli zebra.
Kocsival a rakparton közlekedve mindig a Lánchíd a kritikus pont. Akár északra, akár délre mész is, mindig csak a híd felé menet van dugó.... :mad::hadonaszos:
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
Akkor viszont megint fordítva ülünk a lovon. Tahó gépjáművezető miatt legyen alagútja a villamosnak? Bünti, aki rááll. Csá.
Kicsit felbassza az agyam, hogy a közlekedők töredékének érdekei miatt szopatják a többséget. A többséget nem a gépjárműveket vezetők képviselik...

Sajnos az elmúlt pár évtizedben sokkal tahóbb lett a közlekedési kultúránk, és nem úgy néz ki, hogy pozitív irányba fog változni. Nem csak tahó autósok, hanem tahó bringások, tahó gyalogosok, tahó buszosok vannak az utakon. Ha valamit tervezel itt ezt is érdemes beleszámolni. Kötött pálya akkor hatékony, ha el van szeparálva a forgalomtól. Teheted az autókat is egy aluljáróba.
Hogy ne csak Budapestet fikázzuk.
Én ennek sem vagyok nagy híve.
national-theatre-of-miskolc.jpg

Baromi könnyű kilépni a villamos elé. Ha legalább egy szintbeli eltolás lenne, mondjuk 20 centi, esetleg Demszki karók, virágládák micsoda extra lenne pfúúúj. Mindegy csak valami ami picit elszeparálja a gyalogosoktól.
electronic-tram-historic-center-lviv-market-square-ukraine-august-corner-96240765.jpg

pexels-photo-1546037.jpeg

img_4192.jpg
 
  • Tetszik
Reactions: fishbed and fip7

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 818
67 114
113
A lényeg az, hogy a különféle járművek lehetőleg ne egy szintben legyenek. Ez nyilván az elmélet, az úgynevezett ideális helyzet. De ha legalább már az adott, hogy a villamos helyenként el lett különítve akkor mi a jó bánatért akarjuk azt is visszahozni a jónép közé a felszínre?!
Másik fontos szempont pedig, hogy hídfőre nem rakunk lámpát, mert az megfogja a hídon a forgalmat. Ezzel is szembementek az eddigi koncepciók, az eredmény meg ismert.
Azonban, ha a Láncídról száműznénk az autókat, akkor se az a szerencsés, hogy a rajta korzózó gyalogosoknak a felszínen visszük keresztbe a villamost.

Szóval ahol van alagút, azt mindenképpen tartsák meg.
 

pöcshuszár

Well-Known Member
2019. március 21.
23 823
47 161
113
A lényeg az, hogy a különféle járművek lehetőleg ne egy szintben legyenek. Ez nyilván az elmélet, az úgynevezett ideális helyzet. De ha legalább már az adott, hogy a villamos helyenként el lett különítve akkor mi a jó bánatért akarjuk azt is visszahozni a jónép közé a felszínre?!
Másik fontos szempont pedig, hogy hídfőre nem rakunk lámpát, mert az megfogja a hídon a forgalmat. Ezzel is szembementek az eddigi koncepciók, az eredmény meg ismert.
Azonban, ha a Láncídról száműznénk az autókat, akkor se az a szerencsés, hogy a rajta korzózó gyalogosoknak a felszínen visszük keresztbe a villamost.

