Közlekedés (infrastruktúra, vasút, autó-motor, elektromos járművek, ...)

  • Ha nem vagy kibékülve az alapértelmezettnek beállított sötét sablonnal, akkor a korábbi ígéretnek megfelelően bármikor átválthatsz a korábbi világos színekkel dolgozó kinézetre.

    Ehhez görgess a lap aljára és a baloldalon keresd a HTKA Dark feliratú gombot. Kattints rá, majd a megnyíló ablakban válaszd a HTKA Light lehetőséget. Választásod a böngésződ elmenti cookie-ba, így amikor legközelebb érkezel ezt a műveletsort nem kell megismételned.
  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján házirendet kapott a topic.

    Ezen témában - a fórumon rendhagyó módon - az oldal üzemeltetője saját álláspontja, meggyőződése alapján nem enged bizonyos véleményeket, mivel meglátása szerint az káros a járványhelyzet enyhítését célzó törekvésekre.

    Kérünk, hogy a vírus veszélyességét kétségbe vonó, oltásellenes véleményed más platformon fejtsd ki. Nálunk ennek nincs helye. Az ilyen hozzászólásokért 1 alkalommal figyelmeztetés jár, majd folytatása esetén a témáról letiltás. Arra is kérünk, hogy a fórum más témáiba ne vigyétek át, mert azért viszont már a fórum egészéről letiltás járhat hosszabb-rövidebb időre.

  • Az elmúlt időszak tapasztalatai alapján frissített házirendet kapott a topic.

    --- VÁLTOZÁS A MODERÁLÁSBAN ---

    A források, hírek preferáltak. Azoknak, akik veszik a fáradságot és összegyűjtik ezeket a főként harcokkal, a háború jelenlegi állásával és haditechnika szempontjából érdekes híreket, (mindegy milyen oldali) forrásokkal alátámasztják és bonuszként legalább a címet egy google fordítóba berakják, azoknak ismételten köszönjük az áldozatos munkáját és további kitartást kívánunk nekik!

    Ami nem a topik témájába vág vagy akár csak erősebb hangnemben is kerül megfogalmazásra, az valamilyen formában szankcionálva lesz

    Minden olyan hozzászólásért ami nem hír, vagy szorosan a konfliktushoz kapcsolódó vélemény / elemzés azért instant 3 nap topic letiltás jár. Aki pedig ezzel trükközne és folytatná másik topicban annak 2 hónap fórum ban a jussa.

    Az új szabályzat teljes szövege itt olvasható el.

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 453
113
Jelenleg csak utasként. De ez miben releváns...? 37 év alatt szerinted mennyi mindent láttam...? Vagy szerited anyósülésen ülve nem látom mi történik, ott vakká válik az ember? Bp legforgalmasabb útjain tanultam vezetni...

Lehet látod lehet csak hiszed , hogy látod !

De azért ez a válasz és az ebben a témában előadott erőlködésed arra , hogy megmagyarázz egy autós szitut nem aktív autóvezetőként !

Egy valós példa csak , hogy megértsd ! Én anno P-37 kezelő voltam az MH egyik alakulatában 94/95-ben alapszinten megtanultam kezelni , üzemeltetni , csövet adni és még a kecskemétieknek irányítást is adni , lógtam minden ottani technikán , P15 , P18 , Kaszta K2M , PRV 11 és PRV 16 , diktáltam és rajzoltam a HÁP-on . Megvettem 1990 októberében az első Top Gun újságot és persze láttam a filmet is meg a Végső visszaszámlálást etc. De nem fogok vitát kezdeményezni veled a HT összefoglaló miatt !

Én lassan 30 éve vezetek , mostanában havi 8-10 000km-t , eddig 1.5 millió felett úgy , hogy általam okozott baleset még nem volt (még lehet mert senki sincs beoltva ellene) pedig elég tempósan járok bár a szabályokat betartom . Bejártam az országot és Európát keresztül kasul mindenféle járművel ami közúton közlekedhet . Mégse mernék olyan súlyos kijelentéseket tenni mint az autós közlekedésről mint te aki most az anyós ülésről általánosítasz és osztod a tutit .

Amikor azt hiszed magadról , hogy okos vagy akkor jussanak eszedbe Balog Tibi szavai !

argo-2.jpg
 
T

Törölt tag 1711

Guest
Mai áldozat (hihetetlen, hogy szabad volt ez a csatornanév):


Nálam olvashatatlanok voltak a rendszámok amikor visszanéztem youtube-on, de csak 1366*768-as a monitor, ha valaki hibát talál szóljon.
 