Szóval ahol van alagút, azt mindenképpen tartsák meg.
Az elsőrésze stimmel, de a második...
Nézd meg ezt a streetview képet! Itt mi fogja meg a forgalmat?
Tök üres a József Attila út az Andrássy felé, 'oszt mégis áll a kocsisor. Egy rohadt zebra miatt nem lehet felhajtani a rakpartról. Jó esetben emiatt a dugó miatt a villamos is áll. De a hídról sem lehet lehajtani, sőt ha valami körbemegy a téren a körforgalomban, akkor nem lehet kihajtani a Vigadó felé.
A fő probléma, hogy teljesen kiszámíthatatlanul nem tudsz áthajtani a zebrán. Nekem volt egyszer, amikor 2db egymással szemközt haladó 20m-es túristacsoport blokkolta az áthajtásomat. Persze nem egyidőben, hanem pici átfedéssel. De amikor a végén a második csoport vége lemaradt és elkezdtek megálogatni, visszamenni, és a zebrán állva trécselni a lemaradó mamócákkal, akkor elfogyott a cérna... Én elég türelmes szoktam lenni vezetés közben, de akkor ráfeküdtem a dudára és telitorokból megtapasztalhatták a magyar szépségeit a hozzátartozóikkal kapcsolatban. (Ha jól emlékszem volt benne "rongybatekert" és "kékeres" is! :hadonaszos::D)
De ezt a helyzetet is csak ajánlani tudom.
Egy combosabb turistacsoport 3 zebrán keresztül hömpölyög. totális Csőd!
Ez a zebra ugyan ez, csak itt kisebb fennakadást okoz a dolog, mert egyszerűbb a forgalmi szitu.
Ez a zebra ugyan ez. Bár itt a képen nincsenek átkelő hordák, de szerintem elég jól jelzi a helyzetet, hogy a Tourist info kitelepült a zebra mellé! o_O
Ez a Zebra viszi a dunaparti cipős emlékhely egyik fő forgalmát. Érdekes módon a Parlament mellé tettek lámpát de a fenti kettőhöz nem.
Egy gyenge napon ez a normál turista mennyiség. Ezen a képen jól látszik, hogy mennyi ember tud összejönni 1-1 zebra-zöldre várásnál. Lámpával tök jól kordába tartható, de a Lánchídnál lévő átkelőnél talán még nagyobb a gyalogos forgalom, és még sincs lámpa.

Szerk: A Clark Ádám téren ugyan ez a szitu... :confused:
 
  • Tetszik
Reactions: nyugger
M

molnibalage

Guest
Hátborzongató. Vagy csak nekem vannak gyenge idegeim. Nem irigylem a villamosvezetöt.Az emberi hülyesèg határtalan.
Ez a videó nekem arra bizonyíték, hogy simán meg kéne szüntetni az autós felhajtást ott és kész. Értelmezhető számú autót alig enged át, a dogót csak növeli, akkor ne is legyen arra forgalom.Akkor a gyalogos forgalom is, hogy iszonyatosan pumpálóssá teszi a forgalmat.

Mindkettőt, erre van az amúgy kiépített villamos alagút. Egyébként teljesen mindegy milyen jármű, aki egy híd lejáró elé bármilyen keresztező forgalmat csinál, pláne úgy hogy a szintben eltolás már ki van építve, csak karban kellene tartani, az egész egyszerűen egy cipófejű fasz.
Csak abban az esetben értenék teljesen egyet a felszínre hozatallal, ha minimum megszüntetik az autós felhajtást a rakpartról és esetleg a Lánchídról kitiltják az autókat és a tér közepén lenne a megálló. Mert valahol azért nevetséges, hogy egy csigalassú ív két oldalán egymástól alig 250 méterre két villamos megálló van. Halál felesleges és csak lassítja a forgalmat. Legyen egy nagy, normális méretű peronnal és úgy, hogy ha úgyis sétálóutca tengelyt lehetne belőle csinálni, akkor autós-villamos-gyalogos konfliktus sem lenne.

Ez lenne az előremutató.