M

molnibalage

Guest
Ez az eszme a tipikus egységsugarú gondolkodás netovábbja.
A főváros átmérője észak-nyugati irányban kb 26km, kelet-nyugati irányban kb 32km.
Aki a belvárosban él, az jól elvan kb egy maximum 1km-es átmérőjű körön belül.
Semmiben nem releváns az, hogy mekkora a teljes város mérete, mert az ember nem az egyik ellentétes pontjáról utazik nagy átlagban a másikba. Nem ez az átlag utazás.

(Megjegyzem, aki így utazik, az szerintem rossz helyen lakik és a saját életét teszi ezzel tönkre.)

Annál nagyobb sugaró terület kell, de 2-3-ban tényleg minden benne van szinte, kivéve nagyon speciális szolgáltatásokat. Mivel Bp. gyakorlatilag sok kisváros összessége, eltérő népsűrűséggel. Az ezek közötti 70-90-es száguldozásra semmi reális ok nincs ahol lakóövezet mellett történik.

A települések önmagukban lehet, hogy nem az autóknak vannak.
Ezért is van már a lakóövezetekben most is sok helyen 20-30-as korlátozás. Lásd a fenti térképet. De egyesek meg verik a tamtamot az ellen, ami már mos van.

De elárulom, az autók a települések, különösen azok kiterjedése és egymástól való távolsága miatt kellenek.
Ha az összes alapvető szolgáltatás minden kerületben 2 max. 4 km-en belül van, akkor kb. a nagy dolgok egyedi vásárlása és a meló miatt lép ki ezekből az ember.

Nem csak olyan ember él a földön, aki egész nap HO dolgozik, a helyi sarki kedvenc kocsmájában henyél és a kisboltból vásárol be.
Tényleg, nahát...

Egy ország fővárosából nem lehet csak alvóvárost, vagy kizárólag kulturális központot csinálni, közösségi terekkel, meg szép parkokkal. Ahhoz ez egyszerűen túl nagy.
És ennek mi köze van ahhoz, hogy a legnagyobb forgalmú utak egy részén mérsékelik a sebességet? Semmi.
Mióta jó idő van sétálnak az emberek a hidakon. Üvöltve lehet egymással beszélni a forgalom miatt. És ez a város n+1 pontjára igaz.

Megint csak, megszokott módon, olyat magyarázol bele, amit senki nem mondott. Ki mondta, hogy annyival kell -vagy mondtam-e, hogy bármennyivel- kell "elzúgni"? Nem akarok állást foglalni, szerintem ez szakmai kérdés. Mondjuk tőlem 30-al is mehetnek mindenhol, hidd el, részemről tök mindegy. Én úgy gonolom, hogy egy általános szabályt nem lehet ráhúzni az egész városra.
Nem is ez a terv. De az ellenzői az egész ötletnek úgy állítják be.

Máshol is van, ahol belterületen ipari övezet van, nem lakott stb. ahol 70-es tábla van, szerintem legtöbb esetben teljesen indokoltan. Nem bp-i "kiváltság".
Ez így van. Ott belefér. De bakkora, lakott terület és faltól falig városban tolják neki 80-nal. Két ember nem tud egymással beszélni közterületen. Bakker, munkavédelmi előírás alapján a Blahán zajvédelmi eszköz kéne, mert a zaj rendszeresen eléri a 80 dB táját úgy, hogy nem 1,5 m-re vagy a zajforrástól. Az ipari üzemek berendezéseinél ez az elvárás.

Hogy a búbánatba van az, hogy az átlagembert számára magasabb zajterhelést eltűrünk, mint olyan munkakörben, ahol ez a munkakörrel jár...?

Bp-nek vannak olyan területei, ahol akkora a zaj, hogy ha olyan zajos környezetben munkavédelmi ellenőrzés lenne, megbaszhatnák a munkáltatót, hogy nem ad védőfelszerelés. De teljesen el van tűrve, hogy az ott élő és közlekedőt ennek tegyék ki...? Kemény.