Sajnos az elmúlt pár évtizedben sokkal tahóbb lett a közlekedési kultúránk, és nem úgy néz ki, hogy pozitív irányba fog változni. Nem csak tahó autósok, hanem tahó bringások, tahó gyalogosok, tahó buszosok vannak az utakon. Ha valamit tervezel itt ezt is érdemes beleszámolni. Kötött pálya akkor hatékony, ha el van szeparálva a forgalomtól. Teheted az autókat is egy aluljáróba.
Hogy ne csak Budapestet fikázzuk.
Én ennek sem vagyok nagy híve.
national-theatre-of-miskolc.jpg

Az elsőrésze stimmel, de a második...
Nézd meg ezt a streetview képet! Itt mi fogja meg a forgalmat?
Tök üres a József Attila út az Andrássy felé, 'oszt mégis áll a kocsisor. Egy rohadt zebra miatt nem lehet felhajtani a rakpartról. Jó esetben emiatt a dugó miatt a villamos is áll. De a hídról sem lehet lehajtani, sőt ha valami körbemegy a téren a körforgalomban, akkor nem lehet kihajtani a Vigadó felé.
A fő probléma, hogy teljesen kiszámíthatatlanul nem tudsz áthajtani a zebrán. Nekem volt egyszer, amikor 2db egymással szemközt haladó 20m-es túristacsoport blokkolta az áthajtásomat. Persze nem egyidőben, hanem pici átfedéssel. De amikor a végén a második csoport vége lemaradt és elkezdtek megálogatni, visszamenni, és a zebrán állva trécselni a lemaradó mamócákkal, akkor elfogyott a cérna... Én elég türelmes szoktam lenni vezetés közben, de akkor ráfeküdtem a dudára és telitorokból megtapasztalhatták a magyar szépségeit a hozzátartozóikkal kapcsolatban. (Ha jól emlékszem volt benne "rongybatekert" és "kékeres" is! :hadonaszos::D)
De ezt a helyzetet is csak ajánlani tudom.
Egy combosabb turistacsoport 3 zebrán keresztül hömpölyög. totális Csőd!
Ez a zebra ugyan ez, csak itt kisebb fennakadást okoz a dolog, mert egyszerűbb a forgalmi szitu.
Ez a zebra ugyan ez. Bár itt a képen nincsenek átkelő hordák, de szerintem elég jól jelzi a helyzetet, hogy a Tourist info kitelepült a zebra mellé! o_O
Ez a Zebra viszi a dunaparti cipős emlékhely egyik fő forgalmát. Érdekes módon a Parlament mellé tettek lámpát de a fenti kettőhöz nem.
Egy gyenge napon ez a normál turista mennyiség. Ezen a képen jól látszik, hogy mennyi ember tud összejönni 1-1 zebra-zöldre várásnál. Lámpával tök jól kordába tartható, de a Lánchídnál lévő átkelőnél talán még nagyobb a gyalogos forgalom, és még sincs lámpa.

Szerk: A Clark Ádám téren ugyan ez a szitu... :confused:

Baromi könnyű kilépni a villamos elé. Ha legalább egy szintbeli eltolás lenne, mondjuk 20 centi, esetleg Demszki karók, virágládák micsoda extra lenne pfúúúj. Mindegy csak valami ami picit elszeparálja a gyalogosoktól.
electronic-tram-historic-center-lviv-market-square-ukraine-august-corner-96240765.jpg

pexels-photo-1546037.jpeg

img_4192.jpg
Brno-ban remekül működik.
A problémám az, hogy nem tudom, hogy csak a magyar környezet teszi, de lassan nem látok olyan gyalogost Bp-n, aki odafigyelve közlekedne. Potenciális öngyilkosokkal van teli a város. Körbenézés miatt lépnek le a járdáról, a rikító úgy brinaút festés nem tűnik fel neki sehol. Emiatt pl. már Budán a Szabadsághídtól északra nem megyek a bringaúton, mert egész egyszerűen szűk és a gyalogosok szarnak a felfestérsre. A legszebb az volt, amikor egy turista pár pontosan a legszűkebb helyen állt le térképezni PONTOSAN a villanyoszlopnál. Én nem esett le nekik, hogy mi baj....