És mielőtt az Allesmor féle odaköltözéses duma lenne. A város méretei és az utak adottak voltak. Ősbűn és agyalapi taslit érdemelne alsó hangon, aki engedélyezte azt, hogy 70 legyen a limit. Vagy akkor

Ez a kivételezés csak a Te fejedben van. Máshol is vannak 70-es belterületi szakaszok.
Ritkák. Az, hogy Bp-n ekkora sebesség van, mert a távolról érkezőknek (is) jó, kb. akkora marhaság, mintha egy tököli azt mondaná, ha mehessen már 70-nel (+ limit túllépés legális kereten belül) az összes településen át Csepelig, mert neki az a jó. Mert az, hogy Bp-n belül 70-nel lehet menni a lakott terület szívében az semmiben sem tér el ettől.

Én fejből egyetlen egy vidéki települést ismerek kb., ahol lehetett (25 éve nem jártam arra) 70-nel mennyi, az Enying táján volt valahol. Sajnos nem emlékszem rá melyik. A nagyszüleimtől Dunavecséről mentünk Siófokra és kérdeztem a fatert, hogy itt hogyhogy lehet 70-nel menni?


Többen leírták, hogy nincs gond a bevezetett autós szankciókkal, csak a szankciók mellé oda kell tenni mondjuk a tömegközlekedést, P+R, városi parkolókat.
Ezt miért is? Nem korlátozzák a behajtható autók mennyiségét. Senkinek nem kell letennie az autót, mert nem telik rá a változtatás miatt.A sebességét korlátozzák a teljes út mellett élő, mozgó és dolgozók érdekében. Minden egyéb pozitív mellékhatásával.

Amit leírsz az akkor kell, amikor majd valaki dugódíjjal álmodik. Ameddig az elővárosi vasút nem létezik olyan szinten, hogy valaki átszállás nélkül vasúttal vagy busszal elérje az első metrót, addig a dugódíj nettó sápolás az én szememben is.


Miért, tükröt meg a bukósisakot nem lehet kötelezővé tenni? Akkora kunszt? Csak leírtam, hogy egy Babettára, ami tudjuk, hogy milyen dinamikával rendelkezik mennyi minden kell. Nem mondtam, hogy mindent egy az egyben át kell ültetni a kerékpárosokra is. Egyébként kressz képzés régen pl.: ált iskolában volt. Az elektromos biciklik használatát már kimondottan legalább kressz vizsgához, sisakhoz kötném.
A 250-300W-os bringát én már motornak tekintem, mert azzal 40+-os tempóig fel lehet menni úgy, ha még nem is tekernek mellette, ha nem korlátozzák le. Az átlagembernek az már nem is komfortos. Nekem sem. A régi montimnál már 40-nél azt mondtam lejtőn, hogy ok, ennyi elég volt. A nagyobb kerekű bringát elvittem 60-ig. Egyszer. Soha többet. Ott is jó a 35 km/h tája.
 
  • Tetszik
Reactions: phaidros
M

molnibalage

Guest
Ne személyeskedj te liberált zseni!
Nem tartom magam liberálisnak és a faszom teli van azzal, hogy ez egyesek szemében szitokszó...

Neked nem mindegy? 10 év után bejelentkeztél már a helyi orvoshoz?
Mindig is volt háziorvosom. A helyzetről sokat elmond, hogy az előző 70+ évesen meghalt, a mostani is 70+ éves. No comment...

A városon át kell haladni és lehetőleg gyorsan, mert az idő pénz.
Ja értem. Az emberek egészsége meg biztonsága és élhető környezet meg le van szarva...

a perverzek zebrákkal teszik tönkre a haladást és generálnak szmogot a sok dugóval.
Nem. A perverz az volt, hogy ott sem volt zebra, ahol lehetett volna... A Blahán, amikor piros lámpa volt, akkor sem mehettél át az úton, MERT CSAK. Most zebra van ott.

A gyalogos meg tanuljon meg teleportálni...?

De annak semmi értelme, hogy 3 plusz 3 sávos utakra ráerőltessük az 50-et, mert valami kretén zebrákkal huzigálta keresztbe.
Így is az Üllői úton van olyan rész, ahol kb. 1 km távolságon belül nem lehet átkelni. Ha ez szerinted normális, akkor az élhető városról más fogalmaink vannak...

És azt is megjegyezném, hogy én arról még nem nagyon hallottam, hogy valakit egy aluljáróban gázoltak halálra. Zebrán már annál többet. És azt se feledjük, hogy a metrókhoz is aluljárókat építenek, ha azokhoz le tudnak menni az emberek, akkor a többi aluljáróba is le fognak tudni menni. Vagy a gyalogosokat, vagy az autókat kell levinni a föld alá.
Lásd fent, ott sem volt zebra, ahol semmi oka nem volt, hogy ne legyen. Ez a durva...
 