Az elsőrésze stimmel, de a második...
Nézd meg ezt a streetview képet! Itt mi fogja meg a forgalmat?
Tök üres a József Attila út az Andrássy felé, 'oszt mégis áll a kocsisor. Egy rohadt zebra miatt nem lehet felhajtani a rakpartról. Jó esetben emiatt a dugó miatt a villamos is áll. De a hídról sem lehet lehajtani, sőt ha valami körbemegy a téren a körforgalomban, akkor nem lehet kihajtani a Vigadó felé.
A fő probléma, hogy teljesen kiszámíthatatlanul nem tudsz áthajtani a zebrán. Nekem volt egyszer, amikor 2db egymással szemközt haladó 20m-es túristacsoport blokkolta az áthajtásomat. Persze nem egyidőben, hanem pici átfedéssel. De amikor a végén a második csoport vége lemaradt és elkezdtek megálogatni, visszamenni, és a zebrán állva trécselni a lemaradó mamócákkal, akkor elfogyott a cérna... Én elég türelmes szoktam lenni vezetés közben, de akkor ráfeküdtem a dudára és telitorokból megtapasztalhatták a magyar szépségeit a hozzátartozóikkal kapcsolatban. (Ha jól emlékszem volt benne "rongybatekert" és "kékeres" is! :hadonaszos::D)
De ezt a helyzetet is csak ajánlani tudom.
Egy combosabb turistacsoport 3 zebrán keresztül hömpölyög. totális Csőd!
Ez a zebra ugyan ez, csak itt kisebb fennakadást okoz a dolog, mert egyszerűbb a forgalmi szitu.
Ez a zebra ugyan ez. Bár itt a képen nincsenek átkelő hordák, de szerintem elég jól jelzi a helyzetet, hogy a Tourist info kitelepült a zebra mellé! o_O
Ez a Zebra viszi a dunaparti cipős emlékhely egyik fő forgalmát. Érdekes módon a Parlament mellé tettek lámpát de a fenti kettőhöz nem.
Egy gyenge napon ez a normál turista mennyiség. Ezen a képen jól látszik, hogy mennyi ember tud összejönni 1-1 zebra-zöldre várásnál. Lámpával tök jól kordába tartható, de a Lánchídnál lévő átkelőnél talán még nagyobb a gyalogos forgalom, és még sincs lámpa.

Szerk: A Clark Ádám téren ugyan ez a szitu... :confused:
Ezt csak azt igazolja vissza, hogy a felhajtást pesti oldalon a szállodánál meg kell szüntetni. Az Bp gyalogos tengelye óránként több ezer emberrel. Ha kb. 20-szor nagyobb a gyalogosforgalom, akkor nem annak kellene prioritást adni, mint néhány gépjárműnek, ami láthatólag nem bír magával a villamosnál...?

Itt tolvajt fogtak?
 
Last edited by a moderator:
  • Tetszik
Reactions: fip7
M

molnibalage

Guest
Hát gyerekek nézzétek végig az összes részt. Egészen elképesztő, hogy egyesekből mennyire hiányzik az egészséges életösztön és gondolkodás.
Leszáll a villamosról, majd előtte átmegy. Mert a villamos biztos majd teleportál vagy tolat...
 

papi

Well-Known Member
2017. április 22.
1 582
4 660
113
a rikító úgy brinaút festés nem tűnik fel neki sehol. Emiatt pl. már Budán a Szabadsághídtól északra nem megyek a bringaúton, mert egész egyszerűen szűk és a gyalogosok szarnak a felfestérsre. A legszebb az volt, amikor egy turista pár pontosan a legszűkebb helyen állt le térképezni PONTOSAN a villanyoszlopnál. Én nem esett le nekik, hogy mi baj....

Váci Duna part ugyan ez. Van szeparált biciklis út, meg a vízhez közelebb sétány padokkal. Mindenki azon a tetves biciklis úton csámpázik. Egyszer egy előttem átfutó kutyának a pórázában estem ott el.
Kis pesti mindennapok bringával. Nem is annyira neked, hanem azoknak akik csak kocsiból látják a közlekedést.
Mondjuk ez még semmi. Isten hozott a bringás pokolban.
 
  • Tetszik
Reactions: zeal and Kurfürst

fip7

Well-Known Member
2011. november 9.
19 344
60 929
113
Nemrég beszélgettünk a ráckevei HÉV-ről. Ott ugye kifejtettem, hogy mi a gond a szintbeli kereszteződésekkel. Egy mai hatökör sajnos engem igazolt vissza. Ő ugyanis nem látta a piros jelzést az átjárónál, illetve a 30-al araszoló baszott nagy HÉV sem tűnt fel neki egy tökéletesen belátható szakaszon, verő fényes napsütésben.
A végeredményt kép formájában csatolom:
89167310_10216066422084403_8400306881028947968_n.jpg

(A képet nem én készítettem)
 
M

molnibalage

Guest
Váci Duna part ugyan ez. Van szeparált biciklis út, meg a vízhez közelebb sétány padokkal. Mindenki azon a tetves biciklis úton csámpázik. Egyszer egy előttem átfutó kutyának a pórázában estem ott el.
Kis pesti mindennapok bringával. Nem is annyira neked, hanem azoknak akik csak kocsiból látják a közlekedést.

Nos, kb. ezt látom én is.

  • Az Andrássy úton a bringasávon kb. konstans gyalogos. Úgy b*sszák meg, hogy a bring út PIROS és SÁRGA sáv van Mellet a a járda más színű. Ennyi színvak és színtévesztő ember lenne? Bár az is tényleg elég szerencsétlen, hogy atomvékony buszmegálló és járda között meg a bringút. Egy busztról gyorsan leszálló kvázi útra száll le. Nem jó.
  • A Petőfi Sándor utcánál a gyalogosok nagy részének és a túloldalra is átmenve a lámpa csak díszvilágítás. Én meg húzhatom a satuféket esőben és farolok egy nagyot...
Ez az a helyzet, ahol kb. az összes bennragadótól kb. elvenném a jogsit 1 hónapra, hátha akkor végre megjegyzi, hogy mit mond a KRESZ... Mert kb. ezek miatt lesznek a dugók még szarabbak, de még a villamost is feltartja a sok barom.

Ezért nem megyek már kb ilyen helyen. Vagy kiállok a nyeregből, hogy lássak. Ahol van hely, akkor meg az egyirányúban az út közepén. Mert elém ne ugorjon senki...

Nemrég beszélgettünk a ráckevei HÉV-ről. Ott ugye kifejtettem, hogy mi a gond a szintbeli kereszteződésekkel. Egy mai hatökör sajnos engem igazolt vissza. Ő ugyanis nem látta a piros jelzést az átjárónál, illetve a 30-al araszoló baszott nagy HÉV sem tűnt fel neki egy tökéletesen belátható szakaszon, verő fényes napsütésben.
A végeredményt kép formájában csatolom:
89167310_10216066422084403_8400306881028947968_n.jpg

(A képet nem én készítettem)
Ez melyik HÉV?
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 818
67 114
113
Hát gyerekek nézzétek végig az összes részt. Egészen elképesztő, hogy egyesekből mennyire hiányzik az egészséges életösztön és gondolkodás.
Leszáll a villamosról, majd előtte átmegy. Mert a villamos biztos majd teleportál vagy tolat...
A napokban néztem meg én is ezeket a videókat. Eggyel több ok, hogy amennyire lehet, a közlekedés különböző résztvevőit minél jobban elszeparálni kell, nem összeterelni a szűk utcákban, meg a parkos köztereken.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Minden bringás szezont úgy kezdek, hogy végrendelet-frissítés. Benne van a pakliban, hogy vagy engem ütnek el, és elpatkolok -- vagy én ütök agyon valami hülyét, és sittre vágnak :D
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Nos, kb. ezt látom én is.
  • Az Andrássy úton a bringasávon kb. konstans gyalogos. Úgy b*sszák meg, hogy a bring út PIROS és SÁRGA sáv van Mellet a a járda más színű. Ennyi színvak és színtévesztő ember lenne?
MINDEN ÚT GYALOGOSÚT! :p