M

molnibalage

Guest
Ha ez szempont, az összes villamos és vasúti sínt azonnal fel kel szedni.
Nem. Csak zajvédelmi fal kell. Fel nem fogom, hogy hogyan lehet az, hogy a Lágymányosi hídnál az autóforgalom kapott ilyen falat...
... de a vasút meg egy köpésnyire ilyet nem.
https://www.google.hu/maps/@47.4708542,19.043877,85a,35y,308.84h,67.05t/data=!3m1!1e3

Ja, és a villamos önmagában nincs ennyire zajos, de oda se neki....
Legfeljebb a szarul kivitelezett kanyarok.
 

vilmoci

Well-Known Member
2010. április 24.
1 740
4 262
113
[QUOTE="Allesmor Obranna, post: 677850, member: 90"... Vagy a gyalogosokat, vagy az autókat kell levinni a föld alá.[/QUOTE]
Jó meglátás.
Triviális, hogy az autókat kell eldugni a föld alá (ha jól emlékszem, pont Te írtad régebben, hogy kéne egy M1-M3 összekötő alagút), ott nem zavarnának senkit, csak az jócskán dodó-igényes, sajnos. Ezért marad az, hogy a rosszat próbáljuk minél jobban csinálni...o_O
 

migfun

Well-Known Member
2013. május 28.
2 290
4 768
113
Semmiben nem releváns az, hogy mekkora a teljes város mérete, mert az ember nem az egyik ellentétes pontjáról utazik nagy átlagban a másikba. Nem ez az átlag utazás.

(Megjegyzem, aki így utazik, az szerintem rossz helyen lakik és a saját életét teszi ezzel tönkre.)
Egy rakás embert ismerek, akinek ez napi tevékenység. Nem önszántukból, "csak" mert a város másik végén kaptak munkát. Vagy oda települt át a munkahelyük. Egyiküknek sincs lehetősége a munkahelye után költözni, és nem találtak munkát a lakóhelyük szorosabb környékén. Tudom, a belvárosból ez nem látszik, de az ilyen korlátozott lehetőségű emberből van több.
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
(Megjegyzem, aki így utazik, az szerintem rossz helyen lakik és a saját életét teszi ezzel tönkre.)

Nem költözhet mindneki folyton a munkahelye mellé. Én hétvégente Csepelre járok le Újpestről a telekre. Ahhoz elég sűrűn, hogy ez engem érintsen, de ahhoz nem elég sűrűn, hogy oda is költözzek. Mert amúgy Veresegyházon dolgozom.

Amikor a városon keresztülautózom, azt nem egyedül teszem, másnak is van dolga arra és valószínű, hozzám hasonlóan nem csak autókázik, hanem valamit szállít is. Erre nem jó a tömegközlekedés.

Amúgy tényleg célszerű ellátogatnod Európa nagyobb városaiba, hogy személyesen meggyőződj, mennyire egyedi a budapesti 70km/h-s sebesség a bekötő utakon.
 

Kurfürst

Well-Known Member
2017. szeptember 14.
5 146
16 756
113
Ja, és a villamos önmagában nincs ennyire zajos, de oda se neki....Legfeljebb a szarul kivitelezett kanyarok.

Jajj már, dehogynem, minden közül ami az utcán közlekedik, a villamos messze a leghangosabb. Úgyhogy ha zavar a zaj, akkor sajnos a villamosnak is mennie kell.

Az utcán sétáló emberek nem hallják egymást csak kiabálva miatta, zavarja a lakókat. A város az emberekért van, nem a villamosért.

Azonkívül sárga, ez elvonja a közlekedők figyelmét, ezért balesetveszélyes. Jó lenne ha senki sem halna meg a villamosok miatt.

Ja és 70-es évek gondolkodása.

Majd keresek jutyúbert is, aki megmondja.

Na, ez egy ilyen szintű érvrendszer, bármire ráhúzható.
 

FilcTroll

Well-Known Member
2017. december 18.
1 722
4 613
113
Hahó, villamos 6-10 percenként jön egyszer, és van rajta egy csomó ember. Ez az ő közlekedésük "közös zaja", fejenként leosztva nem sok.

Itt nálunk pont jár villamos, öreg Tátrák vannak, hangosak is, de a mellette lévő út forgalma sokkal hangosabb.