  • Bár az is tényleg elég szerencsétlen, hogy atomvékony buszmegálló és járda között meg a bringút. Egy busztról gyorsan leszálló kvázi útra száll le. Nem jó.
Berlinben rengeteg ilyen van. Feszes vigyáz állásban várod a busz és a biciklis közötti 30 centis megállóban hogy melyik b*sz el (egyébként az elektromos rolleres).

  • A Petőfi Sándor utcánál a gyalogosok nagy részének és a túloldalra is átmenve a lámpa csak díszvilágítás. Én meg húzhatom a satuféket esőben és farolok egy nagyot...
Nekem a Petőfi forgalommal szembeni engedélyező tábla gondolkodtatott el, hogy ezt ki tartotta jó ötletnek a Rommel rudak és a szembe forgalom mellett egy eleve baromi keskeny úton, de nem túl okos ötlet.

Ez az a helyzet, ahol kb. az összes bennragadótól kb. elvenném a jogsit 1 hónapra, hátha akkor végre megjegyzi, hogy mit mond a KRESZ... Mert kb. ezek miatt lesznek a dugók még szarabbak, de még a villamost is feltartja a sok barom.

Többnyire nagyvárosi közlekedési rutinhiány okozza és van amikor egyszerűen nem lehet kivédeni mert olyan ütemben vált pirosra a lámpa elől, hogy a sor pedig befékez hirtelen és nincs tovább. Legfeljebb a másik sávba tudsz onnan elmenni. Persze az agyatlan tolakodás is ott van.

Egyébként meg amióta leszűkítették a villamos megállók mellett az utat a körúton biciklizni szerintem szuicid hajlamra utal. Egyszerűen nem értem, egy utcával beljebb teljesen nyugodt körülmények között lehetne tekerni.
 
M

molnibalage

Guest
Nekem a Petőfi forgalommal szembeni engedélyező tábla gondolkodtatott el, hogy ezt ki tartotta jó ötletnek a Rommel rudak és a szembe forgalom mellett egy eleve baromi keskeny úton, de nem túl okos ötlet.
Valóban sok helyen keskeny. Ha busz jön, vagy kisteher, akkor le kell húzódnom és elengedem.

Többnyire nagyvárosi közlekedési rutinhiány okozza és van amikor egyszerűen nem lehet kivédeni mert olyan ütemben vált pirosra a lámpa elől, hogy a sor pedig befékez hirtelen és nincs tovább. Legfeljebb a másik sávba tudsz onnan elmenni. Persze az agyatlan tolakodás is ott van.
Hát nem tudom. Akkor ezek szerint a Bp-n autózok fele rutintalan. Mert kb. azt látom, hogy ameddig valaki nem pofátlan, akkor nem mennek. Az első bentragadt versenyző után a morál többnyire elesik.


Egyébként meg amióta leszűkítették a villamos megállók mellett az utat a körúton biciklizni szerintem szuicid hajlamra utal. Egyszerűen nem értem, egy utcával beljebb teljesen nyugodt körülmények között lehetne tekerni.
Én is bemegyek inkább Kiskörútra majd ki vagy ph- utcában eggyel bentebb. Gyorsabb, biztonságosabb. Meg nem tudnám mondani, hogy mikor tekertem a Nagykörúton utoljára. Amikor villamos felújítás miatt nem jártak egyes szakaszán. Az úgy 2 éve lehetett.

Ez meg csak úgy. Sajnos ez lett már a tipikus, ebből lett a csattanás, amit tavaly láttam. Itt elmaradt.