Továbbá, hogy azért kellene a 70 km/h, mert "az idő pénz": ezzel azt mondanánk ki, hogy Átautózó Frigyes pénze (és kényelme) fontosabb, mint Ottlakó Jenő egészsége (és kényelme). Pedig ugye nem az. Sem erkölcsileg, sem jogilag nem áll meg ez, és gyanítom, hogy még gazdaságilag sem, mert Ottlakó Jenő ingatlanának értéke is alacsonyabb, és ha a levegő és a zaj meg is betegíti, az drága mulatság lesz.

Végtelenségig lehet sorolni a praktikus érveket az autózás meg a 70 mellett, de a vége mindig az, hogy a mérleg másik serpenyőjében emberek egészsége és élete van.

Egyszer egy nagycsaládi vitában ment a biciklisek ekézése, és azt találtam mondani, hogy én el tudok menni bringával A-ból B-be úgy, hogy közben nem mérgezek meg másokat, úgyhogy nehogy már én pironkodjak. Ezt most is tartom.

Úgyhogy legyen forgalomcsökkentés, ami csak belefér. Lesznek, akik szívnak majd miatta, részvétem. Egy novemberi szeles esőben sem akkora öröm a biciklizés, de valamennyi kényelmetlenség férjen már bele mindenkinek.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage

Hans87

New Member
2018. november 8.
9
22
3
Jajj már, dehogynem, minden közül ami az utcán közlekedik, a villamos messze a leghangosabb. Úgyhogy ha zavar a zaj, akkor sajnos a villamosnak is mennie kell.

Az utcán sétáló emberek nem hallják egymást csak kiabálva miatta, zavarja a lakókat. A város az emberekért van, nem a villamosért.

Azonkívül sárga, ez elvonja a közlekedők figyelmét, ezért balesetveszélyes. Jó lenne ha senki sem halna meg a villamosok miatt.

Ja és 70-es évek gondolkodása.

Majd keresek jutyúbert is, aki megmondja.

Na, ez egy ilyen szintű érvrendszer, bármire ráhúzható.
Tudod, mostanában fikázni trendi Budapestiként -(fogyatékosok csak “pesti”) a 11. Kerben lakom. Nos. Nekem és mindenkinek aki körülöttem nőtt fel és élt a villamos az alap. Akinek nem az, na az a buzi. Számomra az autó egy hasztalan tárgy pedig havonta irány Veszprém megye. (Nyilván nem megyünk autóval, mik vagyunk mi? Állatok?!)

Nu de lényeg. A villamos annyira hangos hogy simán alszom mellette, mikor felébreszt egy mocskos tetű autós. Tudod kisfiam, nagypanel, UV. Emellett éltem. Zzin dzin dzin dzin naaaaaaaaaaj.... Most Kafkaurbosz ICS és Tatra legalább új pályán. Aki arra felkel, az a buzi, mikor hulla fáradtan is felkelek mert egy kibaszott autósgeci járatja a letűnt kor maradványát a ház előtt. Aki a villamostól nem hallja a másikat azt basznám fültövön és talán kiesik a zsír. Ezer és egy jó sörözést éltem meg közben mögöttem “zenget” a tuja, aztán amikor az autósok miatt nem értettem a másikat, volt hogy repült ez az... Eszem megáll amikor a modern smartköcsög jön és szidja azt ami szerinte nem trendi, mert régi.

Aki szerint a vasúti pályás közlekedés zajos az vagy hülye vagy fogyatékos. Vagy buzi.
 
  • Tetszik
Reactions: molnibalage
M

molnibalage

Guest
Hahó, villamos 6-10 percenként jön egyszer, és van rajta egy csomó ember. Ez az ő közlekedésük "közös zaja", fejenként leosztva nem sok.

Itt nálunk pont jár villamos, öreg Tátrák vannak, hangosak is, de a mellette lévő út forgalma sokkal hangosabb.

Továbbá, hogy azért kellene a 70 km/h, mert "az idő pénz": ezzel azt mondanánk ki, hogy Átautózó Frigyes pénze (és kényelme) fontosabb, mint Ottlakó Jenő egészsége (és kényelme). Pedig ugye nem az. Sem erkölcsileg, sem jogilag nem áll meg ez, és gyanítom, hogy még gazdaságilag sem, mert Ottlakó Jenő ingatlanának értéke is alacsonyabb, és ha a levegő és a zaj meg is betegíti, az drága mulatság lesz.

Végtelenségig lehet sorolni a praktikus érveket az autózás meg a 70 mellett, de a vége mindig az, hogy a mérleg másik serpenyőjében emberek egészsége és élete van.

Egyszer egy nagycsaládi vitában ment a biciklisek ekézése, és azt találtam mondani, hogy én el tudok menni bringával A-ból B-be úgy, hogy közben nem mérgezek meg másokat, úgyhogy nehogy már én pironkodjak. Ezt most is tartom.

Úgyhogy legyen forgalomcsökkentés, ami csak belefér. Lesznek, akik szívnak majd miatta, részvétem. Egy novemberi szeles esőben sem akkora öröm a biciklizés, de valamennyi kényelmetlenség férjen már bele mindenkinek.
Önmagéban sem a villamos a hangerő. Tudom, mert villamossal szemben laktam és elég sokat közlekedem vele. A Nagykörúton és a Hungárián is a közlekedési zaj teljesen elnyomja a villamost.
 

Miskolci Ogre

Well-Known Member
2019. december 21.
7 604
26 453
113
Tudod, mostanában fikázni trendi Budapestiként -(fogyatékosok csak “pesti”) a 11. Kerben lakom. Nos. Nekem és mindenkinek aki körülöttem nőtt fel és élt a villamos az alap. Akinek nem az, na az a buzi. Számomra az autó egy hasztalan tárgy pedig havonta irány Veszprém megye. (Nyilván nem megyünk autóval, mik vagyunk mi? Állatok?!)

Nu de lényeg. A villamos annyira hangos hogy simán alszom mellette, mikor felébreszt egy mocskos tetű autós. Tudod kisfiam, nagypanel, UV. Emellett éltem. Zzin dzin dzin dzin naaaaaaaaaaj.... Most Kafkaurbosz ICS és Tatra legalább új pályán. Aki arra felkel, az a buzi, mikor hulla fáradtan is felkelek mert egy kibaszott autósgeci járatja a letűnt kor maradványát a ház előtt. Aki a villamostól nem hallja a másikat azt basznám fültövön és talán kiesik a zsír. Ezer és egy jó sörözést éltem meg közben mögöttem “zenget” a tuja, aztán amikor az autósok miatt nem értettem a másikat, volt hogy repült ez az... Eszem megáll amikor a modern smartköcsög jön és szidja azt ami szerinte nem trendi, mert régi.

Aki szerint a vasúti pályás közlekedés zajos az vagy hülye vagy fogyatékos. Vagy buzi.

Ez egy fasza építő jellegű , kulturált hozzá büfögés volt ! Gratula ! Valahogy ez a kép ugrott be !

agressz-v-kistakony.png
 

Allesmor Obranna

Well-Known Member
2010. április 30.
13 817
67 112
113
A Nagykörúton sokan laknak, a Róbert Károlyon már kevesebben, de egyik se 70-es szakasz, viszont sok autó halad. A Körút zárt a környező házak által, ezért még erősebben is hallani azt, ami már a Váci úton fel sem tűnik.

Attól, hogy a Váci úton sok lett a szép, ám zajszigetelt irodaház, (viszont lakóház nem épült újabb az elmúlt 35-40 évben), még ne akarjunk hangulatos kis sétálóutcácskát faragni belőle, mert ez egy gyorsforgalmi bevezetőút. Ez a funkciója.
Ilyenek vannak szerte a világon, Bécsben, Pozsonyban, Varsóban, Prágában, Londonban.

A Nagykörútnak, villamosnak, lakossági nyugalomnak ehhez semmi köze.
A város nem csak az ottlakóké, ezért különféle övezetei vannak.

Lehet vég nélkül ütni itt egymást, hogy 70=90, meg nem lehet aludni, de fel kell fogni, hogy egy nagyváros sugárirányú bekötő úthálózata az rendre 130-as autópályák 100-as bevezetőkkel, 110-es autóutak 70-80-as bevezetőkkel, 70-es gyorsforgalmi utak... és majd csak ezután jönnek az 50-es, vagy lassabb szakaszok, zónák a lakóövezeteknél.

Ennek egész egyszerűen így kell lennie. Ezt nem lehet megerőszakolni.

Annak pedig ehhez a vitához semmi köze, hogy a Nagykörúton, éjszakánként Orsós Szulejmán pénzváltó, Lakatos Vlagyimir verőlegény az AMG Merciével, vagy Kócsag Zsoltika bojrészer az ültetett Golfjával hogyan zajong, meg száguldozik.